Подгревател във изпарителя
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Подгревател във изпарителя
Здравейте на всички. Отдавна се замислям за подгряване на антифриза. Но всичко това е само за комфорта във автомобила, а от него няма да има полза, ако не запалим двигателя. Имам идея, за която на теория не виждам минуси, въпреки, че звучи малко опасно, за това е желателно да се погледне от повече хора с повече възгледи. Идеята ми е да вкарам подгревателна свещ в изпарителя,(ако някой е правил нещо подобно, моля да сподели) като ЗАДЪЛЖИТЕЛНО Я ВКЛЮЧА ПОСЛЕДОВАТЕЛНО ПРЕЗ ДРУГ КОНСУМАТОР (например 30-40w крушка) ЗА ДА НАМАЛЯ ПРЕМИНАВАЩИЯ ПРЕЗ НЕЯ ТОК, КОЕТО ЩЕ ДОВЕДЕ ДО МНОГОКРАТНО СВАЛЯНЕ НА НЕЙНАТА РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА ДА КАЖЕМ ОКОЛО 100тина ГРАДУСА (това с крушката е изпробвано).Изпробвах също и самозапалването на пропан-бутана, като подгрях свещта до светло-червено и я обдухвах с гас, при което, от 10 опита 3 пъти се самозапали, но това го правих във въздушна среда, където има кислород,(да не забравяме,че без кислород, няма горене) който в изпарителя няма от къде да дойде, а дори и да има малко той ще е в крайно неблагоприятно съотношение за самозапалване(да не забравяме също,че във всеки резервоар има контактна система /реостат, заради нивомера за гориво/, а там достъпа на кислород не е чак толкова ограничен.
Е хайде сега да помислим и за други неща за който аз не се сещам.
Е хайде сега да помислим и за други неща за който аз не се сещам.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Подгревател във изпарителя
Колега, благодаря за бързия отговор, но не това имах в предвид, но впрочем аз сам съм си виновен, че не уточних къде ще слагам подгряването.
Идеята ми е да го сложа, не във водната среда (защото ловатото и волтрана са много тънколивки /с много тънки стени и няма къде да се нареже резба/, четох и за тъй-наречените бъчонки, но трябва да сменям пък алтернатора), а във газовата среда, при първата мембрана, където газта от течна става газообразна. Мисълта ми е за пряк контакт м/у подгревателната свещ и прупан-бутана.
Идеята ми е да го сложа, не във водната среда (защото ловатото и волтрана са много тънколивки /с много тънки стени и няма къде да се нареже резба/, четох и за тъй-наречените бъчонки, но трябва да сменям пък алтернатора), а във газовата среда, при първата мембрана, където газта от течна става газообразна. Мисълта ми е за пряк контакт м/у подгревателната свещ и прупан-бутана.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Подгревател във изпарителя
Каква свещ смяташ да използваш? Ето какво прави един примерен модел на Bosch:


Това са около 600 градуса, с толкова гори една цигара - грубо. Виж пак хубаво графиката по-горе.
Относно реглажа, шим с мосфет накрая, достатъчно мощен да понесе свещта.

лесна, евтина, транзистора е за 30 ампера - трябва да изтрае.

температура на самовъзпламеняване, °С
пропан 466, бутан 405

Милен Минков написа:..подгрях свещта до светло-червено .
Това са около 600 градуса, с толкова гори една цигара - грубо. Виж пак хубаво графиката по-горе.
Относно реглажа, шим с мосфет накрая, достатъчно мощен да понесе свещта.

лесна, евтина, транзистора е за 30 ампера - трябва да изтрае.
Последна промяна от bobocamaro на Сря 20 фев 2013 16:45, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Подгревател във изпарителя
Не че има толкова значение каква ще е свещта (аз ще използвам от ww). Както казах в първия си пост свещта ще бъде свързана последователно с друг по-маломощен консуматор който ще дооточня в последствие, но така че t да е около 100 градуса. Като се има в предвид, че това ще се ползва, когато е под 0 гр., а и самия процес изпаряване, отнема температура, то тези 100тина гр. ще паднат още. А за гр. на самозаплване на пропан-бутана, мерси не ги знаех, но аз смятам да не стигам и до половината, а и както казах в първия си пост засамозаплване ще е нужен и кислород, защото нищо не гори без кислород.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подгревател във изпарителя
Подгряващата свещ не е направена за отопление, а да се нагрее повърхноста й до градуси при които капките нафта попаднали върху нея да се самозапалят. Когато целта е да загряваш газове се разчита на голяма площ и по-ниски температури. Радиатора на колата е пример за това, както и всякакъв вид отоплители в къщи с изключение на лъчисто отопление, но там целта е да се загряват предметите наоколо, а не самия въздух директно.
Лично аз се съмнявам във ефекта от тази история, защото подгятата газ след това ще трябва да мине през следваща мембрана(или две) и разни студени кухини които се охлаждат от преминаващия антифриз, преди да се позагрее двигателя.
Ако все пак искаш да опиташ, направи някои приблизителни сметки преди това, като знаеш разхода на газ и мощноста на свеща, с колко ще може да вдигнеш градусите. Малко ровене из интернет е по-добре отколкото да изгубиш време да правиш нещо което няма смисъл.
Успех
Лично аз се съмнявам във ефекта от тази история, защото подгятата газ след това ще трябва да мине през следваща мембрана(или две) и разни студени кухини които се охлаждат от преминаващия антифриз, преди да се позагрее двигателя.
Ако все пак искаш да опиташ, направи някои приблизителни сметки преди това, като знаеш разхода на газ и мощноста на свеща, с колко ще може да вдигнеш градусите. Малко ровене из интернет е по-добре отколкото да изгубиш време да правиш нещо което няма смисъл.
Успех
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Подгревател във изпарителя
Ще направя ново уточнение. Моята цел не е да затоплям пропан-бутана който е в газообразно състояние, а да изпаря течния който идва от бутилката като за целта ще монтирам свещта в първия редуцил-вентел, (този с дебелата мембрана и яката пружина) тоз който сваля налягането на 1.6 бара. Ще монтирам свещта в най-ниската част на изпарителя, по пътя на гаста, така, че ако до там дойде течна фракция, от подгряването на свещта тя да се изпари.
Re: Подгревател във изпарителя
Според мен по-добре е да регулираш предпоставките за процеса на "изпаряване" при понижаване на налягането на газта, от колкото да подгряваш самата газ. При преминаването от течно в газообразно състояние веществото има нужда от определено количество енергия, която си набавя от заобикалящата среда(в случея стените на изпарителя). Инъче казано ти загряваш една част от веществото, докато другата продължава да поглъща енергия от стените (и в един момент става така, че изпарителя замръзва и енергията, която може да отдаде на газта е много по-малка). :)
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Подгревател във изпарителя
Напълно съм съгласен с колегата p.lambev, че за процеса изпаряване се изисква енергия и тази енергия е топлината която идва от стените на изпарителя, но аз говоря за първоначално палене при температура на двигателя под минус 8-10 гр. ,а това подгряване ще се извършва за минута две на празен ход на двигателя, докато изпарителя поеми функциите си.
- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
Re: Подгревател във изпарителя
Идеята не е особено добра колега. Да подгряваш газта, още повече на клапана преди изпарителя.
За тези 1-2 минути антифриза изобщо няма да загрее и като спреш свещта, изпарителя отново ще си замръзне.
Много по удачно и смислено(също и безопасно) е да подгрееш антифриза в изпарителя.
За тези 1-2 минути антифриза изобщо няма да загрее и като спреш свещта, изпарителя отново ще си замръзне.
Много по удачно и смислено(също и безопасно) е да подгрееш антифриза в изпарителя.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подгревател във изпарителя
Милен Минков написа:Здравейте на всички. Отдавна се замислям за подгряване на антифриза. .
ама никой не чете


айде да изчетете подробно какво има предвид човека
и идеята я има изпълнена в TDI тата относно парното, което е същото, за което пита и автора на темата

- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгревател във изпарителя
alexx написа:ама никой не чете

Май и ти не четеш

Ако свържеш лампа последователно на свещта лампата ще отделя повече топлина от свещта

Щом искаш да намалиш температурата свържи две свещи последователно и ги набучи и двете в изпарителя или просто сложи 24волтова свещ или и осигури добро охлаждане. Свещите натопени в антифриза едва ли достигат много висока температура въпреки, че са със същата мощност точно заради доброто охлаждане. Да я топнеш в изпаряващ се пропан бутан също е много добро охлаждане, ама реализацията ми се струва твърде съмнителна в домашни условия

Струва ми се, че не разбираш добре какво е мощност и каква връзка има с температурата
Иначе на мен идеята не ми харесва никак и ми се струва много трудна за изпълнение и опасна - Сигурен ли си, че ще уплътниш добре резбата за да издържи на налягането?
Иначе изглежда добре на пръв поглед да греем само газта, а не целия изпарител заедно с антифриза, ама...
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подгревател във изпарителя
в изпарителя има антифриз ....

ktamen написа:![]()

- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгревател във изпарителя
Милен Минков написа:като за целта ще монтирам свещта в първия редуцил-вентел, (този с дебелата мембрана и яката пружина) тоз който сваля налягането на 1.6 бара.
Алекс,щом смяташ, че и в този редуцир вентил има антифриз значи е безсмислено ти обяснявам каквото и да е.
- alexass13
- Мнения: 83
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Подгревател във изпарителя

Последна промяна от alexass13 на Пет 22 мар 2013 8:02, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта