Зарядно за акумулатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Зарядно за акумулатор

Мнениеот Bobcho_82 » Нед 13 яну 2008 0:36


Реших да пусна тази тема след като един приятел ми донесе да погледна защо гори бушона на новото му зарядно..... :!: Нямам снимка на това което беше вътре но ще го опиша трафче около 40 - 50W с поразмекната и изкривена макара 4-ри диода 1N4007 пробили mhihi и една схема с два светлодиода за степента на заряд, всичкото това в кутия с дръжка и надпис :xaxaxa 12V 6A. И цялото това нещо за 45 лева Made in China. И така ето една схема за зареждане на акумулатори с възможност за регулиране на зарядния ток. Изображение
Схемата е лесна за изпълнение а стойноста на частите без трансформатора е около 5 лева. Когато я правих ми изпадна един траф наготово с кутията.

Последна промяна от Bobcho_82 на Нед 13 яну 2008 0:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Нед 13 яну 2008 0:50


да, за 1Н4007 които са до 1 Ампер не може да се говори. Но и твоята схема изисква да ставаш по нощите и да връткаш копчето. По-добре нещо по - фешън с авто регулация и самоизключване.

Обиновено трафа е 17Волта/ 5 Ампера. Но някои модерни коли искат 15 Ампера заряден ток. Трябва да се помисли по въпроса. :roll:


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Чет 17 яну 2008 8:24


Колега може ли да кажеш от колко да колко ампера може да се регулира зарядния ток?

Благодаря предварително!


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 17 яну 2008 11:54


Това китайците са култови герои! :evil: Може ли 1А-ви диоди да слагаш и да пишеш 6А ! ?????????? :evil:
Измама в най-чист вид ! :evil:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 17 яну 2008 12:05


Това китайците са култови герои! Може ли 1А-ви диоди да слагаш и да пишеш 6А ! ??????????
Измама в най-чист вид !

Колега не се шашкай толкоз, на много от уредите има подвеждащи надписи. Аз вече им свикнах:)
А иначе грец от 1А диоди издържа 2А ток.

Колега може ли да кажеш от колко да колко ампера може да се регулира зарядния ток?


Ще си позволя да отговоря вместо колегата. Зарядния ток може да си го регулираш от 0 до колкото ти държи трафа, греца и тиристора.


Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Мнениеот Bobcho_82 » Чет 17 яну 2008 19:00


dandan написа:
Ще си позволя да отговоря вместо колегата. Зарядния ток може да си го регулираш от 0 до колкото ти държи трафа, греца и тиристора.

А в конкретния случай при тези елементи максималният ток на тиристора е 12А а греца е 35 амперов.При нужда от по големи зарядни токове ще е необходим по мощен траф и друг тиристор. По принцип при заряд се изисква зарядния ток да бъде 1/10 от капацитета на акумулатора.
grizzly написа:
Но и твоята схема изисква да ставаш по нощите и да връткаш копчето. По-добре нещо по - фешън с авто регулация и самоизключване.

Не съм съгласен колега идеята на схемата е да зададеш първоначалния заряден ток който в процеса на зареждане ще намалява поради повишаване на вътрешното съпротивление на акумулатора. Макар че при желание зарядното може да се автоматизира много лесно.


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Чет 17 яну 2008 19:52


Аз се зарибих,някой има ли идея от къде мога да си набавя трафа,
или колко може да струва нов?


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Пет 18 яну 2008 2:46


Bobcho_82 написа:
grizzly написа:
Но и твоята схема изисква да ставаш по нощите и да връткаш копчето. По-добре нещо по - фешън с авто регулация и самоизключване.

Не съм съгласен колега идеята на схемата е да зададеш първоначалния заряден ток който в процеса на зареждане ще намалява поради повишаване на вътрешното съпротивление на акумулатора. Макар че при желание зарядното може да се автоматизира много лесно.

Да, но ако зададеш 5А начален ток след 2часа тока вече е 2 Ампера и трябва да се вдигне. И после пак и пак. Освен ако не искаш акумулатора да се зареди за 4 дни.
Правилната стратегия е да задеш ток 1/10 от капацитета който да се поддържа до достигане на 15-16 Волта на акумулатора и след това тока да спадне на 0.5Ампера. Не е лошо тогава да светне лампа "зареден". Защита срещу късо и обратно включване също е добре. Абе такова зарядно ще излезе поне 60-80лв като части + 1 ден (минимум) труд. С организацията за 1 бройка до седмица.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 19 яну 2008 18:51


Да, но ако зададеш 5А начален ток след 2часа тока вече е 2 Ампера и трябва да се вдигне. И после пак и пак. Освен ако не искаш акумулатора да се зареди за 4 дни

При читав акумулатор тока няма да падне след 2 часа, а когато е позареден вече. При автомобилите се използва зареждане с констентно напрежение- тока се определя от степента на зареждане, което пък не е линейна функция.
Тези зарядни не са за поддържане на параметрите на акумулатора, понякога имат ефект на възстановяване до някаква степен като ги поизкипим малко при зареждане с по-високо напрежение но това се случва радко.
Схемичката ще си върши работата стига да не се ползва много често. Дълбокото разреждане(най-вече от упорито въртене на стартера докато и лампите угаснат) и последващото зареждане с някакви устройства просто скапват акумулатора. Наблюденията са ми че колкото по-малко опира работата до зареждане със зарядно и колкото по-често се кара колата живота му е по-дълъг(разбира се генератора на автомобила трябва да е ОК).
Та моят съвет е да не разчитате на зарядни устройства да ви спасят акумулатора с правилно зареждане освен ако не го ползвате за аварийно захранване в къщи. Ако пък искате зарядно за инцидентно зареждане при забравени фарове например, това ще ви свърши работа-доволно опростено е. Ако пък искате да си включвате нещо за през ноща през зимния сезон за по-лесен старт сутрин, да се използва константно напрежение 13.8V.


traqn_savov
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 26 юли 2009 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Зарядно за акумулатор

Мнениеот traqn_savov » Вто 22 май 2012 7:04


Абсолютно прав е колегата, реле регулатора монтиран на алтернатора регулира напрежението CV(constant voltage) а не CC(constant current)
Различните батерии имат различен тип заряд, само въпроса е да не е много разредена батерията понеже тока ще е по голям в началото, и като се зареди ще падне...

ЗАПОМНЕТЕ! има две важни правила в зареждането на акумулатора....
Не трябва да превишаваш напрежение по високо от 14.3 волта и ток по висок от една десета от капацитета 10/1 това е общо зето..
тук някой каза 80 лева :applause: :applause: аз за 80 лева ще взема зарядно реле барабар с алтернатора. само да намеря кой да го врътка... :обичам ви scare


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Зарядно за акумулатор

Мнениеот fox_vt » Вто 22 май 2012 21:24


Запомнете и от мен акумулатора се саморегулира като започне да се зарежда постепенно намалява тока и в края на зареждането е минимален.Това 1/10 от капацитета е само за домашно зареждане в колите тока може да бъде много по голям за кратко време.Има и бързи зареждания с по голям ток с цел по бързо започване на работа но акумулаторите само те си значт как го понасят.


traqn_savov
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 26 юли 2009 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Зарядно за акумулатор

Мнениеот traqn_savov » Сря 23 май 2012 14:56


да докато напрежението е ниско тока е голям, със зареждането си тока пада...
Акумулатора само съхранява енергията, тоест времето за зареждането говори за неговият капацитет, тоест за неговото състояние..

Ако се зареди за половин час време на 3 ампера ток maikomila това означава че този акумулатор не става за абсолютно нищо.....

ако се зареди за 24 часа с 4 ампера ток (при 40 амперчасовите) 24 Х 4 = 96 амрера ще поеме, което си е едно пълнене до горе. :banana :banana


:012: а иначе ако го ръгнеш на голям ток му съкратяваш живота death за това В АВТОМОБИЛА СЕ ЕКСПЛОАТИРА С НАПЪЛНО ЗАРЕДЕН АКУМУЛАТОР, точно защото динамото не легулира тока а напрежението, а зареден не поема ток...
Оф сложно е за обяснение, акумулатора дърпа ток докато се напълни, което е близко до акъла понеже ти го пълниш с ток :dummy:

Пълният му заряден цикъл отнема 24 часа :kissy: с една десета от капацитета


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Зарядно за акумулатор

Мнениеот fox_vt » Сря 23 май 2012 20:34


Няколко пъти ти четох мнението докат го проумея mhihi баси много ти скача мисълта ама си прав само за това
а иначе ако го ръгнеш на голям ток му съкратяваш живота

По времето за зареждане може да се прави преценка само за напълно умрели акумулатори.Ако читав акумулатор го зареждаш 10 часа с по голям ток и 5 дена с 0,5 А и в двата случая ще се зареди но това не значи че е негоден.По бавното зареждане го зарежда по пълноценно и това е така защото сулфата се натрупва на много по дребни кристали при бавното зареждане отколкото при бързото,но това е дълга тема.
След това сметката ти не е вярна 40 Ач акумулатор НЕ можеш да го зареждаш 24 часа на 4 А -не че не може да го оставиш но ще изкипи тотално,както си казал 1/10 от капацитета за този акумулатор е 4 А но за 40 АЧ е 10 часа по 4 ампера на час.Във автомобила се кара със напълно зареден акумулатор само и единствено като си го купиш и при смъкване за дозаряд на зарядното,а на колата че не е на 100 % зареден не е.И на последно пълният заряден цикъл абсолютно НЕ Е 24 часа поради описаните по горе причини.


nmikov
Мнения: 100
Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Златица
Контакти:

Re: Зарядно за акумулатор

Мнениеот nmikov » Сря 23 май 2012 20:45


Ползвам подобна схема от 10 години и си е супер.
Настройва се напрежението на 14,4V и се оставя за 24 часа при необходимост.
Като вече се зареди тока е намалял и е на импулси ( малко се разреди цък един импулс за дозареждане). Трафа е добре да не може да дава повече от 5А :banana


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Зарядно за акумулатор

Мнениеот batVenci » Нед 24 юни 2012 8:18


Постнатата схема в началото на темата е регулатор по ампераж. На времето и аз зареждах моите акумулатори с подобен регулатор по ампераж (за автомобилния го нагласях на 1-2 Ампера, за 6 Волтовия мотоциклетен на около 0,7 Ампера). При зареждането на всеки 2-3 часа бягах до гаража да меря напрежението, до което е достигнал заряда на акумулатора (заряд по-голям от 15-16 Волта е опасен за акумулатора). Веднъж, макар че бях нагласил зарядното да зарежда в лек режим с около 1 Ампер заряд, само 1 час след като включих зарядното измерих 17 Волта!!!
От тогава вече не си правя такива експерименти и си преправих зарядното с постнатата от мен схема, на втора страница в тази тема:
viewtopic.php?f=11&t=187926
Тази схема не е ограничител по ампераж, а ограничител по волтаж, до към 14,4 Волта. Сега вече не бягам на няколко часа до гаража (най-често по нощите), за да меря за достигнало опасно напрежение на заряд и съответно прекъсна или намаля опасния заряд. Просто сега вечерта (зимата дори почти всяка вечер) си включвам зарядното и сутринта при излизане за работа, зарядното е изключило автоматично заряда при напрежение около 14,4 Волта. Схемата е изключително проста, състои се от няколко елемента и според мен няма да е голям проблем да си я направят по-вечето колеги от форума. Освен това е лесна за експлоатоция (няма регулиращи потенциометри и т.н.), и накрая, но не на последно място живота на акумулаторите им така ще се увеличи най-малко с няколко години...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта