Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот samo_pechka » Вто 24 дек 2013 15:29


:banghead Аз се изчерпах . Я кажи как да ти пратя едно старо динамо 70А от AAZ голф- Валео мисля беше :rolleyes , от модел на обтягането на ремъка тип панта ,има си малко забележки , но си бачка , просто може да иска лагери и нов колектор. Но то в момента няма начин да не работи, смъкнато е от моя кошник преди време и обира пепела в гаража :biggrin .Има си клема W хоригинал . Ако смяташ ,че ще ти стане на Авдиту , да го пращам по дедо Коледа :icon_lol от теб искам само транспортните да си ги поемеш , ест. самото динамо ще е без пари за теб :th_up
П.п. да продължим на лични за данни и прочие :smile




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 492
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот kompresor » Сря 08 яну 2014 19:48


:banghead
Два дена патила с този генератор от A4. Оборотомера ми вече не работи и с оригиналното динамо - изгорих го за втори път :screwy .

Последна промяна от kompresor на Сря 08 яну 2014 23:53, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 492
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот kompresor » Сря 08 яну 2014 23:06


Когато е студена зарежда 14.6, като загрее пада на 14.4. Когато позагрее и я карам, като подам газ светват лампите на ауточек-а и лампата на акумулатора. По волтметъра гледам че пада на 12в и спира да зарежда динамото, като пусна газта и оборотите паднат около 900 отива на 14.5 волта и зарежда без проблем, явно има износени пръстени или прекъснат кабел някъде по там . Утре ще сменя четките и колекторните пръстени на ротора. Надявам се да се оправи. Имам надежди за този генератор.


Потребителски аватар
recikler
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 07 дек 2013 21:16
Автомобил: VW Passat B3
Двигател:
Местоположение: maritsa-iztok
Контакти:

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот recikler » Сря 08 яну 2014 23:54


Може да е износен четковия блок/четките.Смених такъв на атернатора на пасата ,струваше 40 лева.


Потребителски аватар
recikler
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 07 дек 2013 21:16
Автомобил: VW Passat B3
Двигател:
Местоположение: maritsa-iztok
Контакти:

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот recikler » Чет 09 яну 2014 0:58


Ето какво знам за правотоковите генератори:-)
Динамото има идентично устройство със правотоковия двигател с паралелно свързване.Възбудителните намотки при него са,на статора /основна разлика с алтернатора/.Прав ток се извежда от роторните намотки,чрез пластинчат колектор и две срещуположни четки.
Алтернатора е трифазен променливотоков генератор.Въртящото магнитно поле на ротора индуцира променлив ток във трите статорни намотки/фази/.Благодарение на диодния блок от три диода за положителните и три за отрицателните вълни на фазите,във външната верига тече постоянен ток.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 492
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот kompresor » Чет 09 яну 2014 1:46


:Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun
Зеленият кабел е кабелът от W синият кабел е кабелът за лампата на таблото. Двата кабела са в обща шлауфка. Тази тръба е даунпайпа на турбото. Шлауфката се отскубнала от мишите опашки и опряла в тръбата. Двата кабела си правят когато си искат каквото си искат и ме лъжат и шашкат на таблото :11
Изолирах ги поотделно и вече си имам оборотомер. Имам си и 90 амперово генераторче. На студен двигател зарежда 14.8волта на загрял двигател 14.2 волта. Супер съм доволен в момента.
Гледайте:
Nokia0127.jpg


Страшни благодарности на колегите samo_pechka, milmar, svetliosabev без вас това беше мисията невъзможна, колеги !

Сега след като проекта `Генератор от Ауди А4 в Ауди 80` е завършен би следвало да дам малко обяснения.
1. Купих генератор от Ауди А4 125 коня бензин. Генератора е 90 А
2. Прехвърлих шайбата за трапецовидният ремък от старият генератор на 90 амперовия, защото шайбата на коляновия вал е за трапецовиден ремък, а този от А4 е за пистов.
3. Изработих си два болта и една втулка на струг
Без име.jpg

4. Допитах се до колеги (горе съм писал никовете им) и те ми казаха къде да запоя извод W на генератора от бензиновото Ауди.
На снимката виждате къде го запоих първо аз, а с червено кръгче къде трябва да бъде запоено, после го преместих.
Nokia0088.jpg

5. Демонтирам стария морално остарял генератор и монтирам модерния генератор от А4ката. Ще използвам снимки на колегата svetliosabev който на същата кола като моята (Audi 80 1.6 td) е монтирал генератор обаче 120 амперов, по същия начин, само дето е по едрогабаритен. Нямах възможност да снимам моят докато го монтирам.
061220131205.jpg

061220131207.jpg

6. Палите и няма как да не ви потръгне оборотомера.
:love.vwclub


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот milmar » Чет 09 яну 2014 1:57


Е няма по-упорит и последователен от теб, сам заслужи успеха си :th_up !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот samo_pechka » Чет 09 яну 2014 9:25


Чудесно развитие , браво ! И за много години колеги ,живи и само здрави да сте !


Потребителски аватар
svetliosabev
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1Z 1995
Местоположение: V.Tyrnovo

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот svetliosabev » Пет 10 яну 2014 22:02


ЕЕЕЕ браво, грейнаха лампите и водомера тръгна :11
Само така, няма да се отказваш :th_up


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот bobitur » Пет 03 апр 2020 15:29


Да не повдигам нова тема. Искам да сложа по голямо динамо, заради музиката не смогва с климатик (а музиката хич не е слаба над 1000вата реални с два усилвателя). До сега съм с 90а на кола Ауди а4. В5.
Намерих си 120а алтернатор втората снимка но отзад има букса, а моето динамо е с кабел с кабелна обувка. Първата снимка. Един майстор ми каза че трябвало диодния блок да се смени за да го подкарам на моята кола.
Има ли начин да стане без замяна на диоден блок. И моя кабел като е един и бая дебел поне 4-6кв. За какво е? За лампата и обороти или чрез реле включва зареждане, хич не съм наясно с тези неща, моля за помощ.
Поздрави на всички.
Прикачени файлове
IMG_3119-600x600.jpeg
IMG_3119-600x600.jpeg (75.82 KиБ) Видяна 2527 пъти
1582529442180_bulletin.jpeg
1582529442180_bulletin.jpeg (45.96 KиБ) Видяна 2527 пъти


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот ktamen » Съб 04 апр 2020 0:12


Кой ти каза, че трябва да сменяш алтернатор? Аз изобщо не съм убеден, че твоето упражнение е по-смислено от гимнастиката на колегата с роторите, на който така и не се е намерил някой да му обясни, че роторът от 45 амперовия алтернатор си е вършил работата прекрасно, щом алтернаторът е поддържал над 14В.
Сложи си волтметър свързан директно към алтернатора и ако напрежението не пада под 13,8 волта при работещ двигател, значи няма нужда да сменяш стария алтернатор :exclaim
Ако все пак държиш да се занимаваш с глупости, ще са ми нужни по-детайлни снимки на алтернаторите, на буксата и на кабелите. Колко и какви на цвят и размер са влизали в алтернаторите?
Диоден блок няма да сменяш, освен ако този не е изгорял, ама ако е изгорял е по-евтино да смениш целия алтернатор.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот bobitur » Съб 04 апр 2020 1:01


Музиката ми идва голям товар. С два усилвателя съм и мисля 3 да сложа. В момента с включен климатик и пусната музика над средното ниво на плейъра Зареждане пада под 13в.
Иначе си държи алтернатор над 14.2 без музика.
Снимки съм постнал.
То не е от килешлък тая работа.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот ktamen » Съб 04 апр 2020 9:11


Къде ги мериш тези 13 волта, на акумулатора или на алтернатора :question
Снимките ти са безполезни :exclaim От тях не става ясно колко и какви жици влизат в алтернаторите.
Пусни други снимки. Особено важно е да разбера колко и какви жици трябва да влизат в новия алтернатор и с колко и какви пина е буксата му.
Отсега мога да ти кажа, че трябва да махнеш този кабел:
bobitur написа: моя кабел като е един и бая дебел поне 4-6кв. .

И да сложиш поне 16мм2 на негово място със запоена букса, пасваща на новия алтернатор.
Не бързай да правиш нищо преди да си ми обяснил колко и какви кабели влизат в новия алтернатор :exclaim
ПП Ако слагането на киловатни ,,музики,, не е от кЕлешлък, кое е?
ПП2 Не очаквай драстична разлика с новия алтернатор, той ще вдигне напрежението с половин волт макс.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот samo_pechka » Съб 04 апр 2020 10:15


И на мен ми се струва, че много промяна да не очакваш . Да не кажа почти никаква. Вече ако е 180-200А може и да помогне, особено с добавка един доп.акумулатор в близост до усилвателите.
Тези алтернатори от бензинови коли ли са?


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел

Мнениеот bobitur » Съб 04 апр 2020 11:35


Първият да, който е на колата в момента.
Вторият е от 2.5тди, който ще се слага.
Освен захранващия кабел с кабелна обувка има и букса.
Буксата му е с два Пина. Л и дфм,
L е за лампата, dfm е за информация на еку-то, на предното ми тди точно от там еку-то взимаше информация за натоварване на алтернатор и пускаше зимата допълнителни свещи за подгрев.
Вчера като снимах номера на алтернатор ми се изумих, той е 70А. Та смяната му е неизбежна.
70А е с два кабела за свързване.
Захранващ доста дебел, с кабелна обувка.
И още един по тънък, но поне 4кв. Има също с кабелна обувка.
Предполагам че е за обороти, утре ще пробвам да го махна да видя дали обороти, ще имам.
По номера ми излиза това, снимките не са от моята кола, тъй като е все още на колата.
Вижда се d+ на 70А с по тънкия кабел. Май ще трябва да се изважда д+ от диоден блок, като на Франкенщайн динамото от темата.
Прикачени файлове
20200403_165803.jpg
20200403_165803.jpg (86.83 KиБ) Видяна 2458 пъти
20200403_165752.jpg



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта