автоматични дневни светлини.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
автоматични дневни светлини.
Здравейте. Качвам схема за автоматично вкл. на дневните светлини след запалване на двигателя без да е необходимо вашата намеса. Всичко от схемата излиза за не повече от 5 лв.
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: автоматични дневни светлини.
Здр колега много е полезна информацията но имам няколко въпроса понеже ще използвам схемата за фарове не за дневни светлини.
1. Колко време след запалването, колко секунди след това тръгват, имам предвид да не се получи едно голямо премигане при по трудно запалване (зимата).
2. Какво става със копчето за фарове ако искам примерно да остана на габарит.
1. Колко време след запалването, колко секунди след това тръгват, имам предвид да не се получи едно голямо премигане при по трудно запалване (зимата).
2. Какво става със копчето за фарове ако искам примерно да остана на габарит.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: автоматични дневни светлини.
Ще влиза ли в конфликт с нормалното палене от ключа за фаровете?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: автоматични дневни светлини.
Не няма да влиза.То тази схема е най-простата която може да се сетиш,стига да знаеш как работи реле или да си малко наясно с електрониката като цяло.....
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: автоматични дневни светлини.
А за къси ксенон ще стане ли,или ще има проблем с паленето?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: автоматични дневни светлини.
По-добре да имаш още едно реле,ако мислиш да храниш консуматор по-голям от тея 2-3 вата светлини
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: автоматични дневни светлини.
За стандартни къси светлини и ксенони препоръчвам още едно реле за време (5 секунди са напълно достатъчно забавяне след запалване) преди клема 30 на управляващото реле. Качвам схема с подробни описания. Както е казал колегата по- нагоре това са възможно най- простите схеми за изпълнение, но за сметка но това вършат отлична работа за никакви пари.
А за колегата, който е питал какво става с ключа за фаровете:
- Ключа си остава напълно действащ. Като се смрачи си го щракаш, на бобината на релето за авт. фарове се подава + от габаритите, то сработва, отваря се норм. затворения контакт на реленцето (деактивират ти се автоматичните фарове) и ти святкат габарити, къси светлини и задни габарити, както си е по фабричната схема.
Аз предпочитам да използвам норм. затворения контакт на релето за авт. светлини, защото по- дълго време се кара през деня отколкото през нощта и за да не е сработило през цялото време на дневно каране.
П.С. Само едно пояснение. Описанието на схемата е за един колега от Шкода Клуб с Шкода Октавия- ТДИ. При нея от ключа за фаровете излиза + на един кабел за късите, захранващ и 2-та фара. Вие си премерете на кой (кои) кабели се подава + след щракане на ключа за к- те светлини.
Другото е за тънкия кабел на динамото. При Октавия ТДИ са два. За VW не съм сигурен дали са два. Ако е един е ясно, но ако са два си мерете на кой идва + 12V след запалване.
Поздрави и успех.
А за колегата, който е питал какво става с ключа за фаровете:
- Ключа си остава напълно действащ. Като се смрачи си го щракаш, на бобината на релето за авт. фарове се подава + от габаритите, то сработва, отваря се норм. затворения контакт на реленцето (деактивират ти се автоматичните фарове) и ти святкат габарити, къси светлини и задни габарити, както си е по фабричната схема.
Аз предпочитам да използвам норм. затворения контакт на релето за авт. светлини, защото по- дълго време се кара през деня отколкото през нощта и за да не е сработило през цялото време на дневно каране.
П.С. Само едно пояснение. Описанието на схемата е за един колега от Шкода Клуб с Шкода Октавия- ТДИ. При нея от ключа за фаровете излиза + на един кабел за късите, захранващ и 2-та фара. Вие си премерете на кой (кои) кабели се подава + след щракане на ключа за к- те светлини.
Другото е за тънкия кабел на динамото. При Октавия ТДИ са два. За VW не съм сигурен дали са два. Ако е един е ясно, но ако са два си мерете на кой идва + 12V след запалване.
Поздрави и успех.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: автоматични дневни светлини.
Гола -вода съм по електроника но да споделя. От генератора ми идва 9волта/запалена на контакт се тая/ и не може да командва релето и затова взех 12волта от буксата на казанчето със спирачна течност.Колегата ми разбира от тези работи и направи така,че след даването на контакт и запалването на двигателя 15сек. и фаровете светват,след гасенето 10сек и изгасват,времето го регулирам с тример.Използваше схема , но сложи кондензатор 1000мf на реле за къси от Лада за 4лв.
Дано да съм бил полезен.
Дано да съм бил полезен.
- patzo_sl
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: автоматични дневни светлини.
Колега,само една забележка.Тъй като ползваш + от габаритите за изключване на дневните светлини,има един тънък момент в който можеш да останеш с включени габарити и изключени дневни светлини,което не е препоръчително.Не е ли по добре + за управление на релето да е от късите?
Поздрави за идеята(само малко трябва да се доизмисли).
Поздрави за идеята(само малко трябва да се доизмисли).
Re: автоматични дневни светлини.
Така не се ли получава "противоречие" в инсталацията, нали като работят късите като дневни там ще има плюс постоянно?
Иначе аз второто реле го вързах към габарита, така при запалена кола ще мога да имам и само габарити! Първоначално го бях вързал към дългите, (едносекционни фарове) щото се подведох от диодните габарити, че няма да има затворена верига, ма после се осъзнах, то и без това се получаваше някакво връщане на ток от дългите и не работеше коректно схемата!
Иначе аз второто реле го вързах към габарита, така при запалена кола ще мога да имам и само габарити! Първоначално го бях вързал към дългите, (едносекционни фарове) щото се подведох от диодните габарити, че няма да има затворена верига, ма после се осъзнах, то и без това се получаваше някакво връщане на ток от дългите и не работеше коректно схемата!
- patzo_sl
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: автоматични дневни светлини.
Точно обратното,като включиш късите ще ти гаснат дневните,а не като включиш габаритите.
Re: автоматични дневни светлини.
patzo_sl написа:Точно обратното,като включиш късите ще ти гаснат дневните,а не като включиш габаритите.
Май говорим за различни неща? Ти говориш да диодни дневни, май така го разбирам, а аз за къси, понеже последните мнения бяха с въпрос за късите!
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: автоматични дневни светлини.
patzo_sl написа:Колега,само една забележка.Тъй като ползваш + от габаритите за изключване на дневните светлини,има един тънък момент в който можеш да останеш с включени габарити и изключени дневни светлини,което не е препоръчително.Не е ли по добре + за управление на релето да е от късите?
Поздрави за идеята(само малко трябва да се доизмисли).
Идеята на схемите за авт. фарове е през деня да не се притесняваш, че ще забравиш да си светнеш късите или допълнителни диодни дневни светлини и затова няма за какво да пипаш ключа за фаровете. А когато се стъмва няма как да забравиш да си светнеш фаровете от ключа и няма как да не забележиш ако в тъмното си само на габарити. И в сервизите точно по тези причина взимат + от габаритите за изкл. на авт. къси или дн. светлини.
Поздрави.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: автоматични дневни светлини.
Много добре,подробно и елементарно ви е обяснил човека какво става,какво сеете на дъното просо,конфликти,противоречия и прочие.Да ви го смеля :
Когато двигателя започне да върти динамото,то започва да произвежда електрически ток,взимате от там и го свързвате както е обяснено за релето.Когато включите късите или габаритите,съответно подавате напражение към намотката и тя създава магнитно поле и вдига контакторния елемент-съответно прекъсва веригата и нямате ДРЛ.Просто като гъбена чорба.
Принцип на релето-постоянно свързана/прекъсната верига и при подаване на напрежение от друго място се вдига/сваля контактора и така се вкл/изкл веригата която е постоянно свързана/прекъсната.
Когато двигателя започне да върти динамото,то започва да произвежда електрически ток,взимате от там и го свързвате както е обяснено за релето.Когато включите късите или габаритите,съответно подавате напражение към намотката и тя създава магнитно поле и вдига контакторния елемент-съответно прекъсва веригата и нямате ДРЛ.Просто като гъбена чорба.
Принцип на релето-постоянно свързана/прекъсната верига и при подаване на напрежение от друго място се вдига/сваля контактора и така се вкл/изкл веригата която е постоянно свързана/прекъсната.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 10 яну 2011 17:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: автоматични дневни светлини.
Всичко направих както е обяснено.Схемата работи,включва дрл и като пусна габарите се изключва.
Обаче на таблото ми свети слабо лампа стоп и акумулаторчето.А като откача релето изгасват лампите.
Къде може да е проблема?
Обаче на таблото ми свети слабо лампа стоп и акумулаторчето.А като откача релето изгасват лампите.
Къде може да е проблема?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта