1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
NiTeC
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ottawa, Canada
Контакти:

1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот NiTeC » Вто 24 авг 2010 16:22


не знам дали темата е обсъждана преди - админ изтрий ако трябва...

тръгнах да правя на майка ми тайминг белта на пасата - 1.8Т АЕБ двигател...оригиналният обтегач е комбинация от хидравлично бутало и ролка...проблема е че хидравличното бутало се разваля и за това VW препоръчват смяна на всеки 100К км....

ето го оригиналния обтегач (от ляво)...

Изображение

на всичкото от горе оригиналната система струва 150$+...поради тези причини реших да го сменя с ръчен...

първо взех от 2.0Л защото използвах такъв за аудито...

обаче:

Изображение

този е по тесен...можех да сменя ремъка с по тънък обаче се разтършувах малко и се оказа че обтегача от 16к 9А двигател трябва да стане...

Изображение

тук от горе е от 2.0Л 8к двигател, а от долу е от 9А 16к двигател....сега понеже го слагам това на АЕБ двигател нямах проблем с изравняването на ремъка...обаче някои от другите 1.8Т имат нужда от 4мм шайба да изкара обтегача леко напред за да се изравни с горното зъбно колело...

сега - трябва да се внимава защото ръчния обтегач е очевидно "ръчен" и обтягането на ремъка трябва да се проверява от време на време - има достъп зад капака и не е лоша идея да се наглежда при всяка смяна на маслото например...

ето и малко снимки на завършения ремонт...

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 1.8Т ръчен обтегач

Мнениеот muns61 » Вто 24 авг 2010 16:32


Браво, колега! Кефят ме простите решения.
Самообтягащите ролки са сложени, за да се избегне субективния фактор при регулирането. Това означава по - ниско квалифициран персонал.
Когато човек знае какво и как прави, простотата е предимство. Пък и с разликата в цената бая бири ще се купят! И мезе!
:beer


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот pakumba » Вто 31 авг 2010 21:49


супер. в един английски сайт гледам, че има готови такива ролки за замяна.... чудех се за какво са па тези простотии...
колко време отнема цялата операция по сваляне и слагане на броните и другите простотии? има ли фабрични белези за ангренажа?


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот shpeki » Сря 01 сеп 2010 14:55


pakumba написа:супер. в един английски сайт гледам, че има готови такива ролки за замяна.... чудех се за какво са па тези простотии...
колко време отнема цялата операция по сваляне и слагане на броните и другите простотии? има ли фабрични белези за ангренажа?

Може ли да дадеш линк към този сайт.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот pakumba » Чет 02 сеп 2010 13:05




Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот shpeki » Чет 02 сеп 2010 19:57


При тая цена се обезмисля.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот pakumba » Пет 03 сеп 2010 6:44


ми не баш, зависи колко караш. Все пак ръчния обтегач е доста по-евтин при последваща смяна. Ако ще вземеш кола, смениш ангренажа и я караш 30 000 и я продадеш- да, няма сми.


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот shpeki » Пет 03 сеп 2010 12:08


Не просто цената обтегача, ролките и ремъка е по ниска тук отколкото на този комплект. С нормални отстъпки.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот pakumba » Пет 03 сеп 2010 12:13


shpeki написа:Не просто цената обтегача, ролките и ремъка е по ниска тук отколкото на този комплект. С нормални отстъпки.


разгледай всичко http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volks ... -Belt-Kits

според мен нещата от първия линк са за конверсия към ръчен обтегач и след това купуваш само ролка и секъм и това е- съответно 90 паунда, а не 170


Потребителски аватар
NiTeC
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ottawa, Canada
Контакти:

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот NiTeC » Пон 06 сеп 2010 19:33


колеги нещо се бъркате...този линк по горе дава ролката за хидравличния обтегач - това си е оригиналната система - палеца който се вижда от ляво на ролката се избутва от буталото... + тази система е за по новите 1.8т - малката ролка я няма на пасата...

брей много скъпо при тез англичани бе - тук целия комплект включая хидравликата ще излезе по евтино...

това което аз съм сменил намалява цената от оригиналната система (200$+) на новата система (60$)...

колкото до времето - като за първи път можеш спокойно да си прекараш 8-10 часа...един път като знаеш как става за 5 часа без проблеми...и да - има белези и горе и долу само че белега долу е на пласмасовия капак който се маха за да се стигне до колелото така че не може да се използва...разбира се винаги трябва на ръка да се завърти двигателя преди да се запали - поне 2-3 пълни оборота...


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Re: 1.8Т - замяна на хидравличния с ръчен обтегач

Мнениеот kav4o » Чет 09 сеп 2010 17:22


Само да допълня - може да се ползва и ролка от 1.6 дизел вместо тази от 2.0 16в, има разлика във офсета спрямо тази от 2.0 16в от порядъка на 2мм изнесена, разликата в цената обче е 20тина лева :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта