28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Сигнализатор за високи обороти

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Сря 28 мар 2012 15:38


Когато махна диода между маса и краче 1, и включа габаритите, таблото си работи. Няма промяна в него, но тогава светодиодите не светят. Диода има една черна ивица, която е от страната на краче 1.

Много неприятно - толкова играчка, а накрая не бачка.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Сря 28 мар 2012 16:28


chas написа:Когато махна диода между маса и краче 1, и включа габаритите, таблото си работи. Няма промяна в него, но тогава светодиодите не светят. Диода има една черна ивица, която е от страната на краче 1.

Много неприятно - толкова играчка, а накрая не бачка.


Диода траябва да е така - катод (ивичката) към пин 1 , а анод на маса . То е така , но входния сигнал какъв поляритет има и каква амплитуда ? Защо не пробваш да увеличиш резистора 1к примерно на 5.1 или на 10 k , a заради него трябва да увеличиш и другия - примерно на 47 или 51к . Възможно е този 1k да е твърде нискоомен товар за сигнала и да го "омазва" нещо . Говоря от гледна точка на електрониката , иначе нито сигнала знам с какъв вид е , нито някога съм ползвал този чип . Ако е пред мен сигурно 5мин ще са много да разбера проблема , но уви :) !

Най-добрия вариант естествено е да се види сигнала на осцилоскоп или поне да се прочете някъде (ако няма възможност за осцилоскоп) какъв е като размах и поляритет (да не отрицателно напрежение спрямо маса) . Каква товароносимост има устройството , което го изработва . След това този сигнал може да се буферира с един операционен усилвател и няма да има проблем с показанието на таблото !

Винаги , когато правя някаква схема се надявам тя да НЕ проработи веднага , колко неща научавам докато я подкарам , ехе-е-е :D , а иначе ако тръгне от раз - нищо ! mhihi


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Сря 28 мар 2012 21:20


milmar написа:Винаги , когато правя някаква схема се надявам тя да НЕ проработи веднага , колко неща научавам докато я подкарам , ехе-е-е :D , а иначе ако тръгне от раз - нищо ! mhihi


Ха-ха, аз май не съм толкова ученолюбив :)

След като махнах диода и таблото започна да работи нормално при включени габарити си помислих, че или съм сложил обратно диода или сигнала е отрицателен спрямо маса и през диода става късо. Но преди като го тествах с пробен светодиод си беше само над 0V. Само, че аз съм го пробвал само при изключени габарити и реших да го замеря отново.

При изключени габарити
в режим прав ток на мултимера: 8,3 V
в режим променлив ток на мултимера: 18 V

При включени габарити
в режим прав ток на мултимера: -5,78 V
в режим променлив ток на мултимера: 0 V

И светодиода ми показа, че при включени габарити има отрицателно напрежение спрямо масата.
Тук Ханс ме изненада.
Ще сложа 4 диода в грец схема да изправя тока и ще пробвам. Трябва ли да са специални при това напрежение или каквито и да сложа ще свършат работа?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Чет 29 мар 2012 7:43


Не мисля , че честотата е фатално висока , че да трябват някакви бързи диоди , или пък напрежето да е някакво много високо ... С 1N4148 би трябвало да стане , те са 75V , а и са импулсни , бързи диоди . Има и една Fast серия аналози на 1N4001-1N4007 , водят се UF4001-UF4007 , те са за високо напрежение като първите , но са доста бързи , а са ефтини . Но са по-големи са на габарит от 1N4148 .

Пробвай с 1N4148 .


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Чет 29 мар 2012 11:59


То много хубаво ама моята електронна мисъл нещо ми подсказва, че няма да е толкова лесно.
Ако при включени габарити напрежението на сигнала варира в границите [-5, 0] волта тогава след грец схемата плюсът ще варира в границите [0, 0] волта - т.е. никакъв няма да го има.
Май ще замервам днес сигнала от средното краче на бобината и ще се върна на този вариант.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5205
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот pas1.8mi » Чет 29 мар 2012 12:59


Е то тогава ,дали не е по-добре да навиеш няколко навивки на един от високо-волтовите кабели?По този начин изобщо няма да се бъркаш по сигналите за таблото и управлението на двигателя.


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Чет 29 мар 2012 15:39


pas1.8mi написа:Е то тогава ,дали не е по-добре да навиеш няколко навивки на един от високо-волтовите кабели?

Щях да си спестя цялото главоболие, но май пак ще направя така, защото:
напрежение на средното краче на комутатора (бобината):

При изключени габарити
в режим прав ток на мултимера: 2,3 V
в режим променлив ток на мултимера: 4,5 V

При включени габарити
в режим прав ток на мултимера: -11,77 V
в режим променлив ток на мултимера: 0 V

Така, че ще се навива жичка около високоволтовия кабел излизащ от бобината.
Каква жичка е по-добре - тънка, дебела, едножилна, многожилна?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5205
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот pas1.8mi » Чет 29 мар 2012 18:37


Препоръчвам ти много-жилен(изолиран) проводник(напр. 0,75мм).Мисля,че 10-15 навивки ще са ти напълно достатъчни! :wink:


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пет 30 мар 2012 11:57


:roll:
Взех си 1 метър многожилен, силиконов проводник 0,75 кв. мм. Направих 25 навивки около кабела излизащ от бобината, с разтояние между навивките около 7-8 мм. Включих мултимера на променливо напрежение и свързах едното му краче към маса, а другото към оголения край на навития проводник. Като запалих колата, мултимера показа 180 волта :horror: . Когато се доближи крачето на мултимера до края на пводоника прехвърча искра.
Май 2-3 навивки ще са достатъчни.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Пет 30 мар 2012 13:09


chas написа:.... мултимера показа 180 волта :horror: . Когато се доближи крачето на мултимера до края на пводоника прехвърча искра.
Май 2-3 навивки ще са достатъчни.


mhihi
Можело е и да го изгориш ! Волтметърът има високо входно съпротивление . Ако обаче сложиш един резистор паралелно на сондите му , то така и ще се ползва сигнала от тази "антена" във схемата ти , трябва да има товар , работата ще стане . Резисторът ще трябва да се подбере . Остави и онези двата диода - един към маса и един към захранващото напрежение , иначе чипа пак ще си отиде .

Това напрежение се прехвърля по индуктивно-капацитивен път , не е опасно , макар че прескачат дъги :mrgreen: ... но за апаратурата и за електрониката въобще може да е фатално .


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пет 30 мар 2012 13:19


Все пак това е променливо напрежение и трябва да се изправи. Имам няколко от тези вкъщи: http://nnelectronic.com/product.php?ProductID=2796 Дали ще свършрат работа, да не се разхождам до магазина за 1N4148 или Д311А са бавни? Имам и няколко, на които пише 57 45. Доколкото успях да разбера те май са ценерови 1N5745.

Или ако оставя двата диода към маса и захранващото напрежение няма нужда да се изправя допълнително сигнала?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4637
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Пет 30 мар 2012 13:39


chas написа:....Или ако оставя двата диода към маса и захранващото напрежение няма нужда да се изправя допълнително сигнала?


Това щях да кажа и аз , вероятно няма да има нужда от изправяне ....
Обаче , с тази своеобразна антена :D , моите скромни познания по електротехника не ми позволяват да опиша с формули и да пресметна какви точно ще бъдат резултатите , какво напрежение ще се получи . Трябва да има резистор паралелно към маса за товар , сигурно ще трябва и кондензатор за отфилтриране на високочестотни колебания , но какви трябва да са стойностите - ще трябва да се пробва . Ако намериш пробвана схема в нета , става въпрос за тази входната част , опитай нея . Иначе трябва да се гледа на осцилоскоп какво се получава .


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пет 30 мар 2012 15:33


milmar написа:Ако намериш пробвана схема в нета , става въпрос за тази входната част , опитай нея.

pas1.8mi е правил навивки и може да каже.
Иначе в google като търся навивки около високоволтов кабел на първо място излиза тази тема :)

Мултимера започна да показва по-ниско напрежение, май се е повредил от антената :)
Отделно и чипа може пак да е изгорял. Като го включа без входен сигнал и започна да въртя потенциометрите по едно време светодиодите светват. Като му пусна сигнал (от трансф. в контакта и грец схема след него) светодиодите светват на същото място, при въртенето на потенциометрите.

Тая работа май няма да я бъде, затова я зарязвам, поне за сега.

Благодаря на всички за помощта!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5205
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот pas1.8mi » Нед 01 апр 2012 10:02


Относно навивките,опит имам във връзка с газовите уредби!Може да погледнеш тук например за принципа и схема!http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=6433.0


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пон 02 апр 2012 20:34


pas1.8mi написа:Относно навивките,опит имам във връзка с газовите уредби!Може да погледнеш тук например за принципа и схема!http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=6433.0


Там входа минава през диод, след който има един резистор от 100 kΩ и влиза в някакъв неизвестен за мен чип 40106, но има и един резистор от 4,7 МΩ между входа на чипа и маса. Май двата резистора представляват някакъв делител. В документацията на чипа, който представлява Hex inverting Schmitt trigger пише, че входът трябва да е в границите от -0.5 до 18.5 V.

Ще пробвам тези дни и този вариант.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта