Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот milmar » Сря 11 мар 2020 14:31


Не е добра идея като цяло използването на тиристор за такъв тип регулиране. Не би имало проблем, ако трафа е специален, с "мека" характеристика, но при стандартен траф ще има страхотни пикове на тока. Същите 60А дето казваш, но ще бъдат накъсани на порции, ще генерира и достатъчно добри шумове в мрежата, току виж няма да имаш FM когато зареждаш :biggrin .

Аз бих ти препоръчал, ако все пак решиш да ползваш тиристорно регулиране, да сложиш във вторичната страна последователно във веригата и един резистор (0.2-0.3) Ohm (може да се подбере по стойност според напрежението на трафа) и мощност 100W , да 100, даже 150W. Намират се подобни неща по вехтошарски магазини за електроника. Специално за жичен резистор няма да се притесняваш за загряването, 150 градуса и повече не са проблем (за резистора става въпрос), стига да не опре в нещо, в което не бива :smile . Аз имам вкъщи кутия с такива 150W-ви резистори и ги ползвам за товар при тестване на аудиоусилватели, като ги свързвам по различен начин за 2-4-6-8 ома. Общо около 1000W. Като забравя да включа вентилатора греят, пушат и им задейства "защитата" - отпояват се :icon_lol , това е поне 200градуса, изгорял резистор не е имало до сега.

Подобен ефект би имал и резистор в първичната намотка, но от гледна точка безопасност, не го коментирам ... макар, че сигурно ще излезе по-малко като мощност.

А за компонентите с пинове като карфица, аз съм по тях, мога да ти кажа, че пускат 60, че и 100A, няма проблем. Но там тайната е, че пина е много къс. Първо корпуса на компонента се охлажда на радиатор, а компонента поглъща топлина от пина. Второ - другия край на пина е солидно запоен на дебела шина ма платката, на там също се отвежда топлина. А генерираната топлина в този пин не е толкова много като цяло, защото казахме че е тънък, но е много къс :biggrin . Те, пиновете на бързи компоненти като MOSFETs например, се правят къси и подруги прични, освен охлаждането и загубите в пина.




Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Чет 12 мар 2020 10:35


разполагам с 6 бройки керамика, мислех тях да свържа, но се чудя как да ги управлявам
Прикачени файлове
IMG_20200311_195942952.jpg


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот milmar » Чет 12 мар 2020 15:25


Тези не стават, с много голяма стойност са, ако са еднакви де. 330 Ohm ... ще ти трябват 100 броя свързани паралелно (успоредно). Ако намериш 10-на подобни, но 3.3 или 4.7 Ohm ще стане добре. Аз ги смятам, че са 20W, това 20F вероятно това значи. Каква е дължината им?


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Чет 12 мар 2020 16:05


6см


Потребителски аватар
Levo54
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
Автомобил: VW Sharan 4motion
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пазарджик, Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Levo54 » Пет 13 мар 2020 9:11


Пробвай ги в първичната.
6те в паралел стават 55 ома, по груби сметки трябва да намалят максималния ток наполовина.
Да не забравяме все пак че в живота сметките рядко излизат верни :banghead

ПП: Пак по груби сметки - на всеки резистор ще падне към 20 вата :gruebel , внимавай за нагряването.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот milmar » Пет 13 мар 2020 9:33


Ако са около 6см, значи наистина са 20W.
Levo54 написа:Пробвай ги в първичната.
6те в паралел стават 55 ома, ...

Трафа има коеф. на трансформация да речем Кт=11. Това значи 220(V)/11=20V. Като го включиш към акумулатора, вторичното ще стане 15V грубо (не 14.4V, а повече заради спадове в изпр. диоди). Това по обратна сметка значи, че на първичната ще има 15*11=165V. Cпада върху резисторите ще е 220-165=55V. Токът в първ. намотка - 55(V)/55(Ohm)=1A, вторичния - Кт пъти повече, т.е. 11А. Загубите в резисторите - P=I2*R=55W, на всеки ще се падне по около 10W.

Недостатъците са: купища спойки и жици с оголени места, с опасно напрежение, няма да можеш да използваш зарядното за повече от 11А, ако искаш екстремен заряд. Но пък винаги можеш да сложиш прекъзвач паралелно на резисторите :biggrin .

Всички тези пресмятания зависят от Кт (може да не е 11); захр. напрежение 220V, дали е точно толкова; в началото на заряда при по-ниско напрежение на акумулатора и след това; както и от други неизвестни.

Резисторите, за които не е предвидено особенно охлаждане имат указана мощност, която е на база 20 градуса. Ако околната температурата е по-висока, съответно резистора не е допустимо да разсейва тази мощност. Обикновено аз смятам на 70% от каталожната мощност. Но жични резистори обикновено издържат много повече, особенно старите, които обикновено са преоразмерени.

Силициевите диоди също издържат много висока температура, поне 200градуса, това от личен опит. Едно време правех импулсни захранвания, произвдени са 2000+ и се е случвало да има самоотпоен диод от прегряване, паднал на дъното на кутията. Сменя се с нов, но старият си работи, пробвал съм. Всички съвременни компоненти издържат подобни температури и нямат проблем, но само няколко подобни стреса. Ако е системно да прегряват - :bishop .


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Пет 13 мар 2020 10:09


пробвах с крушка 55W последователно м/у клемата и акумулатора и тока падна драстично.
Трафа е с мощност 2000VA, коефициента нямам идея колко е, но вторичната намотка представлява шина 5мм/1,5мм.
На едната намотка дава 36V на другата която ползвам дава 14V


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот milmar » Пет 13 мар 2020 14:04


2000W :eek , разхищение. 200-300W е предостатъчно. Освен ако няма да го ползваш да стартиране? Тогава резистори и ламБи отпадат.


Потребителски аватар
Levo54
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
Автомобил: VW Sharan 4motion
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пазарджик, Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Levo54 » Нед 15 мар 2020 8:57


Вярно ли е 2000VA :surprised
Трябва да тежи към 20 кг , то си е жив електрожен :wink


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Нед 15 мар 2020 13:40


13кг е


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ivan_pop » Пон 16 мар 2020 19:03


Явно това е стационарно зарядно! :screwy


Потребителски аватар
Levo54
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
Автомобил: VW Sharan 4motion
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пазарджик, Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Levo54 » Вто 17 мар 2020 0:34


От 13 кг стандартна Ш-ламела (траф оразмерен за продължителна работа) могат да се изкарат до 1000 VA .


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 17 мар 2020 17:37


1000 - 2000VA все си е голям, ама важен е мерака.

Колеги дайте идея за евтин и надежден варянт на товарно съпротивление освен крушка?


Потребителски аватар
Levo54
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
Автомобил: VW Sharan 4motion
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пазарджик, Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Levo54 » Вто 17 мар 2020 20:16


Какво ще товари това съпротивление?
За какво напрежение, ток, мощност?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 17 мар 2020 20:19


За зарядно. Има съпротивления по магазините ама мощните са скъпички.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта