Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот Slacoth » Чет 12 юли 2012 8:44


Здравейте, след демонтаж на газовата бутилка в моят автомобил VW Golf 3 1996 при възстановяването на електрическата верига в първоначалния и вид останаха някой важни звена от нея, които не са ми съвсем ясни.Едното е жичката отиваща към контактния ключ, която в момента съм защипал с един от бушоните.Бих желал да запоя този проводник на правилното място, а не да "взимам" ток чрез този индиански способ.

Затова искам да ви попитам попадали ли сте на по-опростена ел.схема по която бих могъл да се ръководя и да възстановя и препипам кабелите от и до всеки бушон.Имам таблицата с предназначението на всеки от бушоните, но това си е отделно.

В момента радио-касетофона ми може да работи и без да е мушнат контактния ключ.
Това нормално ли е да е така?И черпи ли се ток от касетофона, ако е изключен и при неработещ двиател? Прекъсване на 12 V до касетофона трябва ли да има и през контактния ключ ли минава или през таблото с бушоните?

Благодаря.




damqn_74
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 22:27
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Габрово

Re: Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот damqn_74 » Пет 13 юли 2012 13:50


Колега дали да минава през клуча или не за мен е личен избор,а дали ти черпи ток при загасен двг. зависи от касетофона има ли памет или не


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот kr1s0 » Пет 13 юли 2012 22:49


всеки касетофон има памет,но не черпи такова количество,че да ти стопи аку-то.ако примерно оставиш панела щракнат касетофона седи в някаква готовност,и черпи малко повече,но ако е изваден е пренебрежима консумацията.това дали е с памет или не зависи от това дали е вързан единия + на контактния ключ (за самото пускане - обикновено червен кабел),а този за паметта се връзва към акумулатора,за да може да помни станциите докато не се откачи акумулатора,а не като извадиш ключа да се губи всичко,и всеки път пак и пак :beer


Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот Slacoth » Съб 14 юли 2012 6:47


Да, но все пак ще ми бъде от полза една снимка на бушоните в ел.таблото на някой голф 3, с добавена легенда - спациално за проводниците от и към акумулатора и контактния ключ.Колата е с имобилайзер и аларма.Чист бензин.Благодаря.

п.с. - ще проверя дали помни станцийте на радиото и кога ги изтрива;


damqn_74
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 22:27
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Габрово

Re: Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот damqn_74 » Нед 15 юли 2012 21:38


Колега kr1s0 имах предвит,че когато си купиш кола от автокъща(джамбазите)и "случайно" има касетофон не е задължително да има памет.За 20-30лв. какъв да бъде.
Когато купувах колата беше с касетофон не от ментетата,а хубав с памет и пак ми падаше аку-то,защото бяха разменени захранването и паметта.Незнам дали от това беше,но след размяната нямам все още такъв проблем-аку-то не знам на колко гоини беше.Консумацията е около 0.10ам.но не съм сигурен


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот kris11 » Чет 19 юли 2012 12:28


kr1s0 написа:всеки касетофон има памет,но не черпи такова количество,че да ти стопи аку-то.ако примерно оставиш панела щракнат касетофона седи в някаква готовност,и черпи малко повече, :beer

Хич не е така.Явно си нямал среща с циклещ процесор идърпаш около0,2А ток при свален панел.Особено зимата след як студ доста Диви,Елити и подобни са така.Някои имат светодиод под панела и се вижда не как примигва рядко , ами направо почти свети непрекъснато


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот pas1.8mi » Чет 19 юли 2012 14:39


На ментаците дори крайното стъпало в "стенд-бай" дърпа около 160 мА!


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Ел. схема за прекъсване на 12 V до касетофона.

Мнениеот azrod » Пет 20 юли 2012 12:42


kris11 написа:
kr1s0 написа:всеки касетофон има памет,но не черпи такова количество,че да ти стопи аку-то.ако примерно оставиш панела щракнат касетофона седи в някаква готовност,и черпи малко повече, :beer

Хич не е така.Явно си нямал среща с циклещ процесор идърпаш около0,2А ток при свален панел.Особено зимата след як студ доста Диви,Елити и подобни са така.Някои имат светодиод под панела и се вижда не как примигва рядко , ами направо почти свети непрекъснато

Ами точно с Дива съм и няма никакви проблеми. Панела си ми седя цяла зима щракнат и си показваше часовник на стендбай дори. Най-много мразя да се кача целия в сняг и премръзнал и да се измъчвам с поставяне на панели :) Ако е толкоз важно мога да премеря тока дето минава през бушона на радиото.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта