Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот nikiorlov » Пет 15 яну 2016 19:18


В частност това е регулатора на дистрибутора. Има го на много модели - като се почне от костенурките, та до голфовете и пасатите...
Проблема е, че вече не се намират или са много скъпи.
Изображение
Та...
1. Хващате един отказал се да работи и колкото е възможно по внимателно го развалцовате. Началото е трудно, но после с резачките ми беше най-удобно:
Изображение
!!!Отбележете си посоката на щуцера!!!
Изображение
2. Отваряте го и установявате, че мембраната е скъсана:
Изображение
3. Изпилвате оригиналното занитване за да се разпадне сглобката:
Изображение
4. Разпробивате шайбите на две места (ф1мм):
Изображение
5. Разпробивате и лостчето на това място (ф1мм):
Изображение
6. Взимате тел (ф0,7мм) (аз ползвах ортодонтска) и правите такава заготовка:
Изображение
7. Взимате мембрана за газов изпарител:
Изображение
8. Изрязвате хубаво кръгчето:
Изображение
9. Намирате му центъра:
Изображение
10. Изрязвате профила на лостчето:
Изображение
11. Отбелязвайте си посоката на нещата...:
Изображение
Изображение
12. Нанижете долната шайба и мембраната:
Изображение
13. Поставете полиуретаново лепило (мастик или аз ползвах за гарнитура на картер):
Изображение
Изображение
14. Поставете и втората шайба:
Изображение
15. Залепете и нея:
Изображение
16. Завъртете телта за да затегне композицията:
Изображение
17. Отрежете ненужното:
Изображение
18. Вземете тази част и намажете толкова лепило (то е достатъчно и ще изплиска мъничко):
Изображение
19. Мушнете лостчето и го завъртете на 90° , поставете пружината и притиснете капака(не забравяйте пружината):
Изображение
20. "Валцовайте" с клещи (и чукче, ако се налага):
Изображение
21. Притиснете с пръст изцвъркалото лепило:
Изображение

Не е толкова красиво, като ново, но поне ще работи още 30години :smile




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот pas1.8mi » Съб 16 яну 2016 10:20


...пък след 30год повтаряш процедурата и т.н .... :mhihi Справил си се отлично,Колега! :th_up


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот zdravko_jett » Вто 19 яну 2016 19:20


Хайде и аз да се похваля с рециклиран вакум. С едиствената разлика че изпилих двете шайби и успях да го занитя пак.


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот nikiorlov » Вто 19 яну 2016 23:22


Браво, zdravko_jett, че си се справил, така че да се занити отново накрая. Не мога само да си представя как се получава, но сигурно не си снимал?!?

Проверете си този чарк, ако го имате под капака! До тук последния месец 3 от 4 бяха със скъсана мембрана. Явно между 25-30 годишнина се случва тази беля...

Откакто го оправих разхода ми падна с повече от литър газ на 100км, пък и пъргавина някак придоби машинката... Моята моторетка е малката - 1,3 карб, но и при по-големите мотори сигурно ще се усеща разликата...

Как да проверим дали работи (за най-лесно правя следното):
1. Откачам му тръбичката от по-далечния край, спрямо вакуум регулатора.
2. Забърсвам (примерно с мокра кърпичка).
3. Засмуквам с уста и (ако въобще може да задържи някакво подналягане) запушвам с език тръбичката и изчаквам да видя дали ще задържи вакуума...
---Ако е повредена мембраната няма да може да задържи никакво подналягане!
4. Закачам далечния (спрямо вакуума) край на тръбичката, откачам и забърсвам близкия.
5. Запалвам двигателя.
6. И пак с език :18b :icon_razz проверявам дали изобщо идва "команда подналягане" от над-колекторният отсек (дросела на карб/инжекц)
!!!Внимание!!! При някои модели:
а)"засмуква" на празен ход.
б)"засмуква" само при частично подаване на газ.
При б) вариант е твърде възможно, освен скъсана мембрана, да има и запушване на жигльорчето в месинговата тръбичка при дросела.
Жигльорчето е 0,2-0,3мм и е много фино! С тел няма да стане! Само с продухване, промиване и спрей за почистване на карбуратори, съчетано с търпение и вероятно сваляне на дроселния отсек (таман да се почисти и промие и той).
Това изисква внимателност и търпение...!
При а) вариант едва ли ще се е запушило нещо, тъй като месинговата тръбичка няма стеснение във вид на жигльор.
7. Ако няма да се занимавате веднага с ремонта запушете тръбицата за да не засмуква "нерегламентиран въздух" към двигателя.

Пък като му отделите времето - ще се позабавлявате... :biggrin


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот zdravko_jett » Сря 20 яну 2016 20:10


колега я сподели как отваряш точно металната джаджа(развалцоваш). с първия регулатор се справих пефектно , имам още два(развалени) ама единия почти го съсипах, няма отваряне. по точно не мога да го почна(да го зачепя) да се отваря правилно


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот nikiorlov » Сря 20 яну 2016 20:34


Абе това май е най-трудното - почването...
Аз леко го огъвам с клещите (10-15°) за да стане ралък между ламарините и после със остра и здрава отвертка... трябва и хубава упора за да не се контузиш!
После като го подхванеш с такива, не много хубави и не много остри резачки, като на втората снимка (с "Н" надписано), пак се иска сила, но е по-лесно от почването.

И да се случи някъде малко да скъсаш или резнеш радиално ръба не е проблем. По-важно е формата да му се позапази. Тя може да се корегира с чукче върху равна наковалня, след като се разглоби чарка :c020 Накрая при сглобяването също търпи корекции.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот zdravko_jett » Сря 20 яну 2016 23:55


да ще опитм пак. а имам едно малко въпросче понеже до сега карах с безработен регулатор и делкото беше настроено двигателя да работи нормално(ПХ) и като закачих вакуума оборотите се вдигат . сега какво трябва да направя да завъртя делкото или да притворя дросела така че да наглася оборотите


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот nikiorlov » Чет 21 яну 2016 11:31


Недей да въртиш делкото без стробоскоп!!!
Най-добре виж първо това - центровката. (прочети някъде как се прави на твоя двигател)
Инак не виждам голяма беля, в това да притвориш малко дросела, особено ако запомниш точно колко оборота и накъде въртиш регулиращия болт!
Твърде вероятно е да има нужда само от намаляване на потока, което ще намали разхода :biggrin (от дроселовата клапа)


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Вакуум регулатор - ремонт,рециклиране

Мнениеот zdravko_jett » Чет 21 яну 2016 11:40


мерси колега



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта