Съвет относно преработка на "шибедах"

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
tihomir
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот tihomir » Нед 06 май 2012 20:27


Здравейте, колеги. Искам да попитам онези от вас които са правили подобна преработка, а именно колата ми Голф 2 има шибедах който само се пребира назад и влиза в тавана. Искам да си го направя хем да влиза в тавана хем да се вдига само от задния край.
17325351[1].jpg

Ето така искам да стане ,дано се вижда от снимката. Та въпроса ми както казах е към онези от вас които знаят как се прави, и какво трябва за да стане така?
Предварително благодаря, и поздрави на всички.




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот enigma79 » Нед 06 май 2012 20:50


Мани шибидаха,давай колата и жената mhihi
Сега според мен можеби единственият вариант е от друг кола със същият размер и от оригиналният само металният капак,вместо на другият стъклото.Не мисля че оригиналният може да се преправи,освен ако няма такъв който да може да се вдига и да е заводски такъв.Дано да сте ме разбра ли че ракията ми дойде в повече mhihi :drinking:


tihomir
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот tihomir » Нед 06 май 2012 21:05


:beer


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот ivkata » Нед 06 май 2012 21:24


Изображение
Ето тази снимка много ме радва! :да:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот kris11 » Пон 07 май 2012 16:28


tihomir Виж как е реализирано при Поло 2 с ламаринен шбидах. При отваряне на шибидаха назад в предната част се изправя1 пластина като спойлер.


tihomir
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот tihomir » Пон 07 май 2012 18:41


При мен колега пак се вдига тази ламаринка за която ти говориш.Но това е само когато шибедаха влиза назад в тавана.Не това е търсения ефект.
162.jpg

Ето това искам да знам как се прави, да се вдига и от зад.


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот Volkov » Пон 07 май 2012 19:08


Долкото помня опел вектра Б 1991-92, люка им е точно така - навътре и има опция да се вдига нагоре, че дори и да е прозрачно стъкло... евентуално взаимстване на машинки... обаче май проблема с течовете тогава ще е доста трудно решим.... :banghead:


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот ivkata » Пон 07 май 2012 21:17


Четох във Вортекса че са си преправяли люковете(ако не съм се объркал :roll: )с такива от ауди 80(кокошката),преди яйцето mhihi ,и от пасат B-2.
Това е което знам :Mr Green Fun ,за достоверност не гарантирам.
Между другото се опитах да намеря ей така за спорта и за да разгледам механизма ,люк от въпросните модификаций ,и ударих на камък. :?

Последна промяна от ivkata на Вто 08 май 2012 21:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Nasulov
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
Автомобил: 1990 Golf PB
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот Nasulov » Вто 08 май 2012 9:47


Колега не знам за Б-2 или Ауди дали е така люка,ама брат ми кара Б-3 и със сигурност ти казвам че неговия механизъм освен назад в тавана,повдига люка и малко нагоре откъм задния му край! :idea: Не знам дали размерите в "люците" mhihi на голфа и на пасата има разлика?.. със сигурност има някаква такава,но не вярвам механизмите да не могат да се взаимстват от едната за другата! :beer


tihomir
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот tihomir » Сря 09 май 2012 22:31


Благодаря ви колеги за инфото.Мой приятел кара Ауди 80 яйце, вчера му измерих отвора на тавана и за моя изненада разликите не бяха големи.Мисля от порядъка на един сантиметър.Смятам че може да се получи,точно с такъв да се преправи само механизма.Ще трябва да се пробва.
Поздрави на всички отзовали се.


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот Cern Swiss » Чет 10 май 2012 6:38


Люковете на Голф 2 са 2 вида - казвам го от опит, защото съм имал коли с двата модела и то едновременно (в края на 90-те).
По-често срещаният се отваря само назад (навътре). НО има заводско модел, който в средата на ръчката има копче за натискане. Като го натиснеш нагоре, то позволява ръчката за шибидаха да се върти в обратна посока - тогава той се отваря нагоре. Ако намеря снимки от преди 15г. - ще ви покажа.

Според мен най-лесно и безболезнено е да си намериш от друг Голф за части механизъм с отваряне нагоре и да си го смениш (без самия шибидах, за да си остане твоя цвят). Има го и на Пасат В3/В4 и мисля, че механизмите са еднакви с Голф 2. Търси такъв с копче посредата на ръчката за отваряне и надпис PRESS. :!:

:idea: Люковете, които се прибират назад, се казват Schiebedach, а тези, които се отварят нагоре - Hubdach. В случая търсиш комбинация, казва се Hub-Schiebedach или Schiebe-Hubdach. :idea:


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот ivkata » Чет 10 май 2012 10:32


Не съм срещал голф 2 на който люка да се отваря нагоре :roll: ,всички които съм виждал(само на снимки) са от Вортекс-а,и са преправяни! :wink:
От ауди яйце не става люка,дори не съм сигурен дали механизма става и за донор.
Модела за който се споменава е преди яйцето,а ако не лъжа и пасат б-2.
На пасат б-2 съм мерил люка,и е едно към едно с голфовия,вече за механизма не знам :roll: ,а пасатовия люк ги има и двете движения! :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот Cern Swiss » Чет 10 май 2012 10:38


Аз ти казвам, че 1996-97г. имах два Голф 2ки, и двата произведени през 1986г. (дизелов и бензинов) и на бензиновия люкът бепе с копче PRESS и се двигаше нагоре, а на дизела беше само назад. И двата бяха оригинални и непреправяни със сигурност! Интересно беше и друго - на бензиновия задната чистачка беше с отделно казанче за вода в багажника до десния стоп, а на дизеловия - с едно казанче при мотора за предните и задната чистачка. Друг Голф 2 със задно казанче за вода не съм виждал. Ако намеря снимки из гаража (на хартия са) - ще ги сканирам.


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот ivkata » Чет 10 май 2012 10:44


Се мисля че може би е бил преправян,повярвай колега три голфа съм сменил,доста други съм видял и на никой люка не се е отварял нагоре! :wink:
А това за задното казанче е друга бира :beer ,по старите модификаций са така!
Карах служебен голф 83 г. ,и на него казанчето беше отзад(за задната чистачка). :wink:


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Мнениеот Cern Swiss » Чет 10 май 2012 10:47


Ти ако си сменил 3, аз съм сменил над 20, а и съм виждал поне 5 заводско с отваряне нагоре. Просто е било по-скъпо и малко хора са го поръчали така като нов, НО има оригинално. Мога да сканирам и книжката на Голфа, която си пазя - там е описано как се отваря люка.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта