Aварийни светлини + задна скорост - КАК?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Aварийни светлини + задна скорост - КАК?

Мнениеот smurf » Пон 27 ное 2006 16:03


Този въпрос е провокиран в мен отдавна, ама все нещо друго правя по колата и остава на заден план....та въпроса ми е възможно ли е и как, да се включват аварийките като се превключи на задна скорост? Имам го като изграден навик и в 90% от случайте ги включвам сам, но не може ли някакси автоматично да става това?




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 27 ное 2006 17:13


може..
дебнеш датчика от кутията какво дава + или -.. ако дава + директно неговият + през един диод.. на реленцето...
ако дава - с едно реленце...


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Пон 27 ное 2006 17:15


Може. Лесно. Трябва ти едно двойно реле или две единични (каквито по-лесно ще намериш).

Релето захранваш от лампата за задния ход (сигнала за нея, де :), а контактите му връзваш успоредно на лостчето за мигачите.

Предполагам, че вместо да се ровиш по волана, същите линии (ляв мигач, десен мигач, клема 49а), които отиват на лостчето за мигачите, ги има и на бутона за аварийните свелини.

wili98 написа:може..
дебнеш датчика от кутията какво дава + или -.. ако дава + директно неговият + през един диод.. на реленцето...
ако дава - с едно реленце...

Не мисля :roll: Мигачите и релето за мигачите са разкачени едно от друго при нулево положение на лостчето за мигачите


Туй е :)


Успех


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Пон 27 ное 2006 18:33


благодаря за инфото....тия дни трябва да се пробва... :lol:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 27 ное 2006 18:45


мдам.. признавам, че колегата е предложил по-елегантно решение.. ;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 27 ное 2006 18:50


Може и с външна мигалка с реленце и два диода.
Монтира се отзад в стопа много бързо и може да се вдигне малко честотата честотата на мигане за по-ефектно.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пон 27 ное 2006 22:13


За хората с по-обикновенни познания ще може ли една проста схема?


Потребителски аватар
BECKER
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Мнениеот BECKER » Вто 28 ное 2006 0:23


В момента нямям фотоапарат ,ще се опитам да ти обясня най-лесно.Първо ти трябва реле с нормално отворени контакти /за клаксон/пускаш един кабел от лампата отзад която светва при включена задна.Релето представлява ето това:Изображение Значи на бобината подаваш плюса който си взел от задна а другия край маса.После същия този плюс го поддаваш на един от контактите от контактната група/снимката/За другия контакт връзваш кабелче който отива на същинския ключ за аварийни,само че след пластините които го задействат.И сега след като включиш ''задна''подаваш на релето плюс .По този начин се задейства контактната група и този плюс се подава нататък и ефекта се получава .значи по този начин имитираш ръчното пускане на аварийни.


Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 15 юли 2004 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот peterhr » Чет 08 мар 2007 12:25


Бутона за аварийките е доста сложен. Не е само един превключващ контакт, а са няколко. Един се прекъсва, друг се включва. Това зависи от конкретния модел.

Аз лично си играх с 2 отделни релета. Едното от тях беше с 1 превключващ контакт, а другото беше с 2 отделни превключващи контакта. Моят ключ за аварийките е такъв, че за да го симулирам напълно трябва да изпозлвам 3 отделни контакта.
Аз добавих и включване на авартийките при отворена врата и подаден контакт. Оказа се, че при моята аларма са икономисали тази екстра. :mad:

Но пък сега аварийните светлини бачкат и при задна и при отворена врата и е голяма "гъзарийка". :D


Потребителски аватар
Perso
Мнения: 1088
Регистриран на: Пет 10 дек 2004 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот Perso » Чет 08 мар 2007 14:01


И от какъв зор ти е да включваш аварийните на заден ход? Това е едно от най-тъпите неща станало навик на българския шофиор :?
Хората са ги измислили тези светлини за авария а не за паркиране и престой за кафе ???


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: ...

Мнениеот POLO GTI » Чет 08 мар 2007 14:05


Perso написа:Това е едно от най-тъпите неща станало навик на българския шофиор :?
Хората са ги измислили тези светлини за авария а не за паркиране и престой за кафе ???


Да бе да, то затова на по-новите коли при последователно включване на задна два пъти в интервал от две секунди се задействат автоматично аварийните... :idea:

Продават се и готови модули...а има и модули, които освен, че включват аварийните, свалят и огледалата надолу с цел, по-добра видимост на бордюри и.т.н.


Потребителски аватар
Perso
Мнения: 1088
Регистриран на: Пет 10 дек 2004 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот Perso » Чет 08 мар 2007 14:24


То ако става на въпрос има модул и софтуер за паркиране - натискаш копчето и колата сама се паркира.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 08 мар 2007 23:17


Аз като преди време си играх да правя изцяло нова инсталация за имгачите на джипа на брат ми.Та принципа е същия - лостчето за мигачите дефакто се намира на изхода на релето за мигачите и само превключва ляв или десен клон да мига.Отделно самото реле е така конструирано че ако няма товар на изхода (т.е. лостчето на мигачите не е на ляв или десен) не работи.Копчето за авариините поне при повечето автомобили дефкато връзва заедно ляв с десен клон ама на отделен извод на релето (предвиден за по-голям товар) и откача възможността да се пуска ляв или десен мигач.
Най-лесното нещо в случая е да се измери как точно работи копчето за авариините и като стане ясно кой кабел с кой съединява като се натисне да се изпълни с реле (едно двойно или две единични)което да се управлява от датчика за задна скорост на скоростната кутия (специално на Пасат той също е на реле при таблото с предпазителите така че оттам също може да се вземе сигнал за да не се пуска кабел до отпред).
Общата консумация за всеки клон мигачи е 21W+21W+5W(ако има и страничен мигач)=49W което са около 4,1А на клон.
Успех!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта