Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот suba » Нед 22 май 2011 16:22


Здравейте колеги!
Някои от нас с В3-ките (а и В4 и МК3) са се сблъсквали с проблема който създава плъзгача (врътката),който управлява вентилатора на парното (и климатика).Често липсват някои от степените или кабелите и предпазителя нагряват до червено.На него може да се дължи и слаб дебит на въздуха (както се оказа и при мен).Основната причина за това е не до там измислената инсталация на копчето.И докато за В4 и МК3 се намират нови конзоли то аз лично за В3 не съм виждал.
Какво представлява самата "врътка".Една голяма пластина за + и 4 малки разположени под нея за 4-те степени.На врътката има едно пластина която се плъзга и дава контакт м/ду голямата и някоя от малките.Тази пластина с времето се изкривява а голямата се повдига напред и или контакта е слаб или въобще го няма.
Затова реших да преработя превключвателя.Стигнах до 2 варианта които са приложени на практика и работят.

1 Вариант.
Купувате си 2 превключватела за вентилатора на Жигула,Лада.Копчето е с 2 степени и е достатъчно яко за вентилатора.С 3 крачета е.Средното е + а двете крайни отиват за степените.Връзвате двете средни клеми на копчетата към + а съответно на останалите 4 крачета степените към вентилатора.2-те копчета лягат почти перфектно в едно от гнездата над врътките за оригиналните бутони.Аз лично исках да ги монтирам на мястото на оригиналната врътка за вентилатора ,но колата беше без климатик и от там се управлява и жилото за клапата,която върти въздуха в купето.
Недостатъка е ,че можеш да включиш без да искаш 2 степени едновременно.Не знам какво точно ще стане но и не искам да разбирам.

2 Вариант
Този приложих при мен.
След оглеждане на няколко управления от други автомобили се спрях на механизъма за Форд Фиеста"97.Компактно е и се напасва идеално.Освен това буксат му съвпада идеално с Ладова (каквито имам доста) и отвън се запазва оригиналният вид на врътката.За съжаление не го снимах преди монтажа.Представлява кутийка,от единият край има ос със звездообразен профил а от другата гнездо за букса.
Първо отстраних част от оригиналният механизъм-светловода и фиксиращата пластина,която законтря врътката (новият механизъм си прищраква сам и леко не съвпада с оригиналният).Махнах и половината светловод на копчето,че опираше в оста.След това направих звездообразен профил (със поялник) във врътката и оста на новият механизъм влезе перфектно.За да го закрепя използвах неговото уше и направих една Г-образна планка в старото гнездо на буксата.
Чрез рапидка закрепих механизма към планката която се загнезди здраво в буксата и нямаше нужда да я фиксирам към тялото.След това взех една Ладова букса.Срязах старата букса и закрепих кабелни обувки към кабелите.След извесно замерване с мултицета закачих кабелите към буксата точно на съответните позиции- + 1 2 3 4.
Следва монтаж на тялото и тест на нововъведението.Плъзгача се движи толкова мазно ,че първият път вместо 2 включих 4.Не очаквах,но се подобри и дебита на въздух.Сега си духа бая по-силно.
Остана един малък проблем към старата инсталация има 6 -ти кабел,който е по-тънък и явно участва в управлението на климатика.Ще съм благодарен ако някой ме светне за какво е и кога трябва да има напрежение към него.Явно участва в функцията,че трябва да си включил вентилатора за да работи АС-то,но как точно не ми е ясно.А и в момента АС ми няма фреон и няма как да разбера дали работи.
Другият недостатък,който е нищожен за мен е ,че не свети врътката заради отстраненият светловод.
Това е колеги.Дано съм бил полезен на някой.Ако на някой му хрумне някакво подобрение на моята инсталация или нещо коренно различно бих се радвал да ползва темата ми.

Последна промяна от suba на Чет 02 юни 2011 21:49, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот suba » Нед 22 май 2011 16:32


Ето и снимки на вече готовият вариянт.
Извинявам се за отвратителното качество,но ми се скапа камерата на телефона а нямах друга под ръка.
DSC00310.JPG
DSC00311.JPG
DSC00312.JPG


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот ivchoto » Нед 22 май 2011 20:07


Колега ако не ти е спешен този кабел смятам до 10-15 дена да разглобявам мойто за клапи и ще видя каде е вързан,ако не намериш преди това де. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот zfa159 » Сря 25 май 2011 1:58


Идеята на кабела е,когато не работи вентилатора на някоя степен (няма значение коя),да спира и климатика,защото няма какво да обдухва вентилатора.
Този кабел излиза от 1-ва степен на копчето и съответно от резисторното блокче при вентилатора (онова за степените).Когато вентилатора е на някоя степен,през резисторите на останалите степени там се появява напрежение и съответно може да се пусне климатика.При така преработената схема,следва да се свърже към 1-ва степен на новото копче и да няма проблеми.Аз не разбрах дали е сменен сами резисторен блок на вентилатора или си се ползва оригиналния на VW,но ако се ползва - кабелчето за климатика се връзва към 1-ва степен.Разбира се ако си сложите релета ,който да разтоварват ключа,кабела трябва да е вързан директно на резисторния блок,а не на управляващата верига на релето.
:beer


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот suba » Сря 25 май 2011 16:54


Мерси колега за експертното мнение.
Иначе не съм си преправял резисторният блок.Сменено е само ключето.Верно,че преди време четох една темичка за слагане на релета ,но ми е излязло от главата и въобще не се сетих.Ама и на това ще му дойде времето. :да:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот dandan » Сря 25 май 2011 23:06


Дори на Б5 е същия, но явно като са по-нови и държат още


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот suba » Чет 26 май 2011 18:30


dandan написа:Дори на Б5 е същия, но явно като са по-нови и държат още


Явно да.Според моето социологично проучване тия работи си заминават някъде след 17 -18 годинка.Така,че за В5 има още време :D
Нвзнаех,че и на В5 е така :roll:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот Stenly » Пон 06 юни 2011 20:29


А със релета неможе ли да се направи оригиналния ключ ,така че да не грее. Явно ще са необходими 4 релета ,колкото са степените...


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот suba » Съб 11 юни 2011 22:47


Stenly написа:А със релета неможе ли да се направи оригиналния ключ ,така че да не грее. Явно ще са необходими 4 релета ,колкото са степените...


Може колега.Но проблема не идва от греенето а от износването на самият ключ-не дава контакт към резистора.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот pe6kata » Съб 11 юни 2011 22:58


аз съм го заменил с копче от степените на вентилатора от бмв е30.
има пак 4 степени, като позициите му съвпадат като местоположение с цифрите на пластмасовия капак на б3/б4/голф3
+ това си е истински ключ, а не тия скапани пластини...


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот Krasi » Вто 21 юни 2011 15:51


Мисля скоро да пристъпя към монтаж на 4 бр. 30А релета на Пасат В4. За мен това е едно радикално и сигурно решение на проблема, вместо да се купуват втора употреба неща в неясно състояние. Схемата принципно ми е ясно как ще стане, но все пак ако някой я е виждал някъде моля да даде линк да си сверя часовника.


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот live_for_passat » Вто 21 юни 2011 20:44


Ето такова нещо, но с 4 ключа и 4 релета, заедно с някаква хитра приоритетна схема да зачита само ключа с най-висока степен...
Изображение


peter70
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот peter70 » Пет 01 юли 2011 19:07


Здравейте, понеже и аз си патя от това решение на колегите от VW завода да кажа какво направих: 4 релета 12v/40А (2.02 лв всяко)се управляват от самата врътка - по спомен жълт, син зелен и бял кабел( от дебелите). Черния дебелия е 12V. Тънкия 6-ти кабел е за директно управление на клапата на климатика: в положение "0" подава 12V на клапана управляващ вакуума към въпросната клапа. Затова като карате със примерно 90км/h при изключен вентилатор не Ви духа от духалките. При вентилатор в положение 1,2,3,4 клапана за вакуума не работи защото ги няма тези 12V, клапата е отворена и навлиза външен въздух. При включване на рециркулация (или MAX бутона) чрез друга верига отново се подават 12V на клапана.
Драмата ми в момента е как бутона MAX да стане само рециркулация без включване на климатика (вариант за зимата със парно). Проблема идва от там че включването на климатика от този бутон е решено механически а не електрически и нямам излишни бутони за проба. Това е от мен


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот genov1 » Вто 23 окт 2012 8:44


peter70 написа:Здравейте, понеже и аз си патя от това решение на колегите от VW завода да кажа какво направих: 4 релета 12v/40А (2.02 лв всяко)се управляват от самата врътка - по спомен жълт, син зелен и бял кабел( от дебелите). Черния дебелия е 12V. Тънкия 6-ти кабел е за директно управление на клапата на климатика: в положение "0" подава 12V на клапана управляващ вакуума към въпросната клапа. Затова като карате със примерно 90км/h при изключен вентилатор не Ви духа от духалките. При вентилатор в положение 1,2,3,4 клапана за вакуума не работи защото ги няма тези 12V, клапата е отворена и навлиза външен въздух. При включване на рециркулация (или MAX бутона) чрез друга верига отново се подават 12V на клапана.
Драмата ми в момента е как бутона MAX да стане само рециркулация без включване на климатика (вариант за зимата със парно). Проблема идва от там че включването на климатика от този бутон е решено механически а не електрически и нямам излишни бутони за проба. Това е от мен

Колега, тва за каква кола става на въпрос. Ако е за Б3 рециркулацията е като завъртиш врътката обратно на часовниковата стрелка. Също можеш да си направиш бутона МАКС директно да управлява клапата, незнам какво имаш предвид че е свързан механически, тоя бутон като го цъкнеш (ако е включен и вентилатора на някоя степен) ти включва климатика и затваря клапата, управлява тези две вериги, няма нищо механично ..
Към автора, много добро решения, този плъзгач наистина е голяма недомислица, аз вече сменях един такъв и успях да огледам стария, беше станал на леш, и то няма как да е по друг начин като всичкия ток минава през тези пластинки ..


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Преработка на управлението:вентилатор-парно при Пасат В3

Мнениеот pe6kata » Вто 23 окт 2012 10:00


Махат се две зъбчета и всяко копче почва да работи самО за себе си.
За бутоните за климатика при б3...
Имс и елементарно преправяне на жиците и в крайна сметка с бутона макс управляваш само и единствено клапата за циркулация, без да се вкл. климатика.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта