С благодарност към колегата chu61, който ме снабди със запазени и напълно работещи части.
Инструменти - камък 24 (може за по-лесно и с удължител), тресчотка (динамометричен ключ), права отвертка за болтчетата на лостчетата и кръстата за двата винта на пластмасите зад лостчетата/волана.
Време за работа - час и половина с осмислянето - правя го за първи път.
Волана е без еърбег.
Аз извадих и бушон 13 за клаксона, да не ми бибитка, докато разглобявам волана...
Дърпате капака на клаксона внимателно, захванат е на 4 места с платмасови езичета (където са пружинките).
Изважда се минусовата клема за клаксона (кафяв кабел), дърпате долната част на клаксона, която е само пъхната в гумената част на волана. Откачате и плюсовата клема (кабела с черно и бяло) от капака. Кафевия кабел е включен към волана и с още една букса, която се вади, като от горната й част се натиска с плоска отвертка и се дърпа към вас. Вижда се на следващата снимка вече извадена клемата:
Вече имате достъп до гайката на волана, която се развива с камък 24.
Аз подпрях волана от двете страни с колена за контра. Не се сетих за друго в момента. Може би, с дълъг лост, подпрян в пода и във волана или в заключено положение (но за по-удобно, след това го върнете в право положение)...
За да ви е по-лесно, може да ползвате и малко удължение за камъка, но аз успях и без удължение (дръжката на тресчотката е зад волана):
Когато развиете гайката, аз видях белязка, която не знам дали е стандартно (в горната част) и си направих още две белязки по-надолу на оста:
Волана излезе лесно от шлиците.
Малко отклонение: тук видях проблемното място, заради което се наложи смяната, а именно - зачекнатите пластинки на лоста на мигачите и на волана и липсата на клаксон.
Пластинката на волана (медна и подложена на постоянно триене, заради въртенето на волана), която прави контакт с плюсовия кабел, се оказа захваната на една платмасова "шайба" (с номер VAG 867-419-662А), която има функцията и да заключва/отключва волана (израстъка от около 2 см в центъра):
Мислех си да я "възстановя" от капачка за буркани Омния, но няма да издържи на натоварването... Май най-добре от морга или от друг волан...
Помислих и да я завъртя на 180 градуса, но ще се измести "израстъка" към нея за плюсовата клема на клаксона, така че я оставих засега...
Стигаме до лостчетата.
За освобождаването им е необходимо да развием три винтчета за плоска отвертка - едно долу в средата и две горе:
Следва разкачането на буксите към лостчетата - две от ляво и две от дясно.
За левите си помогнах, като с плоска отвертка натиснах в горния заден край на буксата и след това от долу натиснах с пръст чопчето на буксата и я издърпах.
За десните букси на лоста на чистачките, законтрянето е в задната част от горе, но там издатъка се надига леко като се стисне буксата, излиза.
Вече можете да издърпате лостчетата и да си ги смените или профилактирате.
Ако имате скоба за изваждане на клемореда, сега е момента. Инфо как може да се смени клемореда и без скоба.
Положение за смяна на клемореда:
Сложих си новите лостчета и по обратния ред ги сглобих - трите винтчета към скобата на клемореда, буксите (можете да пробвате функциите на лостчетата), волана (ако досега не ви е бил на център, сега може да го центровате), гайката, капаците на клаксона.
Всичко работи идеално.


Малко инфо за счупената пластинка:
Оказва се, че тя продължава надолу през лоста за мигачи и излиза като последна клема от другата страна. В горната част от вътре има контра, която вероятно може да се освободи като се натисне с тънка отвертка.
(Тези дни, като ми остане време, ще се опитам да разглобя старото лостче и ще допълня тук за резултата)

Поздрави!
Жоро