:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Един-два въпроса за климатик

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Bai Sando » Вто 19 юни 2012 19:56


Та понеже в главата ми е пълно с щуротий (идеи).Се замислям за следното.
На голфа ми имам климатик.Така обаче искам да стане нещо като климатроник,демек да го наглася на 20 градуса или колкото си искам там и той да си се вкл/изкл.Не аз постоянно да ръчкам.
Въпросите са ми следните:При оригиналния климатроник като достигне дадена температура само клапите ли затваря или спира директно компресора?
Ако си сложа едно термо реле с врътка за градусите кое да изключва.Компресора или вентилатора на купето?
И вредно ли ще е за компресора да се вкл/изкл. през няколко минути?




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот vladtod® » Вто 19 юни 2012 20:09


Bai Sando написа: компресора да се вкл/изкл. през няколко минути?

Той си се вкл./изкл. през няколко минути :wink: май не си забелязал тази подробност.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Bai Sando » Вто 19 юни 2012 20:18


Не съм mhihi Вътре нищо не усещам духа ли студено-духа сега колко пъти се вкл/изкл наистина не знам.
Значи ако с релето прекъсна компресора нищо няма да му стане :roll:


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Mapoka » Вто 19 юни 2012 22:09


Включва и изключва, ама ако е на 1-2 степен, или ако има въобще датчик за замръзване mhihi
Моя е фабрично '96 и датчик няма, и изключва... никога :D
Иначе Бай Сандо да слага един термотроник и работата е песен, хем нямаш климатроник който вместо теб решава какво да прави, хем си регулираш градусите.
Честно казано аз на повече от 20-22 не съм го давал лятото.

Иначе по въпроса с терморелето имаше такава тема вече из форума, ама беше отдавна и може да е изпаднала много назад. Но колегата регулираше вентилатора, как вече ми се губи, но май някаква схемичка беше събрал.

Иначе за включването и изключването..., като знам АФТ-то какви обороти потдържа... ако на магистралата до морето пр при 130 (4000 рпм), компресора се включва и изключва постоянно...


ПП. изкопах темичката за терморегулацията


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Bai Sando » Вто 19 юни 2012 23:05


Мерси за темата :beer Ако контролирам само вентилаторчето а през това време климатика си върти фреона,няма ли да замръзне питата докато няма обдухване :roll: Не съм много на ясно с климатиците и за това се чудя кое да се прекъсва при достигане на определена температура в купето...компресора или вентилатора.
Аз мислех за компресора хем ще има малко икономия на гориво от точка А до точка Б.
Единствения недостатък ми се струва,че както си караш и изведнъж се включи компресора ще има едно придърпване и ще е малко стряскащо :?


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Mapoka » Вто 19 юни 2012 23:34


Когато температурата на изпарителя достигне 0 градуса датчика за замръзване трябва да спре само компресора, другите неща, перки радиатор, повишен пх, и вентилатор не ги закача. НО ровил съм няколко ФВ-та все след '96 и те нямаха датчик за замръзване, защо... нямам обяснение, моята и тя няма и вентилатора го карам все на 3-та степен, за да не замръзва.
Иначе не мисля, че придърпването ще е най големия проблем при включването на компресора.
С климатикаджията който ми пълни системата се заприказвахме и ме посъветва, ако имам възможност да включвам компресора при ниски обороти (дори ако съм в движение да изключа от скорост и тогава), всъщност като се замисля най-много ще го отнася съединителя, понеже там връзката е метал метал. Въпреки че ако има датчик на питата, той няма да подбира при какви обороти включва и изключва компресора, така че малко е относително.
Пробвал съм да го спирам като стане студено, но за минута макс 2 вече става горещо и пак трябва да се пусне за 3-4 минути за да направи градуси, незнам толкова много превключвания как му влияят, тука мисля zfa159 трябва да каже какво се случва с компресора.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Dpop » Сря 20 юни 2012 14:10


Така както разбирам идеята на колегата е да постигне ефекта на термотроника. Тук е добре обяснено viewtopic.php?f=6&t=211354&start=0&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA+%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA
Получава се корекция на положението на клапата която отваря/затваря притока на топъл въздух, за да се подържа зададената температура, а компресора си е постоянно включен. Със сигурност трябва да се монтират два темп. датчика, моторче за движение на въпросната клапа и ключ за топло/студено заедно с разграфена на градуси пластмаса, като най-добре е направо да се вземат от някое Венто.
От zfa159 знам, че изобщо не се отразява добре на дълголението на компресора включването му при обороти над 2000.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Bai Sando » Сря 20 юни 2012 16:44


Ooo клапа няма кой да се занимава да прави :? Щом е вредно за компресора мисля да прекъсна тока към вентилатора.Така като стигне 22 градуса да речем и хоп изключва вентилатора,след минути като се повиши температурата пак си се вкл. вентилаторчето охлажда си пак до 22 и така.Като се замисля тва ще действа и зимата,щото то си следи реално темп.в купето и коригира само с вентилатора.Само за радиаторчето на климатика се чудя докато не бачка вентилатора и няма обдухване дали няма да замръзне :roll:


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Mapoka » Сря 20 юни 2012 17:46


Е да, но като спреш вентилатора, питата ще замръзне и ако има датчик, той ще спре компресора.
Ако пък нямаш като поработи малко повечко и питата замръзне след нея започва да замръзва тръбата ниско налягане, после и самия компресор започва да се обскрежава (не ме питай последното от къде го знам mhihi )
Най компресор френдли ми се струва варианта той да бачка постоянно, питата да се обдухва постоянно и ако е много студ да пуска от парното (както и работи климатроника)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Bai Sando » Сря 20 юни 2012 18:23


Ясно :beer май да не се занимавам,най-добре както си бачка климатика да пусна съвсееем лекичко парното и ще се получи горе-долу желания ефект :roll:
То това ще се наложи само при много дълго пътуване.До село и обратно той тамън смогне да поохлади и трябва да спирам mhihi
Мерси за идеите :D


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот 110afn » Пет 22 юни 2012 19:36


Бай Санде, и аз се чудех като съм на дълъг път и стане много студено, какво да правя. Пускай си леко парното и няма да се притесняваш нито за пити, нито за компресори, нито за нищо.
И отваряй клапата да не върти само в купето. Малко по-поносимо става


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот Bai Sando » Пет 22 юни 2012 20:18


Ясно.Май така ще процедирам и аз.А клапата дето затваря въздуха да се върти само в купето?
Как е по-добре да се ползва за дълъг път?Аз за градско я затварям цел по-бързо да охлади купето,за дълъг път как е по-добре?
Карам голф вече 5 години,но тоя ми е сефте с климатик и за това питам,че не им знам тънкостите :oops:


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот 110afn » Пет 22 юни 2012 20:36


Ами като вкараш въздух отвън не може да бъде толкова студено, но ако климатика си е свестен пак става много студено.
Да ти ползвам темата, да кажат запознатите колко е нормално да се заскрежават тръбите на климатика, които са в моторния отсег. Миналото лято при 35гр жега и 3-4 часа каране тръбичките бяха станали ФИ 30 от лед


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот mladeja » Съб 23 юни 2012 17:20


Аз не съм специалист но давайки около 400 кинта за ремонт на тази система се опитах да навлезна в нея.Заскрежени тръби не трябва да има ако всичко и е наред.Може да имат конденз и само толкова.Не е редно компресора да се командва с термо реле - включването и изключването ще му види сметката.Регулацията на студа става от една джаджа дето е на входа на купето дето има две врътки - вътре имало нещо като термостат - който следи вход и изход към вътрешното тяло като температури и взима съответните мерки стига да е у ред.При мен не беше и го смениха.Следи температурата на фреона!Единственото, което можем да направим такива като мен които не са с климатроник да намалим вентилатора ръчно на по малка степен ако ни е много студено или да коригираме температурата с врътката за парното.Температурите отвън не се променят толкова рязко така че мисля варианта за вървежен.
Мнението ми е лично и не искам да засегна никой.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Един-два въпроса за климатик

Мнениеот emo-gar » Вто 26 юни 2012 22:12


Правилно заредената(количествено с фреон) система не "мръзне".Остава само да се измисли "пропорционално"(демек безстепенно) управление на вътрешния вентилатор в зависимост от температурата в купето.Ако пак ви е студено-значи вече е дошла зимата..



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта