Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот kr1s0 » Съб 17 ное 2012 17:31


Здравейте колеги.Както се разбира от заглавието искам да си сложа реле ,което да спира работата на бензиновата ми помпа ,докато колата работи на газ.Търсих из форума,но намирам само дискусии на тази тема,но не и know how.С моита разбирания стигнах до извода,че ми трябва реле ,което е нормално отворено и да вържа + от ключето за газ към веригата му,който да прекъсва работата на бензиновата помпа,обаче нито знам какво реле ми трябва нито как се свързва..Имам познания относно свързването,така че ако ми се покаже с някаква снимка релето,което трябва да свържа и кой кабел на коя клема да закача ще го свърша. :bowdown Благодаря предварително на хората,които ще си направят труда да ми помогнат.Ако има такава тема за свързването моля,споделете ми я ,за да я видя,защото не намерих. :beer




Потребителски аватар
vasilev2140
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 21 юни 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот vasilev2140 » Съб 17 ное 2012 19:03


Трябва ти реле с нормално затворени контакти демек като цакнеш газ отваря релето и спира веригата към помпата. Има такива авто релета към 3 лева са най вероятно ще е с 5 крачета. 85,86,30,87,87а са ти крачетата на релето на него ще има схема. 85 и 86 са ти на бобинката в 85 + от газовия клапан, а 86 на маса. През 30 и 87а минава веригата на бензиновата помпа. Ако газовия клапан е отворен релето отваря и прекъсва бензиновата. + минава от 87а към 87. Дано да си разбрал :)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 17 ное 2012 19:39


Реле за фарове на лада ти трябва
Изображение
Най - лесно е да го вържеш като махнеш кората която е под дръжката за предния капак. Там намираш кабел червен с жълто, по - дебелия, той е за помпата, че има и един тънък със същия цвят който е за централното заключване. Тоя кабел го прекъсваш и през намотката със затворения контакт. Клема 30 на релето свързваш с кабела който отива към газовия клапан, масата на релето с кабелче към таралежката която е там и готова работата, нямам снимки обаче да покажа.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот kr1s0 » Нед 18 ное 2012 17:48


Колеги благодаря за двете ви мнения,помогнахте ми много и със сигурност ще се справя.Проблема ми беше със свързването на релето,иначе кабела за помпата го видях кой е.Проследих го от бушонното табло и така.Само едно доуточнение 40А ще са достатъчни, нали ? :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 18 ное 2012 23:09


Повече от достатъчни са 40А


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот kr1s0 » Нед 25 ное 2012 22:35


Колеги монтирах релето успешно нещата бяха така ,както се каза по-горе.Дебел кабел червено+жълто ,който може да намерите под пластмасата,която стои върху прага.В нея върви сноп с кабели,на който се намира този за бензиновата помпа.На таралежа се хваща маса,от ключето може да се вкара без проблеми кабел.Стана доста културно без да си личи отвътре,а отвън едно кабелче повече :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот Iezekil » Сря 24 апр 2013 8:20


И аз ще я правя тази манипулация но имам въпрос за разясняване специално към Одата.
Според твоята снимка и твоя пост един път кабела на помпата трябва да е през затворения контакт/30-87а/,един път +от клапана трябва да е на 30.Кое е грешно?
И мога ли да използвам релето прекъсващо дюзата да прекъсва едновременно и помпата?Или ще стане много?


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот azrod » Сря 24 апр 2013 11:34


Iezekil написа:И аз ще я правя тази манипулация но имам въпрос за разясняване специално към Одата.
Според твоята снимка и твоя пост един път кабела на помпата трябва да е през затворения контакт/30-87а/,един път +от клапана трябва да е на 30.Кое е грешно?
И мога ли да използвам релето прекъсващо дюзата да прекъсва едновременно и помпата?Или ще стане много?

Плюса от газовия клапан е на 85, а на 86 е масата. Идеята е като включиш на газ да подаде + на бобината на релето и тя да сработи. Сработването й в крайна сметка означава, че отваря НЗ (нормално затворения) контакт и затваря НО (нормално отворения). За помпата ти ползваш нормално затворения, който отговаря на крачета 30-87а като срежеш дебелия червено-жълт към помпата края който отива към помпата го слагаш на 87а, а другия от бушонното табло на 30. Това е, просто ти преразказах по възможно най-разбираемия начин, по който мога отговория на Калин и vasilev2140.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот Iezekil » Сря 24 апр 2013 20:43


Дам колега,зададох 2 въпроса а ти не отговори на нито един с този преразказ.Иначе и аз мога да чета.
К.Одаджийски написа: Клема 30 на релето свързваш с кабела който отива към газовия клапан...
Явно се е объркал.
Мога ли да вържа към релето на дюзата и помпата?Релето прилича на това от снимката и е 20А.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 24 апр 2013 21:34


Чакай, че аз съм го правил, обяснил и вече позабравил. Идеята е доколкото съм запознат е че клема 30 е захранваща с + релето, т.е като преминеш на газ, по кабела към газовия клапан тръгва +12В, същия ток да захрани и релето за да му прецъка бобинката и да разпадне връзката захранваща помпата.
Сега, има и друг вариант който може би да стане и без допълнително реле, но не знам как да го обясня.
С варианта който съм обяснил, помпата се гаси само когато се кара на газ, но при подаване на контакт с ключа помпата си прави налягането и спира, т.е първоначален сигнал към помпата си има, а той доколкото знам идва от ЕКУ-то на мотора. Та кабелчето по което идва сигнала се прекъсва по някакъв начин преди бушониерата, но не знам как точно става номера.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот djshomi » Сря 24 апр 2013 22:49


Колеги просто режете кабела които отива към помпата и там връзвате + на ключа газ бензин а другият краи кабела от ключа за бензин .Така имате модерен ключ за време .При незапален двигател след 5 сек гаси газовият клапан или помпата кви релета слагате и си блъскате главите.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот Iezekil » Чет 25 апр 2013 9:08


Ода,на снимката която си дал клема 30 е единия кръг,не е захранване на бобинката според мен.Очевидно е,че 85 и 86 всъщност са бобинката,а на 30 и 87а се връзва веригата на помпата.Доуточнявам,понеже си поръчах такова реле и се ориентирам по симката,ако тръгна по поста ти се получава главоблъсканица..
Основния въпрос към запознатите си остава-имам реле на дюзата,доста са кабелите по него и не знам за какво са всъщност.Предполагам,че освен дюзата са захранени и ламбда емулатора и самите клапани на него.Та нищо не ми пречи да пусна още 2 кабела до него реле от помпата,така като изключи дюзата ще спира и нея.Въпроса е дали няма да му дойде много.Ако сложа второ реле пак ще взема плюса след първото,та как е най-правилно да се направи,понеже въпросното реле е 20А,колкото е и бушона за помпата....


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот azrod » Чет 25 апр 2013 9:54


Правилно доуточняваш 85-86 е управляващата верига, а 30-87 (30-87а) е силовата верига. Затова се слага релето - да разтовари контактния ключ от продължително протичане на токове с висок ампераж и реално през такива "несигурни" контакти се командва нискотоковата намотка на релетата. Мисля, че няма нужда от повече уточнение за въпросното реле.
А за другото (20А) нямам идея дали ще издържи и затова си замълчах по тоя въпрос. Кажи ми дюзата на кой бушон ти е? Помпата и ламбдата са на 18-ти, т.е. само за тях са предвидени 20А, ако и дюзата не е на 18-ти аз не бих рискувал, защото при евентуален проблем на реле с 20А ще му се съберат товари 20А +хА и няма да изгори бушон, а самото ти настоящо поставено реле за дюзата.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 25 апр 2013 17:31


Лесно, знам как да го направя благодарение на едни форумни кабелни гурута от поречието на Дунав, но явно не ми се отдава да го обясня а и тия дни съм само с телефон и на три инча екран е мъка писането.
Колугата горе дето е описал процедурата само с газовия ключ, по същество газовия ключ си е реле за време и нещо си което управлява накъде да ходи тока. Въпроса ми е колко време ще устиска ключа за газта на тоя тормоз от помпата, защото вътре в ключа реленцата едва ли са пове от 5-10 амперови!?


Kombayner
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 21 апр 2013 16:58
Автомобил: Passat 3 1.8 J
Двигател: 9.1988
Местоположение: Бургас

Re: Реле за бензинова помпа Пасат Б3 RP

Мнениеот Kombayner » Чет 25 апр 2013 18:22


Аз съм прекъснал + от помпата и с един двоен кабел към обикновено ключе,изведено под таблото,
като мина на газ, спирам захранването към помпата.Лошото е само да не забравиш,че си само на
газ.Ако искаш да припалиш на бензин,трябва да се сетиш,че си спрял помпата и да го щракнеш.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта