Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
yordannnnnn
Мнения: 616
Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 93
Местоположение: СтараЗагора

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот yordannnnnn » Вто 19 фев 2013 23:59


благодаря,точно това ми беше въпроса,значи осите с дисковете и спирачни апарати,жила за ръчната,има ли нещо друго




Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот x15 » Сря 20 фев 2013 3:55


ifch0 написа:
x15 написа:Няма ли някакъв стандарт на КАТ или нещо подобно?

То ясно че ще има някакви вариации според колата, гумите и т.н.
но ако една кола спира за 2 метъра примерно, а друга за 200 ... :maikomila


Има си нормативи.

Цитирам прегледите за техническа изправност на автомобила (ГТП). Доста надолу е, но е описано, как се процедира.

Търси "Определяне на спирачната ефективност".

Общо казано, резултатът е 'общо спирачно усилие (на всички оси)' разделен на 'тегло на автомобила'. Умножава се по 100 и се получава спирачното усилие в проценти. И вече, според превозното средство, трябва да е еди-колко-си.


:) аз от тази формула нищо не вдянах?
Ако някой и разбира може ли да я напише на разбираем език, примерно 1 тон автомобил ... 2 тона и т.н?

Спирачната ефективност представлява отношението на сумата от измерените спирачни сили на всички оси и изпитателното тегло на ППС:


Сума от спирачните сили (N). 100


Z =
-------------------------------------------
= ... %


Изпитателно тегло на ППС (N)







Изпитателното тегло на ППС е теглото на ППС в момента на изпитването. Отчита се автоматично от стенда посредством везна като сума от натоварването на всяка една ос.

Издава се разпечатка с крайна оценка на спирачната ефективност на ППС.



Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот ifch0 » Сря 20 фев 2013 16:31


На земната повърхност (Нютони, ускорения, и т.н. - пиша грубо), 1 кg ~ 9.8 N
Да кажем, че автомобилът е с маса 1 тон => Имаме към 9800 N тегло.

Гледаме в таблицата:

(Нещо не мога да я наглася да се вижда като хората! Та, първа колона - категория.
После, цифричките - ефективност, работна спирачка, паркинг спирачка. Последните две - равномерност на спирачките (към дясното колело) на работната спирачка и на паркинг спирачката)

Код: Избери всички

Категория превозни средства според      Спирачна         Равномерност
изискванията за минимална спирачна      ефективност      на спирачните сили
ефективност               работна спирачка      работна спирачка
                  Z> [%]         R< [%]
                     спирачка за      спирачка за
                     паркиране      паркиране
                     Z> [%]         Z> [%]

Категория   Моторни превозни средства за   50      16   30   30
М2 и М3      превоз на пътници с повече от            
      осем места за сядане, без   48(1)         
      мястото на водача
            
Категория   Моторни превозни средства за   43      16   30   30
N2 и N3      превоз на товари с допустима            
      максимална маса над 3500 кг   45(2)         

Категория   Ремаркета и полуремаркета с   40      16   30   30
О3 и О4      допустима максимална маса            
      над 3500 кг   43(3)         

Категория   Таксиметрови автомобили и   50      16   30   30
М1      линейки            

Категория   Моторни превозни средства с   45      16   30   30
N1      най-малко четири колела за            
      превоз на товари с допустима   50(4)         
      максимална маса до 3500 кг,            
      без селскостопански трактори            
      и машини            

Категория   Моторни превозни средства с   50      16   30   30
М1      най-малко четири колела за            
      превоз на пътници, с не повече            
      от осем места за сядане, без            
      мястото на водача            
      Състав от пътни превозни      -      12   30   30
      средства (МПС и ремарке            
      (полуремарке)

(1) За превозни средства, които не са оборудвани с ABS или които са типово одобрени преди 1.Х.1991 г.
(2) За превозни средства, регистрирани след 1988 г.
(3) За ремаркета и полуремаркета, регистрирани след 1988 г.
(4) За превозни средства, регистрирани след 1988 г.            


И ако имаме категория M1, ни трябва минимално спирачно усилие от 50% т.е. 4900 N.
Т.е. сумата от спирачните усилия на всички оси трябва да е равна или над тази стойност.
А това ги определя машинката с валяците. Тя ти и тегли автомобила в момента на качването.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот x15 » Сря 20 фев 2013 16:56


:beer Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?


Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот push » Сря 20 фев 2013 17:27


x15 написа::beer Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?


и ако си с некви супер галоши + - колко метра ще е спирачния път :icon_lol


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот mitko85 » Сря 20 фев 2013 19:50


yordannnnnn написа:благодаря,точно това ми беше въпроса,значи осите с дисковете и спирачни апарати,жила за ръчната,има ли нещо друго

Купи си и два нови спирачни маркуча.


Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот ifch0 » Сря 20 фев 2013 21:36


push написа:
x15 написа::beer Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?


и ако си с некви супер галоши + - колко метра ще е спирачния път :icon_lol


Донякъде си прав.

Когато автомобилът ни се движи, той има някаква кинетична енергия.
Правилото в природата гласи, че енергията не се губи - тя се трансформира.
При задействане на спирачките, имаме триене м/у диск (барабан) и накладка, при които се отделя топлина.
Тази топлина, която се отделя е тази енергия, която отнемаме от автомобила и го кара да намали скоростта си.

Това, разбира се, го имаме в идеалния случай - когато колелетата продължават да се въртят (макар и забавително).

В реалния случай има неща, които могат да се прецакат - поради голямо спирачно усилие и лошо сцепление на гумите с пътя, те престават да се въртят, а започват да се плъзгат. Пак имаме спиране (отделя се топлинна енергия и мирише на изгорели гуми), но далеч по-зле.

Също, като "запалим" спирачките - пак имаме загуба на сцепление (диск/накладка) и пак влошаваме спирането.

И да си проличи, колко ми е скучно:

Хвърлих се в училище с тия сметки.
В жълтите поленца са стойности, които аз въвеждам.
Сините - изчисления по формулите.


Не претендирам за точност и изчерпателност.
Държа да отбележа, че това са чисти сметки. При идеални условия.
Спирачното усилие прието за 50%, а то варира.
Приема се, че е приложено веднага, а от натискане на педала и добиване на пълния потенциал минава време.
За всеки случай съм добавил и "време за реакция" - ако е започне спирането след съответните секунди.
Логиката която съм следвал може да се види в дясната таблица:


Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот x15 » Чет 21 фев 2013 4:26


:beer Super!
Аз като много на "ВИ" с математиката пак не разбрах, примерно при 50км/ч спирачният път в лявата графа ли е (13,89 метъра) или в дясната (19.7 м.) :redface

До колегата push, въпросът е какъв трябва да е спирачният път.
Сега ако караш без гуми, без накладки, без спирачна течност, без сива "течност", по лед, по сипица, офроуд и т.н това вече е една съвсем друга тема! :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот ifch0 » Чет 21 фев 2013 10:04


Vo e началната скорост. В жълто - в km/h, а в синьо - в m/s.

В лявата колона S-end пътят изминат до спиране (V-end = 0).


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот grishitu » Чет 21 фев 2013 11:16


Ако правилно си спомням от предавания по телевизията, целта на спирането е максимално кратък спирачен път без провлачване на гумите. Което пак по спомен, ще рече ~50км/ч за <2м., ~100км/ч за <40м.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот x15 » Чет 21 фев 2013 16:04


Ако съм разбрал правилно при реакция от 1 секунда при 50 км/ч изискването на КАТ е да спре за не повече от 33,57 метъра :rolleyes


Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот ifch0 » Чет 21 фев 2013 16:57


Не, не - изискване от КАТ за спирачен път няма.
Там имат изискване да ти работи спирачната система.
Грубо, ако колата ти тежи еди-колко-си, то спирачната система да може да упражнява усилие не по-малко от еди-колко-си.
Толкова.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот x15 » Пет 22 фев 2013 4:59


A има ли как да се разбере какъв е нормалният спирачен път?
Все трябва да има някакви стандарти ако не на КАТ, то поне на автомобилните производители?

Ако едан кола спира от 50 км/ч за 5м а друга за 50м то ще се получи една много интересна гледка ако първият спре внезапно... :stumm


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот x15 » Пет 22 фев 2013 5:56


Ето 2 от резултатите в гугъл:

download/file.php?mode=view&id=240459

download/file.php?mode=view&id=240458

Реални ли са цифрите според вас?
Ако има доброволци да тестват и да пишат :beer
Прикачени файлове
stopping distance2.jpg
stopping distance.jpg


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 832
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?

Мнениеот lokva » Пет 22 фев 2013 7:25


тук е изписано доста viewtopic.php?f=11&t=88145



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта