


DRL модул
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: DRL модул
Много добре колега, има безброи варианти и схемни решения за дневни светлини 
Лично мнение: При афтърмаркет устройства за автомобили прилагането на активни компоненти, като ключови и управляващи такива за по-сериозни товари (фаровете в случая) си е нож с две остриета. Автомобилът е агресивна среда, напрежението в него може да варира при различни аварийни ситуации в интервала 8 - 17V, температурите и влагата могат да бъдат в огромни интервали. Тези фактори влият върху работата на компонентите и стабилността на системата.
Надявам се да върши чудесна работа!
Изключително много одобрявам идеята за "хардуерно" задържане на включването, ако си говорим реално на около 80% от колите по пътищата, напрежението почти никога не е 13,6V или колкото е решил даден конструктор да вземе за "граница"
Защо си решил да използваш стабилизатор 7812 и не работи ли той на прага на възможното, все пак му трябват поне 2V над стабилизираното напрежение. Според мен схемата би работила нормално и без него?
Транзистора за релето BD140 не е ли прекалено голям, доста по-малък би свършил тази работа.
Ако разбирам правилно, ШИМ модула работи постоянно, след като релето за време задейства, контактите му включват "силовата" верига, т.е. реално фаровете минават един път през реле, втори път през активен компонент. Т.е. пътя се удължава и възможните повреди също.
Не виждам как ще достигнеш максимална сила на светене на фаровете (не, че е нужна) при положение, че имаш два полупроводника свързани по веригата +, фар, маса, всеки от тях има пад, за диодът например е 0,7V.
Реално погледнато, в момента в който включищ габарити/фаровете схемата не се изключва, а просто терминираш включването на релето. Реално погледнато, всичко работи без да има нужда, така ли ще бъде и през летният сезон или тогава просто натискаш смело копчето on-off


Лично мнение: При афтърмаркет устройства за автомобили прилагането на активни компоненти, като ключови и управляващи такива за по-сериозни товари (фаровете в случая) си е нож с две остриета. Автомобилът е агресивна среда, напрежението в него може да варира при различни аварийни ситуации в интервала 8 - 17V, температурите и влагата могат да бъдат в огромни интервали. Тези фактори влият върху работата на компонентите и стабилността на системата.
Надявам се да върши чудесна работа!
Изключително много одобрявам идеята за "хардуерно" задържане на включването, ако си говорим реално на около 80% от колите по пътищата, напрежението почти никога не е 13,6V или колкото е решил даден конструктор да вземе за "граница"
Защо си решил да използваш стабилизатор 7812 и не работи ли той на прага на възможното, все пак му трябват поне 2V над стабилизираното напрежение. Според мен схемата би работила нормално и без него?
Транзистора за релето BD140 не е ли прекалено голям, доста по-малък би свършил тази работа.
Ако разбирам правилно, ШИМ модула работи постоянно, след като релето за време задейства, контактите му включват "силовата" верига, т.е. реално фаровете минават един път през реле, втори път през активен компонент. Т.е. пътя се удължава и възможните повреди също.
Не виждам как ще достигнеш максимална сила на светене на фаровете (не, че е нужна) при положение, че имаш два полупроводника свързани по веригата +, фар, маса, всеки от тях има пад, за диодът например е 0,7V.
Реално погледнато, в момента в който включищ габарити/фаровете схемата не се изключва, а просто терминираш включването на релето. Реално погледнато, всичко работи без да има нужда, така ли ще бъде и през летният сезон или тогава просто натискаш смело копчето on-off


- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: DRL модул
Добре е направено
, но колегата L&R
го прави с размерите на запалка и с възможност за програмиране.
п.с. стабилизатор 78ХХ или 79ХХ не се използва при автомобилите, по обясними причини.

го прави с размерите на запалка и с възможност за програмиране.
п.с. стабилизатор 78ХХ или 79ХХ не се използва при автомобилите, по обясними причини.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: DRL модул
Andonov написа:Добре е направено, но колегата L&R
го прави с размерите на запалка и с възможност за програмиране.
Добре сега има ли знаечние с какъв размер е? Щом върши работа, да работи, едно време едни хора носеха Ериксон Т28, други 628, разлика 300грама.
И точно това програмиране и усложняване на потребителския интерфейс е основен проблем в днешно време.
Огромна част от електрониката изисква супер задълбочено четене и следване на безкрайни и тъпи стъпки, за да може чисто и просто човек да набере телефон или да си стопли манджата.
Защо трябва да се програмира? Не може ли да се сложи и да не обременява потребителя с пискане, мигване 7 пъти, 3 пъти, изчаквне, зареждане, пускане, спиране, сервизни режими?!
Получава се малко, ако не съм софтуерен инженер или geek, не мога да си пусна фаровете...
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: DRL модул
Разсъждения от времето на баба ми.
В кой век живеем, че искаме да слушаме ВЕФ.
Явно има и хора, на които не им се върви напред.
п.с. купи си ЗАЗ - той ще ти върши същата работа, като голфа и няма да ти трябва форум, за да си я оправяш.

Явно има и хора, на които не им се върви напред.
п.с. купи си ЗАЗ - той ще ти върши същата работа, като голфа и няма да ти трябва форум, за да си я оправяш.

- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: DRL модул
Няма значение, сигурен съм, че поне един-двама ще разберат какво имам предвид....
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: DRL модул


Иначе ДА! ДРЛ-лите на колегата L&R са долста по-малки и с доста повече екстри, аз лично си сложиш една от версиите и съм доста доволен особено от функцията % на дългите (основната). А относно размерите !?!?!!? това не е проблем защото има доста място под таблото та ако ще да е с размерите на видеокасета. Пак казвам Браво колега.
Само ще те помоля ако Ти е удобно да постнеш и снимка на печатната платка та да пробвам и аз да си направя на другата кола. И може ли да се добави звуков сигнал че светлините са активирани/деактивирани?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта