Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11303
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 28 юни 2010 9:03


Маншоните бяха скъсани и двата, респективно, се износи и взе да почуква дясната ябълка на щангата, маслото също ревеше за смяна и в неделния след обяд, вместо да гледам Ф1 се поомазах малко че скоро не бях :D
Първо източваме старото масло от маркуча на помпата
Изображение
Отвиваме гайките и вадим накрайниците
Изображение
След това трябва да се отвият двата хидравлични тръбопровода от самата рейка, за което трябва хубав и здрав гаечен ключ 18
Изображение
Изображение
Трябва и да се отвие карето, което свързва рейката с кормилния прът, надига се гумения маншон и с ключ 13 се отвива законтрящото болтче, вътре при педалите се също се отвива законтрящото болтче между двете карета и това което е към самата рейка излиза. Нямам снимки на самите болтчета които се развиват, поради това че нямаше място за телефона, само за ключовете.
Следващото са четирите болта които държат рейката за моста, отвиват се с ключ 13, като отгоре има контра гайка, самите болтове не излизат през моста
Изображение
Изображение
Сега вече рейката е освободена, обаче за да излезе от колата минава само от шофьорската страна и то след като се развият болтовете, за да слезе моста малко надолу.
Изображение
Изображение
Излиза вече рейката и се вижда това
Изображение
За да се смени накрайника се отвива зад ябълката с ключ 32 или раздвижен ключ. На тази снимка с червеното съм оградил къде се намира болтчето което държи карето към кормилния прът.
Изображение

Сглобяването по обратен ред :D




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5205
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот pas1.8mi » Вто 29 юни 2010 8:10


Е ти за смяна на вътрешен накрайник сваляш и Рейката ли? :shock Или си имал и проблем с Рейката? :roll: Имаче поздравления за темата и снимковия материал! :да:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11303
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 29 юни 2010 9:44


Двата накрайника и двата маншона и смяна на маслото. Умувах и най - лесния вариант ми се стори именно този.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2519
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот drago_tr » Вто 29 юни 2010 22:49


Ти си разглобил половината кола...не е имало смисъл......но иначе похвално...темата е полезна


Потребителски аватар
djfunnyman
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 23:30
Автомобил: passat 1.8i 79kw
Двигател: PF 1988
Местоположение: Варна

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот djfunnyman » Пон 13 авг 2012 20:11


поздравления колега и аз ще трябва да правя същата операция но трябва да си намеря рейка и разбрах че е с два вида шлици ситен и едър и не знам какъв е моя шлиц става по сложно свали търси докато намеря си ебало фара искат ми 100 кинта за смяната на рейката и рейката ако е 100 то по добре маи да си купая масло и по често да наливам докато изхвърля колата на моргата


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11303
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 13 авг 2012 21:39


Просто като я взимаш рейката я вземи с карето към волана.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4668
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот kaiser666 » Сря 20 май 2015 20:48


Вътрешния накрайник има ли шплент или нещо такова, че гледам повечето коли имат. Утре трябва да сменявам единия, но ще се пробвам на място, без да свалям всичко.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11303
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 20 май 2015 22:47


Няма шплент вътрешния накрайник. За по лесен достъп, ако сменяваш левия накрайник въртиш волана в крайно дясно положение и откачваш носача от тампоните, така имаш достъп до вътрешния край на накрайника,отвива се мисля с 32 ключ, аз ползвам водопроводен тип гарга


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4668
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот kaiser666 » Съб 23 май 2015 15:31


Не съм свалял носача, има място да влезе ключ 32. Желателно е да са двама човека, единия да намества ключа, другия да дърпа бута, защото е доста тегавичко.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11303
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Сваляне на хидравлична рейка на Пасат Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 24 май 2015 7:45


Просто накрайника ти е бил с шестостен 32, моя единия беше направен само две страни една срещу друга на 32 и нямаше никакъв шанс за ключ 32, за това носача и с тръбния ключ



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 12 госта