DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Dino Kirov
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
Автомобил: 405 SRx4
Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
Местоположение: Пловдив

DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dino Kirov » Пет 14 окт 2011 2:04


Постарах се да преровя целия форум с търсачката,но на такова нещо като моето желание не попаднах. Става дума за това,че при определен алгоритъм на включване на фаровете ,късите не могат да изгаснат-това е добре дошло за мен,защото вързах по едно допълнително реле и сега късите си се включват/изключват от копчето всеки път,но си имам един кабел,който пак минава през копчето за фаровете,но е винаги под напрежение. Та работата за DRL-а е,че не искам никакви модули,рязане и запояване на жици извън самите фарове,а най-простата възможна схема за димиране на халогените. На тази жица ,която е "под напрежение" непрекъснато (тя си е вътре във фара) ще вържа секциите за дългите светлини (през реле) ,които секции при включването на късите ще изгасва автоматично ,като се запазва и нормалното действие на къси/дълги. Цялата схема е готова,само ми трябват идеи как да димирам дългите. Идеята е от едната страна (входа) да е 12 волта,а на изхода- около 9V. По принцип ми трябва неюо като регулатор на напрежението L7809,но те са до 1 ампер,някои редки до 2A. Ако някой може да ме светне по въпроса,ще съм много благодарен. Като си завърша модификациите ще начертая схемата и ще кача снимки. :wink:




Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот venll-vr » Пет 14 окт 2011 3:51


използвай шим


Потребителски аватар
Dino Kirov
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
Автомобил: 405 SRx4
Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dino Kirov » Пет 14 окт 2011 23:56


Благодаря за съвета,колега.
Забравих да спомена,че ще се ползва само за 1бр. H7 халогенна крушка,т.е. трябва да издържа натоварване само от една. За всяка страна ще има по едно устройство,за да е всичко във фаровете.


Потребителски аватар
surgula
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот surgula » Нед 16 окт 2011 21:55


Колега, каква е идеята крушките да се захранват с 9V напрежение ? Доколкото съм запознат стабилизатор за повече от 5А едва ли ще намериш, а дори и да намериш цената няма да е оправдана. За това както и колегата преди мен те е посъветвал - използвай ШИМ като регулираш коефицента на запълване от там и изходната мощност на фаровете. Най-лесно става с микроконтролер от най-ниско ниво и съответно транзистор.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот milmar » Нед 16 окт 2011 22:43


surgula написа:..... Доколкото съм запознат стабилизатор за повече от 5А едва ли ще намериш.... Най-лесно става с микроконтролер от най-ниско ниво и съответно транзистор.


:mrgreen:

Най-лесно ще стане с тънък и достатъчно дълъг захранващ кабел за да има пад по него 5-6 V , шегувам се mhihi ...

Ако си в час с електрониката разгледай една схемичка - NE555 , стара е колкото света mhihi , гарантира винаги успех !

Ако напишеш "pwm with ne555" в Гогле-то ще намериш куп неща . Това ми хареса най-много , защото е показано също какъв и как да свържеш MOSFET-а ако ще модулираш "положителната жица" :D .


Изображение

ПП : МOSFET-тите не е задължително да са същите , просто трябва в твоя случай да са за за поне 40-50 V и пак толкова - 40-50 A ток . Препоръчвам : за N-канален IRFZ48 , а P-канален IRF4905 :да: .

ПП2 : Сложи това чудо близо до консуматора (фара) , защото жицата , по която ще "потекат" тези модулирани токове ще се превърне в "чудесна антена" и меко казано няма да хващаш стерео на радиото mhihi . Сигурно ще трябва и още неща да се добавят към схемата , не я приемай буквално , това е само идея ...


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот mafiota » Вто 18 окт 2011 21:37


ето моето решение:
Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. Схемката аз съм си я правил , с малко помощ и от нета, но работи идеално ! Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Изпробвано и работи
Прикачени файлове
Picture%2520002_resize.jpg


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Vasseto » Чет 20 окт 2011 21:15


Dino Kirov написа:.... Идеята е от едната страна (входа) да е 12 волта,а на изхода- около 9V. ... :wink:



Около 5 или 6 силициеви диода съобразени с ампеража(над 5 А) последователно вързани и си готов. Нали не искаш да ти ги рисувам.Пада на напрежение през диода е 0.6 В.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 20 окт 2011 21:46


Само да попитам, тия схеми ще отговорят ли на първоначалното задание, да са във фара!?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот milmar » Чет 20 окт 2011 22:14


К.Одаджийски написа:Само да попитам, тия схеми ще отговорят ли на първоначалното задание, да са във фара!?

:D
Тези с ШИМ-а и MOSFET-a - без проблем , тези с резистори или диоди (без значение от гледна точка на топлината) - по-добре да са навън !


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот ShoGo_GTI » Чет 20 окт 2011 22:19


ами дори и да не отговарят според мен нищо няма да пречи да поставят някакви компатни кутии до фара и да свързват с букси както примерно баластите на ксеноните с преходни кабели, и все пак трябва да компактно :)


Потребителски аватар
Dino Kirov
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
Автомобил: 405 SRx4
Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dino Kirov » Съб 22 окт 2011 17:30


Lov4o написа:ами дори и да не отговарят според мен нищо няма да пречи да поставят някакви компатни кутии до фара и да свързват с букси както примерно баластите на ксеноните с преходни кабели, и все пак трябва да компактно :)



Ако ще е отвън,направо ще си купя готов модул. Идеята е всичко да е вътре,лични съображения,ако искате го наречете каприз.

Благодаря много за всички мнения,извинявам се,но нямах възможност да се добера до форума последните дни- липса на време. Схемата на mafiota ме заинтригува,колега можеш ли да ми пратиш на ЛС без закъсненията и тн- не са ми нужни. Междрувременно ми предложиха следната схема-

Изображение

1- база 2- колектор 3- емитер

Ще проработи ли ,или да не се занимавам- транзисторът ще бъде с охлаждане,естествено.

Идеята е в тази схема да има какво да намали напрежението.

Изображение

Иначе мога и директно да ги вържа дългите,но не искам да заслепявам останалите водачи. П.П. на кабела "12V къси", поради известни модификации от моя страна, при запален двигател винаги има напрежение. Просто не искам да работят ксеноните full-time,а да си е като фабрични DRL с дългите.


Относно въпроса "защо на 9V ?", oтговорът е-защото фабричните DRL чрез дългите са на 9V. Поне на моята кола.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот anrus » Съб 22 окт 2011 18:36


Dino Kirov написа:Относно въпроса "защо на 9V ?", oтговорът е-защото фабричните DRL чрез дългите са на 9V. Поне на моята кола.


Това вече е странно. Имам DRL модул на късите, за който производителя твърди, че намалява светлината на 50%. Измерването с мултицет показа 8V на изхода. Фабричните DRL на дългите намаляват светлината на около 35%, а комбинираните крушки дълги + DRL са с 21W секция за DRL. Мисълта ми е дали напрежението не трябва да е около 6-7 V, ако използваш дългите за DRL.


Потребителски аватар
Dino Kirov
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
Автомобил: 405 SRx4
Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dino Kirov » Съб 22 окт 2011 21:55


Колегите от щатския форум са замерили на дългите 9V в режим DRL-говорим за фабричен DRL модул. Но пък отвъд океана изискванията за интезитета на дневните светлини чрез секцията за дълги са доста по-ниски,т.е. законово е позволено да светят по-силно. Може би няма да е лоша идея да е дори по-ниско от 9V напрежението,примерно 6V,както казваш ти.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот mafiota » Нед 23 окт 2011 11:27


Изкам да попитам с какво точно е правено замерването на тези напрежения за които говорите??
Дане би това което измервате да е средната стойност на накъсанота напрежение към лампата??

Колега това което показваш като схема може и да тръгне, но в активен режим ще грее много яко. Както казват другите колеги е добре товара (лампата) да се захранва с ШИМ. Тогава интензитета на светене на лампата се променя като се промени дължината (времето) на 12-волтовите импулси които ще захранват лампата.
Но невиждам защо изкаш да го монтираш във фара :roll: Там и без друго се развиват големи температури от халогенната крушка, просто за мен няма смисъл да подлагаш електрониката на допълнително подгряване.
Но все пак ако се решил потърси колегата L&R, неговият модул е голям колкото запалка, и ми се струва че ще може да се тикне там където изкаш!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот milmar » Нед 23 окт 2011 11:39


Схемата със стабилизатора и транзистора ще работи естествено . Освен това не е чувствутелна към елементи , можеш да сложиш и друг PNP транзистор за 10-на ампера и за напрежение над 30V . Освен това можеш спокойно да сложиш вместо 7809 едно 7805 с добавка един резистор и тример и да си регулираш от примерно 6V нагоре . Идеята е тази :
Изображение

В твоята схема просто добавяш R1 и VR1 , нищо друго не променяш !



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта