Сензор за дъжд
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Сензор за дъжд
Някой има ли си на идея дали се продава такова нещо/както парктроник например/и как се монтира?
- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Re ...
Продаваше се някъде из нет-а ама беше яко скъпо за това, което прави!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Мисля, че е хубава екстра, мен ми писна постоянно да ръчкам чистачките!
L&R разрових се из нета и видях че има IR такива които използват отражението на светлината от капката.
Мисля че не е толкова сложно за реализация ... няколко LED в кръг и посредата един SMD IR приемник за TV а след него един PIC който да компарира импулсите от LED за да е сигурен че са ноговите, както и малко редукция на евентуални грешки.
хайде L&R не се предавай
btw..тук са сложили сенсор за дневна светлина, както и малко "оптика" за сенсор за дълги/къси
...а не е толкова просто за реализация.
L&R разрових се из нета и видях че има IR такива които използват отражението на светлината от капката.
Мисля че не е толкова сложно за реализация ... няколко LED в кръг и посредата един SMD IR приемник за TV а след него един PIC който да компарира импулсите от LED за да е сигурен че са ноговите, както и малко редукция на евентуални грешки.
хайде L&R не се предавай
btw..тук са сложили сенсор за дневна светлина, както и малко "оптика" за сенсор за дълги/къси
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Dobromirski написа:Мисля, че е хубава екстра, мен ми писна постоянно да ръчкам чистачките!
Мисля че не е толкова сложно за реализация ... няколко LED в кръг и посредата един SMD IR приемник за TV а след него един PIC който да компарира импулсите от LED за да е сигурен че са ноговите, както и малко редукция на евентуални грешки.
хайде L&R не се предавай
btw..тук са сложили сенсор за дневна светлина, както и малко "оптика" за сенсор за дълги/къси
Има и още нещо, което или не си прочел или просто не са написали. С цел избягване на грешки тази джаджа (би трявало да) има и подгряване на стъклото. Смисълът на това подгряване е да не се образува конденз от външната страна на стъклото, който да обърка системата.
Иначе принципът е елементарен, използва се граничният ъгъл на пречупване на съклото. Ако няма капка, светлината от светодиода попада директно върху фотоелемента. Ако има капка, тя измества "попадението".
Последна промяна от FLAIR на Пон 05 фев 2007 20:17, променено общо 1 път.
FLAIR написа:Има и още нещо, което или не си прочел или просто не са написали. С цел избягване на грешки тази джаджа (би трявало да) има и подгряване на стъклото. Смисълът на това подгряване е да не се образува конденз, който да обърка системата.
Или устройството да бъде поставено във вакуум, иначе трябва и електроника за подгряването.
Другото което се вижда на коли с такива сензори е, че чистачката почиства и повърхността над сензора или определена част от нея.(ясно е защо)
Успех!!!
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Разбира се че седи в зоната на почистване от чистачката (обикновенно под огледалото) иначе как ще работи ????
И кви са тия глупости за конденз, вакуум и ала бала.....ако пред сензора има нещо което му пречи се предполага че и пред Вас има и идва ред на чистачката.
Между другото това е сензор за дъжд а не за почистване от сняг, конденз, лед или ала бала. за това се включва ръчно !!!!!
Подгряване се слага именно за да може да работи на сняг (от падналата снежинка няма пречупване).
И кви са тия глупости за конденз, вакуум и ала бала.....ако пред сензора има нещо което му пречи се предполага че и пред Вас има и идва ред на чистачката.
Между другото това е сензор за дъжд а не за почистване от сняг, конденз, лед или ала бала. за това се включва ръчно !!!!!
Подгряване се слага именно за да може да работи на сняг (от падналата снежинка няма пречупване).
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Dobromirski написа:...Подгряване се слага именно за да може да работи на сняг...
И имаме вече сензор за дъжд и сняг. Може да се патентова.
L&R, етo нещо, над което може да помислиш
http://www.weg-winnweiler.de/resens.htm
и по-скоро върху Abb.1
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Има и по-лесен начин!Използва се електро-проводимостта на водата(дъжда).В долният край на предното стъкло се монтират две пластинки(неръждавейка..),раздалечени на определено разстояние една от друга.Колкото по-силно вали,толкова по-вече вода минава м/у тях и респективно става по-ниско съпротивлението на водата.Чистачките започват да работят по на често....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта