Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот alexx » Чет 16 дек 2010 18:52


Имам въпрос към колегата пуснал темата , на кадито , което той кара сега при минусовите температури , когато вали сняг замръзват ли му перата на чистачките , моите стават целите в лед и нищо не чистят а само замазват по - стъклото .

Да. Замръзва разтопения сняг в едни канали на перото ....




Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Чет 16 дек 2010 19:06


Честно казано, ASR-a на служебното Кади доста ми помага.
За чистачките му- верно е, че замръзват и причината е именно това- че се прибират много ниско, направо под капака, където се събира доста сняг който не може да се стопи. Миналата зима, в една виелица на извънградско, трябваше често да слизам и да ги чистя. Няма друго спасение, освен някакво принудително отопление на самите чистачки.


Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот Milanski » Чет 16 дек 2010 19:32


Ясно , значи повредата не е в моя телевизор :D


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tih » Нед 19 дек 2010 1:17


Колеги, малко не точно по темата, но по отнощение на последните ви коментари...вие защо си ползвате чистачките по време на снеговалеж, за да не ви замръзват и да се налага да слизате и да мръзнете докато ги чистите, правете следното, пускайте си парното да духа само в краката или в краката и по средата, но в никакъв случай не на стъклото, защото така снежинките се разтопяват и чистачките избутват водата някъде по стъклото и така замръва и по стъклото и по чистачките, а пуснете ли си парното на краката, така вие ще сте на топло, а стъклото остава студено и снежинките просто се отблъскват без да полепват, пробвайте го, работи, но това важи главно когато се кара извънградско.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот sk. » Пон 20 дек 2010 18:20


Здравей, колега! Първо поздравления за това което си направил! И сега малко размисли..
Имаме БМВ Е46 с DSC - това е ESP, само че второто е запазено за VAG групата и БМВ, го кръщават по свой си начин. Когато реша да давам цялата газ, обикновенно го изключвам, но мои приятели ми казват, че с него стартовете са ми по-добри. Лично аз не мога да преценя. Интересно ми е ако можеш да направиш някакво сравнение за това какво става при потегляне с много газ на твоя автомобил с включено АСР и с изключено.

Нали уж, най-добрите стартове се правят, като използваш цялата възможна газ без да превърташ гумите. Това дали може да ти помогне за тази цел ?

Поздрави!


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Пон 20 дек 2010 19:20


Какво ще стане при потегляне с макс.газ, ако не е изключен ASR+EDS:
- ако няма превъртане на двиг.колела, е ясно
- ако има превъртане на двиг.колела, има два варианта:
1. ако няма разлика, по-голяма от 10%, между оборотите на въртене на двиг.колела, няма да се включи EDS-a- т.е. няма да има спирачно усилие към нито едно от двиг.колела. Това до 40 км/ч (до там работи EDS, после работи само ASR). Ако и над 40 км/ч се запази тази разлика (не по-голяма от 10%), няма да има и "душене" на мотора по електронен път от ECU-то.
2. ако има разлика, по-голяма от 10%, между оборотите на въртене на двиг.колела, ще се включи EDS-a- т.е. ще има спирачно усилие към "по-бързото" двиг.колело, докато скоростите на двете се изравнят. Това до 40 км/ч. Ако и над 40 км/ч се запази тази разлика (по-голяма от 10%), ще има и "душене" на мотора по електронен път от ECU-то. Целта и при двете системи (EDS, ASR) е да се запази сцеплението с пътя при нормални условия на каране. Ти вече си прави сметка колко бързо реагират системите, а доколко могат да те забавят (или да ти помогнат) при екстремно стартиране- варианти и резултати бол. Според мен, при нормално каране и лоши пътни условия, вършат работа.
Който иска постоянно да изключва тези системи знае, че трябва да го прави винаги от бутона, и то след всяко даване на контакт. Има обаче следната особеност: по принцип EDS-a се деактивира веднага като се натиснат спирачките. С този трик може да се деактивират принудително тези системи (без натискане на бутона на таблото), за да може да не пречат при състезания. Тук съм описал подробно: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=2597857#p2597857


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот kat007 » Вто 21 дек 2010 11:55


:D Колега можеш ли да направиш клипче как работи при теб :roll:


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Пет 24 дек 2010 10:02


Колега, клипа е нищо в сравнение с усещането, когато си зад волана.


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот kat007 » Съб 25 дек 2010 22:59


Колега казваш че EDS-a се деактивира след като натиснеш спирачката.....ами сега като валя сняг и беше заледено EDS-a не спря да работи ! Карах около 2 часа градско без да гася колата и системата си работеше през цялото време ...Другото което ме изненада е че и аз като тебе знам че към 40/км.ч системата се изключва сама ...но ми се случи на няколко пъти да карам някаде със 60/км.ч и като натисна газта почва да боксува и чегърта....тоест следва че и след 40/км.ч системата работи ...не си го обяснявам :roll:


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Нед 26 дек 2010 10:43


Пробвай да натиснеш леко педала на спирачката (колкото да сработи само бутона на педала, но не и самите спирачки), докато чегърта EDS-a, и ще видиш, че ще изключи.
Признак за работа на ASR-a e присветването на индикатора на таблото, сработването на спирачките на "по-бързото" колело и "душенето" на мотора. Това само с EDS няка как да го усетиш.
При тръгване от място и буксуване винаги работи само EDS-a, с характерно чегъртане на едно от колелата. За тест на ASR-a e необходима по-висока скорост: при "принудително" буксуване най-вече се усеща неравномерния въртящ момент на мотора в зависимост от моментното сцепление, а действието на спирачките по-скоро не се усеща. Предполагам ASR-контролера действа първо на върт.момент, и ако не успее, започва и със спирачките. Може би индикатора на таблото (означаващ, че ASR-а е в действие в момента) светва само когато има влияние на въртящия момент.


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот kat007 » Нед 26 дек 2010 15:15


:да: благодаря за изчерпателния отговор !!! :beer


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Съб 12 ное 2011 22:18


Към колегите, които са направили upgrade-a: След като се монтира новия ABS модул, той трябва ли да се кодира? Тоест да се докара в полето Soft Coding да пише същото както при стария?

И втори въпрос: има ли някакъв PIN за ABS модула, както е примерно при арматурното табло, който да усложнява процедурата по кодирането?


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот tonyM » Съб 12 ное 2011 23:08


icefire написа:Към колегите, които са направили upgrade-a: След като се монтира новия ABS модул, той трябва ли да се кодира? Тоест да се докара в полето Soft Coding да пише същото както при стария?

И втори въпрос: има ли някакъв PIN за ABS модула, както е примерно при арматурното табло, който да усложнява процедурата по кодирането?

Колега, не трябва да прекодираш модула- поне при мен си тръгна без прекодиране, т.е. с кодировката, която си беше в него.
Тук са описани кодировките за различните модули: http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm, описана е процедурата, има и Login-кода. Такова прекодиране има смисъл само ако искаш да изключиш ASR-a софтуерно, но има доста писано, че такова е възможно само за МК60-модули, но не и за МК20: http://www.elitedubs.com/index.php/topic,2129.0/smf_scripturl, http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=260247, http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=165422, http://forums.vwvortex.com/showthread.php?636764-Disabling-EDL-and-ASR. Т.е. МК20 модул с ASR няма да може да се прекодира само на ABS, ще приема кодировки само за ASR.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Нед 13 ное 2011 12:24


Благодаря за информацията :beer


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)

Мнениеот icefire » Сря 16 ное 2011 1:23


Колега, имам още 2 въпорса. Те са от такова естество, че то само ще си покаже при самия монтаж, но просто искам преди да направя "упражнението" да съм наясно с "теорията" :screwy

1. Относно свързването на бутона на таблото за принудително прекъсване: Ако правилно съм разбрал тази схема: http://pics.tdiclub.com/data/500/6871Copy_of_58.pdf (стр. 5), ако няма никакво копче свързано, лампата на таблото пак ще примигва при задействане на системата, нали? Според схемата излиза, че ако на пин Т32а/14 има изобщо някакъв кабел, то това е кабелът, който е фабрично прекаран от Т25/15 (на ASR контролера) до Т32а/14 (зелената букса). Аз на практика трябва да включа Т6/5 от бутона именно към този кабел, a друга връзка от ASR контролера до таблото няма (т.е. има, но тя е за ABS лампата).

2. Относно смяната на монтажа на самия модул и обезвъздушаването после: След монтажа на новия модул, необходимо ли е да се извържи тази процедура: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html?

Четох по много сайтове и форуми и самата смяна на модула навсякъде е описана различно, като отделните форуми си противоречат на моменти. tonyM, ти как обезвъздуши новия и пълен с въздух модул (аз и ЛС ти бях писал по тоя въпрос преди време, достатъчно ми е само с 2 думи да опишеш)?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта