(Съжелявам че не направих повече снимки, но се пойзнервих докато го ремонтирам, то квото можеше да се скапе вътре се беше скапало....)
Първо проблемът: Влизаше вода във редуктора, и съответно всичко е клеясало ръждасяло и омазало много стабилно, водата влизаше през пръскалката естествено, която счупих при опит да я разглобя и сега мисля какво да я правя)
Въоръжете се с еврейски звезди, 2 размера, но незнам какви са, едните са за капака на редуктора, другите са за да извадите двигателчето ако има нужда, при мен имаше.
Така, махате чистачката, ключ 13 развивате, нищо сложно, след това голямата гайка която придържа, механизма към капака, 21 или 24 ли беше не помня, абе голям ключ

след това, вътре кората която е на капака на багажника има една видийка, където е дръжката, с кръстате отврерка развивате, и измъквате кората от щипките подвирате нещо и те си излизат, много добре са направени, едва ли ще счупите някоя....
Сега вече се вижда механизма закрепен на планка, откачате мъркуча за течноста, откачате куплонга, развивате двата крайни болта с ключе 10, които държат планката за 5-тата врата
Като извадите цялото тва нещо, развивате самият механизъм от планката отново с 10ката.
Следва да се отвори, това нещо..развиват се болтчетата на капака с малка еврейска звезда, аз имах проблем с 2 от тях и се наложи да прибягвам до секача...като единия го развих другия се скъса....
след като ги развиете капака си се маха, има гарнитура, която принципно е здрава, така че ако не ръчката като хамалин няма да скъсате, и да я скъсате, силикони има колкото искаш

Следващата стъпка, трябва да извадите, тръбичката на която се вкарва маркучето за течността, внимателно и нежно я дърпате да излезе, няма тънкост...но не я кривете повече отколко може да понесе, и не я въртете.
извадена изглежда така,

Следващото което се вади е оста на която се закача чистачката,
което като се извади изглежда така

Следващото е голямото пластмасово колело, което се вади малко трудо заради червяка, но се тънка плоска отверка, подвирате от едната от другата от 8мата страна и ще излезе, нищо не го държи.

тази пластина която виждате на него, представлява ключа които я кара да спира на едно и също място. При предното ми отваряне на тва нещо, тази пластина почти я нямаше, жалко че нямам снимки на старата.....беше се стопила от ръжда...изрязах нова по старата от хром-никелова ламарина и заспа.

ети снимка на капака от вътре, можете да си представите какво е станало с предишната ламаринка

Въобще посасипало се е вътре. Ако намеря ще си купя цялото и ще го сменя....но невярвам...щото съм много стиснат. А ново ми казаха че струва 200 кинта, директно от Volkswagen, алтернативи нямало.
Това представлява вътре, като на снимката се вижда как едната пластина която прави (не прави) контакт с тази пластина на колелото е стабилно изгнила.

Затова си изработихме нова и запойхме от старата само върха със тая медната пъпчица която контактува.

Ако моторът ви е ви не върви, ще се наложи да извадите и него, за да се почисти всичко, за целта:
развивате двата болта които са за по голямата еврейска звезда, разпоява се този медния проводник които е + фактически и е навит като бобинка (то си е де)

Издърпвате моторът, но ако оста на ротора е стегнала във втулката, се изважда заедно с нея, като размърдате двигателчето се виждат вутлката как мърда, хващате една права отврерка, и с леко почукване я избивате, по надоло се вижда какво представляват и как се държат. За да видите какво може да счупите.
това е самата втукла, която се избива........

От тук, това на снимката е посока към двигателя, на където избивате, тоест тя изкача от тази ламаринка, понеже е като ябълка.

като отделите моторчето от редуктора, за да извадите ротора, трябва да махнете, четкодържача, на корпоса на моторчето има два отвора и вътре се виждат пластмасовите чопчета които държат четкодържача, натиската ги с него тъкно и го бутата на вън докат освободят, после натиската четките така че да колеткора да не им пречи да излязат, и готово
Това е четкодържача

Следва да извадим ротора, за да може да почистим оста където лагерува във втулката,
Двигателчето е с постоянни магнити така че няма колектор, просто издърпвате ротора ще усетите само съпротивлението на магнитите, отзад лагерува по същия начин както отпред, но там би трябвало да е чисто. то стигне ли се да е влязла вода до там...значи...нали


Тук се вижда оста как е клеясала, по дребна шкурка зачиствате, аз си я сложих на струга, понеже освен че съм скрънза ама ме и мързи.


Зачиствате и втулката........аз така

,ама и на ръка все същата работа.
Втулката трябва да се върти мазничко по оста.
И чак след като сте направили всичко това, палите цигара...не като мене на всяко разито нещо!!!
изчиствате всичко хубаво, махате колкото можете повече ръжда. и започвате да зглобявате по обратния ред.....мажете навсякъде! Грес да има...лошо няма.

След като сте го зглобили и мотрирали, прайте един молебен, и се надявате да тръгне, ако след като сте извадили ротора, вътре е черно и нагоряло....може да пропуснете стъпката със зглобяването, да си намерите една от онея пластмасовите тапи, с които едно време запечатваха оцета, хаквате я на дупката на багажника, и кой като вас а?
Ако искате може да си намажете гарнитурата със силикон, да си оплътни капа, аз не го направих...реших че няма смисъл, но ви съветвам да мазнете един много тънък слой, колкото да има.
Още веднъж се извинявам че не направих повече снимки, но след като си счупих пръскалката, при опита си да я извадя, за да видя защо тече.....се пойзнервих.
Сега мисля да го правя като на рали автомобилите, маркуч и дирекно на чистачката да полива. Ако някой има идеи....с радост ще ги разгледам!
Успех с играчката
