Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
apolon
Мнения: 749
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот apolon » Пет 07 мар 2014 22:01


Преди време имах проблем с чистачките.Предварително се порових в нашия и в някои други форуми и открих (преди да разглобя каквото и да е),че най вероятно дефекта е в релето.Потърсих в нета ново и :banghead цена 120лв. Последва търсене за възможности за ремонт и в немския форум открих нужната информация.И сега я предоставям на всички нуждаещи се.
Първото,което разбрах е че реле №192 е за чистачки със сензор за дъжд;№337-без сензор.Релетата(не само за чистачките)се намират зад пластмасите над педала за съединителя(малко в посока към вратата)и във височина-по средата на седалката.Какво и в каква последователност се демонтира за да се стигне до тях-инфо не открих.Наложи се да импровизирам и започнах с пластмасата в ляво под волана-грешка.Първо се демонтира вратичката на бушониерата и после рамката около вратичката.След което се демонтира пластмасата в ляво под волана(има издатини влизащи в рамката на бушониерата).Зад последната обаче има още 2 вертикални пластмаси.После смело ги разтваряте(долната в посока надолу,горната-нагоре)и някой с малка ръчичка бръква м/у тях.Опипвайки хващате най-голямото реле(то е за чистачките)и смело го издърпвате в посока към седалката.Забележете положението на краката му при демонтажа(на обратно релето няма да влезе).Демонтажа на релето вероятно много по-лесно може да стане ако махнете бушониерата и бръкнете от там,но не е пробвано.За съжаление снимките по описаното до тук не мога да кача(имало лимит за размера).
Ето и как изглежда самото реле
Снимка0209.jpg
изглед отгоре

Снимка0207.jpg
Излед отстрани

Снимка0204.jpg
отворено

Снимка0208.jpg
и това,което ни интересува

На последната снимка обърнете внимание на релето долу в дясно-то управлява пускането и спирането на чистачките.Дефекта е че нагарят пъпките му или тотално изчезват,въпреки че го дават с max ток 60А.
А сега уточнението-
а)ако са дефектирали левите пъпки(тия към бобината)-чистачките изобщо не тръгват или правят един цикъл и край;
б)ако са дефектирали десните пъпки(тия от външната страна)-чистачките тръгват със запалването на двигателя и маааааат :banghead докато не загасите двигателя.
На оригиналното реле пише U27 AEO 00046000.Такова обаче не намерих откъде да купя.След дълго ровене в нета случайно попаднах на инфо,че въпросното реле е взаимозаменяемо с реле FRA12.А такова намерих лесно,ето и снимка:
rel-12v40fra.jpg
реле FRA12
rel-12v40fra.jpg (14.65 KиБ) Видяна 12213 пъти

ето и линк откъде може да си го купите/поръчате:
http://www.proton-bg.com/Article_Detail.aspx?Article_ID=8172
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%A0%D0%B5%D0%BB%D0%B5+12V%2F40A+FRA12
А може да се намери и във всеки голям магазин за електронни части.
Някъде в нета гледах видео или снимки как един упорит немец зачиства контактите на релето.За да го направите-махнете пружината м/у корпуса на релето и подвижната му страна.После подвижната страна(на която е заварена подвижната контактна пластина)чрез завъртане се изважда от корпуса на релето.
:banghead Отново голям размер на снимките и ще ги кача по-късно.
Ако сте си намерили вече ново реле и ще го сменяте ви е необходим поялник и пистолет за сгъстен въздух(показан по-горе на снимка)и разбира се много търпение.Нагрявате с поялника едно краче и веднага като се стопи припоя-духвате с пистолета за да се отстрани стопения калай.Така почиствате всички крачета на запоеното(повреденото)реле и вече може да го извадите от платката.!Действайте внимателно с поялника-платката не трябва да се прегрява.Другият вариант-платката в ръчичка и в сервиз за телевизори или компютри.Аз направих така.Помолих да го махнат-срещу заплащане.И там го направиха по описания по-горе начин(казаха и ,че с вакумен поялник не става).После новото реле си запоих сам.Новото реле FRA12 е с малко по-широки крачета и не влиза в отворите на платката-пила;10мин стъргане и ОК.
!следва продължение




apolon
Мнения: 749
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот apolon » Съб 08 мар 2014 21:11


Липсващите снимки от по-горе:
SSA42094.JPG
оригиналното реле

пружината е демонтирана;
SSA42098.JPG
демонтирана контактна пластина

отбелязана е повредената контактна пъпка.
Сега малко инфо относно 4 снимка от горния пост:
1.Релето горе в дясно е за сензора за дъжд(липсва при реле №377).Прегледайте и него,т.к. то също може да е причина за проблеми с чистачките.
2.Релето долу в ляво-с неизвестна функция.

Да добавя и че ел.проблемите с чистачките могат да се дължат и на:
-изгорял предпазител;
-неизправен превключвател на скоростите на чистачките(този на волана).
Толкова от мен.Ако има нещо неясно-питайте. Успех и :beer
И честит празник на всички колежки :inidn .


apolon
Мнения: 749
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот apolon » Нед 09 мар 2014 10:10


Само още едно допълнение-ако ремонта на релето ви отнеме доста време(докато си намерите ново)колата може да се кара и без релето за чистачки №192/377-не се набиват грешки в компютъра поради липсата му,но чистачките естествено няма да работят.
И още нещо-при запален двигател,но недвижещ се автомобил,изправна система(реле,сензор и др.)-чистачките си работят нормално.


Потребителски аватар
Enigma07
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI 110 hp
Двигател: AHF

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот Enigma07 » Пон 10 мар 2014 20:01


Отлична работа колега :th_up много ще ми е от полза темата :beer Като се захващам за работата май някои неща ще трябва да те попитам отново :redface


raptor__bg
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 04 апр 2013 21:01
Автомобил: VW Golf 4 1.6
Двигател: AKL
Местоположение: София

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот raptor__bg » Пон 10 мар 2014 20:49


Здравей колега, може ли да кажеш в какво точно се изразяваше твоят проблем? Защото при мен не искаше да работи на автоматичен режим (като дам лоста на автоматичен режим се местеха само веднъж и спираха). На първа и втора скорост си бачкаше. След много търсене не можах да намеря някаква по сносна схема и се отказах (замених го с 377 ако не се лъжа) и сега карам без сензор за дъжд. Обаче като видях твоята тема пак ме обзе желанието да си го поправя:)


Потребителски аватар
Enigma07
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI 110 hp
Двигател: AHF

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот Enigma07 » Пон 10 мар 2014 21:45


абсолютно същия проблем при мен, но още не решен. За колко пари си смени този реле :question


raptor__bg
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 04 апр 2013 21:01
Автомобил: VW Golf 4 1.6
Двигател: AKL
Местоположение: София

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот raptor__bg » Пон 10 мар 2014 22:53


От автоморга (Италианеца) за 5лв. Като предварително бях свалил кората под волана, така че да мога веднага да го пробвам на място. Още първото което намерихме в купа с релета тръгна. Вече година съм с него и бачка без проблеми:) С малкото лостче на превключвателя сега си настройвам ръчно интервала, е не е гъзарско като с сензора но и така става :)


apolon
Мнения: 749
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот apolon » Пон 10 мар 2014 23:39


Защото при мен не искаше да работи на автоматичен режим (като дам лоста на автоматичен режим се местеха само веднъж и спираха). На първа и втора скорост си бачкаше.

:banghead Тотално ме разби!Как така си със сензор ,а имаш автоматичен и неавтоматичен режим?Има нещо гнило в тая работа.Ще проуча "?" ,но вероятно отговор- чак в неделя.На тази първа и втора скорост чистачките равномерно ли се движат,т.е. с постоянен интервал м/у маховете?И тръгват ли чистачките на тази първа и втора скорост ако не вали и стъклото около сензора е сухо?


raptor__bg
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 04 апр 2013 21:01
Автомобил: VW Golf 4 1.6
Двигател: AKL
Местоположение: София

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот raptor__bg » Вто 11 мар 2014 9:54


apolon написа::banghead Тотално ме разби!Как така си със сензор ,а имаш автоматичен и неавтоматичен режим?


Колега не си ме разбрал правилно, нямам едновременно автоматичен и не автоматичен режим. Просто като не можах да намеря реле за сензор, поставих такова за без сензор (в събота мога да отворя реле отсека за да ви кажа кое е точно, но мисля че беше 377). Сега с малкото лостче вместо чувствителността на сензора се настройва интервала на чистачките. Но сега покрай твоята тема съм решил все пак да се пробвам да си го оправя (все пак съм инженер по електроника:) ), така че ако имам някакви разкрития ще пиша.


apolon
Мнения: 749
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот apolon » Вто 11 мар 2014 17:55


:th_up
така че ако имам някакви разкрития ще пиша
ще е полезно за всички!


Потребителски аватар
KpukaTa
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот KpukaTa » Пет 26 сеп 2014 20:03


колеги искам да попитам нещо! Въпроса ми е в това чистачките си работят нормално на всички степени обаче като ги върна от първата степен на изключени състояние на лостчето, те почват да работят постоянно и след няколко оборота спират където искат (на средата на прозореца примерно) от какво може да е това ???


Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот Favorite777 » Пон 29 сеп 2014 17:27


И аз имам подобен проблем. Само сутрин когато запаля и стъклата са ми запотени от вън и пусна чистачките после не мога да ги спра.
Трябва да изгася мотора и да запаля отново. Като покарам 4-5мин. този проблем го няма до следващата сутрин ако ми се наложи да ги ползвам. Насочил съм се към смяна(ремонт) на реле но все пак да питам?


Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот Favorite777 » Пон 03 ное 2014 18:00


Смених въпросното реле: https://www.dropbox.com/s/jy3hjqqt2mqgpo7/20141031_180738.jpg?dl=0 и сега нямам проблем с предните чистачки но задната започна да се пуска сама когато си иска. Като извадя релето спира да се пуска сама но работи като се пусне от лоста. Хем работи и без него хем се влияе от него. Някакви идеи как да реша този досаден проблем?


Потребителски аватар
zlatnia7408
Мнения: 197
Регистриран на: Нед 28 дек 2008 15:51
Автомобил: vw 4
Двигател: TDI
Местоположение: Враца

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот zlatnia7408 » Пон 30 яну 2017 12:41




apolon
Мнения: 749
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Ремонт на реле за чистачки №192/377 Golf4/Bora

Мнениеот apolon » Пон 06 фев 2017 23:23





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта