Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Пон 05 мар 2012 19:10


Погледна ли в ръководството на Бентли? Там има много добри схеми - ако не намериш там, значи е много вероятно да не намериш никъде. Ако го нямаш ми пиши на лични да ти го дам ;)




Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот aradovanov » Пет 09 мар 2012 16:41


Мина ми през акъла да сменя и ЕКУ от колата донор на таблото. Иначе казано да си стане оргиналдъ и да си комуникират хайванчетата по КАН.
Е да ама сечено - след 2000г. ЕКУ-тата са с различни букси и различен брой пинове, така че този вариант не става директно, с само с пренареждане на кабелите, което не искам да правя.

Разгледах на зелената букса при мен на пин 19 и 20 има изведени кабели за КАН към компютъра, утре ще разглобя буксата на компютъра за да видя дали и там са свързани, ако не са - ще пробвам, ако са - се предавам.


Потребителски аватар
evroto9
Мнения: 112
Регистриран на: Пон 13 юни 2011 23:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот evroto9 » Пет 16 мар 2012 23:21


Ами как става обучаването на таблото!?!?!


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот Aprilia » Съб 17 мар 2012 0:11


evroto9 написа:Ами как става обучаването на таблото!?!?!

Пин на таблото и вагком, обучават се ключовете към таблото.


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот aradovanov » Съб 17 мар 2012 8:53


aradovanov написа:...Разгледах на зелената букса при мен на пин 19 и 20 има изведени кабели за КАН към компютъра, утре ще разглобя буксата на компютъра за да видя дали и там са свързани, ако не са - ще пробвам, ако са - се предавам.


Проверих имам изведени кабели от компа до таблото пин 19,20 за КАН.
Оборотомера не работи.
Има ли вариант, от това, че колата няма АБС фабрично, компа да не е програмиран да работи по КАН?
Т. е. ако сложа комп от кола с АБС, оборотите трябва да тръгнат?


Потребителски аватар
evroto9
Мнения: 112
Регистриран на: Пон 13 юни 2011 23:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот evroto9 » Съб 17 мар 2012 14:45


Aprilia написа:
evroto9 написа:Ами как става обучаването на таблото!?!?!

Пин на таблото и вагком, обучават се ключовете към таблото.



това го знам,но мен ме интересува самия ред къде се влиза какво се прави.само новия пин ли иска на таблото?стария пин ще ми трябва ли?


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот Aprilia » Съб 17 мар 2012 16:57


evroto9 написа:
Aprilia написа:
evroto9 написа:Ами как става обучаването на таблото!?!?!

Пин на таблото и вагком, обучават се ключовете към таблото.



това го знам,но мен ме интересува самия ред къде се влиза какво се прави.само новия пин ли иска на таблото?стария пин ще ми трябва ли?

Това е най-важното да имаш пина, натам е лесна работа с вагкома, от адаптейшън на канал 00 чифтосваш таблото (даваш тест, сейв и си готов) с компа после на 21-ви канал обучаваш ключовете и си готов :wink:


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Нед 18 мар 2012 1:43


Ако си с Immo2: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
Ако си с Immo3: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html

За да си разбереш пина на таблото ти трябва vag tacho или vag commander.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Пон 19 мар 2012 20:20


Ето една много полезна тема, която колегата Aprilia е направил. Там има ясно описание как се обучава таблото към ECU-то и съответно ключовете към таблото.
Поздравления на колегата за темата и за труда му :да:

viewtopic.php?f=11&t=318396&start=0


Потребителски аватар
evroto9
Мнения: 112
Регистриран на: Пон 13 юни 2011 23:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот evroto9 » Пон 19 мар 2012 21:32


icefire написа:Ето една много полезна тема, която колегата Aprilia е направил. Там има ясно описание как се обучава таблото към ECU-то и съответно ключовете към таблото.
Поздравления на колегата за темата и за труда му :да:

viewtopic.php?f=11&t=318396&start=0



Много благодаря колега!!! :beer


Потребителски аватар
Mborisov
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 20 сеп 2011 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот Mborisov » Сря 21 мар 2012 22:44


Надявам се да не ми е толкова тъп въпроса но може ли да ми разясните каква е разликата между FULL FIS i FULL MFA
Благодаря предварително !!!
Поздрави !


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Чет 22 мар 2012 2:18


Не мисля, че има разлика :да:
FIS = Fahrerinformationssystem, т.е. това е пълната система за информация на водача, която включва не само борд компютър, но и може да се свърже с фабричната навигация и да показва пътя. Става дума за големия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.

MFA = Multifunktionsanzeige, т.е. многофункционален дисплей. Става дума или за т.нар. lowline mfa, което представлява бордкомпютър в дисплея под оборотомера, или за т.нар midline mfa, което представлява малклия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
:beer


Потребителски аватар
Mborisov
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 20 сеп 2011 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот Mborisov » Чет 22 мар 2012 10:13


icefire написа:Не мисля, че има разлика :да:
FIS = Fahrerinformationssystem, т.е. това е пълната система за информация на водача, която включва не само борд компютър, но и може да се свърже с фабричната навигация и да показва пътя. Става дума за големия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.

MFA = Multifunktionsanzeige, т.е. многофункционален дисплей. Става дума или за т.нар. lowline mfa, което представлява бордкомпютър в дисплея под оборотомера, или за т.нар midline mfa, което представлява малклия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
:beer



Благодаря за пояснението !!! :)


Потребителски аватар
Not_another
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 21 мар 2012 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kofia

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот Not_another » Съб 24 мар 2012 1:23


icefire,
при положение че нямам нито MFA, нито FIS (да не говорим че не знам какво може да се прави с ECU-то) има ли смисъл (освен стоковият вид) да търся табло с гореспоменатите и лостче, като мога да бодна един инфоборд (гледах в хонда форума че пак са ги пуснали) :roll:


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Съб 24 мар 2012 1:43


ECU-то ти няма нищо общо с бордкомпютъра. Дали има смисъл или не - ти сам трябва да си прецениш. Според мен има смисъл, защото бордкомпютърът е много готина екстра (поне за мене). Купуваш табло и лостче и ако после успееш да продадеш нещо от старите ти компоненти, не е чак толкова скъп ъпгрейдът. Пък и си става оригинално... Ти си знаеш де, ама аз съм за бордкомпютъра :да:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта