Какво ще стане при потегляне с макс.газ, ако не е изключен ASR+EDS:
- ако няма превъртане на двиг.колела, е ясно
- ако има превъртане на двиг.колела, има два варианта:
1. ако няма разлика, по-голяма от 10%, между оборотите на въртене на двиг.колела, няма да се включи EDS-a- т.е. няма да има спирачно усилие към нито едно от двиг.колела. Това до 40 км/ч (до там работи EDS, после работи само ASR). Ако и над 40 км/ч се запази тази разлика (не по-голяма от 10%), няма да има и "душене" на мотора по електронен път от ECU-то.
2. ако има разлика, по-голяма от 10%, между оборотите на въртене на двиг.колела, ще се включи EDS-a- т.е. ще има спирачно усилие към "по-бързото" двиг.колело, докато скоростите на двете се изравнят. Това до 40 км/ч. Ако и над 40 км/ч се запази тази разлика (по-голяма от 10%), ще има и "душене" на мотора по електронен път от ECU-то. Целта и при двете системи (EDS, ASR) е да се запази сцеплението с пътя при
нормални условия на каране. Ти вече си прави сметка колко бързо реагират системите, а доколко могат да те забавят (или да ти помогнат) при екстремно стартиране- варианти и резултати бол. Според мен, при нормално каране и лоши пътни условия, вършат работа.
Който иска постоянно да изключва тези системи знае, че трябва да го прави винаги от бутона, и то след всяко даване на контакт. Има обаче следната особеност: по принцип EDS-a се деактивира веднага като се натиснат спирачките. С този трик може да се деактивират принудително тези системи (без натискане на бутона на таблото), за да може да не пречат при
състезания. Тук съм описал подробно:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=2597857#p2597857