Обезшумяване на скърацнията по неравности на В3 комби

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Обезшумяване на скърацнията по неравности на В3 комби

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2007 13:25


В крайна сметка ми омръзна да ми тропа всичко по колата и да скърца ужасяващо на всяка неравност по пътя.
По идея на колеги си купих лента за оплътняване на дограма (6м за дървена дограма за около 5лв. от Бриколаж).Последва тотално разкостване на колата (сваляне на тапицериите на вратите,сваляне на всичките кори отзад и т.н.)
Като за начало се сваля горната част от тапицерията на вратата (при мен поне са на две части).След това без да разлепвам лентата я натъпквам в процепа в канала,където влиза другата тапицерия.След това си се слага тапицерията и е важно да се стегнат добре винтовете като се започва с тези за дръжката и след това се завинтват другите отстрани.Ако вратите имат отстрани такива падащи страници (аз там имам говорители ама е преправяно) и там се прави същото упражнение като се сваля вътре една пластмаса (седи точно над механизма за отваряне на въпросното) понеже тя скърца много сериозно по принцип.Следва същото упражнение със задните врати.След това задната част на купето - може да се разглоби ама после се сглобява много трудно.Затова практикувах друго - направо тъках лентата между двете пластмаси навсякъде,където лягат една върху друга.След това доста здраво притягане на релсите на щората.Ефекта е значителен.Засега не ми остана време да се занимая и с колонките мвжду вратите и отзад покраи задната врата ама като се преборя и с тях ще кажа какво се е получило.
Успех!




Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Съб 09 юни 2007 19:31


Това е интересно. Покажи някоя снимка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2007 22:14


За съжаление се бях омърлял до уши (още преди да започна да се знаимавам с това) и нищо не съм снимал ама мога да обеснявам до безкрай на който желае да се занимава :)
Иначе се отказах да слагам от същото отстрани на рамките на вратите защото скърцането е минимално а разглобяването - много трудоемко и ще стане много грозно (затова си мисля с топъл силикон или нещо подобно ама така,че да не се вижда).


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 09 юни 2007 22:52


Снимай поне уплатнението да го видим.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2007 23:19


Ами то представлява уплътнител за дограма (като такова се и продава по железариите и магазините).Опаковката не пазя ама е българско и 6м струваше около 5лв.Червена опаковка с нарисувана дограма на нея.
Все пак ще проверя да видя дали не я пазя случайно.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 11 юни 2007 19:55


Дано не те разочаровам колега, ама с тоя уплътнител май не става... :-(
И аз слагах от него миналата година, много си играх, имаше супер ефект но за кратко... После постепенно се разкапа, в смисъл самозалепващата част (лепилото) на уплътнителя стана лигаво и лепкаво, самия уплътнител се размести, а като го махнах остана лепкаво и гадно и не се чисти даже с коресилин. :-( Не знам дали от жегата (едва ли - и по прозорците е горещо), или от контакта с пластмаси и метал, но много гадно стана.
Иначе беше същия, с червената опаковка дето го има в 3-4 вида профили...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 11 юни 2007 20:11


Има една тема "нещо ми тропа по задната врата на Г2".Там се разчепква темата извън тези "мечтателски"врътки със шумойзолаций и не знам си кво си/тва нещо да го направиш както трябва ти трябва мнооог време и пари/.По голяма част от шумовете идват от износването на механизма за затваряне и последващите вибраций на врата,вибрацийте в касетофона и таблото.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 12 юни 2007 18:48


Абе поне моите впечатления от пасат 3-ка комби са че основното тропане идва отзад, от багажника. Отпред малко неща могат да се разтропат, и се оправят относително лесно, освен ако са вследствие на изпочупени пластмаси.

Отзад тропат най-вече:
- капачетата дето закриват достъпа до фенерите на самата врата - трябва да се подложи нещо, напр. кече;
- самата задна кора - държи се в средата на защипки, които се чупят. Решението е дърводелско, но ефективно - има възможност да се залепят държени трупченца там точно до защипките между двата слоя на вратата, и после с черни винтчета за дърво (например от тези за гипсокартон) кората да се хване за трупчетата, през вътрешната ламарина. Здраво е, и лесно се разглабя ако се наложи;
- двата капака на отделенията за багаж зад калниците - и там трябва да се залепят някак кечета. Отделно е възможно да има паднали неща под пластмасовите дъна на тези отделения;
- отчасти облицовката на багажника се държи от някакви дебилно измислени ламаринени "гайки" - трябва да се изхвърлят, върху щифта да се нареже нормална резба и да се сложи нормална гайка със федерка и шайба.
- щората (ако я има), и особено крепежа й, който точно в края е идиотски захванат;
- може да вибрират металните капаци под мокета - оригинално има кечета, но след 10-15 години малко е останало от тях.
- всички боклуци, части и инструменти в багажника. :-) Това е голям проблем защото тропат дори и да са в кутия. Принципен недостатък на комбитата. :-)
- тонколонките отзад (ако има).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 13 юни 2007 10:16


И да не забравяме и самата пета вратя, че и тя бая си лумбурка, за целта е добре да се сменят амортесеорите и и може би заключващия механизъм малко да се предърпа напред. Много интерсно при мерцедес тоя проблем с петата врата са го решили като затвориш вратата и нещо като вакум я претегля допълнително.
Но дунапренените лентички вършат много добра работа:)
От няколко седмици съм оплътнил почти всички пласмаси отзад дето контактуват помежду си , и трябва да призная че има ефект!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 13 юни 2007 13:50


За 5-тата врата, ако тропа по-скоро трябва да се регулират двата тампона на които лежи.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 14 юни 2007 7:05


Ами чесно казано съм забелязал, че с малко, но моята не опира на тях!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 15 юни 2007 20:01


Тогава ще тропа. По книгите беше описвано как се регулират. Отделно на бравата има една пластмасица малко като клин, като се износи се получава постоянен луфт...


B3RaZZr
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 23 юни 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот B3RaZZr » Съб 23 юни 2007 18:13


Значи колеги и аз имам някакви тропания.Като мина през неравности всичо е ток или малки дупки обаче като мина през някои по голяма яма и направо незнам какво да ви кажа имам чуство че ще си оставя мостовете по патя на какво се далжи ?Незнам дали е точно за тук поста ми но .. :(


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 24 юни 2007 23:18


psstv18rp написа:Тогава ще тропа. По книгите беше описвано как се регулират. Отделно на бравата има една пластмасица малко като клин, като се износи се получава постоянен луфт...

Я дай малко по подробно.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 26 юни 2007 19:55


За тампоните - не ми се е налагало да ги пипам, но имах колега който изобщо нямаше - вратата се държеше само на ключалката, която се разби много бързо. Помня че беше описвано по книгите как се регулират, май се вадеха за целта.
А за ключалката - при мен въпросното клинче (то е на края на това заостреното дето е на вратата) се износи и почна да се появява страничен луфт. При странично клатене на колата вратата видимо мърдаше налява надясно.
Единственото което измислих беше да преместя едната част на ключалката малко встрани, та при затваряне да се "запъва". Засега действа. Иначе трябва ново "клинче", ама дали се продава незнам.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта