Здравейте, колеги. Искам да попитам онези от вас които са правили подобна преработка, а именно колата ми Голф 2 има шибедах който само се пребира назад и влиза в тавана. Искам да си го направя хем да влиза в тавана хем да се вдига само от задния край.
Ето така искам да стане ,дано се вижда от снимката. Та въпроса ми както казах е към онези от вас които знаят как се прави, и какво трябва за да стане така?
Предварително благодаря, и поздрави на всички.
Съвет относно преработка на "шибедах"
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Мани шибидаха,давай колата и жената
Сега според мен можеби единственият вариант е от друг кола със същият размер и от оригиналният само металният капак,вместо на другият стъклото.Не мисля че оригиналният може да се преправи,освен ако няма такъв който да може да се вдига и да е заводски такъв.Дано да сте ме разбра ли че ракията ми дойде в повече


Сега според мен можеби единственият вариант е от друг кола със същият размер и от оригиналният само металният капак,вместо на другият стъклото.Не мисля че оригиналният може да се преправи,освен ако няма такъв който да може да се вдига и да е заводски такъв.Дано да сте ме разбра ли че ракията ми дойде в повече


- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"

Ето тази снимка много ме радва!

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
tihomir Виж как е реализирано при Поло 2 с ламаринен шбидах. При отваряне на шибидаха назад в предната част се изправя1 пластина като спойлер.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
При мен колега пак се вдига тази ламаринка за която ти говориш.Но това е само когато шибедаха влиза назад в тавана.Не това е търсения ефект.
Ето това искам да знам как се прави, да се вдига и от зад.
Ето това искам да знам как се прави, да се вдига и от зад.
- Volkov
- Мнения: 1704
- Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
- Автомобил: Golf 3 20 Jahre
- Двигател: 2.0 16V ABF
- Местоположение: София
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Долкото помня опел вектра Б 1991-92, люка им е точно така - навътре и има опция да се вдига нагоре, че дори и да е прозрачно стъкло... евентуално взаимстване на машинки... обаче май проблема с течовете тогава ще е доста трудно решим.... 

- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Четох във Вортекса че са си преправяли люковете(ако не съм се объркал
)с такива от ауди 80(кокошката),преди яйцето
,и от пасат B-2.
Това е което знам
,за достоверност не гарантирам.
Между другото се опитах да намеря ей така за спорта и за да разгледам механизма ,люк от въпросните модификаций ,и ударих на камък.


Това е което знам

Между другото се опитах да намеря ей така за спорта и за да разгледам механизма ,люк от въпросните модификаций ,и ударих на камък.

Последна промяна от ivkata на Вто 08 май 2012 21:18, променено общо 1 път.
- Nasulov
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 13:51
- Автомобил: 1990 Golf PB
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Колега не знам за Б-2 или Ауди дали е така люка,ама брат ми кара Б-3 и със сигурност ти казвам че неговия механизъм освен назад в тавана,повдига люка и малко нагоре откъм задния му край!
Не знам дали размерите в "люците"
на голфа и на пасата има разлика?.. със сигурност има някаква такава,но не вярвам механизмите да не могат да се взаимстват от едната за другата! 



-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Благодаря ви колеги за инфото.Мой приятел кара Ауди 80 яйце, вчера му измерих отвора на тавана и за моя изненада разликите не бяха големи.Мисля от порядъка на един сантиметър.Смятам че може да се получи,точно с такъв да се преправи само механизма.Ще трябва да се пробва.
Поздрави на всички отзовали се.
Поздрави на всички отзовали се.
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Люковете на Голф 2 са 2 вида - казвам го от опит, защото съм имал коли с двата модела и то едновременно (в края на 90-те).
По-често срещаният се отваря само назад (навътре). НО има заводско модел, който в средата на ръчката има копче за натискане. Като го натиснеш нагоре, то позволява ръчката за шибидаха да се върти в обратна посока - тогава той се отваря нагоре. Ако намеря снимки от преди 15г. - ще ви покажа.
Според мен най-лесно и безболезнено е да си намериш от друг Голф за части механизъм с отваряне нагоре и да си го смениш (без самия шибидах, за да си остане твоя цвят). Има го и на Пасат В3/В4 и мисля, че механизмите са еднакви с Голф 2. Търси такъв с копче посредата на ръчката за отваряне и надпис PRESS.
Люковете, които се прибират назад, се казват Schiebedach, а тези, които се отварят нагоре - Hubdach. В случая търсиш комбинация, казва се Hub-Schiebedach или Schiebe-Hubdach. 
По-често срещаният се отваря само назад (навътре). НО има заводско модел, който в средата на ръчката има копче за натискане. Като го натиснеш нагоре, то позволява ръчката за шибидаха да се върти в обратна посока - тогава той се отваря нагоре. Ако намеря снимки от преди 15г. - ще ви покажа.
Според мен най-лесно и безболезнено е да си намериш от друг Голф за части механизъм с отваряне нагоре и да си го смениш (без самия шибидах, за да си остане твоя цвят). Има го и на Пасат В3/В4 и мисля, че механизмите са еднакви с Голф 2. Търси такъв с копче посредата на ръчката за отваряне и надпис PRESS.



- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Не съм срещал голф 2 на който люка да се отваря нагоре
,всички които съм виждал(само на снимки) са от Вортекс-а,и са преправяни!
От ауди яйце не става люка,дори не съм сигурен дали механизма става и за донор.
Модела за който се споменава е преди яйцето,а ако не лъжа и пасат б-2.
На пасат б-2 съм мерил люка,и е едно към едно с голфовия,вече за механизма не знам
,а пасатовия люк ги има и двете движения! 


От ауди яйце не става люка,дори не съм сигурен дали механизма става и за донор.
Модела за който се споменава е преди яйцето,а ако не лъжа и пасат б-2.
На пасат б-2 съм мерил люка,и е едно към едно с голфовия,вече за механизма не знам


- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Аз ти казвам, че 1996-97г. имах два Голф 2ки, и двата произведени през 1986г. (дизелов и бензинов) и на бензиновия люкът бепе с копче PRESS и се двигаше нагоре, а на дизела беше само назад. И двата бяха оригинални и непреправяни със сигурност! Интересно беше и друго - на бензиновия задната чистачка беше с отделно казанче за вода в багажника до десния стоп, а на дизеловия - с едно казанче при мотора за предните и задната чистачка. Друг Голф 2 със задно казанче за вода не съм виждал. Ако намеря снимки из гаража (на хартия са) - ще ги сканирам.
- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Се мисля че може би е бил преправян,повярвай колега три голфа съм сменил,доста други съм видял и на никой люка не се е отварял нагоре!
А това за задното казанче е друга бира
,по старите модификаций са така!
Карах служебен голф 83 г. ,и на него казанчето беше отзад(за задната чистачка).

А това за задното казанче е друга бира

Карах служебен голф 83 г. ,и на него казанчето беше отзад(за задната чистачка).

- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Съвет относно преработка на "шибедах"
Ти ако си сменил 3, аз съм сменил над 20, а и съм виждал поне 5 заводско с отваряне нагоре. Просто е било по-скъпо и малко хора са го поръчали така като нов, НО има оригинално. Мога да сканирам и книжката на Голфа, която си пазя - там е описано как се отваря люка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта