комбинирам повечето мнения за да не става много разводнено и да е по-прилежно подредена.
Ще видим как се ремонтира в домашни условия механична кормилна рейка на голф 2 .
Като за начало започвате с вдигането и осигуряването на колата .
Канал не е задължителен но е препоръчителен защото е неудобно.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1354/1286967346.JPG
След това под колата виждате 4-те болта които държат рейката.
Трябват ви ключ 2 броя ключ 13 с единия да си държите контра.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/918/2058993972.JPG
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1204/492456624.JPG
след това се стига до накрайниците (късите)
тях сваляте със скоба а не с чук.няма никакъв смисъл от лостове и удряне и т.н.
скобата струва 7.40 лв. в магазините на Мастерхаус.
Когато я поставите на място приплъзнете гайката на накрайника така че да захване и накрайника и болта на скобата.Така предотвратявате измятане при завиването.
http://vwclub.bg/forum/download/file.ph ... &mode=view
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1375/1974055764.JPG
гайката на накрайника се развива с лула 19
когато накрайника се извади от шенкела завийте гайката на скобата а не на накрайника.
има вероятност да запече на накрайника и да ви трябва тръбен ключ да я свалите.
откачате карето на рейката което е към кормилния прът .
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/714/1937145643.JPG
трябват ви ключ 13 и 14.
остава ви да развиете 3-те болта които са планката за лостовата система на скоростите.
като погледнете от горе в двигателния отсек се виждат.развивате ги и рейката пада.
е не точно...
издърпвате я от ляво (от към скоростната кутия)...за да ви е по-лесно предварително махнете скобите които държат рейката (едни такива подковообразни).
желателно е да сте 2ма души за по-лесно но и сам се оправя човек.
рейката е на земята пред вас.
махате накрайниците и в коша.запомнете до къде са били завити и каква е общата дължина къс + дълъг за да няма разминавания при монтирането на новите...ако са ви още оригиналните левия е цял. Т.Е. късия е пресован към дългия...
с шестограм (не знам точно кой номер ) развивате 2 болта в чашката от към вилката .http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/884/1830236449.JPG
под нея има малък фланец ..махате и него
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1370/1560312878.JPG
и виждате 1 от лагерите които са за смяна.
така...относно този лагер ..
не го търсете ...в автохит и ауто-плюс като ви кажат "имаме ремонтен комплект за рейки" не им вярвайте...
имат пакет грес и накрайници.по-долу ще видите аз как се оправих с него.
след това развивате 2та болта с ключе 10 които са на плочката за обиране на луфта.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/832/149325968.JPG
така освобождавате гребена и може да извадите вилката.
сега..при мен всичко беше запекло и се наложи да изчопля долния лагер за да мога с чукче да изкарам вилката...говоря за този..
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/653/2145336019.JPG
след като я изкарате виждате това
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/924/1027507010.JPG
изчопляте лагера и с вилката при най-близкия стругар да направи това:
намирате си компромисен вариант на лагера , тъй като от рисунката се вижда за какво става въпрос.с 1 съм показал къде търкалят сачмите на лагера а с 2 ръбчето което пречи за набиване на новия..той оригиналния си има номер но няма да го откриете НИКЪДЕ тъй като е доста особен тип...
аз използвах лагер с размери 20/32/7
карате стругаря да ви изработи втулка която покрива луфта от размера (т.е. вилката е 18 мм а лагера е с 20 мм вътрешен диаметър)
при мен лагера е 7 мм ширина и за това втулката компенсира и това...направена 8 мм за да няма луфт на горе на долу...
ето за какво говоря
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1238/568624834.JPG
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1113/1551146571.JPG
това е лагера който ползвах
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/686/1392236992.JPG
за да стане това
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/687/736957595.JPG
хубаво е на самата втулка да ви направят 2 каналчета за да може да залепите лагера към втулката с лепило за цилиндрични сглобки...
така че като набиете лагера в каналите да остане лепило а не да го изплюе всичкото.
сега се насочвате към втулката.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/758/1105631691.JPG
изкарвате я с чукче и нож...в смисъл я изкарвате на парчета.
после набивате новата и това е.
относно долния лагер.
иглено лагерче като тапичка.
http://medias.ina.de/medias/images/skiz ... ah_ind.gif
http://medias.ina.de/medias/fr!hp.ec.br/BK
лагера е с номер BK 1012...в сайта горе може да видите инфо за него .
него просто го набивате на мястото му с малко грес като внимавате да не го смачкате и това е ...
така трябва да стане с лагерчето
а така трябва да изглежда рейката когато приключвате работа
![:Mr Green Fun](./images/smilies/Mr Green Fun.gif)
след това гресирате хубаво, монтирате и газ до дупка
![mhihi mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
НО!
когато монтирате късите накрайници независимо каква марка са добре вижте гайките които са дошли с тях какви са.
има едни които като стигнат края на резбата превъртат и се заоблят яко.
за да ги извадите може да се наложи да купувате нови накрайници като мен.
намерете си читави гайки дори без тефлон...всеки майстор за 5 лв ще виги мазне с малко локтайт или друг осигурите и ще ги стегне с пистолета направо.
общо нещата струват:
10 лв услугата и втулката при стругаря.
3.40 лв големия лагер
10 лв игления лагер.
2 лв тефлоновата втулка.
6 лв маншоните които покриват накрайниците (може да ползвате и старите ако са здрави...мойте не бяха и за това...но ако вашите са внимавайте при издърпването на рейката да не ги закъсате някъде)
1.70 сребърен лак
Благодарности към aradovanov, ivkata и всички останали за оказаната помощ.
пп. нещо не можах да изкарам снимките...