тъй като успешно си реших проблемът и забелязвам интерес реших да споделя как.
И така - често се случва врата да остане отключена или заключена. При мен се случи едновременно на задните. След доста изчетени теми из форума и форума на братовчедите се насочих към студени спойки. Но уви, всичко си беше наред. След това обвиних релетата на комфорт модула, но при лабораторни условия забелязахме, че моторчето няма въртящ момент, следователно не винаги преодолява двойното заключване. Разглобих едно от тях и установих, че съм прав - ротора беше черен от износването на четките:

Почистих и двете, сглобих и всичко беше наред малко над половин година. Отново двете врати се скапаха едновременно през юли. Беше ясно, че няма да стане така. Отново разглобих моторчетата и видях същата картинка:

Предварително започнах да търся информация за типна на моторчетата и възможност за закупуването им. Оказа се, че са японски, на Mabuchi Motors:
http://www.mabuchi-motor.co.jp/en_US/ca ... 80pcsc.pdf
За съжаление не намерих информация от къде да се сдобия с такива в България, затова поръчах от ebay от Щатите:
http://www.ebay.com/itm/130468302884
Както се очакваше от предварителната информация бяха необходими някои преработки. Валът на моточето беше по-къс и трябваше да фиксирам зъбното колело на него. Начина, който избрах е следния: понеже зъбното колело не може да се избие от вала (а и да стане не е известно как може да се фиксира след това) реших да отрежа част от вала на старото моторче със зъбното колело и да го фиксирам към вала на новото моторче, като постигна необходимата дължина.
Необходимите материали са тръбичка 2 мм и моментно лепило от сорта на "Капчица".
Първо отрязваме необходимата дължина от вала на старото моторче: 17 мм:

Резултата:

След това отрязваме парче тръбичка, ако не се лъжа 10 мм, но лесно може да се измери. Запиляваме площадка върху вала на зъбното колело с диамантена (или обикновена) пиличка. Целта е да направим здрава свръзка, с цел избягване на превъртане:

Леко изпиляваме зъбите на вала на моторчето за да се получи набита сглобка. Необходимо е да бъде само няколко стотни по-дебел от отвора на тръбичката:

Капваме няколко капки от лепилото и бързо набиваме тръбичката върху двата вала:


Накрая удряме един-два центъра върху тръбичката, точно върху изпилената площадка, което ще гаратира невъзможност за превъртане между нея и вала.
А сега малко внимание върху самата брава. Разглобява се като се развие болта отдолу, посочен със стрелка и посочения на втората картинка. Също се сваля и пружината, която липсва на картинката. Накрая се изтегля палецът в дадената посока със стрелка и се разединяват двете части:


После развиваме всички болтове:

Пред нас се открива проблемния елемент:

Като равносметка ще кажа, че се наложи да се разменят двата захранващи кабела на всяка от бравите, тъй като новите са с обърнат поляритет. Пазарен трик... Но това са бели кахъри в сравнение с 250 лева за нова брава. А втора употреба не е алтернатива.