Проблема се състои в това, че моторчето на компресора се зацапва от продължителна работа и не може да завърти хубаво, за да заключи колата. Правейки такава профилактика избягваме безмисленото закупуване но нов мотор (втора употреба).
При мен този проблем се появи преди 2 години, тогава не снимах, но този път мисля че подобна тема би била полезна на мнозина тук

Необходими инструменти: две отверки (малка и голяма), малка кръстата отверка, продълговати клещи с тънки щипци, ситна крука (800), може и по-ситна, спирт и клечки за уши.
Започваме с разкачване и изваждане на компресора от багажника, който се намира в десния край на колата, обикновенно стои в стереопорена обвивка, захванат с гумен ластик към купето. Разкачаме гумената тръба за въздуха, както и захранването му.
След като сме разкачили компресора, сваляме капака му внимателно без усилие.
Изваждаме внимателно платката за управление на компресора, надигайки внимателно с отверка в четирите края.
Ето как изглежда платката:
Отделените части може да ги събираме в капака на компресора настрани от него.
След това развиваме трите болта, които захващат центробежния барабан на мотора.
Внимателно отделяма капака на барабана, заедно със четирите перки, които са поставени вътре в него.
Издърпваме пластмасовия ексцентрик, който е захванат на оста на мотора, за да можем да освободим останалата (долната част)от бакелитния барабан.
За да извадим мотора извън кутията, е необходима да изтеглим четирите гумени тампона с които е захванат мотора. Това става посредством тънки клещи. Това е трудната част от ремонта, целта е тампоните да останат здрави...
По-лесно ваденото става чрез захващане на металната основа със клещите, а не директно на тампона, след като подаде тогава вече може да хванем и издърпаме директно тампоните в четирете края.
Изваждаме мотора и правим внимателен оглед.
За да махнем металната част от горнат част на мотора, е необходимо да развием двата малки болта които са показани на снимката.
Ето как изглежда мотора, след като свалим металната част от горната му страна, заедно със пластмасовата основа и гумените тампони.
В случая моят мотор беше разглабян веднъж, и не изглежда много добре (беше лепен и това наложи почукване в основата му за да се отлепи), липсват му двете метални уши, които захващат долната пластмасова част на мотора към металното тяло. Тези уши доста трудно се изправят, като при мен дори бяха отчупени с оглед запазване на пластмасовата част, в която са поставени четките.
Слад като изправим двете метални уши в долната част на мотора, най-лесният начин да извадим вътрешността му е чрез леки почуквания по оста в горната част (използваме клещи), показано по-долу:
При избиването на оста на ротора, може да придържаме долната чест леко за да не изпадне изведнъж и така да увредим четките.
Ето как изглежда разглобеният мотор.....
металнат част с магнитите (статора):
четкодържателя:
зацапания ротор с двете му подложки:
Именно точно зацапания края на ротора пречи на четките да контактуват хубаво и да създават достатъчно силен ток, за да може компресора да произведе достатъчно силно налягане и количество въздух за да се заключи автомобила.
Разглобения мотор, заедно със всички детайли, почистваме изцяло със клечки за уши натопени във спирт, като така премахваме финната пепел от графит четките.
Резултата е видим:
След като приключим със клечките и спирта, почистваме часта от ротора, където контактуват четките със финна шкурка до блясък, след което отново внимателно почистваме със спирт:
След като сме почистили мотора, започваме неговото сглабяне по обратния ред, започваме първо със четкодържателя към долната част на ротора...
след това вкарваме сглобената част в почистения статор, като оказваме лек обратен натиск по оста в горната част за да изпадне четкодържателя от притегателната сила на двата магнита.
Сглобеният мотор:
Събираме останалите неща и обратно в кутията, като изтегляме четирете гумени тампона от обратната страна за да фиксираме сглобения мотор в корпуса. Монтираме барабана с четирите перки, поставяме капака му и завиваме трите болта, поставяме и платката обратно (управляващия блок).
Забележка: при монтирането на бакелитения барабан вероятността да объркаме позицията е невъзможна, поради канала който върви отстрани на него. Монтираме обратно пластмасовия капак и остава единствено да закачим компресора обратно към системата.
Успех на всеки един заел се с този лек но ефикасен ремонт
