Здравейте колеги!
Някои от нас с В3-ките (а и В4 и МК3) са се сблъсквали с проблема който създава плъзгача (врътката),който управлява вентилатора на парното (и климатика).Често липсват някои от степените или кабелите и предпазителя нагряват до червено.На него може да се дължи и слаб дебит на въздуха (както се оказа и при мен).Основната причина за това е не до там измислената инсталация на копчето.И докато за В4 и МК3 се намират нови конзоли то аз лично за В3 не съм виждал.
Какво представлява самата "врътка".Една голяма пластина за + и 4 малки разположени под нея за 4-те степени.На врътката има едно пластина която се плъзга и дава контакт м/ду голямата и някоя от малките.Тази пластина с времето се изкривява а голямата се повдига напред и или контакта е слаб или въобще го няма.
Затова реших да преработя превключвателя.Стигнах до 2 варианта които са приложени на практика и работят.
1 Вариант.
Купувате си 2 превключватела за вентилатора на Жигула,Лада.Копчето е с 2 степени и е достатъчно яко за вентилатора.С 3 крачета е.Средното е + а двете крайни отиват за степените.Връзвате двете средни клеми на копчетата към + а съответно на останалите 4 крачета степените към вентилатора.2-те копчета лягат почти перфектно в едно от гнездата над врътките за оригиналните бутони.Аз лично исках да ги монтирам на мястото на оригиналната врътка за вентилатора ,но колата беше без климатик и от там се управлява и жилото за клапата,която върти въздуха в купето.
Недостатъка е ,че можеш да включиш без да искаш 2 степени едновременно.Не знам какво точно ще стане но и не искам да разбирам.
2 Вариант
Този приложих при мен.
След оглеждане на няколко управления от други автомобили се спрях на механизъма за Форд Фиеста"97.Компактно е и се напасва идеално.Освен това буксат му съвпада идеално с Ладова (каквито имам доста) и отвън се запазва оригиналният вид на врътката.За съжаление не го снимах преди монтажа.Представлява кутийка,от единият край има ос със звездообразен профил а от другата гнездо за букса.
Първо отстраних част от оригиналният механизъм-светловода и фиксиращата пластина,която законтря врътката (новият механизъм си прищраква сам и леко не съвпада с оригиналният).Махнах и половината светловод на копчето,че опираше в оста.След това направих звездообразен профил (със поялник) във врътката и оста на новият механизъм влезе перфектно.За да го закрепя използвах неговото уше и направих една Г-образна планка в старото гнездо на буксата.
Чрез рапидка закрепих механизма към планката която се загнезди здраво в буксата и нямаше нужда да я фиксирам към тялото.След това взех една Ладова букса.Срязах старата букса и закрепих кабелни обувки към кабелите.След извесно замерване с мултицета закачих кабелите към буксата точно на съответните позиции- + 1 2 3 4.
Следва монтаж на тялото и тест на нововъведението.Плъзгача се движи толкова мазно ,че първият път вместо 2 включих 4.Не очаквах,но се подобри и дебита на въздух.Сега си духа бая по-силно.
Остана един малък проблем към старата инсталация има 6 -ти кабел,който е по-тънък и явно участва в управлението на климатика.Ще съм благодарен ако някой ме светне за какво е и кога трябва да има напрежение към него.Явно участва в функцията,че трябва да си включил вентилатора за да работи АС-то,но как точно не ми е ясно.А и в момента АС ми няма фреон и няма как да разбера дали работи.
Другият недостатък,който е нищожен за мен е ,че не свети врътката заради отстраненият светловод.
Това е колеги.Дано съм бил полезен на някой.Ако на някой му хрумне някакво подобрение на моята инсталация или нещо коренно различно бих се радвал да ползва темата ми.
Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Последна промяна от suba на Чет 02 юни 2011 21:49, променено общо 2 пъти.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Ето и снимки на вече готовият вариянт.
Извинявам се за отвратителното качество,но ми се скапа камерата на телефона а нямах друга под ръка.
Извинявам се за отвратителното качество,но ми се скапа камерата на телефона а нямах друга под ръка.
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Колега ако не ти е спешен този кабел смятам до 10-15 дена да разглобявам мойто за клапи и ще видя каде е вързан,ако не намериш преди това де.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Идеята на кабела е,когато не работи вентилатора на някоя степен (няма значение коя),да спира и климатика,защото няма какво да обдухва вентилатора.
Този кабел излиза от 1-ва степен на копчето и съответно от резисторното блокче при вентилатора (онова за степените).Когато вентилатора е на някоя степен,през резисторите на останалите степени там се появява напрежение и съответно може да се пусне климатика.При така преработената схема,следва да се свърже към 1-ва степен на новото копче и да няма проблеми.Аз не разбрах дали е сменен сами резисторен блок на вентилатора или си се ползва оригиналния на VW,но ако се ползва - кабелчето за климатика се връзва към 1-ва степен.Разбира се ако си сложите релета ,който да разтоварват ключа,кабела трябва да е вързан директно на резисторния блок,а не на управляващата верига на релето.
Този кабел излиза от 1-ва степен на копчето и съответно от резисторното блокче при вентилатора (онова за степените).Когато вентилатора е на някоя степен,през резисторите на останалите степени там се появява напрежение и съответно може да се пусне климатика.При така преработената схема,следва да се свърже към 1-ва степен на новото копче и да няма проблеми.Аз не разбрах дали е сменен сами резисторен блок на вентилатора или си се ползва оригиналния на VW,но ако се ползва - кабелчето за климатика се връзва към 1-ва степен.Разбира се ако си сложите релета ,който да разтоварват ключа,кабела трябва да е вързан директно на резисторния блок,а не на управляващата верига на релето.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Мерси колега за експертното мнение.
Иначе не съм си преправял резисторният блок.Сменено е само ключето.Верно,че преди време четох една темичка за слагане на релета ,но ми е излязло от главата и въобще не се сетих.Ама и на това ще му дойде времето.
Иначе не съм си преправял резисторният блок.Сменено е само ключето.Верно,че преди време четох една темичка за слагане на релета ,но ми е излязло от главата и въобще не се сетих.Ама и на това ще му дойде времето.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Дори на Б5 е същия, но явно като са по-нови и държат още
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
dandan написа:Дори на Б5 е същия, но явно като са по-нови и държат още
Явно да.Според моето социологично проучване тия работи си заминават някъде след 17 -18 годинка.Така,че за В5 има още време
Нвзнаех,че и на В5 е така
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
А със релета неможе ли да се направи оригиналния ключ ,така че да не грее. Явно ще са необходими 4 релета ,колкото са степените...
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Stenly написа:А със релета неможе ли да се направи оригиналния ключ ,така че да не грее. Явно ще са необходими 4 релета ,колкото са степените...
Може колега.Но проблема не идва от греенето а от износването на самият ключ-не дава контакт към резистора.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
аз съм го заменил с копче от степените на вентилатора от бмв е30.
има пак 4 степени, като позициите му съвпадат като местоположение с цифрите на пластмасовия капак на б3/б4/голф3
+ това си е истински ключ, а не тия скапани пластини...
има пак 4 степени, като позициите му съвпадат като местоположение с цифрите на пластмасовия капак на б3/б4/голф3
+ това си е истински ключ, а не тия скапани пластини...
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Мисля скоро да пристъпя към монтаж на 4 бр. 30А релета на Пасат В4. За мен това е едно радикално и сигурно решение на проблема, вместо да се купуват втора употреба неща в неясно състояние. Схемата принципно ми е ясно как ще стане, но все пак ако някой я е виждал някъде моля да даде линк да си сверя часовника.
- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Ето такова нещо, но с 4 ключа и 4 релета, заедно с някаква хитра приоритетна схема да зачита само ключа с най-висока степен...
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Здравейте, понеже и аз си патя от това решение на колегите от VW завода да кажа какво направих: 4 релета 12v/40А (2.02 лв всяко)се управляват от самата врътка - по спомен жълт, син зелен и бял кабел( от дебелите). Черния дебелия е 12V. Тънкия 6-ти кабел е за директно управление на клапата на климатика: в положение "0" подава 12V на клапана управляващ вакуума към въпросната клапа. Затова като карате със примерно 90км/h при изключен вентилатор не Ви духа от духалките. При вентилатор в положение 1,2,3,4 клапана за вакуума не работи защото ги няма тези 12V, клапата е отворена и навлиза външен въздух. При включване на рециркулация (или MAX бутона) чрез друга верига отново се подават 12V на клапана.
Драмата ми в момента е как бутона MAX да стане само рециркулация без включване на климатика (вариант за зимата със парно). Проблема идва от там че включването на климатика от този бутон е решено механически а не електрически и нямам излишни бутони за проба. Това е от мен
Драмата ми в момента е как бутона MAX да стане само рециркулация без включване на климатика (вариант за зимата със парно). Проблема идва от там че включването на климатика от този бутон е решено механически а не електрически и нямам излишни бутони за проба. Това е от мен
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
peter70 написа:Здравейте, понеже и аз си патя от това решение на колегите от VW завода да кажа какво направих: 4 релета 12v/40А (2.02 лв всяко)се управляват от самата врътка - по спомен жълт, син зелен и бял кабел( от дебелите). Черния дебелия е 12V. Тънкия 6-ти кабел е за директно управление на клапата на климатика: в положение "0" подава 12V на клапана управляващ вакуума към въпросната клапа. Затова като карате със примерно 90км/h при изключен вентилатор не Ви духа от духалките. При вентилатор в положение 1,2,3,4 клапана за вакуума не работи защото ги няма тези 12V, клапата е отворена и навлиза външен въздух. При включване на рециркулация (или MAX бутона) чрез друга верига отново се подават 12V на клапана.
Драмата ми в момента е как бутона MAX да стане само рециркулация без включване на климатика (вариант за зимата със парно). Проблема идва от там че включването на климатика от този бутон е решено механически а не електрически и нямам излишни бутони за проба. Това е от мен
Колега, тва за каква кола става на въпрос. Ако е за Б3 рециркулацията е като завъртиш врътката обратно на часовниковата стрелка. Също можеш да си направиш бутона МАКС директно да управлява клапата, незнам какво имаш предвид че е свързан механически, тоя бутон като го цъкнеш (ако е включен и вентилатора на някоя степен) ти включва климатика и затваря клапата, управлява тези две вериги, няма нищо механично ..
Към автора, много добро решения, този плъзгач наистина е голяма недомислица, аз вече сменях един такъв и успях да огледам стария, беше станал на леш, и то няма как да е по друг начин като всичкия ток минава през тези пластинки ..
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3
Махат се две зъбчета и всяко копче почва да работи самО за себе си.
За бутоните за климатика при б3...
Имс и елементарно преправяне на жиците и в крайна сметка с бутона макс управляваш само и единствено клапата за циркулация, без да се вкл. климатика.
За бутоните за климатика при б3...
Имс и елементарно преправяне на жиците и в крайна сметка с бутона макс управляваш само и единствено клапата за циркулация, без да се вкл. климатика.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта