


Проблем постянно светещи светлини
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Проблем постянно светещи светлини
Колеги помогнете със съвет. Имах Пасат и му бях слжил допълнителна електроника свързана към ключа за светлините, която палеше и гасеше светлините защото нямаше фабрично такава опция. Много бях доволен от това решение. Сега си взех Хюмдай Елантра 1999 г. на който постоянно му светят фаровете още преди да е запален двигателя само като се даде на контакт и те се включват, а сами се сещате че това не е добре... Говорим само за фаровете те се гасят автоматично, но когато се включат светлините за нощно каране с габаритите тогава няма кой да ги гаси автоматично и се рискува да бъдат забравени. Абе гадна и недомаслена история...Някой може ли да даде съвет как се излиза от тази ситуация. Лошото е че не съм в България. Тука фаровете са задължителни целогодишно, а зимно време са големи студовете и при -20 -30 гр. е убийствено за акумулаторите за това ги сменят и много често, но те пък струват и доста $.
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Проблем постянно светещи светлини
Това което разбрах е че искаш да ти се гасят и палят всякакви светлини. Когато запалиш да сепускат, а като загасищ двигателя да гаснат
Тогава ги прекъсни от копчето за светлините и си ги направи както си знаеш ти
Вземи си едно реленце дето действа 5сек. след като му подадеш напрежение, а като загасиш двигателя (изключиш от контакт) просто спират фаровете
Нещо ей такова ми се върти в главата!
Ако мога да помогна с нещо...? 



Нещо ей такова ми се върти в главата!


Re: Проблем постянно светещи светлини
Идеята е добра само трябва да се изчисти и да се адаптира към модела... Изниква един нов въпрос... На модела Хюмдай Елантра 1999 г. как се командват светлините и от къде в смисъл с отделно реле или от компщтъра, т.е. дали може да се риголира времето на релето само или трябва да се ръчка в настройките на компютъра на колата или идвете...?!
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем постянно светещи светлини
А сигурен ли си, че не е направено от Хюндай това, сиреч .... колата да е произведена за твоя пазар, където е задължително карането с включени светлини?!?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12128
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем постянно светещи светлини
В студено време някой някъде лансираше идеята че е било по - хубаво като дадеш на контакт да светнат фаровете, с което един вид се "събужда" акумулатора и било по - добре отколкото директно на стартер. Докато въртиш обаче на стартер мисля автоматично се гасят всякакви консуматори. Та в този ред на мисли, май както е направено на колата е най - добрия вариант.
Re: Проблем постянно светещи светлини
Ползвай,реле от подгряващи свещи.То има опция,да изключва при завъртане на стартера.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Проблем постянно светещи светлини
Къде живееш колега? И тука има ниски Т но чак пък да хвърлям акумулатор всяка година. Тия коли май си имаха и зумер за забравени светлини. Освен това колко струва нов аку?
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
- Автомобил: Golf 3 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна
Re: Проблем постянно светещи светлини
К.Одаджийски написа:В студено време някой някъде лансираше идеята че е било по - хубаво като дадеш на контакт да светнат фаровете, с което един вид се "събужда" акумулатора и било по - добре отколкото директно на стартер. Докато въртиш обаче на стартер мисля автоматично се гасят всякакви консуматори. Та в този ред на мисли, май както е направено на колата е най - добрия вариант.

От личен опит
Re: Проблем постянно светещи светлини
Да за студено време е хубаво да се активират за малко електрохимичните процеси в акумулатора чрез включване на консуматор, но колко и за колко време е хубаво сам да избираш. В България го правехме с прецъкване на светкавицата както му викахме. Но тук в Канада не е така фаровете се включват с даването на контакт и след изключване се гасят. Така е само за дневно каране при нощно се ключват светлините от ключ на лостчето на волана и след изключване от контакт не се гасят автоматично, те това е другата половина на проблема защото се забравят, няма зумер, няма нищо, което да те подсети. Зумер има само за коланите. Да сигурен съм, че тези "екстри" са от завода производител. А що се отнася до температурите тука са около - 20, -30 градуся през зимата без да отчитаме действието и на вятъра... когато има вятър нещата са още по-комплексирани. Що се отнася до цената на акумулатора най-евтините са от 100$ и нагоре, Но не искам да коментирам, ако искаш да икономисаш парички за смяната, защото тя струва пари, при -30 гр. как се сменя акумулатор... без коментар...
. Оплаках се... сега, ако родим и някаква идейка да се спася от положенето ще е още по-добре... Надеждата умира последна!


- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Проблем постянно светещи светлини
Идеята е зумер, има много писано за тях. Всичките коли които съм карал имат такава екстра, не знам защо твоята няма. Най-ниската температура тази зима беше -28 без вятъра и три годишния ми акумулатор запали(то вятъра него не го бърка де). Фаровете не се включват при вдигната ръчна спирачка.
Ако си наблизо и се чудиш как да вържеш въпросния зумер се обади. Иначе акумулатора не го мисли много, така или иначе в един момент свършва. Моят е с 3 години гаранция и сървис асистант на пътя ако откаже, така че за $105 не е зле. Пък на жената й купих за $67.
Ако си наблизо и се чудиш как да вържеш въпросния зумер се обади. Иначе акумулатора не го мисли много, така или иначе в един момент свършва. Моят е с 3 години гаранция и сървис асистант на пътя ако откаже, така че за $105 не е зле. Пък на жената й купих за $67.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12128
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем постянно светещи светлини
dandan написа:Моят е с 3 години гаранция и сървис асистант на пътя ако откаже, така че за $105 не е зле. Пък на жената й купих за $67.
Тук са същите парички приблизително, обаче гаранцията им е 2 години и няма асистанс, между 2 до 2,50 лева за ампер струват.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта