Пресвързване на трифазен ел. мотор на монофазен?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Пресвързване на трифазен ел. мотор на монофазен?

Мнениеот ivkata » Пет 02 мар 2007 10:48


Здравейте ,колеги.Имам нужда от помощ,надявам се че някой от вас ще ми даде принципна схема за пресвързване на трифазен ел. мотор на монофазен?




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 02 мар 2007 10:59




Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Пет 02 мар 2007 11:12


Благодаря, L&R! :006: Много е добро,даже има за обръщане посоката на мотора,супер е!Правя си компресор и това е много добре, че ако се наложи мога да обърна посоката :bowdown В почивните дни ще се пробвам,надявам се да няма "експлозий"! :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 02 мар 2007 11:13


Ае още 1
http://www.red-masters.kiev.ua/rusovet1.htm

Бачка тая шашма споко имам така базиран шмиргел от години. :twisted:

Последна промяна от L&R на Пет 02 мар 2007 11:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Пет 02 мар 2007 11:13


Заповядай колега .Прочети го

http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 0%E7%E5%ED


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 02 мар 2007 11:18


ивката-нали си наясно с колосалната загуба на мощност на двигателя от 3 в 1?
да не излезе крива сметката с капацитета на компресора?
направи сметка за пусковия ток-ако ще дойде голям-направи разтоварващ клапан за компресора при пуск иначе някой ден ще си запалиш контакта, или ще си взривиш пусковия кондензатор...
другото е експоненциалната крива при нарастване на налягането-нараства тока-яко! ако искаш да помпа 2 атмосфери е едно-ако искаш 6-е друго вече-ерго-кабели...


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пет 02 мар 2007 14:18


ivkata написа:Благодаря, L&R! :006: Много е добро,даже има за обръщане посоката на мотора,супер е!Правя си компресор и това е много добре, че ако се наложи мога да обърна посоката :bowdown В почивните дни ще се пробвам,надявам се да няма "експлозий"! :wink:

ЕЕееее тая тема ми идва дюшеш,онзи ден си мислех същото .Имам едно компресорче от зил:) готово с бутилка но мотора е на 380в и ще трябва подобна интервенция.Браво


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Пет 02 мар 2007 20:36


vaskoto1 написа:ивката-нали си наясно с колосалната загуба на мощност на двигателя от 3 в 1?
да не излезе крива сметката с капацитета на компресора?
направи сметка за пусковия ток-ако ще дойде голям-направи разтоварващ клапан за компресора при пуск иначе някой ден ще си запалиш контакта, или ще си взривиш пусковия кондензатор...
другото е експоненциалната крива при нарастване на налягането-нараства тока-яко! ако искаш да помпа 2 атмосфери е едно-ако искаш 6-е друго вече-ерго-кабели...
Благодаря,колеги за съветите !Всичко което сте дали ще ми е от полза :wink: Vaskoto1,аз съм лаик в тая област но си мисля че ще успея да го вържа тоя мотор с основните си познания по електротехника(любителски).Значи моторетката е 4kw или 5 и нещо си к.с.Ясно ми е че ще има загуби на мощност при този начин на връзване ,но си мисля че и половината мощност да остане ,ще е достатъчна да завърти компресора(ЗИЛ-130). :wink:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Съб 03 мар 2007 2:02


технически правилното решение се нарича честотен преобразувател.
дават му се 220 волта променливо, тои си ги изправя на DC и после тиристорно с широчинно-импулсна модулация си прави трифазни синусоиди с произволна честота - ташака е че с него си регулираш скоростта на въртене от 0 до около 20 пъти номиналната.
струва бая кинти обаче - за 4-5 киловата мисля около 900лв
това е 0.75KW модел на ALTIVAR31 от Шнайдер Електрик
Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 03 мар 2007 9:56


абе ти пак изпрегна... mhihi
компресор от зил ше праи човека с тиристорен инвертор за 900 кинта...mhihi mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Нед 04 мар 2007 10:38


бре аз го давам за техническо ограмотяване, па тои да прави квот си иска.
тия системи за свързване директно са си чиста проба тест дали пожарната ще дойде навреме...


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Нед 04 мар 2007 12:35


В бачкането ползваме такъв трифазен инвертор за една машинка(който е българско производство) цената му не е 900 лв,но пак е в порядъка на 400-500 лв,без ел. двг.Мислите че ако имах такива средства щях да се занимавам да си правя зиловия компресор?Нали все пак раздела е направи си сам :wink: Вчера го вързах и тръгна ,но нещо не бях уцелил кондезатора-125 м.ф. и изпуши. :oops: Утре ще си купя по голям кондезатор и опитите продължават...... :twisted:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 04 мар 2007 12:38


ivkata написа:В бачкането ползваме такъв трифазен инвертор за една машинка(който е българско производство) цената му не е 900 лв,но пак е в порядъка на 400-500 лв,без ел. двг.Мислите че ако имах такива средства щях да се занимавам да си правя зиловия компресор?Нали все пак раздела е направи си сам :wink: Вчера го вързах и тръгна ,но нещо не бях уцелил кондезатора-125 м.ф. и изпуши. :oops: Утре ще си купя по голям кондезатор и опитите продължават...... :twisted:


НЕ си уцелил напрежението по скоро на кондензатора.
Гледай да е 380V


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Нед 04 мар 2007 12:58


ivkata написа:Нали все пак раздела е направи си сам :wink:

в твоя случай - "запали се сам" ;) ама хубаво де, експериментирай.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 04 мар 2007 12:59


Успокой се Нии освен загуба на мощност друго няма :arrow:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта