Лекуване на вертикален луфт в скоростния лост на Голф 2/3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Лекуване на вертикален луфт в скоростния лост на Голф 2/3

Мнениеот Muncho » Сря 29 авг 2012 9:17


Изведнъж ми се появи вертикален луфт в порядъка на половината обичаен ход на лоста.... След като отворих капака видях, че топката на ... ( честно казано нямам никаква идея как са го кръстили на български, но на английски е relay shaft ) драстично е отслабнала :Mr Green Fun . Не направих снимки, но намерих от нета.
Ето 1:1 с моята:

Изображение

Въпросната топка, седи в една П образна пластина, и предава вертикалното движение на лоста във вертикално движение на пластината. Проблемът идва от това, че топката има пластмасова сърцевина и покритие от по-мека пластмаса или силикон. С времето въпросното покритие дава фира death и изпада, съответно не уплътнява добре в пластината и та-дам - имаме си луфт.

Какви интрументи ни трябват
-чук
-отвертка
-ключ 13 или най-добре камък 13 + тресчотка + удължение 30+ сантима
-пила за метал

Джаджата се намира грубо казано под спирачната помпа, на дъното на коша, баш над магарето, пред рейката.
Какво представлява - метален шпиндел, с "Г" образно пластина заварена на 2/3 от дължината му, на рамото на пластината има неразглобяема няколкокомпонентна пластмасова топка.
В края на по-дългата страна има канал за зегерка. В късия край е отнет материал и заформен профил, който влиза в правоъгална дупка. Над профила е резбата.

Изглед отгоре
Изображение

Разглобяване - избиване на зегерка ( най-лесно става на канал. Без канал - застопорява се колата с трупчета и ръчна, навива се волана на ляво, вдига се предна лява страна и отдолу се открива достъп ). С права отвертка и чук веднага изскача. Самата зегерка е специална и за многократна употреба. Предполагам с достатъчно малки ръце и добър гинекологичен опит, зегерката може да се избие и през коша :Mr Green Fun
От горната страна се развива гайката ( 13 ). Достъпът е доста ограничен и затова препоръчвам да се ползва удължител за камъка.
След това се изважда горната пластина.

Самата хуйна се вади с малко напъване настрани ( след като се извади долния край ). В горния край, шпинделът седи в тампон и носи на странично изкривяване.
Взимате чисто новата част, която обикновено изглежда така
Изображение

и първо я пробвате дали горния край влиза в отвора на пластината. При мен се наложи да пиля частта дето влиза в отвора, че явно комшийте са работили по различни спецификации :beat_butt2 .
След като сте сигурни, че нещата си пасват, монтирате по обратния ред.
При добро желание или/и необходимост може да смените и останалите тампони "в района"... дет се вика - така и така вече сте се омазали до уши и разпсували :Mr Green Fun
При мен другите тампони бяха наред и не съм се занимавал с тях.
Не забравяйте да гресирате добре краищата и топката.


Цената на частта е 13 лв в аутоплюс.




Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Лекуване на вертикален луфт в скоростния лост на Голф 2/3

Мнениеот anrus » Сря 29 авг 2012 11:24


Това упражнение го правих преди около 2 години. Действително има разлика в засечката на новата част (9.5 мм срещу 9 мм на оригинала) и се действа с пилата. Допълнително сложих един пръстен от велосипедна гума на топката, тъй като новата е по-малка от необходимото и оставаше незначителен, но неприятен луфт.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лекуване на вертикален луфт в скоростния лост на Голф 2/3

Мнениеот Muncho » Пон 10 сеп 2012 21:43


Така.... обратно в начално положение... След има-няма 1500 км, гумената обвивка на новата част даде фира :( . Имам някакво подозрение, че може да е от жегата от колекторите :roll: , та започнах да се чудя дали пък няма някоя ламарина дето по принцип трябва да пази възела от топлината или нещо подобно.

Как да е.. за сега само ще кажа да не купувате въпросната част от АУТО ПЛЮС Младост 3!


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Лекуване на вертикален луфт в скоростния лост на Голф 2/3

Мнениеот aradovanov » Вто 11 сеп 2012 15:41


Някъде из английските форуми съм виждал да заменят тази "топка" с кубче от твърда термоустойчива пластмаса или тефлон. Цтава доста по стегнато. Вече всички коли са ми с жила на скоростите, едно време като си правех шорт-шифтър, го обмислях като вариант.


П.П. Нещо подобно: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4500845



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта