Ремонт на счупени щипки на клаксон волан на Golf/ Vento...

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Ремонт на счупени щипки на клаксон волан на Golf/ Vento...

Мнениеот инжектопляктор » Чет 04 юни 2015 13:20


И така. За разлика от някои други автомобили като модел и марка, повечето автомобили VW имат ключ за клаксона, който се явява комбинация от 2 контактни повърхности, едната от които е закрепена за волана с нещо като 4 дюбела и втора, която се държи на първата с 4 щипки. Случва се при разглобяване и старост щипките на горната част на ключа на клаксона на волана да се начупят, след което горният капак почва много грозно да се клати. Много хора прибягват до смяна на целият модул, който се явява ключ за клаксон. Истината е, че има начин, с който да се реши проблема със счупените щипки почти без пари и с подръчни средства. Ще демонстрирам как.
Необходими са 4 болта глава 8/10, 4 броя шайби, които да влизат в дупките в горният капак на волана, които дупки се виждат като се махне парчето кожа с логото на VW от пластмасовата част на горният капак на клаксона на волана. където от където от другата страна са изпъкнали щипките на волана и има оформено като пъпки, на които са щипките. Режат се всички остатъци от щипки и с кръгла пила се дооформя, така че болтовете с шайбите да могат да влязат, но шайбите да държат болтовете в дупките.
След това със свредло 7 примерно се оформят по-големи дупки в долната част на това, което се явява основа на клаксона, там където отворите са правоъгълни и влизат щипките от горната част. Слагат се пружините между двете части, от другата страна на долната част на клаксона се прекарват болтовете през бившите правоъгълни отвори, които вече са кръгли. Слагат се болтовете. След това се преценя необходимото разстояние между двете повърхности на клаксона, маркират се болтовете и се отрязват. Слагат се гайки, завиват се до стегнато положение, при което двете повърхности на клаксона правят контакт. С чукче и подходящо длето от долната страна се смачква резбата на болтовете в ръбовете, така че гайките да не могат да се саморазвият. Всичко най-добре се получава с болтове с якост 4.8, т.е по-меки.
Долната част на клаксона на волана се сваля с отвертка. Да се обърне внимание на кабелните обувки и на двете части. Да не се напъва да не се счупи пластинка или да се скъса някой кабел от кабелната обувка. Действа се с премерена сила.
Ето, спестихте си покупката на нов волан или нов клаксона на волана.
2 снимки с резултата ЦЪК ЦЪК Трябва да отбележа, че като се сложи кожата(изкуствена) отгоре и се постави на мястото си, по нищо не личи, че е имало разни намеси с болтове, гайки и шайби.




Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта