Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот Golf_Blade » Нед 20 май 2012 12:03


Колеги,решил съм да слагам плътни тампони на носачите на Сеат-ката. След доста гледане по разни програми,намерих 3 типа тампони близки по размери на оригиналните в носача. Ето снимки с размери:
---> Оригиналния е с размери:
Изображение
Thickness: 41 mm
Inner Diameter: 17 mm
Outer Diameter: 60 mm

Вариантите за заместване с плътен----->

1) Втулка носач Опел Астра Ф:
Изображение
Thickness: 58 mm
Inner Diameter: 16 mm
Outer Diameter: 60 mm

2)Втулка носач Опел Омега А:
Изображение
Width: 69,5 mm
Inner Diameter: 16 mm
Outer Diameter: 60 mm

3) Втулка носач Форд Мондео 2:
Изображение
Width: 45,5 mm
Inner Diameter: 12 mm
Outer Diameter: 60 mm

Вижда се по размерите,че външния диаметър на 3-те заместителя е еднакъв,демек там работа няма да има. Най ми харесва като форма и вариант за заместване втулката от 3) Форд-а,но въпроса ми е ,има ли вероятност при обработка(разстъргване на отвора от Ф12 на Ф16) гумата да се отлепи от втулката заради температурата?

При варианти 1) и 2) от опела,вътрешния диаметър на втулките не е нужно да се увеличава,защото на Ф16 идеално ще пасне и без онези металните втулки ,които се набиват в оригиналния тампон. Но идва въпроса и при тях,как би се отразила обработка на струг по дължината на вътрешната втулка ,за да се намали до 41мм. Като вариант за скъсяване само на втулката ,май повече ми харесва от Омега.

Дайте някакви коментари,предпочитам от хора ,които са правили нещо подобно ,лаиците и дървените философи да си спестят коментарите......

Последна промяна от Golf_Blade на Нед 20 май 2012 12:08, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот stefan4o » Нед 20 май 2012 12:06


Чувал съм подмятания от различни хора, сякаш и от форума съм виждал, че опелски тампон ставал. Вземало се много малко от вътрешната втулка и пасвал идеално.
Фордовският е с много по-малък вътрешен диаметър - съответно ще има повече стъргане. Аз бих заложил на опелския - разликата е само 1мм :beer Една лека стружка и е готов за монтаж :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот Golf_Blade » Нед 20 май 2012 12:10


stefan4o написа:Чувал съм подмятания от различни хора, сякаш и от форума съм виждал, че опелски тампон ставал. Вземало се много малко от вътрешната втулка и пасвал идеално.
Фордовският е с много по-малък вътрешен диаметър - съответно ще има повече стъргане. Аз бих заложил на опелския - разликата е само 1мм :beer Една лека стружка и е готов за монтаж :Mr Green Fun


Стефане,погледни малко по-внимателно.....Оплеския от Астра е и по-висок....няма даже да му стържа централния отвор,ще го сложа без втулките на VW-ския,идеята е дали няма да се наруши цялостта на гумата,като се подкъси малко височината на опелския....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот stefan4o » Нед 20 май 2012 12:16


Направи ми впечатление, действително. Профилът на фордовския действително е по-нисък. Не съм убеден, че е добра идея да се кълца на струга гумата, ама пък има хора дето карат така. Предполагам са ги скъсили по някакъв начин (а то освен струг май няма друг). От по-дърти коли как изглеждат, примерно Вектра А, Кадет?
Говорих с един чичка, та той каза, че се стържели на струга и ставали, не било пречело, че се маха и част от гумата.


Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот Golf_Blade » Нед 20 май 2012 12:22


На мен най-симпатичен за обработка ми е Омега тампона.....гумата по вътрешната втулка не е много дебела...няма да и се наруши много цялостта....


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот vaskoto1 » Нед 20 май 2012 12:23


слагал съм тоя от астра Ф на Г4 и на Г2.
реже се отгоре на ръка, до височина 41мм.(по спомен-може и да греша), изравнява се леко и внимателно с шлайфер с ламелен диск, едрина 80, като се внимава да не се прегрее втулката и да се отпори гумата и се слага. и да е леко крив, и да е леко под размер-няма никаква драма. окачването става чук!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот stefan4o » Нед 20 май 2012 12:24


Така по снимките на мен ми се чини, че от Астра е твоят тампон, странно защо, но ми изглежда по-масивен от на омега, но може и да е от позата на снимката. Не съм ги хващал двата в ръка за да преценя :roll:


Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот Golf_Blade » Нед 20 май 2012 12:32


vaskoto1 написа:слагал съм тоя от астра Ф на Г4 и на Г2.
реже се отгоре на ръка, до височина 41мм.(по спомен-може и да греша), изравнява се леко и внимателно с шлайфер с ламелен диск, едрина 80, като се внимава да не се прегрее втулката и да се отпори гумата и се слага. и да е леко крив, и да е леко под размер-няма никаква драма. окачването става чук!


Васе,само отгоре ли се реже,защото разликата в височината идва 17мм ,ако го делнем на 2 по 8.5мм от двете страни. А като съм ги гледал на живо и на снимки ,май кълцането при опелския ще да е само 17мм отгоре,без да се бара долната част. И може ли да се остави на Ф16 и да не се слагат умрелите втулки на фолксвагеновския тампон?


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот znainainai » Нед 20 май 2012 15:52


Слага се от Audi TT Plug and Play :wink: Плътен е като на Opel Astra :Mr Green Fun


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 20 май 2012 18:56


Аз слагах на пасата плътни, в магазина ми ги дадоха за вектра В мисля. Трябваше обаче да скъся централната втулка по спомен с 1см от горния край и 5мм от долния край. Изкараха 35 хиляди км. и вътрешната втулка се отлепи от гумата на единия. Поради бързането ги смених с такива от 5 кинта и така както са си нови при всяко тръгване и спиране носачите чукат в купето. Та до седмица време ще ги сменя пак с опелови или както Петко е казал от ТТ


Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот Golf_Blade » Нед 20 май 2012 20:10


Interesting.......от Ауди ТТ викаш...Пеца..... :D ..

Само да те светна,че не са plug and play,защото отвора на централната втулка е Ф13 а на Сеата болта е 16мм....така,че пак ще има стъргане,а са 27лв на Moog,което не е оферта....остава играта с тези от Опел Астра Ф,благодаря на Ваското1.....Темата е приключена...


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот znainainai » Нед 20 май 2012 21:39


Квото и да си говорим на Голф 2,3 Пасат В3,В4, Сеат Ибиза,Толедо болта който минава през въпросният тампон е М12Х1,5Х70 при голф 2 и М12Х1,5Х78 за останалите :wink:


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот ANDREYO » Нед 20 май 2012 22:42


от ТТ се слага без втулката на болта и става перфектно-плътни са като опелските но не се преправят :да:


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот 6669 » Нед 20 май 2012 22:52


Друг вариант е от Голф 4 R32, а третият е полиуретан :wink:


Потребителски аватар
batko_miro
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
Автомобил: VW Golf
Двигател: CHGA 2010
Местоположение: София

Re: Въпрос за тампони-за които са модифицирали окачване....

Мнениеот batko_miro » Нед 20 май 2012 23:00


От ауди тт, с3, голф 4 р32/4моушън, еднакви са, плътни и май ще вършат работа. От един месец си дундуркам два в багажника и аха да ги сменя, ама все не ми остава време. Иначе масово се правят с опелски тампони, резва се да стане на височина като голфовия и пак заспива :да:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта