Аз се изчерпах . Я кажи как да ти пратя едно старо динамо 70А от AAZ голф- Валео мисля беше , от модел на обтягането на ремъка тип панта ,има си малко забележки , но си бачка , просто може да иска лагери и нов колектор. Но то в момента няма начин да не работи, смъкнато е от моя кошник преди време и обира пепела в гаража .Има си клема W хоригинал . Ако смяташ ,че ще ти стане на Авдиту , да го пращам по дедо Коледа от теб искам само транспортните да си ги поемеш , ест. самото динамо ще е без пари за теб
П.п. да продължим на лични за данни и прочие
Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Два дена патила с този генератор от A4. Оборотомера ми вече не работи и с оригиналното динамо - изгорих го за втори път .
Последна промяна от kompresor на Сря 08 яну 2014 23:53, променено общо 2 пъти.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Когато е студена зарежда 14.6, като загрее пада на 14.4. Когато позагрее и я карам, като подам газ светват лампите на ауточек-а и лампата на акумулатора. По волтметъра гледам че пада на 12в и спира да зарежда динамото, като пусна газта и оборотите паднат около 900 отива на 14.5 волта и зарежда без проблем, явно има износени пръстени или прекъснат кабел някъде по там . Утре ще сменя четките и колекторните пръстени на ротора. Надявам се да се оправи. Имам надежди за този генератор.
- recikler
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 07 дек 2013 21:16
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател:
- Местоположение: maritsa-iztok
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Може да е износен четковия блок/четките.Смених такъв на атернатора на пасата ,струваше 40 лева.
- recikler
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 07 дек 2013 21:16
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател:
- Местоположение: maritsa-iztok
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Ето какво знам за правотоковите генератори:-)
Динамото има идентично устройство със правотоковия двигател с паралелно свързване.Възбудителните намотки при него са,на статора /основна разлика с алтернатора/.Прав ток се извежда от роторните намотки,чрез пластинчат колектор и две срещуположни четки.
Алтернатора е трифазен променливотоков генератор.Въртящото магнитно поле на ротора индуцира променлив ток във трите статорни намотки/фази/.Благодарение на диодния блок от три диода за положителните и три за отрицателните вълни на фазите,във външната верига тече постоянен ток.
Динамото има идентично устройство със правотоковия двигател с паралелно свързване.Възбудителните намотки при него са,на статора /основна разлика с алтернатора/.Прав ток се извежда от роторните намотки,чрез пластинчат колектор и две срещуположни четки.
Алтернатора е трифазен променливотоков генератор.Въртящото магнитно поле на ротора индуцира променлив ток във трите статорни намотки/фази/.Благодарение на диодния блок от три диода за положителните и три за отрицателните вълни на фазите,във външната верига тече постоянен ток.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Зеленият кабел е кабелът от W синият кабел е кабелът за лампата на таблото. Двата кабела са в обща шлауфка. Тази тръба е даунпайпа на турбото. Шлауфката се отскубнала от мишите опашки и опряла в тръбата. Двата кабела си правят когато си искат каквото си искат и ме лъжат и шашкат на таблото
Изолирах ги поотделно и вече си имам оборотомер. Имам си и 90 амперово генераторче. На студен двигател зарежда 14.8волта на загрял двигател 14.2 волта. Супер съм доволен в момента.
Гледайте:
Страшни благодарности на колегите samo_pechka, milmar, svetliosabev без вас това беше мисията невъзможна, колеги !
Сега след като проекта `Генератор от Ауди А4 в Ауди 80` е завършен би следвало да дам малко обяснения.
1. Купих генератор от Ауди А4 125 коня бензин. Генератора е 90 А
2. Прехвърлих шайбата за трапецовидният ремък от старият генератор на 90 амперовия, защото шайбата на коляновия вал е за трапецовиден ремък, а този от А4 е за пистов.
3. Изработих си два болта и една втулка на струг
4. Допитах се до колеги (горе съм писал никовете им) и те ми казаха къде да запоя извод W на генератора от бензиновото Ауди.
На снимката виждате къде го запоих първо аз, а с червено кръгче къде трябва да бъде запоено, после го преместих.
5. Демонтирам стария морално остарял генератор и монтирам модерния генератор от А4ката. Ще използвам снимки на колегата svetliosabev който на същата кола като моята (Audi 80 1.6 td) е монтирал генератор обаче 120 амперов, по същия начин, само дето е по едрогабаритен. Нямах възможност да снимам моят докато го монтирам.
6. Палите и няма как да не ви потръгне оборотомера.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Е няма по-упорит и последователен от теб, сам заслужи успеха си !
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Чудесно развитие , браво ! И за много години колеги ,живи и само здрави да сте !
- svetliosabev
- Мнения: 84
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 1Z 1995
- Местоположение: V.Tyrnovo
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
ЕЕЕЕ браво, грейнаха лампите и водомера тръгна
Само така, няма да се отказваш
Само така, няма да се отказваш
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Да не повдигам нова тема. Искам да сложа по голямо динамо, заради музиката не смогва с климатик (а музиката хич не е слаба над 1000вата реални с два усилвателя). До сега съм с 90а на кола Ауди а4. В5.
Намерих си 120а алтернатор втората снимка но отзад има букса, а моето динамо е с кабел с кабелна обувка. Първата снимка. Един майстор ми каза че трябвало диодния блок да се смени за да го подкарам на моята кола.
Има ли начин да стане без замяна на диоден блок. И моя кабел като е един и бая дебел поне 4-6кв. За какво е? За лампата и обороти или чрез реле включва зареждане, хич не съм наясно с тези неща, моля за помощ.
Поздрави на всички.
Намерих си 120а алтернатор втората снимка но отзад има букса, а моето динамо е с кабел с кабелна обувка. Първата снимка. Един майстор ми каза че трябвало диодния блок да се смени за да го подкарам на моята кола.
Има ли начин да стане без замяна на диоден блок. И моя кабел като е един и бая дебел поне 4-6кв. За какво е? За лампата и обороти или чрез реле включва зареждане, хич не съм наясно с тези неща, моля за помощ.
Поздрави на всички.
- Прикачени файлове
-
- IMG_3119-600x600.jpeg (75.82 KиБ) Видяна 2527 пъти
-
- 1582529442180_bulletin.jpeg (45.96 KиБ) Видяна 2527 пъти
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Кой ти каза, че трябва да сменяш алтернатор? Аз изобщо не съм убеден, че твоето упражнение е по-смислено от гимнастиката на колегата с роторите, на който така и не се е намерил някой да му обясни, че роторът от 45 амперовия алтернатор си е вършил работата прекрасно, щом алтернаторът е поддържал над 14В.
Сложи си волтметър свързан директно към алтернатора и ако напрежението не пада под 13,8 волта при работещ двигател, значи няма нужда да сменяш стария алтернатор
Ако все пак държиш да се занимаваш с глупости, ще са ми нужни по-детайлни снимки на алтернаторите, на буксата и на кабелите. Колко и какви на цвят и размер са влизали в алтернаторите?
Диоден блок няма да сменяш, освен ако този не е изгорял, ама ако е изгорял е по-евтино да смениш целия алтернатор.
Сложи си волтметър свързан директно към алтернатора и ако напрежението не пада под 13,8 волта при работещ двигател, значи няма нужда да сменяш стария алтернатор
Ако все пак държиш да се занимаваш с глупости, ще са ми нужни по-детайлни снимки на алтернаторите, на буксата и на кабелите. Колко и какви на цвят и размер са влизали в алтернаторите?
Диоден блок няма да сменяш, освен ако този не е изгорял, ама ако е изгорял е по-евтино да смениш целия алтернатор.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Музиката ми идва голям товар. С два усилвателя съм и мисля 3 да сложа. В момента с включен климатик и пусната музика над средното ниво на плейъра Зареждане пада под 13в.
Иначе си държи алтернатор над 14.2 без музика.
Снимки съм постнал.
То не е от килешлък тая работа.
Иначе си държи алтернатор над 14.2 без музика.
Снимки съм постнал.
То не е от килешлък тая работа.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Къде ги мериш тези 13 волта, на акумулатора или на алтернатора
Снимките ти са безполезни От тях не става ясно колко и какви жици влизат в алтернаторите.
Пусни други снимки. Особено важно е да разбера колко и какви жици трябва да влизат в новия алтернатор и с колко и какви пина е буксата му.
Отсега мога да ти кажа, че трябва да махнеш този кабел:
И да сложиш поне 16мм2 на негово място със запоена букса, пасваща на новия алтернатор.
Не бързай да правиш нищо преди да си ми обяснил колко и какви кабели влизат в новия алтернатор
ПП Ако слагането на киловатни ,,музики,, не е от кЕлешлък, кое е?
ПП2 Не очаквай драстична разлика с новия алтернатор, той ще вдигне напрежението с половин волт макс.
Снимките ти са безполезни От тях не става ясно колко и какви жици влизат в алтернаторите.
Пусни други снимки. Особено важно е да разбера колко и какви жици трябва да влизат в новия алтернатор и с колко и какви пина е буксата му.
Отсега мога да ти кажа, че трябва да махнеш този кабел:
bobitur написа: моя кабел като е един и бая дебел поне 4-6кв. .
И да сложиш поне 16мм2 на негово място със запоена букса, пасваща на новия алтернатор.
Не бързай да правиш нищо преди да си ми обяснил колко и какви кабели влизат в новия алтернатор
ПП Ако слагането на киловатни ,,музики,, не е от кЕлешлък, кое е?
ПП2 Не очаквай драстична разлика с новия алтернатор, той ще вдигне напрежението с половин волт макс.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
И на мен ми се струва, че много промяна да не очакваш . Да не кажа почти никаква. Вече ако е 180-200А може и да помогне, особено с добавка един доп.акумулатор в близост до усилвателите.
Тези алтернатори от бензинови коли ли са?
Тези алтернатори от бензинови коли ли са?
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Първият да, който е на колата в момента.
Вторият е от 2.5тди, който ще се слага.
Освен захранващия кабел с кабелна обувка има и букса.
Буксата му е с два Пина. Л и дфм,
L е за лампата, dfm е за информация на еку-то, на предното ми тди точно от там еку-то взимаше информация за натоварване на алтернатор и пускаше зимата допълнителни свещи за подгрев.
Вчера като снимах номера на алтернатор ми се изумих, той е 70А. Та смяната му е неизбежна.
70А е с два кабела за свързване.
Захранващ доста дебел, с кабелна обувка.
И още един по тънък, но поне 4кв. Има също с кабелна обувка.
Предполагам че е за обороти, утре ще пробвам да го махна да видя дали обороти, ще имам.
По номера ми излиза това, снимките не са от моята кола, тъй като е все още на колата.
Вижда се d+ на 70А с по тънкия кабел. Май ще трябва да се изважда д+ от диоден блок, като на Франкенщайн динамото от темата.
Вторият е от 2.5тди, който ще се слага.
Освен захранващия кабел с кабелна обувка има и букса.
Буксата му е с два Пина. Л и дфм,
L е за лампата, dfm е за информация на еку-то, на предното ми тди точно от там еку-то взимаше информация за натоварване на алтернатор и пускаше зимата допълнителни свещи за подгрев.
Вчера като снимах номера на алтернатор ми се изумих, той е 70А. Та смяната му е неизбежна.
70А е с два кабела за свързване.
Захранващ доста дебел, с кабелна обувка.
И още един по тънък, но поне 4кв. Има също с кабелна обувка.
Предполагам че е за обороти, утре ще пробвам да го махна да видя дали обороти, ще имам.
По номера ми излиза това, снимките не са от моята кола, тъй като е все още на колата.
Вижда се d+ на 70А с по тънкия кабел. Май ще трябва да се изважда д+ от диоден блок, като на Франкенщайн динамото от темата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта