Отливане на спойлери и ..

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Отливане на спойлери и ..

Мнениеот B_O_S_S_S » Сря 08 ное 2006 19:11


Някой опитвал ли се е да си отлее нещо като спойлер,праг,крило и нещо подобно и ако да... да подскаже как стават нещата искам просто да разбера технологията на работа и какви материали трябват




4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Сря 08 ное 2006 21:10




Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Сря 08 ное 2006 22:22


4ep написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=23944

колега това вече го видях имах на идея да сондирам 2-3 мнения колкото повече инфо толкова по-добре нали :) мерси все пак 8)


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Сря 08 ное 2006 22:55


бях си направил от любопитство едни капаци на фаровете на форд сиера,свалих стъклото бях го намазнил с нещо,ипоксидна смола-марли,парцали,бинт за предпочитане ,че попива лесно и така 2-3 ката,после шприц -шкурка,кит шкурка и т.н. и стана перфектно .
За други фантифлюшки трябва калъп от гипс ,кварцов пясък и темподобни ама си е играчка ,при положение ,че всичко има на пазара на достъпни цени.


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Чет 09 ное 2006 7:20


спор няма колега но гъдела да създадеш нещо самичък....


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Чет 09 ное 2006 12:15


B_O_S_S_S написа:спор няма колега но гъдела да създадеш нещо самичък....

мина времето за гъдел,ся предпочитам да гъделичкам пички ,одъртяхме, :wink: за мене си говоря


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Чет 09 ное 2006 22:14


има време за всичко и за сливки и за колицата трябва да се грижа апък и придобиването на нови умения никога не е излишно не се знае какво ще предложи живота


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Съб 11 ное 2006 14:23


здрасти колега, аз от доста време се бъхтя да намерия каде в таз държава се продава смола и фибро стъкло ,егати апокрифната стока е това, в Щатите се продава в магазините тип Брико, и не е скъпо ,собсвеноръчно сме правили неща по един Себринг, и става върха, .Ама тука нещо се базикат с нас , зема да стана един дистрибутор на някоя фирма аман, уж всичко има, има грънци.


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Съб 11 ное 2006 22:57


Symptom написа:здрасти колега, аз от доста време се бъхтя да намерия каде в таз държава се продава смола и фибро стъкло ,егати апокрифната стока е това, в Щатите се продава в магазините тип Брико, и не е скъпо ,собсвеноръчно сме правили неща по един Себринг, и става върха, .Ама тука нещо се базикат с нас , зема да стана един дистрибутор на някоя фирма аман, уж всичко има, има грънци.

e че то епоксидна смола не е трудно да се намери апък за стъклената вата я има в всички автобояджииски магазини ама ме интересува самия принцип на работа кога какво се прави как става колко се чака отливката как става колко слоя стълкена вата да наредя, капъп как се сваля от дадено нещо ...


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Мнениеот ZeroCool » Нед 12 ное 2006 2:34


B_O_S_S_S написа:
Symptom написа:здрасти колега, аз от доста време се бъхтя да намерия каде в таз държава се продава смола и фибро стъкло ,егати апокрифната стока е това, в Щатите се продава в магазините тип Брико, и не е скъпо ,собсвеноръчно сме правили неща по един Себринг, и става върха, .Ама тука нещо се базикат с нас , зема да стана един дистрибутор на някоя фирма аман, уж всичко има, има грънци.

e че то епоксидна смола не е трудно да се намери апък за стъклената вата я има в всички автобояджииски магазини ама ме интересува самия принцип на работа кога какво се прави как става колко се чака отливката как става колко слоя стълкена вата да наредя, капъп как се сваля от дадено нещо ...



Значи, аз направих просто опит, но от него научих доста по нататък ще си направя нещо за момента просто нямам време.

Това което пробвах е за броня цяла предна

1. смъкнах бронята
2. омотах я цялата с фолио за храни такова, дето прилепва
3. гипс яко отгоре, колкото по дебело толкова по добре, става доста бавно, ама пък евтино, хубаво е бронята да е сложена така че да не си променя формата от тежеста на гипса
3. вадиш бронята от гипса
4. според това колко ще е дебела новата броня, си слагаш още толкова дебел слой гипс от вътрешната страна ( това може да се направи и на другата отливка, която ще е вътрешна само че там трябва да се смъкне толкова, което ще е по голяма играчка ( аз до тука стигнах)
6. отливаш гипс за вътрешна отливка
7. тук вече идва по креативната част, ъдето си правиш моделе, лепиш гипс, дялаш, търкаш, псуваш
7. върху вече готовата форма, която е с 5 мм по малка от това което трябва да стане, слагаш вата, мажеш със смола, 5-6 слоя вата, правят около 3 мм
предполагам че 5мм дебелина ще е достатъчно здраво изделие
8 после това нещо като изсъхне ако можеш го отлепяш :) , за тва е хубаво да се намаже формат с нещо което няма да и позволи да залепне, като грес например. И така би трябвало да ти се получи отливката

тази "смес" от вата и смола, можеш да я правиш почти всичко, дупче се. шкури се, реже се, като я нагрееш можеш да я огънеш, въобще е много хубав материал, и можеш да си направиш почти всичко, да не кажа всичко, където има косури или нещо трябва да се добави стъклен кит, фин кит, шприц кит боя, и ще стане като купешко, саммо треа да имаш доста добро око, за да е всичко равно и точно ( което аз не мисля че имам, но с достатъчно труд и шаблони ще се получи )


това мога да кажа, наслука
че ми писна да ги гледам тея брони с 3те отвора :) и мрежите


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 12 ное 2006 9:45


8) Значи правил съм отчупено парче от преден капак, самия той беше стандартно от стъклопласт, зачистваш с едра шкърка грубо, после с финна за да не ти драска по пръстите.
Вземаш смола,тя върви с втвърдител, мастото се маца с смолата, тя стои гъста така че можеш да я формоваш леко,...съхне за около час, тъпото е че трябва да знаеш колко ще ползваш ,което хартиса ,на боклука.
Ако деформациата е голяма или запълваш липсваща част ти трябват слоеве.
Пак бъркаш смола, размазваш и сега вече слагаш и фибростъкления плат като се опитваш да облепиш все едно мястото ,изкараи въздуха и придаи форма,,плата попива от смолата, като ти хареса как стои , намацаи с смола отгоре за да покрие ,пак придаи форма,и остави да засъхне, .Като не лепне, и минаваш с ръка, и стои сухо,значи е ок.

Ако все още има какво да запълваш пак процедурата наново.
Всичко това придава ГРУБА форма ...за финно,...водна шкурка и търкане докато ти хареса,.
Ако ше правиш произволно нещо, то мислия 2 слоя плат и 3 слоя смола ще са достатъчно яки.

P.S Маца се с малка четка, и ръкавици,...втвърдителя насмолата е адски отровен.
Мнението ми е чисто аматиорско и не претендирам за профи,но пък съм го правил сам с един приятел и ефекта беше супер.


Потребителски аватар
dsg1980
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот dsg1980 » Сря 06 дек 2006 21:07


един приятел прави всичко от стьклопласт.намазва се кальпа или бронята с "отделител",после смола"Виналкид" /вкл.втвърдителя и ускорителя/ фибростъкления плат няколко слоя,и после моделиране,водна шкурка и боя и е готово произведението!


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Чет 07 дек 2006 0:15


Аз искам да си отлея капачка за лятата джанта :roll:
Мисля,с епоксидна смола и правя калъп от другата капачка и така.....
Ама ме е страх :?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 07 дек 2006 0:47


Даскала написа:Аз искам да си отлея капачка за лятата джанта :roll:
Мисля,с епоксидна смола и правя калъп от другата капачка и така.....
Ама ме е страх :?

кво те е страх ве.. нема те уапе..
само с епоксидна смола не става..
требе и такелаж...кат фибростъкло например


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Чет 07 дек 2006 1:02


wili98 написа:
Даскала написа:Аз искам да си отлея капачка за лятата джанта :roll:
Мисля,с епоксидна смола и правя калъп от другата капачка и така.....
Ама ме е страх :?

кво те е страх ве.. нема те уапе..
само с епоксидна смола не става..
требе и такелаж...кат фибростъкло например


mhihi Апе,апе,ако не сложи отделител,ще си направи хуууа капачкаmhihi



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта