28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Сигнализатор за високи обороти

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 19 ное 2011 20:20


bobocamaro написа:Пичове....как ви се занимава бе?
Видя ли поялник почвам да се озъртам за тоалетна...аман. :banghead:

:) Все някак ще се направи схемата, не е толкова сложна.
На мен сложното ми е разглобяването на таблото, намирането на кабела за оборотомера и къде са кабелите след контактния ключ, от които да захраня устройството.

За разглобавянето намерих това: http://www.blauertacho.de/doc/vw/umbau_ ... _3_vr6.htm
За кабела - май е 10 - зелен, идващ от ECU-то: http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... ostcount=4 Там говорят за дизел, но се надявам при Golf 3, бензин да е същото. Същия кабел е посочен и тук: viewtopic.php?t=66957
И остава да разбера как да се докопам до кабели за захранване, след контактния ключ mhihi




Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Bobcho_82 » Съб 19 ное 2011 20:26


Ето и вариант на схемата за свързване директо към бобината Изображение


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 19 ное 2011 21:31


Bobcho_82 написа:Ето и вариант на схемата за свързване директо към бобината

Супер :applause:
Bobcho_82, казваш, че е по-безопасно да се върже към бобината? Към средния извод на тези с 3 крачета.
Оградил съм добавените резистор и кондензатор за по-ясно.
Хмм, :roll: Всъщност това не е ли оригиналната схема? На другата не намирам C1 и R1?

Изображение

Последна промяна от chas на Вто 06 мар 2012 13:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Bobcho_82 » Съб 19 ное 2011 22:22


Ами да по лесно особенно като не се знае на кой кабел излиза сигнала за оборотомера. Директно се закачаш на бобината и имаш сигнал за оборотите.Всъщност ако се закачиш на средното краче на бобината тогава може да ползваш и първата схема.Защото там постъпва сигнала от датчика на Хол към комутатора.


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 19 ное 2011 22:55


Bobcho_82 написа:...средното краче на бобината тогава може да ползваш и първата схема.Защото там постъпва сигнала от датчика на Хол към комутатора.

Така де, но от Хол датчика отива в ECU-то, че от там - в средното краче на комутатора.

Значи схемата с кондензатора и резистора е за навивки около високоволтовия кабел ли?
Между другото мисля да му сложа и по едно бушонче, на + и на сигнала. Трябва да се види колко ток черпи. 500 mA бушонче дали ще е достатъчно?
И тук да питам, има едни бързи бушони, предполагам, че те изгарят по-бързо и е по-добре да се сложи от тях, нали?


Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Bobcho_82 » Съб 19 ное 2011 23:26


chas написа:Значи схемата с кондензатора и резистора е за навивки около високоволтовия кабел ли?

Схемата с резистора и кондензатора се закача на "минуса" на бобината.
По принцип е желателно всичко да е през предпазител за да няма проблеми. На плюса добре ама на сигнала няма сисъл.А иначе като консумация няма да надхвърля повече от 50-60 mA при два светещи диода.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Ivan4u » Нед 20 ное 2011 8:47


Ето тема на колега от един старозагорски форум : http://www.stz-auto.com/viewtopic.php?f=13&t=11
/все пак си е авторско/ . Може да ви е от полза :wink:


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Нед 20 ное 2011 13:21


Ivan4u написа:Ето тема на колега от един старозагорски форум : http://www.stz-auto.com/viewtopic.php?f=13&t=11

Да, и колегата от Стара Загора, като мен забравя да превключи, когато слуша музика и двигателя не се чува. Понякога и разговорите с пасажерите помагат за това. В тези случаи на мен ще ми е най-полезен сигнализатора.


Egoist
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 16 май 2011 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Egoist » Пон 21 ное 2011 0:44


http://www.youtube.com/watch?v=WgdIxBJq ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=UlR9VCnO ... re=related
това също са интересни неща за жалост са трудни за изпълнение :)


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот venll-vr » Сря 23 ное 2011 20:55


Искам да попитам до пета скорост добре ще свети и ще ви предупреждава да превключвате предавките, а на пета след 2200 оборота пак ли ще свети? В този случай цялата работа се обезмисля, защото ще дойде време когато няма да му обръщатате внимание.


Потребителски аватар
vladkant
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 26 май 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот vladkant » Пет 09 дек 2011 3:22


Ако можеш намери ел. схемата на на форд транзит 2010г., там има такава лампа която те подсеща че трябва да минеш на по-висока предавка. Светва зелена стрелка която сочи нагоре,когато задържиш на около 2000 оборота за подълго време.Форда е със 6 скорости, след вкл. на 6та колкото и да държиш на 2000 оборота не светва стрелката,така че ще трябва да изследваш добре схемата. Карам такъв форд, ако имаш някви затруднения пиши ще се помъча да помогна с каквото мога....
Успех.


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Нед 25 дек 2011 23:18


venll-vr написа:...а на пета след 2200 оборота пак ли ще свети?

Прав си колега - на 5-та се случва да се кара и с по-високи обороти, макар че аз се стремя да не го правя.
Но този проблем вече съм го решил! - теоретично :)
Мисля да си сложа няколко бутона за различните режими на каране. Бутоните ще променят съпротивлението, а от там и оборотите, при които да светва светодиода.
Излизам на магистралата и натискам бутона МАГИСТРАЛА, и вече почва да светва на 3000 оборота :lol:

Иначе ми се струва сложно да правя нещо като детектор за 5-та скорост. Предполагам такъв има във форда на vladkant.


Потребителски аватар
vladkant
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 26 май 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот vladkant » Пон 26 дек 2011 20:52


нямам идеа каква е системата на форда...фирмата купи последният модел( предполагам) форд транзит, на таблото има зелена стрелка която започва да свети около 2000 об. а на 6 предавка не зависимо от оборотите не свети, не знам каква е схемата, за това ти казах ако можеш да намериш и да разгледаш за какво иде реч. На мен лично тази екстра не ми върши работа, но теб щом те влече...успех. Ще се опитам да изнамеря в нета нещо по въпроса....


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пет 27 яну 2012 13:34


Колеги тоя кондензатор C4 е 0,47 µF. Това е равно на 470nF нали? Само че той е полярен, а в бакалията няма такъв. Всичките им 470nF са неелектролитни, без ±.
Има ли електролитни, полярни кондензатори с капацитет 470nF или аз нещо се бъркам?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5205
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот pas1.8mi » Пет 27 яну 2012 18:20


Има електролитни 0.47микро Ф! :да:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта