Та понеже в главата ми е пълно с щуротий (идеи).Се замислям за следното.
На голфа ми имам климатик.Така обаче искам да стане нещо като климатроник,демек да го наглася на 20 градуса или колкото си искам там и той да си се вкл/изкл.Не аз постоянно да ръчкам.
Въпросите са ми следните:При оригиналния климатроник като достигне дадена температура само клапите ли затваря или спира директно компресора?
Ако си сложа едно термо реле с врътка за градусите кое да изключва.Компресора или вентилатора на купето?
И вредно ли ще е за компресора да се вкл/изкл. през няколко минути?

Един-два въпроса за климатик
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Един-два въпроса за климатик
Bai Sando написа: компресора да се вкл/изкл. през няколко минути?
Той си се вкл./изкл. през няколко минути

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Един-два въпроса за климатик
Не съм
Вътре нищо не усещам духа ли студено-духа сега колко пъти се вкл/изкл наистина не знам.
Значи ако с релето прекъсна компресора нищо няма да му стане

Значи ако с релето прекъсна компресора нищо няма да му стане

- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Един-два въпроса за климатик
Включва и изключва, ама ако е на 1-2 степен, или ако има въобще датчик за замръзване
Моя е фабрично '96 и датчик няма, и изключва... никога
Иначе Бай Сандо да слага един термотроник и работата е песен, хем нямаш климатроник който вместо теб решава какво да прави, хем си регулираш градусите.
Честно казано аз на повече от 20-22 не съм го давал лятото.
Иначе по въпроса с терморелето имаше такава тема вече из форума, ама беше отдавна и може да е изпаднала много назад. Но колегата регулираше вентилатора, как вече ми се губи, но май някаква схемичка беше събрал.
Иначе за включването и изключването..., като знам АФТ-то какви обороти потдържа... ако на магистралата до морето пр при 130 (4000 рпм), компресора се включва и изключва постоянно...
ПП. изкопах темичката за терморегулацията

Моя е фабрично '96 и датчик няма, и изключва... никога

Иначе Бай Сандо да слага един термотроник и работата е песен, хем нямаш климатроник който вместо теб решава какво да прави, хем си регулираш градусите.
Честно казано аз на повече от 20-22 не съм го давал лятото.
Иначе по въпроса с терморелето имаше такава тема вече из форума, ама беше отдавна и може да е изпаднала много назад. Но колегата регулираше вентилатора, как вече ми се губи, но май някаква схемичка беше събрал.
Иначе за включването и изключването..., като знам АФТ-то какви обороти потдържа... ако на магистралата до морето пр при 130 (4000 рпм), компресора се включва и изключва постоянно...
ПП. изкопах темичката за терморегулацията
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Един-два въпроса за климатик
Мерси за темата
Ако контролирам само вентилаторчето а през това време климатика си върти фреона,няма ли да замръзне питата докато няма обдухване
Не съм много на ясно с климатиците и за това се чудя кое да се прекъсва при достигане на определена температура в купето...компресора или вентилатора.
Аз мислех за компресора хем ще има малко икономия на гориво от точка А до точка Б.
Единствения недостатък ми се струва,че както си караш и изведнъж се включи компресора ще има едно придърпване и ще е малко стряскащо


Аз мислех за компресора хем ще има малко икономия на гориво от точка А до точка Б.
Единствения недостатък ми се струва,че както си караш и изведнъж се включи компресора ще има едно придърпване и ще е малко стряскащо

- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Един-два въпроса за климатик
Когато температурата на изпарителя достигне 0 градуса датчика за замръзване трябва да спре само компресора, другите неща, перки радиатор, повишен пх, и вентилатор не ги закача. НО ровил съм няколко ФВ-та все след '96 и те нямаха датчик за замръзване, защо... нямам обяснение, моята и тя няма и вентилатора го карам все на 3-та степен, за да не замръзва.
Иначе не мисля, че придърпването ще е най големия проблем при включването на компресора.
С климатикаджията който ми пълни системата се заприказвахме и ме посъветва, ако имам възможност да включвам компресора при ниски обороти (дори ако съм в движение да изключа от скорост и тогава), всъщност като се замисля най-много ще го отнася съединителя, понеже там връзката е метал метал. Въпреки че ако има датчик на питата, той няма да подбира при какви обороти включва и изключва компресора, така че малко е относително.
Пробвал съм да го спирам като стане студено, но за минута макс 2 вече става горещо и пак трябва да се пусне за 3-4 минути за да направи градуси, незнам толкова много превключвания как му влияят, тука мисля zfa159 трябва да каже какво се случва с компресора.
Иначе не мисля, че придърпването ще е най големия проблем при включването на компресора.
С климатикаджията който ми пълни системата се заприказвахме и ме посъветва, ако имам възможност да включвам компресора при ниски обороти (дори ако съм в движение да изключа от скорост и тогава), всъщност като се замисля най-много ще го отнася съединителя, понеже там връзката е метал метал. Въпреки че ако има датчик на питата, той няма да подбира при какви обороти включва и изключва компресора, така че малко е относително.
Пробвал съм да го спирам като стане студено, но за минута макс 2 вече става горещо и пак трябва да се пусне за 3-4 минути за да направи градуси, незнам толкова много превключвания как му влияят, тука мисля zfa159 трябва да каже какво се случва с компресора.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Един-два въпроса за климатик
Така както разбирам идеята на колегата е да постигне ефекта на термотроника. Тук е добре обяснено viewtopic.php?f=6&t=211354&start=0&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA+%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA
Получава се корекция на положението на клапата която отваря/затваря притока на топъл въздух, за да се подържа зададената температура, а компресора си е постоянно включен. Със сигурност трябва да се монтират два темп. датчика, моторче за движение на въпросната клапа и ключ за топло/студено заедно с разграфена на градуси пластмаса, като най-добре е направо да се вземат от някое Венто.
От zfa159 знам, че изобщо не се отразява добре на дълголението на компресора включването му при обороти над 2000.
Получава се корекция на положението на клапата която отваря/затваря притока на топъл въздух, за да се подържа зададената температура, а компресора си е постоянно включен. Със сигурност трябва да се монтират два темп. датчика, моторче за движение на въпросната клапа и ключ за топло/студено заедно с разграфена на градуси пластмаса, като най-добре е направо да се вземат от някое Венто.
От zfa159 знам, че изобщо не се отразява добре на дълголението на компресора включването му при обороти над 2000.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Един-два въпроса за климатик
Ooo клапа няма кой да се занимава да прави
Щом е вредно за компресора мисля да прекъсна тока към вентилатора.Така като стигне 22 градуса да речем и хоп изключва вентилатора,след минути като се повиши температурата пак си се вкл. вентилаторчето охлажда си пак до 22 и така.Като се замисля тва ще действа и зимата,щото то си следи реално темп.в купето и коригира само с вентилатора.Само за радиаторчето на климатика се чудя докато не бачка вентилатора и няма обдухване дали няма да замръзне 


- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Един-два въпроса за климатик
Е да, но като спреш вентилатора, питата ще замръзне и ако има датчик, той ще спре компресора.
Ако пък нямаш като поработи малко повечко и питата замръзне след нея започва да замръзва тръбата ниско налягане, после и самия компресор започва да се обскрежава (не ме питай последното от къде го знам
)
Най компресор френдли ми се струва варианта той да бачка постоянно, питата да се обдухва постоянно и ако е много студ да пуска от парното (както и работи климатроника)
Ако пък нямаш като поработи малко повечко и питата замръзне след нея започва да замръзва тръбата ниско налягане, после и самия компресор започва да се обскрежава (не ме питай последното от къде го знам

Най компресор френдли ми се струва варианта той да бачка постоянно, питата да се обдухва постоянно и ако е много студ да пуска от парното (както и работи климатроника)
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Един-два въпроса за климатик
Ясно
май да не се занимавам,най-добре както си бачка климатика да пусна съвсееем лекичко парното и ще се получи горе-долу желания ефект
То това ще се наложи само при много дълго пътуване.До село и обратно той тамън смогне да поохлади и трябва да спирам
Мерси за идеите


То това ще се наложи само при много дълго пътуване.До село и обратно той тамън смогне да поохлади и трябва да спирам

Мерси за идеите

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Един-два въпроса за климатик
Бай Санде, и аз се чудех като съм на дълъг път и стане много студено, какво да правя. Пускай си леко парното и няма да се притесняваш нито за пити, нито за компресори, нито за нищо.
И отваряй клапата да не върти само в купето. Малко по-поносимо става
И отваряй клапата да не върти само в купето. Малко по-поносимо става
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Един-два въпроса за климатик
Ясно.Май така ще процедирам и аз.А клапата дето затваря въздуха да се върти само в купето?
Как е по-добре да се ползва за дълъг път?Аз за градско я затварям цел по-бързо да охлади купето,за дълъг път как е по-добре?
Карам голф вече 5 години,но тоя ми е сефте с климатик и за това питам,че не им знам тънкостите
Как е по-добре да се ползва за дълъг път?Аз за градско я затварям цел по-бързо да охлади купето,за дълъг път как е по-добре?
Карам голф вече 5 години,но тоя ми е сефте с климатик и за това питам,че не им знам тънкостите

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Един-два въпроса за климатик
Ами като вкараш въздух отвън не може да бъде толкова студено, но ако климатика си е свестен пак става много студено.
Да ти ползвам темата, да кажат запознатите колко е нормално да се заскрежават тръбите на климатика, които са в моторния отсег. Миналото лято при 35гр жега и 3-4 часа каране тръбичките бяха станали ФИ 30 от лед
Да ти ползвам темата, да кажат запознатите колко е нормално да се заскрежават тръбите на климатика, които са в моторния отсег. Миналото лято при 35гр жега и 3-4 часа каране тръбичките бяха станали ФИ 30 от лед
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Един-два въпроса за климатик
Аз не съм специалист но давайки около 400 кинта за ремонт на тази система се опитах да навлезна в нея.Заскрежени тръби не трябва да има ако всичко и е наред.Може да имат конденз и само толкова.Не е редно компресора да се командва с термо реле - включването и изключването ще му види сметката.Регулацията на студа става от една джаджа дето е на входа на купето дето има две врътки - вътре имало нещо като термостат - който следи вход и изход към вътрешното тяло като температури и взима съответните мерки стига да е у ред.При мен не беше и го смениха.Следи температурата на фреона!Единственото, което можем да направим такива като мен които не са с климатроник да намалим вентилатора ръчно на по малка степен ако ни е много студено или да коригираме температурата с врътката за парното.Температурите отвън не се променят толкова рязко така че мисля варианта за вървежен.
Мнението ми е лично и не искам да засегна никой.
Мнението ми е лично и не искам да засегна никой.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Един-два въпроса за климатик
Правилно заредената(количествено с фреон) система не "мръзне".Остава само да се измисли "пропорционално"(демек безстепенно) управление на вътрешния вентилатор в зависимост от температурата в купето.Ако пак ви е студено-значи вече е дошла зимата..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта