Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот kris11 » Чет 23 апр 2020 22:20


stypkata написа:Мога ли с регулируем токоизправител настроен на 15V да зареждам автомобилен акумулатор и трябва ли въобще да е изправен тока или само с трансформатор може да се зарежда ?т.е. каква е разликата между обикновен токоизправител и зарядно за акумулатори ( едно ок също ли са)?

Много неясни въпроси .
1. с регулируем ТИ можв настроен до 14,7-8В макс. , но не е за преоръчване.
2. Само с траф . не може - там е променливо напрежението . Трябва изправител , дори и само диод. Мо трябва да се знае какво е променливото напрежение и дали ще е достатъчно.
3. Обикновен ТИ и зарядно за акум. са2 различни неща - уточнение на подробности за да няма мн. писане.
Най- доброто зареждане е импулсно с ограничаване на напр. на зареждане.
Акум. се дозарежда при рядко каране , при каране на къси разстояние и зимния период.
Стане акумулатора на 3,5-4 г. . дай боже 5г се оглеждай за нов. Тънки плочи, с малко активна маса и къс живот.




Потребителски аватар
nick.asenov
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 16 мар 2020 23:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот nick.asenov » Пон 01 юни 2020 6:51


Levo54 написа:Схемата изглежда така.
Частта с удебелените линии и трафа плюс А/В метъра вече ги имаш с тази разлика че на мястото на тиристорите имаш диоди.

Много добра схема.
Добавям същата със средна точка и снимки от скромната първа/тестова реализация в кутия от Ups с 200W траф.
R11 от схемата на Levo54 (R12 от тази със средна точка) е 300...330 ома/0,6W - напълно достатъчно. Иначе отпушващия ток е ненужно (прекалено) голям и много грее.
:smile
Bars8A_charger.JPG

Bars8AA.jpg
Bars8AA.jpg (35.54 KиБ) Видяна 3141 пъти

IMG_20200526_181625.jpg


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Пет 29 апр 2022 9:54


https://dox.abv.bg/download?id=e4bda3c648
зарядни от братушките
схеми, елементи.......


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот stefarata » Сря 03 яну 2024 18:41


Някой правил ли е зарядно с траф от ups? Попадна ми един доста сериозен като размери и мисля че ще ми свърши идеална работа.
rsz_1img_20240103_180357.jpg
rsz_1img_20240103_180357.jpg (93.42 KиБ) Видяна 633 пъти

rsz_1img_20240103_180343.jpg
rsz_1img_20240103_180343.jpg (45.23 KиБ) Видяна 633 пъти


Irnik
Мнения: 75
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Irnik » Чет 25 яну 2024 20:39


UPSа , когато има напрежение в мрежата , работи като зарядно . Той си има електроника , изключва когато напрежението на акумолатора падне под определено и го зарежда до определено такова . Като гледам 1200VA , може спокойно да зарежда акумолатор . Премери му зарядния ток , ако е недостатъчен , може да се увеличи /залепваш подходящ диод/и/ на Шотки успоредно на изправителния/те/ , ако не са достатъчно мощни . Моят UPS е 400 VA , на плюс изхода на греца е включен 4007 , след него 0.1 ома , 1 ват съпротивление , отива на входа на регулируем стабилизатор на напрежение . След изхода на стабилизатора е 1ом на 1ват съпротивление , след него втори 4007 диод и от него в акумолатора . Първият 4007 го смених с UF5408 /3 амперов / , съпротивлението след стабилизатора от 1ом смених със 0.33ома , 5вата , а втория 4007 смених със 1N5822 /3 амперов , шотки , 40 волтов / . Така зарядния ток от 300милиампера стана 1ампер . Диодите на греца са ми 3 амперови , не са променяни . Акумолатора ми е 65 амперчаса , старичък и стабилизатора , 0.33 съпротивлението и шотки диода се нагряват доста , но с малък акумолатор всичко е ОК . Все пак оригиналното акумолаторче беше 7 амперчаса .



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта