
Климатик за голф 3 от АГУ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Климатик за голф 3 от АГУ
Здравейте колеги,хрумна ми една, малко шантава идея,но се чудя какъв ли ще е крайния резултат.Карам голф 3 без климатик,но ето че жегите започват.Мислех да си сложа допълнителен климатик,но с това 1.4 ако и клима му сложа хептен ще умре, а е на газ,та ми хрумна следната идея,имайки предвид че, климатичните радиатори който са в купето издържат на натоварване над 20 бара,а газта е на около 8 12 бара,ми хрумва идеята да сменя кутията за парното,с кутия от голф 3 с клима,тъй като в нея има 2 радиатора,единия за парното (водната система и другия за климатика) та си мисля какво ще стане ако ,тръбичката която е между бутилката и изпарителя я отрежа ,и просто я преправя да минава през климатичния радиатор. Имайки в предвид, че газта до изпарителя е ледена ,по този начин дали ще се постигне някакъв резултат,и ако да какво ли би било КПД-то.А по този начин ако стане, дори няма да губи от мощността на мотора.И се замислям сериозно дали да не експериментирам,какво мислите по въпроса ? 

- jorostamenov
- Мнения: 398
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
- Автомобил: golf 3
- Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
- Местоположение: софия
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
идеята не е лоша но си мисля че няма да има голямо КПД и другото което се сещам зимата какво ще правиш тогава трябва да се спре по някъкав начин 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Колега темата ти е много добра. Отностно зимния период ще правиш байпас на тръбата преди и на тръбата след "климатичния" радиатор. Ще се монтира , така че да има достъп без да се смъква постоянно таблото. Отностно колко ще е ефективен ....да ти кажа и 10 градуса по хладно от температурата на въздуха (външния) да смъкне пак ще е уникално постижение.
П.С. Автомобила ми е 1.9 ТурбоДизел без климатик но вчера си купих необходимите части за газова бутилка от морга (80 лева) и ако успея и да си охлаждам въздуха лятото с газта ще е изтрел в десетката. Ще изчакам монтажа на бутилката докато се развива темата !
П.С. Автомобила ми е 1.9 ТурбоДизел без климатик но вчера си купих необходимите части за газова бутилка от морга (80 лева) и ако успея и да си охлаждам въздуха лятото с газта ще е изтрел в десетката. Ще изчакам монтажа на бутилката докато се развива темата !
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
" От: Самоделен климатик от АГУ?
Здравейте на всички, виждам че темата е замръзнала и реших малко да я раздвижа. Газов климатик е напълно възможен, без да качва расхода на колата, не тормози двигателя, и има високо КПД.
Въпроса е в управлението на наляганията. Идеята е да се изпари един път газта в охладител за купето и след това да се подаде към газовият изпарител, преди да влезе в мотора. Прототипа съм го монтирал на рено 11 и се държи перфектно.
Сега следва инсталация и на друга кола, на която ще модифицирам малко системата като клиуматроник. Скоро ще пусна клип на системата.
Има варянт да се постави и на дизелови двигатели, които са модифицирани и на пропан бутан, като едновременно ще намалят разхода на нафта и ще имат климатик. Успех "
Това е от офроуд сайта ;)
Здравейте на всички, виждам че темата е замръзнала и реших малко да я раздвижа. Газов климатик е напълно възможен, без да качва расхода на колата, не тормози двигателя, и има високо КПД.
Въпроса е в управлението на наляганията. Идеята е да се изпари един път газта в охладител за купето и след това да се подаде към газовият изпарител, преди да влезе в мотора. Прототипа съм го монтирал на рено 11 и се държи перфектно.
Сега следва инсталация и на друга кола, на която ще модифицирам малко системата като клиуматроник. Скоро ще пусна клип на системата.
Има варянт да се постави и на дизелови двигатели, които са модифицирани и на пропан бутан, като едновременно ще намалят разхода на нафта и ще имат климатик. Успех "
Това е от офроуд сайта ;)
- jorostamenov
- Мнения: 398
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
- Автомобил: golf 3
- Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
- Местоположение: софия
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
аз мисля че може да стане с две траби които да излизат от бутилката и да отиват към изпаритила сответно едната да се отклонява през климатичния радиятор и да им се сложат клапани които от купето да се командват по отделно аз не разбирам оттези неща но това роди моята глава 

-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Само че, днес установих малък проблем, който може да се окаже голям
,на работещ двигател пипнах тръбичката, която отива в изпарителя и не беше студена,а си беше с нормална температура,но ми е е случвало и да отворя капака и изпарителя да е на скреж,та сега идва проблема,какво трябва да се направи че радиаторчето на климатика да се заскрежи,тъй като само така може да стане студено в купето (за тези който ще се запитат ами тази вода в купето ли ще отиде като почне да се топи скрежта) -парното на всички коли е направено така че ако избие радиаторчето отдолу има едно като "корито" което отвежда водата под купето което не е проблем.Проблема е как да накарам радиаторчето да има скреж :) че да има ефект ,само по този начин може да се постигне някакъв резултат :)Ако успея да го подкарам няма да е никакъв проблем за зимата, просто се слага един тройник от мед с спирателни кранчета и като дойде зимата просто ги завиваш,

- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
vlado_882 написа:Само че, днес установих малък проблем, който може да се окаже голям,на работещ двигател пипнах тръбичката, която отива в изпарителя и не беше студена,а си беше с нормална температура,но ми е е случвало и да отворя капака и изпарителя да е на скреж,та сега идва проблема,какво трябва да се направи че радиаторчето на климатика да се заскрежи,тъй като само така може да стане студено в купето (за тези който ще се запитат ами тази вода в купето ли ще отиде като почне да се топи скрежта) -парното на всички коли е направено така че ако избие радиаторчето отдолу има едно като "корито" което отвежда водата под купето което не е проблем.Проблема е как да накарам радиаторчето да има скреж :) че да има ефект ,само по този начин може да се постигне някакъв резултат :)Ако успея да го подкарам няма да е никакъв проблем за зимата, просто се слага един тройник от мед с спирателни кранчета и като дойде зимата просто ги завиваш,
Точно това си мислех като четох предните мнения.Газта трябва да се "срещне" с въздух,за да стане лед/скреж.Изпарителя ти замръзва,когато в системата има въздушна възглавница(т.е.) не е обезвъздушена добре и няма достатъчна температура,за да "изпари" газта,при което когато се подаде чиста газ в изпарителя,смесена с въздуха в изпарителя се получава въпросното "заскрежаване".За това трябва да се помисли при правенето на системата,някак си газта да се смесва с въздух и после пак да се връща към бутилката или да отива към изпарителя.
- patzo_sl
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Газзта се заскрежава,когато преминава от високо към ниско налягане!Това е тайната!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Няма да стане.
Ако беше толкоз просто, отдавна да е направено. Топлината, необходима за изпаряване на газта, е много по-малко от тази, която трябва да се отнеме от въздуха за купето.
Иначе казано, не става със запалката от джоба да си стоплиш купето зимата. Но в условията на недостатъчни познания са възможни всякакви идеи.
Ако беше толкоз просто, отдавна да е направено. Топлината, необходима за изпаряване на газта, е много по-малко от тази, която трябва да се отнеме от въздуха за купето.
Иначе казано, не става със запалката от джоба да си стоплиш купето зимата. Но в условията на недостатъчни познания са възможни всякакви идеи.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
muns61 написа:Няма да стане.
Ако беше толкоз просто, отдавна да е направено. Топлината, необходима за изпаряване на газта, е много по-малко от тази, която трябва да се отнеме от въздуха за купето.
Иначе казано, не става със запалката от джоба да си стоплиш купето зимата. Но в условията на недостатъчни познания са възможни всякакви идеи.
" От: Самоделен климатик от АГУ?
Здравейте на всички, виждам че темата е замръзнала и реших малко да я раздвижа. Газов климатик е напълно възможен, без да качва расхода на колата, не тормози двигателя, и има високо КПД.
Въпроса е в управлението на наляганията. Идеята е да се изпари един път газта в охладител за купето и след това да се подаде към газовият изпарител, преди да влезе в мотора. Прототипа съм го монтирал на рено 11 и се държи перфектно.
Сега следва инсталация и на друга кола, на която ще модифицирам малко системата като клиуматроник. Скоро ще пусна клип на системата.
Има варянт да се постави и на дизелови двигатели, които са модифицирани и на пропан бутан, като едновременно ще намалят разхода на нафта и ще имат климатик. Успех "
Това е от офроуд сайта ;)
Колега явно е възможно,щом колегата от "офролд" форума го е направил,понеже съм чел твой мнения и знам че разбираш от газ,няма да споря тъй като нито ти нито аз сме го пробвали,а човека го е пробвал,и твърди че става :) ще експериментирам пък ще видя какво ще стане ,от опит глава не боли.Може би както казваш ти,не е направено,защото тази система би намалила значително разхода както по колата (фреон,радиатор,перки,тръби,компресор и прочие,така и продажбата за машини на фреон за коли се обезмисля напълно ако това е възможно,е явно умишлено не е направено).Тъй като масовия вариянт,излиза по рентабилен за прозиводителя,като на коли,така и части,а после и на подръжката .Поне така си мисля,макар и с моя малък минимален опит в климатиците.Не искам да споря нито с теб,нито с който и да било,а искам ако можем всички да се включим в темата,всеки да каже по малко и ако може да се постигне този ефект,би бил полезен за много от нас.

-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Шах с пешката
отново го е измислил българин, но защо не е патентовано никой не знае
Заглавие : Климатик за кола
Проектът е закрит без да бъде избран разработчик
Категория : Инженерни и строителни проекти
Клиент: Христо Стоянов
Описание : Метод за охлаждане на основата на съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивен газ заявен в Патентно ведомство на Република България.
Област на техниката
Изобретението се отнася до метод за охлаждане, работещ на основата на вече съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ, системата предвижда допълнителното поставяне на изпарител на пътя на газта, която захранва двигателя при работата му и така чрез изпарение на течната газ се постига охлаждащ ефект, като не се повишава разходът на гориво.
. Използва се свойството на газта при изпарение да охлажда изпарителя, през който преминава. Към съществуващата система се добавя допълнителен изпарител, който охлажда водата, която преминава през него и я подава на радиатор в купето на автомобила. Допълнителният изпарител е известно устройство съставено от две камери с обща стена, като през едната преминава газта, която се изпарява и го охлажда а през другата преминава водата, която се охлажда. В работен режим при работа на двигателя с вътрешно горене охлаждането се постига като газта преминава през допълнителния изпарител преди да влезе в изпарителя, който захранва двигателя. Охладената вода от допълнителния изпарител посредством помпа циркулира между него и радиатора в купето на автомобила. Методът включва и управляем двупътник, който променя пътя на газта веднъж през допълнителния изпарител или подава газта направо в изпарителя, който захранва двигателя с газ. Методът предвижда и водни съединения, които свързват топлата вода от двигателя с допълнителния изпарител, което го предпазва от замръзване. Количеството вода от водните съединения, попадащо в допълнителния изпарител може да се регулира и по този начин се регулира и температурата на охладената вода, която отива към радиатора в купето на автомобила. Например колкото по-голямо е количеството на топлата вода, постъпваща в допълнителния изпарител, толкова по-малко ще е охлаждането в купето на автомобила. Това регулиране се извършва от винтил на водните съединения, който подават топла вода към допълнителния изпарител.
Реферат
Методът за охлаждане на основата на съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ предвижда поставянето на допълнителен изпарител на пътя на газта и по този начин се постига ефект на охлаждане на течността преминаваща през изпарителя. Методът постига охлаждане на купето на автомобил като не използва компресори и газ фреон. Методът работи с газта, използвана за работа на двигателя и е екологично чист.
Заявката за патент /проекта/ е за продажба.
Колкото повече чета,толкова повече различни мнения и решения намирам по въпроса
,а те започват сериозно да ме объркват 

Заглавие : Климатик за кола
Проектът е закрит без да бъде избран разработчик
Категория : Инженерни и строителни проекти
Клиент: Христо Стоянов
Описание : Метод за охлаждане на основата на съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивен газ заявен в Патентно ведомство на Република България.
Област на техниката
Изобретението се отнася до метод за охлаждане, работещ на основата на вече съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ, системата предвижда допълнителното поставяне на изпарител на пътя на газта, която захранва двигателя при работата му и така чрез изпарение на течната газ се постига охлаждащ ефект, като не се повишава разходът на гориво.
. Използва се свойството на газта при изпарение да охлажда изпарителя, през който преминава. Към съществуващата система се добавя допълнителен изпарител, който охлажда водата, която преминава през него и я подава на радиатор в купето на автомобила. Допълнителният изпарител е известно устройство съставено от две камери с обща стена, като през едната преминава газта, която се изпарява и го охлажда а през другата преминава водата, която се охлажда. В работен режим при работа на двигателя с вътрешно горене охлаждането се постига като газта преминава през допълнителния изпарител преди да влезе в изпарителя, който захранва двигателя. Охладената вода от допълнителния изпарител посредством помпа циркулира между него и радиатора в купето на автомобила. Методът включва и управляем двупътник, който променя пътя на газта веднъж през допълнителния изпарител или подава газта направо в изпарителя, който захранва двигателя с газ. Методът предвижда и водни съединения, които свързват топлата вода от двигателя с допълнителния изпарител, което го предпазва от замръзване. Количеството вода от водните съединения, попадащо в допълнителния изпарител може да се регулира и по този начин се регулира и температурата на охладената вода, която отива към радиатора в купето на автомобила. Например колкото по-голямо е количеството на топлата вода, постъпваща в допълнителния изпарител, толкова по-малко ще е охлаждането в купето на автомобила. Това регулиране се извършва от винтил на водните съединения, който подават топла вода към допълнителния изпарител.
Реферат
Методът за охлаждане на основата на съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ предвижда поставянето на допълнителен изпарител на пътя на газта и по този начин се постига ефект на охлаждане на течността преминаваща през изпарителя. Методът постига охлаждане на купето на автомобил като не използва компресори и газ фреон. Методът работи с газта, използвана за работа на двигателя и е екологично чист.
Заявката за патент /проекта/ е за продажба.
Колкото повече чета,толкова повече различни мнения и решения намирам по въпроса


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Всяка топлинна машина има топлинен баланс. Заявки за патенти има и за доста по-абсурдни неща, що ли не са издадени?
Този климатик е като оная работа с Брауновия газ...

Този климатик е като оная работа с Брауновия газ...
- cheatereye
- Мнения: 428
- Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
- Автомобил: VW Golf III 1.6
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Бургас
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Темата е много интересна, но за да ви стане още по-интересна, ето ви една тема, която изнамерих от любопитство.
Климатик към газовата уредба на автомобила
http://mazeto.net/index.php/topic,4864.0.html
Климатик към газовата уредба на автомобила
http://mazeto.net/index.php/topic,4864.0.html
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 01 май 2008 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Много интересна тема,нека видим дали ще се стигне до някакъв резултат . Успех!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Климатик за голф 3 от АГУ
Достатъчно е да си технически грамотен, за да знаеш как ще приключи темата...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта