Aварийни светлини + задна скорост - КАК?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- smurf
- Мнения: 918
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
Aварийни светлини + задна скорост - КАК?
Този въпрос е провокиран в мен отдавна, ама все нещо друго правя по колата и остава на заден план....та въпроса ми е възможно ли е и как, да се включват аварийките като се превключи на задна скорост? Имам го като изграден навик и в 90% от случайте ги включвам сам, но не може ли някакси автоматично да става това?
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Може. Лесно. Трябва ти едно двойно реле или две единични (каквито по-лесно ще намериш).
Релето захранваш от лампата за задния ход (сигнала за нея, де
, а контактите му връзваш успоредно на лостчето за мигачите.
Предполагам, че вместо да се ровиш по волана, същите линии (ляв мигач, десен мигач, клема 49а), които отиват на лостчето за мигачите, ги има и на бутона за аварийните свелини.
Не мисля
Мигачите и релето за мигачите са разкачени едно от друго при нулево положение на лостчето за мигачите
Туй е
Успех
Релето захранваш от лампата за задния ход (сигнала за нея, де

Предполагам, че вместо да се ровиш по волана, същите линии (ляв мигач, десен мигач, клема 49а), които отиват на лостчето за мигачите, ги има и на бутона за аварийните свелини.
wili98 написа:може..
дебнеш датчика от кутията какво дава + или -.. ако дава + директно неговият + през един диод.. на реленцето...
ако дава - с едно реленце...
Не мисля

Туй е

Успех
В момента нямям фотоапарат ,ще се опитам да ти обясня най-лесно.Първо ти трябва реле с нормално отворени контакти /за клаксон/пускаш един кабел от лампата отзад която светва при включена задна.Релето представлява ето това:
Значи на бобината подаваш плюса който си взел от задна а другия край маса.После същия този плюс го поддаваш на един от контактите от контактната група/снимката/За другия контакт връзваш кабелче който отива на същинския ключ за аварийни,само че след пластините които го задействат.И сега след като включиш ''задна''подаваш на релето плюс .По този начин се задейства контактната група и този плюс се подава нататък и ефекта се получава .значи по този начин имитираш ръчното пускане на аварийни.
- peterhr
- Мнения: 27
- Регистриран на: Чет 15 юли 2004 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Бутона за аварийките е доста сложен. Не е само един превключващ контакт, а са няколко. Един се прекъсва, друг се включва. Това зависи от конкретния модел.
Аз лично си играх с 2 отделни релета. Едното от тях беше с 1 превключващ контакт, а другото беше с 2 отделни превключващи контакта. Моят ключ за аварийките е такъв, че за да го симулирам напълно трябва да изпозлвам 3 отделни контакта.
Аз добавих и включване на авартийките при отворена врата и подаден контакт. Оказа се, че при моята аларма са икономисали тази екстра.
Но пък сега аварийните светлини бачкат и при задна и при отворена врата и е голяма "гъзарийка".
Аз лично си играх с 2 отделни релета. Едното от тях беше с 1 превключващ контакт, а другото беше с 2 отделни превключващи контакта. Моят ключ за аварийките е такъв, че за да го симулирам напълно трябва да изпозлвам 3 отделни контакта.
Аз добавих и включване на авартийките при отворена врата и подаден контакт. Оказа се, че при моята аларма са икономисали тази екстра.

Но пък сега аварийните светлини бачкат и при задна и при отворена врата и е голяма "гъзарийка".

...
И от какъв зор ти е да включваш аварийните на заден ход? Това е едно от най-тъпите неща станало навик на българския шофиор
Хората са ги измислили тези светлини за авария а не за паркиране и престой за кафе ???

Хората са ги измислили тези светлини за авария а не за паркиране и престой за кафе ???
Re: ...
Perso написа:Това е едно от най-тъпите неща станало навик на българския шофиор![]()
Хората са ги измислили тези светлини за авария а не за паркиране и престой за кафе ???
Да бе да, то затова на по-новите коли при последователно включване на задна два пъти в интервал от две секунди се задействат автоматично аварийните...

Продават се и готови модули...а има и модули, които освен, че включват аварийните, свалят и огледалата надолу с цел, по-добра видимост на бордюри и.т.н.
...
То ако става на въпрос има модул и софтуер за паркиране - натискаш копчето и колата сама се паркира.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз като преди време си играх да правя изцяло нова инсталация за имгачите на джипа на брат ми.Та принципа е същия - лостчето за мигачите дефакто се намира на изхода на релето за мигачите и само превключва ляв или десен клон да мига.Отделно самото реле е така конструирано че ако няма товар на изхода (т.е. лостчето на мигачите не е на ляв или десен) не работи.Копчето за авариините поне при повечето автомобили дефкато връзва заедно ляв с десен клон ама на отделен извод на релето (предвиден за по-голям товар) и откача възможността да се пуска ляв или десен мигач.
Най-лесното нещо в случая е да се измери как точно работи копчето за авариините и като стане ясно кой кабел с кой съединява като се натисне да се изпълни с реле (едно двойно или две единични)което да се управлява от датчика за задна скорост на скоростната кутия (специално на Пасат той също е на реле при таблото с предпазителите така че оттам също може да се вземе сигнал за да не се пуска кабел до отпред).
Общата консумация за всеки клон мигачи е 21W+21W+5W(ако има и страничен мигач)=49W което са около 4,1А на клон.
Успех!
Най-лесното нещо в случая е да се измери как точно работи копчето за авариините и като стане ясно кой кабел с кой съединява като се натисне да се изпълни с реле (едно двойно или две единични)което да се управлява от датчика за задна скорост на скоростната кутия (специално на Пасат той също е на реле при таблото с предпазителите така че оттам също може да се вземе сигнал за да не се пуска кабел до отпред).
Общата консумация за всеки клон мигачи е 21W+21W+5W(ако има и страничен мигач)=49W което са около 4,1А на клон.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта