Понеже никъде не намерих подробно описано със снимки как точно се сваля, отваря и ремонтира модула за управление на ABS-а реших да пусна тема с такова.
Малко предистория.
В началото проблема се изразяваше в светване от време на време на лампата ABS, при което ABS-a не работеше. Когато изгаснеше лампата пак работеше. Прочетох грешката с VAG-COM кабел и тя е следната:
Control Module Part Number: 3A0 907 379 D
Component and/or Version: ABS ITTAE 20 GI V00
Software Coding: 03704
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 2B2984AFCA1D
1 Fault Found:
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
След това смених спирачната течност, която си беше за смяна. Лампата угасна и ABS-a си работеше нормално. Но след 2 месеца пак светна и ABS-a спря да работи този път за постоянно. По съвет на Ники и Мишо (от Герман) проверих всички електрически връзки, маси и двата зелени предпазителя 30А в купето над таблото с релетата и предпазителите. Установих че всички връзки са перфектни, чисти (нямат нагоряло), и на куплунга на ECU-то на ABS-a има абсолютно същото напрежение като на акумулатора.
Пристъпих към демонтиране на ECU-то за опит за ремонт. Бях чел много теми в които го свалят презапояват му лошите спойки и си решават проблема. Но нямаше процедурата описана подробно със снимки.
Да отбележа че при Голф 3 този блок е на много кофти място. Не е необходимо да се източва нито спирачна течност нито антифриз. Казанчето на антифриза се развива от двата винта които го държат и се премества настрани с маркучите както е пълно . може да се свали и жилото на съединителя ако ви пречи но не е задължително. След това се разкача големия куплунг който отпред има механизъм който се издърпва напред за да се освободи куплунга. Издърпва се и буксата на помата на ABS-a. В моя случай ECU-to e хванато с 4 винта завити от долна страна. Развиват се с камък 4 и малка тресчотка. Много внимателно и с хубав камък защото има опасност някой да е затегнат по-здраво и да му развалите главата. След Това блокъд се издърпва надолу и настрани и се пристъпва към отваряне.
Това е блокът и табелката му:
Капакът е залепен и отварянето е доста трудно. трябва да се внимава, тъй като под него е платката и тя нетрябва да се наранява. След като го отворих забелязах че двете спойки на куплунга на помпата на ABS-a са напукани. Вижда се на снимка 2 и на снимка 3 долу вдясно оградено с червено.
Освен това презапоих всички спойки на големия куплунг (оградени с оранжево на снимка 3). Имаше още един проблем който се вижда ограден с червено вляво на снимка 3 и на снимка 4. Това е счупен SMD диод. Диодът е 1N4148. Запоява се с посока както долните 3 диода (с катода надясно).
Понеже нямах за SMD монтаж запоих обикновен с късо срязани крачета което се вижда на снимка 5.
След това залепих капака с черен силикон и монтирах в колата по обратния ред. Лампта на ABS-a изгасна и тестовете показаха че работи както трябва.
