Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
rosi17go
Мнения: 146
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот rosi17go » Сря 23 ное 2011 7:51


Върти ми се в главата следното нещо, след като разбрах, че акумулаторите на колите ни не са 100% заредени.
Искам да сглобя устройство, например 2 батерии по 7 ампер/час по 12 волта, които чрез преобразувател да захранват 45 ампер/час акумулатор на кола, през нощта например с ток 500 - 1000 мА

хубаво ще е тези батерии по 7 ампер/час по 12 волта през деня докато се кара колата да се зареждат от алтернатора (през запалаката например)

Намерих един преобразувател 24 - 12 волта , само че не ми върши работа дава точно 12 волта, на мен ми трябват 14.5 волта и зарядеден ток не повече от 1 А
Може ли някой да помогне с идеи ? Ако вече има измислено такава устройство ще е добре. Сещам се за едно нещо 'БИЧЕ' му казват на БГ
или Jump Station на английски, но това не е точно това което търся.
Приятен и слънчев ден желая ! :D




Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот Bucket » Сря 23 ное 2011 9:42


Колега прегледай си акумулатора, алтернатора и като цяло електрическата уредба!
Създаването не "перпетуум мобиле" е непосилна задача дори и в 21-ви век ;)


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот vasilb » Сря 23 ное 2011 10:22


rosi17go написа:Върти ми се в главата следното нещо, след като разбрах, че акумулаторите на колите ни не са 100% заредени.
Искам да сглобя устройство, например 2 батерии по 7 ампер/час по 12 волта, които чрез преобразувател да захранват 45 ампер/час акумулатор на кола, през нощта например с ток 500 - 1000 мА

хубаво ще е тези батерии по 7 ампер/час по 12 волта през деня докато се кара колата да се зареждат от алтернатора (през запалаката например)

Намерих един преобразувател 24 - 12 волта , само че не ми върши работа дава точно 12 волта, на мен ми трябват 14.5 волта и зарядеден ток не повече от 1 А
Може ли някой да помогне с идеи ? Ако вече има измислено такава устройство ще е добре. Сещам се за едно нещо 'БИЧЕ' му казват на БГ
или Jump Station на английски, но това не е точно това което търся.
Приятен и слънчев ден желая ! :D

Ако алтернаторът може да зарежда и тези допълнителни батерии ... то за какво ти са? Няма смисъл да се зарежда едновременно акумулатора и допълнителните батерии, пък после от тях да се зарежда акумулатора и т.н. За зареждането е необходимо определено количество електрическа енергия, отдадена от алтернатора. Дали тя ще отиде само в акумулатора или ще се разпредели между акумулатора и батериите ... за второто при 100% КПД (което за сега не е постигнато) ще постигнеш същото, както при зареждане само на акумулатора.
Някаква идея с неясна полза е батериите да се зареждат външно от мрежата на 220V и те да дозареждат акумулатора, но защо ще се прави тази гимнастика, като може направо да заредиш акумулатора ...
Bucket написа:Колега прегледай си акумулатора, алтернатора и като цяло електрическата уредба!
Създаването не "перпетуум мобиле" е непосилна задача дори и в 21-ви век ;)
:да:


Потребителски аватар
rosi17go
Мнения: 146
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот rosi17go » Сря 23 ное 2011 11:34


Идеята беше за продължително зареждане през нощта с малък ток.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот lent » Сря 23 ное 2011 12:06


Имаш ли гараж с ток или не?Имам една идея,но зависи дали имаш гараж с ток.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот Ljubon » Сря 23 ное 2011 12:08


rosi17go написа:Върти ми се в главата следното нещо, след като разбрах, че акумулаторите на колите ни не са 100% заредени...

Алтернаторът не смогва да зареди акумулатора, ти искаш да зарежда и допълнителни батерии. :screwy Ако колата се кара ежедневно и алтернаторът е изправен, то не се налага дозареждане. Но ако се кара по-рядко и на къси разстояния и включени светлини, то тогава е нужно, особено през зимата, пълно зареждане. Това, за което говориш, са измишльотини, няма начин от тези мижави 7Ah-ови "въшки" да заредиш голям акумулатор. :012:


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот lent » Сря 23 ное 2011 12:36


Както някои знаят,акумулаторите в масовите автомобили не успяват да се заредят на 100%.Това е наложено от самата схема на свързване и зареждане на акумулатора.Ако разглеждаме една акумулаторна батерия като химичен източник на електричество,то нейното зареждане трябва да става по точно определен начин,а имено - за да се зареди на 100% е необходимо зарядния ток да бъде 1/20 от капацитета на батерията.Това значи че за един акумулатор 45 амперчаса зарядния ток трябва да бъде около 2.2А.И трябва да протича определено време,в зависимост от това до каква степен е зареден акумулатора.Това означва че при всички режими на работа на алтернатора трябва да се поддържа заряден ток 2,2А.Това на практика не се получава.Защо?Защото всички консуматори в автомобила са разчетени за 12-14 волта и към тях трябва да се подава такова напрежение.Ако един акумулатор започне да се зарежда с фиксирания ток от 2,2А напрежението му плавно ще започне да нараства и в определен момент ще надхвърли 14-15 волта.И тъй като акумулатора и алтернатора са свързани паралелно спрямо ел.инсталацията се получава така,че това повишено напрежение се подава към самите консуматори и електроника на автомобила,което е много вредно.Отделно че при увеличаване на оборотите на алтернатора напрежението му скача и можеда достигне 40-60 волта в зависимост от конкретната ситуация.Сами се досещате,че това е сигурна смърт за ЕКУ-та и т.н.И понеже акумулатора и алтернатора са в паралел, то очевидно трябва да се наложи ограничението бордовото напрежение да не надвишава 14,5 волта.Това го прави регулатора на напрежение.Той следи напрежението,което създава алтернатора и според него регулира възбудителния ток на алтернатора.Т.е. като напрежението се покачва над 14,4-5 волта, регулатора ограничава възбудителния ток дотолкова,че напрежението да спадне под тази стойност.той се опитва да го задържи около нея.Когато пък напрежението спадне( в следствие на натоварване от консуматори)регулатора увеличава възбудителния ток до толкова,че да поддържа напрежението около макс.стойност.Но ако натоварването е по-голямо,дори регулатора да "пусне" максимален възбудителен ток,напрежението няма да стигне 14,4-5 волта,а например 13-13,5 волта.Това е напрежението което произвежда алтернатора в това състоние.И сега защо акумулатора не услява да се зареди - защото ако приемем,че напрежението на алтернатора е 13,5 волта,а на акумулатора - 12,5 волта,имаме и вътрешни съпротивления на акумулатора и алтернатора,свързащи кабели и връзки,то по закона на бай Ом може да се окаже,че заряден ток от 2-2,5А не може да бъде постигнат.Той ще е по-малък и за сметка на това ще е нужно по-дълго зареждане.А пътуването най-вероятно ще приключи скоро.Взехме стойност за акумулатора 12,5 волта,което при електролит в норма означава че акумулатора е зареден на около 60% от капацитета си,т.е. остават 40%,които трябва да се заредят.При един 44Ач акумулатор това са около 18Ач, което при описаната ситуация ще се зареди за 8 часа,но ако зарядния ток е 2,2А. А щом е по-малък - повече от 8 часа.А кой кара колата си всекидневно или дори веднъж седмично по 8ч. без прекъсване?


Потребителски аватар
rosi17go
Мнения: 146
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот rosi17go » Сря 23 ное 2011 13:10


Добре го обясни Lent,
Аз и затова мислех да намеря 24В - > 14.5 волта стабилизатор, но засега съм намерила само 24- 12 волта
Иначе гараж, нямам и не мога да си го зареждам през нощта.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот lent » Сря 23 ное 2011 13:28


Ако искаш да стане както трябва,трябва да имаш едно устройство - генератор на ток с големина 500мА.Другия вариант е да си вземеш един регулируем стабилизатор на напрежение с вход 24 волта от тези акумулатори по 7Ач. и да го настроиш да работи на 13 волта изходно напрежение,което да подадеш в запалката на колата.Само че за да зареждаш тези 2 бр. акумулатора по 7 Ач. те трябва да са в паралел и свързани към ел. уребда,а после - да ги разкачаш от нея и да ги връзваш последователно и към входа на стабилизатора.това може да се улесни чрез подходящ ключ(комутатор),който да се щраква вместо да бараш акумулаторите.Но имай в предвид,че няма да има кой знае каква полза от цялата работа.Наистина по-малкия капацитет на акумулаторите ще позволява да се зареждат по-добре,след което да дозареждат големия.Но няма да са достатъчни и пак няма да го заредят на 90%,камо ли на 100%.Като им се изравнят напреженията и зареждането приключва.Това ще стане бързо,имайки в предвид малкия капацитет на помощните акумулатори.С две думи - няма да има такава практическа полза,за да си заслужават инвестициите.Съветвам те да не даваш пари за това.Един акумулатор такъв е 20-тина лв,отделно и стабилизатора.....не е икономически,та и ефективно оправдано.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот fox_vt » Сря 23 ное 2011 22:20


Нещо интересно като идея http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=2004


stativ jelqzkov
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 ное 2011 2:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: earth

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот stativ jelqzkov » Пет 25 ное 2011 3:41


аз съм нов тук, и не искам да убиждам никого, но от такива разбирачи България е на това дередже! По твоита логика се оказва, че аз е трябвало последните 5 години(щото толкова ми е стар акумулатора)да си го свалям и да си го дозареждам, но напрактика не ми се е налагало! Що ли??? Ще ти го оставя за домашно ;)


Потребителски аватар
spartak
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот spartak » Пет 25 ное 2011 23:44


Купи си хубав (скъп,марков) акумулатор и забрави за всички проблеми с палене при всякви температури


Потребителски аватар
freshenero
Мнения: 585
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
Автомобил: Sharan
Двигател: ADY 2000
Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот freshenero » Съб 26 ное 2011 0:13


spartak написа:Купи си хубав (скъп,марков) акумулатор и забрави за всички проблеми с палене при всякви температури

Колко скъп и колко марков е дилемата на много съфорумници.????


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот ktamen » Съб 26 ное 2011 5:58


Ако свържеш въпросните акумулаторчета паралелно с големия и ги заредиш заедно и после ги разкачиш един от друг след няколко дни напрежението на малките акумулатори все още ще е над 13 волта, а на големия ще е около 12,5 волта. Ти явно имаш опит с такива акумулаторчета и сигурно си забелязала, че заради разлики в конструкцията поддържат по-високо напрежение.
Това значи, че ако просто си монтираш акумулаторчетата в колата и ги свържеш паралелно след като я угасиш малките акумулатори ще продължат да зареждат големия със доста слаб ток. В моя голф освен големия акумулатор има точно две такива акумулаторчета свързани паралелно на големия. Ефекта от тях не е толкова да зареждат големия, а да поемат утечките докато колата е паркирана и да помагат при палене. Големия ми акумулатор съм го купил от този форум за 15лв, произведен е 12месец 2004г и е 44Ач (толкова е бил като нов, сега е около 10Ач) и поне засега винаги успявам да запаля въпреки, че паля на метан и се налага повечко въртене.
Ако държиш на твоята си идея мога да ти дам подходяща схема за стабилизатор, ако не можеш да си я направиш сама бих ти помогнал, но тя не е сложна и вероятно ще се справиш само с помощ по скайп.
Може би трябва да използваш 6волтови акумулаторчета, така ще е по-лесно да намалиш напрежението от 18 на 12, а не от 24 на 12 волта.
Ако поддържаш достатъчно дълго 14,5волта на клемите на акумулатора киселината ще изкипи, отделяне на водород има дори при напрежение под 14 волта - точно затова аз съм ограничил напрежението на моя алтернатор до 14 волта, като лятото го намалям до 13,7волта. Презареждането на акумулатора е по-вредно от недозареждането.
Наистина качествено зареждане почти до 100% без кипене (или със съвсем незначително кипене) може да стане само със специално зарядно вкъщи за около една седмица.
Най-простия "преобразувател" 24/12 волта е просто една лампичка 5вата от габарит. Свързваш минусите на 12волтовия и 24волтовия акумулатори и между плюсовете ще свържеш лампата. Така малките акумулатори ще зареждат големия с около 300 - 400 мА ток. можеш да променяш зарядния ток като сменяш лампата, по-добре е да използваш 2ватова крушка защото с 5ватова акумулаторчетата няма да изкарат до сутринта. Тези 7Ач написани на тях важат само при 20градуса и ако черпиш не повече от 350мА. Освен това не знам колко караш, но на тях също им трябва доста време да се заредят, особено ако всяка вечер ги разреждаш докрай.
Освен това самото пресвързване на акумулаторите трябва да става автоматично и да има нещо, което да спира зареждането когато напрежението на малките акумулатори падне до 11волта.


stativ jelqzkov
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 ное 2011 2:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: earth

Re: Идея за устройство за зареждане на акумулатор

Мнениеот stativ jelqzkov » Съб 26 ное 2011 7:19


spartak написа:
Купи си хубав (скъп,марков) акумулатор и забрави за всички проблеми с палене при всякви температури

Колко скъп и колко марков е дилемата на много съфорумници.????
аз съм много доволен от ACDelco maintenance free вярно даваш доста пари, но поне не се чудиш зимата дали ще запалиш :)

п.п. все пак не забравяите, че изправната ел. систена на автомобилът ви е от съществено значение и пряко влияе на живота на акумулатора!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr, Ивайло Димов и 10 госта