Привет, колеги!
Прочетох няколко теми из форума. Едната беше за Икономичност при колите на газ.Други за въпросното подгряване на антифриза, но за Голф 4 не намерих. До колкото разбрах такава екстра имат някои от автомобилите и не е масова. Тази система съм я виждал на снимки на дизеловите двигатели на Голф 4. Идеята ми е да се взаимства от такива системи и да се разясни как може да се осъществи при голф 4.
Това което аз знам е, че са ми нужни тройник, свещи и управление.
- В тройника се монтират подгревните свещи, които по принцип се управляват от ЕКУ-то кога и колко да се включват.
Въпросите ми са:
- Дали този тройник от дизеловите двигатели става и на бензиновите? ДА
- Къде точно трябва да се монтира? При термостата или някъде другаде? ->
- Какви релета и други устройства трябва да използвам за да управлявам свещите? по избор
П.п.: Двигателя е 1.6 АКЛ
Благодаря!
Малко по темата:
Оказва се че идеята е възможна!
Взема се фланеца с тройника и свещите от дизелова 4-ка, които изглеждат така:
Той се монтира в задната част на двигателя (т.е. като застанете срещу фаровете на автомобила - вдясно).
Там на негово място има пластмасово разклонение, което често протича.
Това разклонение трябва да се замени с новия фланец, като ви е нужно и едно уплътнение с номер 037 121 688 , което се намира между блока и фланеца. Най-вероятно може да ви е нужно и едно уплътнение за датчик с номер N 903 168 02. След като се монтира новия фланец, маркучите се нареждат по почти същия начин, с едно изключение. Този който отива към парното трябва леко да се удължи и да влезе отстрани на фланеца (от към лявата гума на колата).
След монтажа остава управлението на свещите. Това още не съм го измислил как ще стане. Тук всеки може сам да си избере начин на управление. Дали с реле за време, с термореле или по друг начин.
По-подробни снимки ще кача като ги монтирам на колата, но това ще стане като се затопли.
Подгряване на антифриз Голф 4
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
И можеш ли да ми обясниш какво точно ще ти донесе тази екстра (каква е файдата от нея) че аз нещо не се сещам , айде при дизел да има някаква полза макар и малка , като се има предвид че зимата при -20 и нафтата почва да замръзва .... , но при бензин ???? какво по бързо ще ти стопли парното в купето ли ... или е голям проблем 5 минутки да поработи докато си загрее сам ??? или имаш предвид ако колата е газифицирана по бързо да стопли изпарителя ???
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
i3v3a3n написа:И можеш ли да ми обясниш какво точно ще ти донесе тази екстра (каква е файдата от нея) че аз нещо не се сещам , айде при дизел да има някаква полза макар и малка , като се има предвид че зимата при -20 и нафтата почва да замръзва .... , но при бензин ???? какво по бързо ще ти стопли парното в купето ли ... или е голям проблем 5 минутки да поработи докато си загрее сам ??? или имаш предвид ако колата е газифицирана по бързо да стопли изпарителя ???
1 - Какво общо имат свещиге със замръзването на нафтата ? 2 - Отговора на въпросите ти е ДА
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Ами какво може да му донесе,при 45А консумация и отделно консумация от фарове (слаб алтернатор и малък акумолатор)...
Все хубави работи.Може дядо коледа да донесе нов алтернатор,че нормална дизелова е с 90А а такава с подгрев на антифриза е с 120А.
Но преди това,ще му донесе мисля нов акумолатора!
Има една такава тема,прочети я...На колегата deversant е,има и в дизел форума една!
Все хубави работи.Може дядо коледа да донесе нов алтернатор,че нормална дизелова е с 90А а такава с подгрев на антифриза е с 120А.
Но преди това,ще му донесе мисля нов акумолатора!
Има една такава тема,прочети я...На колегата deversant е,има и в дизел форума една!
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
да колега над мен който си ... точно за тези отрицателни ползи аз се сетих и се замислих, тогава аджеба къде е изобщо смисъла от това начинание, затова пуснах по горния ми пост , бях много узадачен а в момента съм сигурен че това е абсолютно безмислено....
всичко което казваш е точно така 100 процента негативи като плюс за момента нищо не виждам
всичко което казваш е точно така 100 процента негативи като плюс за момента нищо не виждам
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Тди-тата много бавно загряват зимата,и а 5-8км не стига 90 градуса.Следователо и гори повече гориво!
Там си е просто необходимост,но се сменя и алтернатора с 120А.
Бензиновата кола си загрява доста по бързо,и освен ако не е в северна Русия тази безнзинова кола... не виждам за какво може да и послужи този подгрев на антифриза!
Там си е просто необходимост,но се сменя и алтернатора с 120А.
Бензиновата кола си загрява доста по бързо,и освен ако не е в северна Русия тази безнзинова кола... не виждам за какво може да и послужи този подгрев на антифриза!
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
за по бързото стопляне на парното е много под въпрос ???? голям въпрос защото от подгревните свещи които при ток 45 А са ти 540вата в най добрия случай а имаш да стоплиш с тях около 6 литра вода (антифриз) от температура -10 примерно , която на всичко отгоре е и в циркулация и макар и в малкия кръг тя пак се охлажда допълнително .... така че дали изобщо ще се намали времето за това затопляне е много под въпрос и то с колко ? щото ако става въпрос за разлика от 10 секунди или най много минута то е безмислено това да се прави .... Давам сравнение 6 литра вода е една много голяма тенджера с вода при котлон с 2.5 киловата загрява но незавира до 10-тина минути поне ... при тия 540 вата това е все едно зимата да се топлиш само с една клечка кибрит... безмислено е и само си сасипваш акумулатора ...
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
до колкото знам по този въпрос по джиповете слагат нафтови печки (с отделен агрегат) които да стоплят по бързо било антифриз или само купето незнам как точно е изпълнено това ми се струва много по надежден вариант
- mmkosev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 7:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Колега този проект го реализирах.За съжаление колегите са прави за минусите който са ти посочили.Моят съвет е да забравиш дизеловите подгревни свещи.Аз съм се насочил в друга посока.Подгряване с 220 волта като шведите със циркулационна помпа от бмв и проточен нагревател.Таймер ще ги пуска около 30 минути преди да тръгна сутрин.Желая ти успех.
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
При мен разликата след монтажа на 3 п.свещи(има и с 4) при една и съща околна температура е около 40процента по-бързо затопляне на антифриза!Датчик за моно инж. от голф2 ги спира на 60гр.Като цяло съм доволен от ефекта особенно ако колата се кара на къси дестинаций зимата!Релето което ги захранва е 70А а бушона е 30А и вече две зими няма проблеми.
Последна промяна от kiro rachnata на Съб 06 апр 2013 21:35, променено общо 1 път.
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
i3v3a3n написа:за по бързото стопляне на парното е много под въпрос ???? голям въпрос защото от подгревните свещи които при ток 45 А са ти 540вата в най добрия случай а имаш да стоплиш с тях около 6 литра вода (антифриз) от температура -10 примерно , която на всичко отгоре е и в циркулация и макар и в малкия кръг тя пак се охлажда допълнително .... така че дали изобщо ще се намали времето за това затопляне е много под въпрос и то с колко ? щото ако става въпрос за разлика от 10 секунди или най много минута то е безмислено това да се прави .... Давам сравнение 6 литра вода е една много голяма тенджера с вода при котлон с 2.5 киловата загрява но незавира до 10-тина минути поне ... при тия 540 вата това е все едно зимата да се топлиш само с една клечка кибрит... безмислено е и само си сасипваш акумулатора ...
Колега, общо взето не си в час. При положение, че термостата е перфектен и е затворил плътно, в малкия кръг остава едно канче вода.Идеята е не да заври водата ,а да "отлепи" стрелката. Релето изключва свещите на 60-70гр. При заводския подгрев при ТДИ-тата според външната температура НЕ РАБОТЯТ винаги и едновременно и трите свещи. Бензиновите коли загряват много по-бързо и малко се губи смисъла от цялата галимация.В предвид имам смяна на динамо и по-голям акумулатор. Товара е голям и съм виждал даже при много ТДИта стопени кабели и бушони
- G3
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
- Автомобил: Vw Sharan 7M
- Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
- Местоположение: КалифорНия
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
много тъп въпрос задавате на колегата какво ще спечели от по бързото загряване.
Двигателя е направен да работи на 90гр. Това означава ,че всяка друга температура на охл. теч ност не е нормална както преди 90 така и след 90. По същата логика може да го попитате защо охлажда антифриза принудително не е проблем да кара 30 мин при 100гр. на антифриза.
Моята равносметка на1,8турбо е слагам 30лв. бензин сутрин карам точно по 1 мин/по часовника на борд-а/ и прехвърлям на алтернативно гориво 30по1мин на ден= 20 дни. 1,5лв ми струва тази 1 минутка на бензин всеки ден. Отделно ,че след тази една мин стрелката дори не е отлепила а алтернативното гориво определено върви в доста по голямо количество сравнение с топъл антифриз. Колата ми е нов термостат и обикновенна уредба
Двигателя е направен да работи на 90гр. Това означава ,че всяка друга температура на охл. теч ност не е нормална както преди 90 така и след 90. По същата логика може да го попитате защо охлажда антифриза принудително не е проблем да кара 30 мин при 100гр. на антифриза.
Моята равносметка на1,8турбо е слагам 30лв. бензин сутрин карам точно по 1 мин/по часовника на борд-а/ и прехвърлям на алтернативно гориво 30по1мин на ден= 20 дни. 1,5лв ми струва тази 1 минутка на бензин всеки ден. Отделно ,че след тази една мин стрелката дори не е отлепила а алтернативното гориво определено върви в доста по голямо количество сравнение с топъл антифриз. Колата ми е нов термостат и обикновенна уредба
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Искаш да кажеш, че със свещи ще даваш по 1,40лв вместо по 1,50лв на ден ли?
- G3
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
- Автомобил: Vw Sharan 7M
- Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
- Местоположение: КалифорНия
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
ktamen написа:Искаш да кажеш, че със свещи ще даваш по 1,40лв вместо по 1,50лв на ден ли?
да, може да се каже, но преди всичко топлото ще идва по бързо
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Всъщност с подгряване трябва очакваш числото да се увеличи на 1,60лв. Иначе топлото наистина ще идва по-бързо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта