Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот Scarchu » Пон 15 юни 2015 21:04


Здравейте колеги, тъй като от известно време ме ядосваше капенето на масло и нафта от тандем помпата на Бората ми, също така мърдащият щуцер и липсата на читав вакум за спирачките и останалата част, се реших да си направя профилактика на тандем помпата.

В интернет намерих, че Косер продават това:
Изображение
Изображение

Цената на комплекта е 62 лева. (не ползвам никакви отстъпки) Този комплект е специално за посоченият номер тандем помпа, но имат и за други номера помпи. Съдържа всички видове гумени/силиконови уплътнения, семеринг, дихтунга, както и някои основни болтове.

Свалянето на помпата не съм го документирал, мисля си че всеки може да се справи :) *Само искам да вметна, че както примерно при мен съм с металният фланец за антифриза заради допълнителното подгряване, е необходимо да се свали и фланеца за да се стигне един от болтовете на тандем помпата. (или това или Ви трябва добре обучен червей ;) )

След като помпата е свалена и премине "леката свада" с половинката дали да изцапаш мивката в банята или не, с много меглио, стара четка за зъби и много търкане и топла вода се получава това:

Изображение
Изображение

*За по-бързо и сигурно изсъхване пъхнах частите във фурната на 100 градуса за 5 минути, след което с ръкавици, парцал и машинно масло избърсах всичко.

Започваме с монтиране на новият семеринг на "горната" част на помпата (тази, която отговаря за горивното налягане):
Изображение

За да съм сигурен, че ще влезне правилно, го мазнах малко с масълце и ползвах един от камъните на гедорето като дорник.
След това на основата на помпата, след намазване с масълце, монтираме оста + пластмасо-бакелито-странно-сплавна част, която се грижи за вакума.
*Ползвам кутия от "пурички" за подложка, защото оста стърчи надолу.:
Изображение

Следва "нанизването" на горната част (тази със семеринга) на помпата към основната, след като сме монтирали новото изчанчено уплътнение към дъното на горната част. Сега, тук е трудната част: Двете части се държат една към друга с 3 болта. Единият болт е с точен отвор, докато другите два търпят реглаж. След като оста мине и легне както трябва на семеринга на горната част, прихването точният болт и го пристегнете, но не докрай! След това с ЛЕКО почукване на ляво или дясно спрямо прихванатият болт, регулирайте двете части така, че оста да се движи най-свободно и да не се усеща задиране! След като успеете, затегнете и трите болта. Оста трябва да се движи свободно (и все пак ще оказва известно съпротивление заради новият семеринг). * За съжаление, забравих да направя снимка на вече сглобените части.

Следващата стъпка е да се монтират елементите на гориво нагнетателният механизъм:
Изображение

Моля, забележете, че елемента, който пряко се задвижва от оста има две различни повърхности!!! Едната е в абсолютна равнина, а другата е леко лещовидна. Лещовидната повърхност е надолу! Другите елементи няма как да ги объркате. Сложете новите пружинки от ремонтният комплект и НЕ въртете оста преди да сте сложили "капачката" на механизма, иначе ще търсите лопатките по пода :) Сглобено с капачката, помпата трябва да изглежда така:
Изображение

След това монтираме новото уплътнение и горивното филтърче:
Изображение

Тук вече съм монтирал капака на филтърчето и уплътнението за капака на горивната камера на помпата:
Изображение

Монтираме и капака:
Изображение

*Червеното е лак за нокти не против развиване ами за "диагностична" цел.

От обратната страна на помпата монтираме пластинковия клапан за вакум помпата:
Изображение

*Твърдата пластина трябва да е навън/назад от помпата.

Следва и уплътняване и залепване на щуцера на вакума (Аз го направих като изчистих хубаво с кореселин, притиснах щуцера към помпата, приложих лепило тип "капчица", награпих външните повърхности и залях с двукомпонентно лепило "течен метал" на Bison):
Изображение

След 24 часа (толкова го дават на лепилото за зреене) обърнах помпата и монтирах новите уплътнения за към двигателя:
Изображение

Ето и помпата отгоре с лака :) :
Изображение

***Всички стягания съм ги правил на усет. Внимавайте да не скъсате резбите, все пак корубите са от цам или нещо подобно.

Утре, 16.06.2015, ще монтирам помпата и ще споделя дали ремонта е бил успешен.

Последна промяна от Scarchu на Пет 29 мар 2019 20:36, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот yanio » Вто 16 юни 2015 15:13


Евала , ще следя темата с интерес :)


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот Scarchu » Чет 18 юни 2015 20:36


Извинявам се за забавянето!
Помпата е монтирана и ефекта е повече от задоволителен!

Монтаж:
Изчистваме идеално повърхността на главата, където ще легне помпата, като внимаваме да не не се вкарат боклуци в отворите за горивото. Аз докато чистих с малко меглио и парцал, бях навил два фитила от парцал и бях запушил отворите на горивото.

Изображение

Вече монтирана помпата, стягаме основните болтове с 20nm, а тези за горивото с 10nm. Закачаме двата горивопровода и вакумите. Аз се възползвах и смених всички вакумни маркучета. Отвиваме със шестограм 6 мацъцката отбелязана с червено кръгче на снимката (в ремонтният комплект върви нова дихтунга). След като сме сложили и скобите на горивопроводите въртим на стартер, докато потече нафта през пробката, която отвъртяхме преди малко. слагаме и затягаме пробката и отново въртим на стартер докато колата запали (на мен ми отне около 5 секунди, като двигателят почна първо да прикюфква). Въпреки, че е без антифриз, оставих двигателя да поработи за около 1 минута за да видя за евентуални течове.
Понеже ми се беше стекла нафта върху "О" пръстена на фланеца за антифриза, се наложи да го сменя с нов и след това монтаж + антифриз (беше ми изтекло точно 3 литра антифриз, идеално за 1:1 антифриз/вода).



Ефекта: Не ми тече нито масло, нито нафта. Сутрин при палене пали буквално от 1/4 оборот (с чип съм от brezel). Вакума вече ми е в норми и турбината не забива от липсата му, която да издърпа оста на актуатора до край. И това, което е най-фрапантно - Спирачките!!! Колата вече спира с много по-малко натиск на педала, ама наистина по-малко! Също така, имах проблем, който се изразяваше в скок с двата крака на спирачките за да спре колата, когато е натоварена с двама човека на задната седалка + багаж. Това вече го няма :)

Успех, дано съм бил полезен.

Последна промяна от Scarchu на Пет 29 мар 2019 20:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот yanio » Нед 21 юни 2015 6:33


Кой ли ден ще се хвана и аз , само че при мен помпата е навряна на кофти място. :rolleyes


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 723
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот williams_vn » Нед 21 юни 2015 13:47


браво полезна тема за всички с такива помпи


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот achodemo » Чет 28 мар 2019 9:31


Хубава тема .

Към автора - можеш ли да споделиш снимките на ново , защото ги няма в първия пост ?


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот Scarchu » Пет 29 мар 2019 20:21


Да, утре сутринта ще го направя!
Извинявам се за което, явно дропбокс са си сменили интерфейса и политиката за споделяне.

ЕДИТ: Едно пломари по-късно и ги оправих още днес :)


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот achodemo » Пон 01 апр 2019 10:16


Благодаря !

А отзив от ремонта три години по късно ? Все още ли е ОК всичко с помпата ?


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот Scarchu » Пон 01 апр 2019 14:20


Към момента, след ремонта не е грам пипана. Паля си от четвърт оборот (с чип от Брезел съм), имам си вакуум. Не съм проверявал дали щуцера мърда и/или дали е паднало лепилото, но щом си имам вакуум би трябвало всичко да е на ред. Също така нямам никакви течове на масло или нафта по главата и не се събира нищо долу на скоростната кутия, а преди си ставаше локва.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот achodemo » Пон 01 апр 2019 14:32


Супер . Благодаря !


Vekohd
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 04 авг 2019 12:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот Vekohd » Нед 04 авг 2019 12:30


Здравей колега, да попитам може ли да кажеш от къде си купил ремонтния комплект?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 04 авг 2019 18:38


Той колегата в първото мнение е написал, че го е купил от Косер, но мисля, че го има и в интеркарс и в елиткар


van__ss
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 дек 2012 13:15
Автомобил: b5.5 1.9 tdi
Двигател: 2002
Местоположение: osen

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот van__ss » Вто 22 окт 2019 20:26


колеги има ли проблем ако сложа тая помпа в ляво


van__ss
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 дек 2012 13:15
Автомобил: b5.5 1.9 tdi
Двигател: 2002
Местоположение: osen

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот van__ss » Вто 22 окт 2019 20:27


ето тази
Прикачени файлове
75179899_395675141383502_6140025305798017024_n.jpg
75179899_395675141383502_6140025305798017024_n.jpg (86 KиБ) Видяна 20491 пъти


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на тандем помпа 038 145 209 А

Мнениеот Scarchu » Сря 23 окт 2019 6:21


От това, което забелязвам, крепежните отвори няма да съвпаднат.
П.С.: Може и снимката да ме лъже.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта