След като изчетох всички постове относно ЗА и ПРОТИВ монтажа на климатик втора употреба, реших да се пробвам въпреки всичко .Надявам се, че мога да помогна описвайки монтажа на климатика ми .
Купих климатика от Boxer , който е от същия голф като моя, използвам случая да благодаря на момчетата, много точни, отидох да си го сваля сам, дадоха ми всичко, включително болчетата и гайките, както и електроинсталацията му пълен комплект.
Първата стъпка : Оказа се че трябва да се сменят всички О пръстени по маркучите следвайки съвета на някой колеги от форума отидох във ИМПАС56 - който ми каже че тези там работят добре НЕ ИМ ВЯРВАЙТЕ всичко е само въздух под налягане, супер надути и важни, зареждане на климатик със фреон 850 грама, 120 лева и то след 2 седмици записване., смяна на О пръстени при тях 46 лева със ДДС , цена на самите пръстени 15 броя -1,62 лв.
Втора стъпка: охлаждането: моя голф е със една перка със 2 степени , трябваше да се смени със такъв който е 2 перки и поне 3 степени . Обиколих симеон - най евтиното което можах да намеря е пасатовско за 140 лева първоначална цена но там имаше проблем с дебелината на капака върху който се закрепват вентилаторите , намерих от голф с две перки един мотор и 3 степени но цената беше зверска 250 лева , след пазарлъци и ходене с "НАШ ЧОВЕК" си стиснахме ръцете на 150 лева и стария работещ вентилатор, изряза се маската и вентилатора пастна без проблем .
Слагам снимка на радиатора след окончателното монтиране на вентилаторите :
Трета стъпка: Механичното разглобяване , това мисля да го спестя като описание ,направил съм снимки ще ги кача да ги погледнете имам само един съвет : НЕКА ГО ПРАВИ НЯКОЙ КОИТО ГО Е ПРАВИЛ ПРЕДИ, иначе рискувате купуване на ново радиаторче за парното и половината пластмаси около него , всичко е толкова вързано и е на едни щипки които като ги сложите наобратно се свалят много трудно
Четвъртата стъпка: монтажа на компресора- разглобява се всичко отпред - маска, фаровете , бронята, маха се гредата която е закачена за двата рога, абсолютно всичко отпред, сваля се и радиатора за да имате достъп до алтернатора и ремъците на хидравличната помпа . Сваля се алтернатора и на негово място се поставя специалната отливка за монтажа на компресора и над него се поставя алтернатора, по много интересен начин е решен обтегача, със паразитна ролка която се натяга със един болт , на снимката ще се види
а ето как трябва да изглежда монтирано всичко на самата стойка:
А тук е показана цялата сглобка :
Петата стъпка е монтажа на радиатора на климатика към съществуващия вече радиатор, на радиатора на климатика си имаше необходимите планки и монтирането стана за 5 минути :
Шестата стъпка : започва се сглобяването :
слагам снимките някъде и ще сложа линкове естествено , а и ще довърша описанието ... до ден два