тръгнах да правя на майка ми тайминг белта на пасата - 1.8Т АЕБ двигател...оригиналният обтегач е комбинация от хидравлично бутало и ролка...проблема е че хидравличното бутало се разваля и за това VW препоръчват смяна на всеки 100К км....
ето го оригиналния обтегач (от ляво)...

на всичкото от горе оригиналната система струва 150$+...поради тези причини реших да го сменя с ръчен...
първо взех от 2.0Л защото използвах такъв за аудито...
обаче:

този е по тесен...можех да сменя ремъка с по тънък обаче се разтършувах малко и се оказа че обтегача от 16к 9А двигател трябва да стане...

тук от горе е от 2.0Л 8к двигател, а от долу е от 9А 16к двигател....сега понеже го слагам това на АЕБ двигател нямах проблем с изравняването на ремъка...обаче някои от другите 1.8Т имат нужда от 4мм шайба да изкара обтегача леко напред за да се изравни с горното зъбно колело...
сега - трябва да се внимава защото ръчния обтегач е очевидно "ръчен" и обтягането на ремъка трябва да се проверява от време на време - има достъп зад капака и не е лоша идея да се наглежда при всяка смяна на маслото например...
ето и малко снимки на завършения ремонт...







