Климатик за голф 3 от АГУ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот vlado_882 » Сря 01 май 2013 13:23


Здравейте колеги,хрумна ми една, малко шантава идея,но се чудя какъв ли ще е крайния резултат.Карам голф 3 без климатик,но ето че жегите започват.Мислех да си сложа допълнителен климатик,но с това 1.4 ако и клима му сложа хептен ще умре, а е на газ,та ми хрумна следната идея,имайки предвид че, климатичните радиатори който са в купето издържат на натоварване над 20 бара,а газта е на около 8 12 бара,ми хрумва идеята да сменя кутията за парното,с кутия от голф 3 с клима,тъй като в нея има 2 радиатора,единия за парното (водната система и другия за климатика) та си мисля какво ще стане ако ,тръбичката която е между бутилката и изпарителя я отрежа ,и просто я преправя да минава през климатичния радиатор. Имайки в предвид, че газта до изпарителя е ледена ,по този начин дали ще се постигне някакъв резултат,и ако да какво ли би било КПД-то.А по този начин ако стане, дори няма да губи от мощността на мотора.И се замислям сериозно дали да не експериментирам,какво мислите по въпроса ? :mrgreen




Потребителски аватар
jorostamenov
Мнения: 398
Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
Автомобил: golf 3
Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
Местоположение: софия

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот jorostamenov » Сря 01 май 2013 14:45


идеята не е лоша но си мисля че няма да има голямо КПД и другото което се сещам зимата какво ще правиш тогава трябва да се спре по някъкав начин :screwy


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот ventotdi » Сря 01 май 2013 16:23


Колега темата ти е много добра. Отностно зимния период ще правиш байпас на тръбата преди и на тръбата след "климатичния" радиатор. Ще се монтира , така че да има достъп без да се смъква постоянно таблото. Отностно колко ще е ефективен ....да ти кажа и 10 градуса по хладно от температурата на въздуха (външния) да смъкне пак ще е уникално постижение.

П.С. Автомобила ми е 1.9 ТурбоДизел без климатик но вчера си купих необходимите части за газова бутилка от морга (80 лева) и ако успея и да си охлаждам въздуха лятото с газта ще е изтрел в десетката. Ще изчакам монтажа на бутилката докато се развива темата !


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот ventotdi » Сря 01 май 2013 16:55


" От: Самоделен климатик от АГУ?
Здравейте на всички, виждам че темата е замръзнала и реших малко да я раздвижа. Газов климатик е напълно възможен, без да качва расхода на колата, не тормози двигателя, и има високо КПД.
Въпроса е в управлението на наляганията. Идеята е да се изпари един път газта в охладител за купето и след това да се подаде към газовият изпарител, преди да влезе в мотора. Прототипа съм го монтирал на рено 11 и се държи перфектно.
Сега следва инсталация и на друга кола, на която ще модифицирам малко системата като клиуматроник. Скоро ще пусна клип на системата.
Има варянт да се постави и на дизелови двигатели, които са модифицирани и на пропан бутан, като едновременно ще намалят разхода на нафта и ще имат климатик. Успех "

Това е от офроуд сайта ;)


Потребителски аватар
jorostamenov
Мнения: 398
Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
Автомобил: golf 3
Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
Местоположение: софия

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот jorostamenov » Сря 01 май 2013 17:22


аз мисля че може да стане с две траби които да излизат от бутилката и да отиват към изпаритила сответно едната да се отклонява през климатичния радиятор и да им се сложат клапани които от купето да се командват по отделно аз не разбирам оттези неща но това роди моята глава :screwy


vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот vlado_882 » Сря 01 май 2013 20:46


Само че, днес установих малък проблем, който може да се окаже голям :mrgreen ,на работещ двигател пипнах тръбичката, която отива в изпарителя и не беше студена,а си беше с нормална температура,но ми е е случвало и да отворя капака и изпарителя да е на скреж,та сега идва проблема,какво трябва да се направи че радиаторчето на климатика да се заскрежи,тъй като само така може да стане студено в купето (за тези който ще се запитат ами тази вода в купето ли ще отиде като почне да се топи скрежта) -парното на всички коли е направено така че ако избие радиаторчето отдолу има едно като "корито" което отвежда водата под купето което не е проблем.Проблема е как да накарам радиаторчето да има скреж :) че да има ефект ,само по този начин може да се постигне някакъв резултат :)Ако успея да го подкарам няма да е никакъв проблем за зимата, просто се слага един тройник от мед с спирателни кранчета и като дойде зимата просто ги завиваш,


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот toshara » Сря 01 май 2013 21:01


vlado_882 написа:Само че, днес установих малък проблем, който може да се окаже голям :mrgreen ,на работещ двигател пипнах тръбичката, която отива в изпарителя и не беше студена,а си беше с нормална температура,но ми е е случвало и да отворя капака и изпарителя да е на скреж,та сега идва проблема,какво трябва да се направи че радиаторчето на климатика да се заскрежи,тъй като само така може да стане студено в купето (за тези който ще се запитат ами тази вода в купето ли ще отиде като почне да се топи скрежта) -парното на всички коли е направено така че ако избие радиаторчето отдолу има едно като "корито" което отвежда водата под купето което не е проблем.Проблема е как да накарам радиаторчето да има скреж :) че да има ефект ,само по този начин може да се постигне някакъв резултат :)Ако успея да го подкарам няма да е никакъв проблем за зимата, просто се слага един тройник от мед с спирателни кранчета и като дойде зимата просто ги завиваш,

Точно това си мислех като четох предните мнения.Газта трябва да се "срещне" с въздух,за да стане лед/скреж.Изпарителя ти замръзва,когато в системата има въздушна възглавница(т.е.) не е обезвъздушена добре и няма достатъчна температура,за да "изпари" газта,при което когато се подаде чиста газ в изпарителя,смесена с въздуха в изпарителя се получава въпросното "заскрежаване".За това трябва да се помисли при правенето на системата,някак си газта да се смесва с въздух и после пак да се връща към бутилката или да отива към изпарителя.


Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот patzo_sl » Сря 01 май 2013 21:34


Газзта се заскрежава,когато преминава от високо към ниско налягане!Това е тайната!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот muns61 » Сря 01 май 2013 21:58


Няма да стане.
Ако беше толкоз просто, отдавна да е направено. Топлината, необходима за изпаряване на газта, е много по-малко от тази, която трябва да се отнеме от въздуха за купето.
Иначе казано, не става със запалката от джоба да си стоплиш купето зимата. Но в условията на недостатъчни познания са възможни всякакви идеи.


vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот vlado_882 » Сря 01 май 2013 23:38


muns61 написа:Няма да стане.
Ако беше толкоз просто, отдавна да е направено. Топлината, необходима за изпаряване на газта, е много по-малко от тази, която трябва да се отнеме от въздуха за купето.
Иначе казано, не става със запалката от джоба да си стоплиш купето зимата. Но в условията на недостатъчни познания са възможни всякакви идеи.


" От: Самоделен климатик от АГУ?
Здравейте на всички, виждам че темата е замръзнала и реших малко да я раздвижа. Газов климатик е напълно възможен, без да качва расхода на колата, не тормози двигателя, и има високо КПД.
Въпроса е в управлението на наляганията. Идеята е да се изпари един път газта в охладител за купето и след това да се подаде към газовият изпарител, преди да влезе в мотора. Прототипа съм го монтирал на рено 11 и се държи перфектно.
Сега следва инсталация и на друга кола, на която ще модифицирам малко системата като клиуматроник. Скоро ще пусна клип на системата.
Има варянт да се постави и на дизелови двигатели, които са модифицирани и на пропан бутан, като едновременно ще намалят разхода на нафта и ще имат климатик. Успех "

Това е от офроуд сайта ;)


Колега явно е възможно,щом колегата от "офролд" форума го е направил,понеже съм чел твой мнения и знам че разбираш от газ,няма да споря тъй като нито ти нито аз сме го пробвали,а човека го е пробвал,и твърди че става :) ще експериментирам пък ще видя какво ще стане ,от опит глава не боли.Може би както казваш ти,не е направено,защото тази система би намалила значително разхода както по колата (фреон,радиатор,перки,тръби,компресор и прочие,така и продажбата за машини на фреон за коли се обезмисля напълно ако това е възможно,е явно умишлено не е направено).Тъй като масовия вариянт,излиза по рентабилен за прозиводителя,като на коли,така и части,а после и на подръжката .Поне така си мисля,макар и с моя малък минимален опит в климатиците.Не искам да споря нито с теб,нито с който и да било,а искам ако можем всички да се включим в темата,всеки да каже по малко и ако може да се постигне този ефект,би бил полезен за много от нас. :beer


vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот vlado_882 » Чет 02 май 2013 0:08


Шах с пешката :mrgreen отново го е измислил българин, но защо не е патентовано никой не знае

Заглавие : Климатик за кола
Проектът е закрит без да бъде избран разработчик
Категория : Инженерни и строителни проекти
Клиент: Христо Стоянов

Описание : Метод за охлаждане на основата на съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивен газ заявен в Патентно ведомство на Република България.

Област на техниката

Изобретението се отнася до метод за охлаждане, работещ на основата на вече съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ, системата предвижда допълнителното поставяне на изпарител на пътя на газта, която захранва двигателя при работата му и така чрез изпарение на течната газ се постига охлаждащ ефект, като не се повишава разходът на гориво.
. Използва се свойството на газта при изпарение да охлажда изпарителя, през който преминава. Към съществуващата система се добавя допълнителен изпарител, който охлажда водата, която преминава през него и я подава на радиатор в купето на автомобила. Допълнителният изпарител е известно устройство съставено от две камери с обща стена, като през едната преминава газта, която се изпарява и го охлажда а през другата преминава водата, която се охлажда. В работен режим при работа на двигателя с вътрешно горене охлаждането се постига като газта преминава през допълнителния изпарител преди да влезе в изпарителя, който захранва двигателя. Охладената вода от допълнителния изпарител посредством помпа циркулира между него и радиатора в купето на автомобила. Методът включва и управляем двупътник, който променя пътя на газта веднъж през допълнителния изпарител или подава газта направо в изпарителя, който захранва двигателя с газ. Методът предвижда и водни съединения, които свързват топлата вода от двигателя с допълнителния изпарител, което го предпазва от замръзване. Количеството вода от водните съединения, попадащо в допълнителния изпарител може да се регулира и по този начин се регулира и температурата на охладената вода, която отива към радиатора в купето на автомобила. Например колкото по-голямо е количеството на топлата вода, постъпваща в допълнителния изпарител, толкова по-малко ще е охлаждането в купето на автомобила. Това регулиране се извършва от винтил на водните съединения, който подават топла вода към допълнителния изпарител.

Реферат

Методът за охлаждане на основата на съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ предвижда поставянето на допълнителен изпарител на пътя на газта и по този начин се постига ефект на охлаждане на течността преминаваща през изпарителя. Методът постига охлаждане на купето на автомобил като не използва компресори и газ фреон. Методът работи с газта, използвана за работа на двигателя и е екологично чист.

Заявката за патент /проекта/ е за продажба.

Колкото повече чета,толкова повече различни мнения и решения намирам по въпроса :eek ,а те започват сериозно да ме объркват :gruebel


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот muns61 » Чет 02 май 2013 5:42


Всяка топлинна машина има топлинен баланс. Заявки за патенти има и за доста по-абсурдни неща, що ли не са издадени? :wink
Този климатик е като оная работа с Брауновия газ...


Потребителски аватар
cheatereye
Мнения: 428
Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
Автомобил: VW Golf III 1.6
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Бургас

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот cheatereye » Пет 03 май 2013 11:59


Темата е много интересна, но за да ви стане още по-интересна, ето ви една тема, която изнамерих от любопитство.

Климатик към газовата уредба на автомобила

http://mazeto.net/index.php/topic,4864.0.html


el-ninho
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 01 май 2008 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот el-ninho » Пет 03 май 2013 13:27


Много интересна тема,нека видим дали ще се стигне до някакъв резултат . Успех!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Климатик за голф 3 от АГУ

Мнениеот muns61 » Пет 03 май 2013 13:31


Достатъчно е да си технически грамотен, за да знаеш как ще приключи темата...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта