автоматични дневни светлини.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
garvanski
Мнения: 163
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
Автомобил: Vw Passat B6
Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008

автоматични дневни светлини.

Мнениеот garvanski » Съб 01 сеп 2012 12:25


Здравейте. Качвам схема за автоматично вкл. на дневните светлини след запалване на двигателя без да е необходимо вашата намеса. Всичко от схемата излиза за не повече от 5 лв.
Прикачени файлове
Автом. Дневни Светлини.jpg




Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот Infernal_fire » Съб 01 сеп 2012 16:42


Здр колега много е полезна информацията но имам няколко въпроса понеже ще използвам схемата за фарове не за дневни светлини.
1. Колко време след запалването, колко секунди след това тръгват, имам предвид да не се получи едно голямо премигане при по трудно запалване (зимата).
2. Какво става със копчето за фарове ако искам примерно да остана на габарит.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот ulipet » Нед 02 сеп 2012 16:58


Ще влиза ли в конфликт с нормалното палене от ключа за фаровете?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот mupk0 » Нед 02 сеп 2012 17:03


Не няма да влиза.То тази схема е най-простата която може да се сетиш,стига да знаеш как работи реле или да си малко наясно с електрониката като цяло.....


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот ulipet » Нед 02 сеп 2012 17:26


А за къси ксенон ще стане ли,или ще има проблем с паленето?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот mupk0 » Нед 02 сеп 2012 18:00


По-добре да имаш още едно реле,ако мислиш да храниш консуматор по-голям от тея 2-3 вата светлини


garvanski
Мнения: 163
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
Автомобил: Vw Passat B6
Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот garvanski » Вто 04 сеп 2012 21:50


За стандартни къси светлини и ксенони препоръчвам още едно реле за време (5 секунди са напълно достатъчно забавяне след запалване) преди клема 30 на управляващото реле. Качвам схема с подробни описания. Както е казал колегата по- нагоре това са възможно най- простите схеми за изпълнение, но за сметка но това вършат отлична работа за никакви пари.
А за колегата, който е питал какво става с ключа за фаровете:
- Ключа си остава напълно действащ. Като се смрачи си го щракаш, на бобината на релето за авт. фарове се подава + от габаритите, то сработва, отваря се норм. затворения контакт на реленцето (деактивират ти се автоматичните фарове) и ти святкат габарити, къси светлини и задни габарити, както си е по фабричната схема.
Аз предпочитам да използвам норм. затворения контакт на релето за авт. светлини, защото по- дълго време се кара през деня отколкото през нощта и за да не е сработило през цялото време на дневно каране.
П.С. Само едно пояснение. Описанието на схемата е за един колега от Шкода Клуб с Шкода Октавия- ТДИ. При нея от ключа за фаровете излиза + на един кабел за късите, захранващ и 2-та фара. Вие си премерете на кой (кои) кабели се подава + след щракане на ключа за к- те светлини.
Другото е за тънкия кабел на динамото. При Октавия ТДИ са два. За VW не съм сигурен дали са два. Ако е един е ясно, но ако са два си мерете на кой идва + 12V след запалване.
Поздрави и успех.
Прикачени файлове
Автом. къси светлини.png


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот ulipet » Сря 05 сеп 2012 18:56


Гола -вода съм по електроника но да споделя. От генератора ми идва 9волта/запалена на контакт се тая/ и не може да командва релето и затова взех 12волта от буксата на казанчето със спирачна течност.Колегата ми разбира от тези работи и направи така,че след даването на контакт и запалването на двигателя 15сек. и фаровете светват,след гасенето 10сек и изгасват,времето го регулирам с тример.Използваше схема , но сложи кондензатор 1000мf на реле за къси от Лада за 4лв.
Дано да съм бил полезен.
alt_.JPG


Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот patzo_sl » Чет 06 сеп 2012 8:00


Колега,само една забележка.Тъй като ползваш + от габаритите за изключване на дневните светлини,има един тънък момент в който можеш да останеш с включени габарити и изключени дневни светлини,което не е препоръчително.Не е ли по добре + за управление на релето да е от късите?
Поздрави за идеята(само малко трябва да се доизмисли).


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот ivo_555 » Чет 06 сеп 2012 10:47


Така не се ли получава "противоречие" в инсталацията, нали като работят късите като дневни там ще има плюс постоянно?

Иначе аз второто реле го вързах към габарита, така при запалена кола ще мога да имам и само габарити! Първоначално го бях вързал към дългите, (едносекционни фарове) щото се подведох от диодните габарити, че няма да има затворена верига, ма после се осъзнах, то и без това се получаваше някакво връщане на ток от дългите и не работеше коректно схемата!


Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот patzo_sl » Чет 06 сеп 2012 14:29


Точно обратното,като включиш късите ще ти гаснат дневните,а не като включиш габаритите.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот ivo_555 » Чет 06 сеп 2012 14:44


patzo_sl написа:Точно обратното,като включиш късите ще ти гаснат дневните,а не като включиш габаритите.


Май говорим за различни неща? Ти говориш да диодни дневни, май така го разбирам, а аз за къси, понеже последните мнения бяха с въпрос за късите!


garvanski
Мнения: 163
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
Автомобил: Vw Passat B6
Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот garvanski » Сря 12 сеп 2012 23:06


patzo_sl написа:Колега,само една забележка.Тъй като ползваш + от габаритите за изключване на дневните светлини,има един тънък момент в който можеш да останеш с включени габарити и изключени дневни светлини,което не е препоръчително.Не е ли по добре + за управление на релето да е от късите?
Поздрави за идеята(само малко трябва да се доизмисли).




Идеята на схемите за авт. фарове е през деня да не се притесняваш, че ще забравиш да си светнеш късите или допълнителни диодни дневни светлини и затова няма за какво да пипаш ключа за фаровете. А когато се стъмва няма как да забравиш да си светнеш фаровете от ключа и няма как да не забележиш ако в тъмното си само на габарити. И в сервизите точно по тези причина взимат + от габаритите за изкл. на авт. къси или дн. светлини.
Поздрави.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот feikot » Сря 12 сеп 2012 23:56


Много добре,подробно и елементарно ви е обяснил човека какво става,какво сеете на дъното просо,конфликти,противоречия и прочие.Да ви го смеля :

Когато двигателя започне да върти динамото,то започва да произвежда електрически ток,взимате от там и го свързвате както е обяснено за релето.Когато включите късите или габаритите,съответно подавате напражение към намотката и тя създава магнитно поле и вдига контакторния елемент-съответно прекъсва веригата и нямате ДРЛ.Просто като гъбена чорба.

Принцип на релето-постоянно свързана/прекъсната верига и при подаване на напрежение от друго място се вдига/сваля контактора и така се вкл/изкл веригата която е постоянно свързана/прекъсната.


gogata_golf
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 10 яну 2011 17:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: автоматични дневни светлини.

Мнениеот gogata_golf » Чет 13 сеп 2012 13:50


Всичко направих както е обяснено.Схемата работи,включва дрл и като пусна габарите се изключва.
Обаче на таблото ми свети слабо лампа стоп и акумулаторчето.А като откача релето изгасват лампите.
Къде може да е проблема? :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта