Ремонт на 1ва степен на перките!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Ремонт на 1ва степен на перките!

Мнениеот zografski » Чет 24 апр 2014 11:16


Здравейте,
понеже имам проблем с първата степен на перките на радиатора ме посъветваха да си направя малка доработка и да си спестя едни 500-600лв за нови перки, колата е Голф 4, но гледам, че и на Бора ги правят тези пинизи. Сайта с цялото инфо е https://www.uk-mkivs.net/threads/mk-4-g ... ix.224371/
За момента съм се сдобил с мощните резистори, които ми трябват и що годе съм наясно с всичко което трябва да се случи с изключение на термина "30A terminal block (“chocolate block”)".

Явно този 30A terminal block е връзката на излизащия от резистора кабел с червено/черният, но как точно се прави тази връзка наречена “chocolate block” ? Ако може някой по запознат да даде жокер :redface
Идеята ми е да направя и по-подробни снимки или направо клипче, така че темата да бъде полезна и за други колеги с моят проблем и да могат да се справят самички дори и да нямат нужните познания.
ЕДИТ: До колкото разбрах най-лесно за работа е като се махне предната броня, за това намерих много приятно клипче как се сваля предната броня.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3871619

Последна промяна от zografski на Чет 02 сеп 2021 12:04, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот georgebonev » Чет 24 апр 2014 14:23


zografski написа:..."30A terminal block (“chocolate block”)"...
Явно този 30A terminal block е връзката на излизащия от резистора кабел с червено/черният, но как точно се прави тази връзка наречена “chocolate block” ? ...


Става въпрос, може би, за следната "устер-клема":
Изображение
Според инфото от страницата в интернет, е направена да издържа 600V и 30А.
Предполагам, че може да се ползва и обикновена устер-клема, но явно трябва да издържа поне 30А ток.
[Още една страница с инфо.]


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот zografski » Чет 24 апр 2014 14:29


Точно това ще правя и аз. Инак и аз я намерих тази устър клема, но не съм на ти с тези неща иначе до сега да съм го свършил, та и за това питам ако може някой да каже нещо повече :icon_lol


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот zografski » Пет 25 апр 2014 8:52


Правилно ли съм разбрал, че трябва в едното гнездо да влязат 2 кабела (идващият от резистора и червено-черния), а на изходното гнездо, оставащият червено-черен кабел отиващ вече към перката? Правилно ли е да се сложат двата кабела в едното гнездо?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот kris11 » Вто 29 апр 2014 11:46


Може.Ако е като показаната на снимката от Бонев калайдисай краищата на проводниците ,кабелни обувки /също калайдисани -запресовани /кримвани в/у края на 2 та проводника.Запоена каб.обувка към проводника.Единия от едната стрна на клемата ,другия от др.страна.Здраво стягане на винтовете.
Колко ти излязаха "котлоните", ако не е тайна ?

Последна промяна от kris11 на Чет 03 сеп 2015 9:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот zografski » Вто 29 апр 2014 12:12


Ами ако не го режа, а просто забеля червено-черния и го прекарам през изходната част на клемата, а на входната бодна само червено-белия кабел идващ от резистора, така по-добре ли ще е (за да не режа червено-черния кабел)?
Изображение

Иначе ако питаш за резисторите, към 35лв с доставката ми дойдоха, но една българска фирма (Радимекс ЕООД) ми ги поръча и достави.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот kris11 » Вто 29 апр 2014 18:50


По -добре навий 1 оборот около винта на клемата. От снимката не мога да преценя колко е главата на винта и дали добре ще застъпе проводника.Изолацията на проводника може да се премахне без да се прекъсва проводника. При калайдисването на проводника използвай пинсета за топлоотвеждане за да не гори изолацията излишно.
За котлоните имах в предвид резисторите.
По -добро решение е било 1 PWM регулатор с 555 и MOS .Но пък трябва LS филтър преди него , а7,5А консумация искат по дебела тел на дросела и обем.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот zografski » Вто 29 апр 2014 19:16


:th_up Може и по-добри варианти да има, но този започнах (а и нямам познанията, за да го подобря :redface), остава ми само ал. плочка, малко термопаста и започвам. Трябва и времето да позволява, че в тия дъждове, пред блока не ми се почва нищо...

Ето как мисля да го направя. На клемата пише 30А 380V, кабела е квадрат и половина, би трябвало да ми свършат работа.
Единичният кабел е все едно идващия кабел от резистора, а от другата страна на клемата е все едно червено-черния.

Изображение


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот venll-vr » Сря 30 апр 2014 7:17


На мен ми беше изгоряла първата степен на една от перките. Отворих моторчето и елеминирах съпротивлението вътре. След това сложих едно реле е 5 крачета с НЗ контакт, като го направих при подаване на ток на първата степен направо да се включва на пълна мощност. Преди това пробвах с ШИМ с 555, но не стана много свиреше и беше като печка. Изплзвах IRF 4905.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките и помощ от жичкаджия.

Мнениеот zografski » Сря 30 апр 2014 8:22


Не съм толква на ТИ, че да си правя такива експерименти :dummy , а и вече имам 90% от елементите, че да мисля за друг вариант.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките.

Мнениеот zografski » Съб 10 май 2014 8:15


Набелязал съм 2-3 канала които са ми в близост и утре действам. Ако не си забравя камерата мисля да направя едно клипче.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките.

Мнениеот zografski » Пон 12 май 2014 13:29


Най-накрая вчера направих монтажа и всичко мина благополучно, перките отново си работят както трябва на 1ва и 2ра степен. Отидох на най-мръсния канал в цяла София (сигурно) :death , в Люлин зад 79-то, отделно едвам го качих голфа, първо трябваше да сваля бронята, че инак щях да си остана без нея :thumb_down ... с помощ от приятел който да ме напътства и с 300 зора я качихме без да закача никъде и започна борбата. Предварително бях тествал алуминиевата планка с дупките, дали всичко съвпада, това е задължително преди да започнете, защото при мен се наложи малко да донапасна дупките. Важното е че всичко легна перфектно след доизпилването, след това си закупих винтчета, болчета, гайки + термопаста (която намазах между ал. плочка и резисторите) + два квадрата и половина, хубав силиконов кабел (2м за по-сигурно).
За жалост си забравих GoPro-то и не направих клип, но се сетих да направя някоя и друга снимка.

Бронята долу :icon_lol

Изображение

Ето къде направих монтажа :deal

Изображение

Ето отблизо :icon_lol

Изображение

Сега две снимки къде съм направил снаждането на жиците. Мястото е точно преди влизането на 2та снопа кабели (за малката и голямата перка) при управлението на перките, за жалост телефона ми снима много гадно, а и белият силиконов кабел свети като от фосфор :confused , но лесно може да се ориентира човек ако легне под колата. При мен трябваше да си сваля металната кора, за да достигна до мястото.

Изображение

Изображение

Те това е от мен :smile ако някой има въпроси, с радост бих му отговорил.
Специални благодарности към колегата Golf4V6, който ме открехна за тази врътка, жив и здрав да си !!! :beer


Потребителски аватар
Golf4V6
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 08 май 2012 13:11
Автомобил: VW Golf mk4 V6 4motion 2000
Двигател: 3.2 BFH 2003
Местоположение: Варна

Re: Ремонт на 1ва степен на перките!

Мнениеот Golf4V6 » Сря 14 май 2014 17:00


Do It Yourself за първата степен на перките отдавна трябваше да има във форума :biggrin


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт на 1ва степен на перките!

Мнениеот kris11 » Чет 29 май 2014 10:17




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на 1ва степен на перките!

Мнениеот zografski » Чет 29 май 2014 14:12


Линка не работи, а и тук темата е как сам да си го направи човек.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта