сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот moimoimoi » Пон 06 авг 2012 20:54


понеже много скоро карането на фарове ще е задължително както и глобите си спретнах сигнализация за изгорели крушки дълги/къси на старото и вярно поло 2ф
крушките са Н4 но предполагам че с лека доработка ще става и за ксенони и двусекциони фарове
досега бях си сложил реле което включва фаровете с стартирането на двигателя и съответно изгасват с изгасянето на двигателя
но с тоя новия закон се налагат да се вземат други мерки
конкретно:
набавяме си рид ампули,в случая на мен ми трябват 2 броя като тези http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... 0%B0+10+MN контактната система е за 2ампера ток ,но повечето са по слаби и незнам доколко ще устискат
върху ампулата се навива 6-7-8 навивки бобинажен лакиран проводник с диаметър около 2мм/ориентир-колкото е минуса на фаровете/
минуса на всеки фар се прекъсва и се съединява с навивките върху рид ампулата,така тока който протича при включени къси/дълги затваря контактната система на ампулата
здрава крушка---протича ток---рид контакта затваря веригата---сработва реле---сигналния светодиод не свети

при изгоряла крушка

няма ток---рид контакта прекъсва---релето изключва---светва светодиод /може и зумер/

по времена стартиране контаактния ключ прекъсва фаровете и съответно визуално се прави преценка дали сигнализацията работи
Прикачени файлове
рид сигнализация 2.JPG




madnes
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 25 ное 2011 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот madnes » Вто 07 авг 2012 11:46


благодаря колега :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот kris11 » Сря 08 авг 2012 9:42


Ще имаш лек спад на напрежението в/у късите и дългите - намалена осветеност.
Хората слагат релета на къси и дълги за подобряване на осветеността -ти я намаляш.
И ляв и десен фар едновременно да изгори нишка е голяма рядкост. И да те спрат сменяш за 2-5 мин изгорялата на място и тръгваш без проблеми от КАТ.


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Сря 08 авг 2012 17:00


Не знам тези 2 ампера на ридампулата как ще издържат 55 вата на лампата,които са близо 5 ампера.Плюс дългите...При това ако си на дълъг път...Ако си с ЛЕД светлини-да.Но с 55 ватова крушка...


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот moimoimoi » Сря 08 авг 2012 18:21


върху рид ампулата се навиват 5-6-7 навивки от проводник през който минава тока от крушките
а през контакта на рид ампулата минава само тока за бобинката на релето-0.22ампера,което е 10 пъти по малко от 2ампера който може да понесе ампулата

пп:до kris11, добавянетона 10-15 см проводник в веригата на масата ще влоши работоспособноста на фаровете по малко от 1%


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот kris11 » Чет 09 авг 2012 20:18


moimoimoi написа:пп:до kris11, добавянетона 10-15 см проводник в веригата на масата ще влоши работоспособноста на фаровете по малко от 1%

да 0,1- 0,12В, но пада осветеността. Плюс това тази тел е тънка- нпоне 2,5 мм2. Излишни усложнения.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот plameney » Пет 10 авг 2012 17:54


kris11 написа:да 0,1- 0,12В, но пада осветеността. Плюс това тази тел е тънка- нпоне 2,5 мм2. Излишни усложнения.

Колегата е писал проводник с диаметър 2мм,т.е. сечението на проводника е 3.14 кв.мм (формула за лице на кръг П.r^2 или 3,14.1.1=3,14кв.мм)Идеята на колегата за такъв контрол на консумацията е добра.Аз ще се възползвам.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот moimoimoi » Пет 10 авг 2012 20:00


всъщност ползвах по тънка,1.5мм2 и няма проблем,важното е да е лакирана-каквато се ползва за пренавиване на двигатели
реално през нея минават 5ампера най много


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Съб 11 авг 2012 11:01


Прав си.Не съм догледал схемата.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот kris11 » Вто 14 авг 2012 20:52


porko написа:Прав си.Не съм догледал схемата.

Споко - не си само ти. :Mr Green Fun :drunk


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот sashot » Сря 15 авг 2012 7:43


Подходът на колегата - топикстартер е правилен и по мое скромно мнение по-добър от стандартно използваното във фабричните реализации решение с мощни резистори, върху които се мери пад на напрежението. Единствен възможен недостатък е евентуално лъжливо сработване на индикацията от затваряне на рид-контакта при силни вибрации - например преминаване през сериозна неравност, но това е по-скоро теоретична възможност.
Схемата може да се упрости, особено ако се откажем от зумера, като от нея се изключи релето, а двете, последователно свързани ампули се включат успоредно на светодиода. По този начин, когато контактите им са затворени, вседствие на протичащия през здрави спирали на крушките на фаровете номинален ток те ще го шунтират и той няма да свети, а ако някой от контактите се отвори, токът ще протича през светодиода и той ще свети. Естествено такава реализация е възможна само ако се използват светодиоди с токогасящ резистор, но не и 12 Волтови индикаторни крушки. :)


Схема:

+ 12 V ---###----a----\ ---\ ----b--- маса

a----!>----b

където с -###- е изобразен токогасящия резистор, формиращ номиналния док през светодиода,
с -\ - контактите на рид-ампулите и с -!>- светодиодът.

Естествено схемата може да се използва за контрол на всички светлини в колата, а не само за фаровете, като е необходимо да се определи точния брой навивки върху рид-ампулите, които да осигурят сработването им за всяка контролирана верига.

Ех пък ако някой се хване да направи мод на софтуера на таблото, така че систематично то, при работещ двигател, да "опипва" светлинните вериги за проблем и при евентуален такъв, това да се индицира на дисплея... :)))))

Бих бил признателен на автора за пояснение по въпроса за важността от използването на проводник с лакова изолация. Защо не може да се използва такъв с ПВХ? Само защото заема повече място или и други съображения?


Потребителски аватар
alexass13
Мнения: 83
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот alexass13 » Съб 18 авг 2012 10:19


На Фиат Типо съм виждал модул за контрол на лампите.Мисля че бяха само за габарити и стоп светлина/ 5ват. и 21ват./Дали може да се преработи за 55ват.лампа?Мен също ме интересува контрола на лампите на фаровете дали светят. Другото за което се сещам на мястото на габаритната лампа, но не знам дали ще е ефективно да ги контролирам по осветеност/регулируем фото сензор/ или по температура,също DC преобразувател ТОК/НАПРЕЖЕНШЕ с минм.спад ?


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Нед 30 сеп 2012 17:02


moimoimoi написа:върху рид ампулата се навиват 5-6-7 навивки от проводник през който минава тока от крушките
а през контакта на рид ампулата минава само тока за бобинката на релето-0.22ампера,което е 10 пъти по малко от 2ампера който може да понесе ампулата

пп:до kris11, добавянетона 10-15 см проводник в веригата на масата ще влоши работоспособноста на фаровете по малко от 1%


Днес правих опит с рид ампули.Навих 8 навивки от бобинажен проводник с Ф1.5-лакиран.Толкова събрах върху ампулата.Опитах с 21 ватова крушка-ядец.В първия момент леко проблясва в дълбочина светодиода и край-никой вече няма.С 100 ватова крушка-същия ядец.Не свети светодиода.Сложих мултицета на двата края на ампулата да меря за късо.Ядец.Изобщо не помръдна.А с магнит работи,че се къса.Не знам при теб как е проработило...Струва ми се,че навивките трябва да са бая повече-като в рид реле за да проработи.Но с дебелия проводник едва ли ще се съберат поне 100 навивки.


Потребителски аватар
vlad1.8mi
Мнения: 201
Регистриран на: Чет 18 ное 2004 12:39
Автомобил: VW Passat Variant
Двигател: 1.8T+ AEB 1999
Местоположение: ,Плевен,София

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот vlad1.8mi » Нед 30 сеп 2012 17:22


Ако си използвал схемата на Колегата,светодиода НЕ трябва да свети(при включени лампи,изправни)! :idea:


pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот pav4omed » Нед 30 сеп 2012 18:33


Има и друг вариянт: с оптиченк кабел. Буташ го във фара на другия край нещо да му поразсее светлината, и като спре да свети значи има инфекция.
Само дето не мога да намеря такъв кабел по магазините. Ако някой знае къде в София мога да намеря такова чудо да пише.
А иначе идеята на колегата е много интересна, не ме бива много по тоците, така че ако е надежна схемата мога и това да пробвам. Някой който я е изпълнил да каже бачка ли, че много противоречиви мнения се събраха.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта