
DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Постарах се да преровя целия форум с търсачката,но на такова нещо като моето желание не попаднах. Става дума за това,че при определен алгоритъм на включване на фаровете ,късите не могат да изгаснат-това е добре дошло за мен,защото вързах по едно допълнително реле и сега късите си се включват/изключват от копчето всеки път,но си имам един кабел,който пак минава през копчето за фаровете,но е винаги под напрежение. Та работата за DRL-а е,че не искам никакви модули,рязане и запояване на жици извън самите фарове,а най-простата възможна схема за димиране на халогените. На тази жица ,която е "под напрежение" непрекъснато (тя си е вътре във фара) ще вържа секциите за дългите светлини (през реле) ,които секции при включването на късите ще изгасва автоматично ,като се запазва и нормалното действие на къси/дълги. Цялата схема е готова,само ми трябват идеи как да димирам дългите. Идеята е от едната страна (входа) да е 12 волта,а на изхода- около 9V. По принцип ми трябва неюо като регулатор на напрежението L7809,но те са до 1 ампер,някои редки до 2A. Ако някой може да ме светне по въпроса,ще съм много благодарен. Като си завърша модификациите ще начертая схемата и ще кача снимки. 

- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Благодаря за съвета,колега.
Забравих да спомена,че ще се ползва само за 1бр. H7 халогенна крушка,т.е. трябва да издържа натоварване само от една. За всяка страна ще има по едно устройство,за да е всичко във фаровете.
Забравих да спомена,че ще се ползва само за 1бр. H7 халогенна крушка,т.е. трябва да издържа натоварване само от една. За всяка страна ще има по едно устройство,за да е всичко във фаровете.
- surgula
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Колега, каква е идеята крушките да се захранват с 9V напрежение ? Доколкото съм запознат стабилизатор за повече от 5А едва ли ще намериш, а дори и да намериш цената няма да е оправдана. За това както и колегата преди мен те е посъветвал - използвай ШИМ като регулираш коефицента на запълване от там и изходната мощност на фаровете. Най-лесно става с микроконтролер от най-ниско ниво и съответно транзистор.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
surgula написа:..... Доколкото съм запознат стабилизатор за повече от 5А едва ли ще намериш.... Най-лесно става с микроконтролер от най-ниско ниво и съответно транзистор.

Най-лесно ще стане с тънък и достатъчно дълъг захранващ кабел за да има пад по него 5-6 V , шегувам се

Ако си в час с електрониката разгледай една схемичка - NE555 , стара е колкото света

Ако напишеш "pwm with ne555" в Гогле-то ще намериш куп неща . Това ми хареса най-много , защото е показано също какъв и как да свържеш MOSFET-а ако ще модулираш "положителната жица"


ПП : МOSFET-тите не е задължително да са същите , просто трябва в твоя случай да са за за поне 40-50 V и пак толкова - 40-50 A ток . Препоръчвам : за N-канален IRFZ48 , а P-канален IRF4905

ПП2 : Сложи това чудо близо до консуматора (фара) , защото жицата , по която ще "потекат" тези модулирани токове ще се превърне в "чудесна антена" и меко казано няма да хващаш стерео на радиото

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
ето моето решение:
Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. Схемката аз съм си я правил , с малко помощ и от нета, но работи идеално ! Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Изпробвано и работи
Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. Схемката аз съм си я правил , с малко помощ и от нета, но работи идеално ! Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Изпробвано и работи
- Vasseto
- Мнения: 2703
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Dino Kirov написа:.... Идеята е от едната страна (входа) да е 12 волта,а на изхода- около 9V. ...
Около 5 или 6 силициеви диода съобразени с ампеража(над 5 А) последователно вързани и си готов. Нали не искаш да ти ги рисувам.Пада на напрежение през диода е 0.6 В.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Само да попитам, тия схеми ще отговорят ли на първоначалното задание, да са във фара!?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
К.Одаджийски написа:Само да попитам, тия схеми ще отговорят ли на първоначалното задание, да са във фара!?

Тези с ШИМ-а и MOSFET-a - без проблем , тези с резистори или диоди (без значение от гледна точка на топлината) - по-добре да са навън !
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
ами дори и да не отговарят според мен нищо няма да пречи да поставят някакви компатни кутии до фара и да свързват с букси както примерно баластите на ксеноните с преходни кабели, и все пак трябва да компактно 

- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Lov4o написа:ами дори и да не отговарят според мен нищо няма да пречи да поставят някакви компатни кутии до фара и да свързват с букси както примерно баластите на ксеноните с преходни кабели, и все пак трябва да компактно
Ако ще е отвън,направо ще си купя готов модул. Идеята е всичко да е вътре,лични съображения,ако искате го наречете каприз.
Благодаря много за всички мнения,извинявам се,но нямах възможност да се добера до форума последните дни- липса на време. Схемата на mafiota ме заинтригува,колега можеш ли да ми пратиш на ЛС без закъсненията и тн- не са ми нужни. Междрувременно ми предложиха следната схема-

1- база 2- колектор 3- емитер
Ще проработи ли ,или да не се занимавам- транзисторът ще бъде с охлаждане,естествено.
Идеята е в тази схема да има какво да намали напрежението.

Иначе мога и директно да ги вържа дългите,но не искам да заслепявам останалите водачи. П.П. на кабела "12V къси", поради известни модификации от моя страна, при запален двигател винаги има напрежение. Просто не искам да работят ксеноните full-time,а да си е като фабрични DRL с дългите.
Относно въпроса "защо на 9V ?", oтговорът е-защото фабричните DRL чрез дългите са на 9V. Поне на моята кола.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Dino Kirov написа:Относно въпроса "защо на 9V ?", oтговорът е-защото фабричните DRL чрез дългите са на 9V. Поне на моята кола.
Това вече е странно. Имам DRL модул на късите, за който производителя твърди, че намалява светлината на 50%. Измерването с мултицет показа 8V на изхода. Фабричните DRL на дългите намаляват светлината на около 35%, а комбинираните крушки дълги + DRL са с 21W секция за DRL. Мисълта ми е дали напрежението не трябва да е около 6-7 V, ако използваш дългите за DRL.
- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Колегите от щатския форум са замерили на дългите 9V в режим DRL-говорим за фабричен DRL модул. Но пък отвъд океана изискванията за интезитета на дневните светлини чрез секцията за дълги са доста по-ниски,т.е. законово е позволено да светят по-силно. Може би няма да е лоша идея да е дори по-ниско от 9V напрежението,примерно 6V,както казваш ти.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Изкам да попитам с какво точно е правено замерването на тези напрежения за които говорите??
Дане би това което измервате да е средната стойност на накъсанота напрежение към лампата??
Колега това което показваш като схема може и да тръгне, но в активен режим ще грее много яко. Както казват другите колеги е добре товара (лампата) да се захранва с ШИМ. Тогава интензитета на светене на лампата се променя като се промени дължината (времето) на 12-волтовите импулси които ще захранват лампата.
Но невиждам защо изкаш да го монтираш във фара
Там и без друго се развиват големи температури от халогенната крушка, просто за мен няма смисъл да подлагаш електрониката на допълнително подгряване.
Но все пак ако се решил потърси колегата L&R, неговият модул е голям колкото запалка, и ми се струва че ще може да се тикне там където изкаш!
Дане би това което измервате да е средната стойност на накъсанота напрежение към лампата??
Колега това което показваш като схема може и да тръгне, но в активен режим ще грее много яко. Както казват другите колеги е добре товара (лампата) да се захранва с ШИМ. Тогава интензитета на светене на лампата се променя като се промени дължината (времето) на 12-волтовите импулси които ще захранват лампата.
Но невиждам защо изкаш да го монтираш във фара

Но все пак ако се решил потърси колегата L&R, неговият модул е голям колкото запалка, и ми се струва че ще може да се тикне там където изкаш!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Схемата със стабилизатора и транзистора ще работи естествено . Освен това не е чувствутелна към елементи , можеш да сложиш и друг PNP транзистор за 10-на ампера и за напрежение над 30V . Освен това можеш спокойно да сложиш вместо 7809 едно 7805 с добавка един резистор и тример и да си регулираш от примерно 6V нагоре . Идеята е тази :

В твоята схема просто добавяш R1 и VR1 , нищо друго не променяш !

В твоята схема просто добавяш R1 и VR1 , нищо друго не променяш !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта