Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 441
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот bangobango » Пет 23 мар 2018 21:48


Здравейте, колеги.
Издебнах и взех ГНП 11мм от АЛХ мотор. От всичко изчетено по чужди форуми разбрах, че има някои неща, които трябва да се преправят и напаснат към помпата. Приготвил съм си за преправяне следното:
1. Конзолата, която носи помпата - за разширяване на отвора, през който минава вала на ГНП-то.
2. Металната преграда между ангренажа и блока - за разширяване на отвора за вала на ГНП-то.
3. Зъбното колело на помпата - за изтъняване на гърба с няколко милиметра.
4. Електрическата част - хабер си нямам какво се случва там и какво да си приготвя за момента на монтажа.

Ако има тук някой, който е правил и са му ясни всички тънкости и капани по тази процедура, моля да драсне нещо. Благодаря!




Sstefaan84
Мнения: 400
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот Sstefaan84 » Пет 23 мар 2018 22:31


Следя с интерес.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7560
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 мар 2018 22:41


От автоматик ли е?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7560
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 мар 2018 22:42




Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 441
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот bangobango » Пет 23 мар 2018 23:06


От АЛХ автоматик би трябвало да е. Номера е като за такава 038 130 107j.
Иначе точно от тоя форум, който ми предлагаш съм чел, но реших да се допитам тук, ако случайно има някаква тънкост. Пък и друго е като ти го обясни човек на български.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7560
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 мар 2018 23:23


Не съм го правил, все се каня ако ми излезе от някое ренде помпа или нашите с автомат с 11мм буталце. Но нещата съм ги чел и аз там. Пак казвам: не съм го правил. Значи мех, част със сигурност се прави как е описано в чуждия форум, за електрическата обаче....не съм сигурен. Имам един смътен спомен за броя на клемите и...сега не се сещам, но ще поровя. Обещавам да видя как беше и да опресня инфото си
П.п. да питаш Жоро ли? Той може да е проверявал и да има прясно инфо. memberlist.php?mode=viewprofile&u=271477
Няма се учудя обаче ако са плъг енд плей буксите

Последна промяна от samo_pechka на Пет 23 мар 2018 23:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 441
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот bangobango » Пет 23 мар 2018 23:32


Дали някъде могат да се намерят нови буксите за помпата, мъжки и женски? Т.е. идеята ми е да направя преходник от единичната букса на 11мм помпа, към двойната букса от инсталацията на АФН-а ми. Т.е. от едната страна ще пасва на оригиналната 11мм помпа, а от другата ще пасва директно към фабричната инсталация на афн. С две думи нови букси и кабели ще трябва да диря от някъде.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7560
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 мар 2018 23:34


Може да се окаже, че нямат разлика, трябва се види. Нямам сега схема кой пин за къде е на АФН-а


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7560
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 мар 2018 23:37


Аз мислех евентуално при мен само главата да сменя, ти си решил цялата . Щото си е галимация струг нам ко си
Оф без да искам съм си написал подпоредни постове. Някой мод да удари рамо :redface
Иначе букси ще се намерят, от морга примерно.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 441
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот bangobango » Пет 23 мар 2018 23:46


За струговането имам къде да занеса елементите и да ги направят грамотно. А реших цялата помпа да сменя, защото от всичко изчетено излиза, че 10мм тяло с глава от 11мм става хибрид, който не дава пълния потенциал на 11мм помпа. Вътре камплейти, разни други джиджавки дават отражение върху параметрите на помпата при работа.
Тъй като нямаме тема на български със снимки и подробно изяснен процеса и след като съм се надъхал да правя размяната, ще се постарая да обогатя въпроса със снимки и описания след като се случат нещата.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7213
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот goppa » Пет 23 мар 2018 23:47


Нямат разлика. Само буксите са различни.На AFN в Sharan букста е като на ALH.
Можеш просто да си прехвърлиш пиновете на твоята букса и да ти пасне на инсталацията

Ето пиновете на сегашната и помпа:

Pas.jpg


Ето ги на ALH:

Sha.jpg


И аз като колегата samo_pechka мисля, че ще ти е по-лесно само да смениш помпения елемент.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4344
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот hvp800 » Съб 24 мар 2018 8:11


Всичко е с цел засилване , или просто искаш да смениш помпата ?
С коя гърбична шайба ще караш ? Твойта си , или тази от автоматика.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 441
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот bangobango » Съб 24 мар 2018 9:29


С цел засилване е всичко. Във времето съм правил чястични промени, които са част от общия тунинг, но не съм откарал нещата по-далеч. Предвиждам хибридно турбо, но след като се получат нещата с помпата. Големите дюзи са вече на колата и ги карам доста време. 240мм съединител от Ауди S2 куатро с твърд маховик съм сложил. Искам преди да се разделя с колата да видя какво още може да покаже това куче.
Относно помпата.....захапал съм се да не е хибрид помпа, а истинска 11мм.
Благодаря на goppa за схемите.


_SUN_
Мнения: 305
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот _SUN_ » Нед 15 апр 2018 19:54


Преди три дни я направих процедурата.Пасат Б4 афн, с диагноза "починал" елемент.Труден топъл старт, никаква динамика и никакво пушене, демек не отива гориво.От доста време имам помпа от ренде меган сценик мисля, гледам номера по бош - елемента вътре 11 мм.(доста запазен).Смених само елемента с главата и ДА пасва, всичко е едно към едно.Сложих гърбичната шайба на рендето, моята бе с язви от ръжда, по елемента и плъзгача също имах ръжда.Не помня обаче номера.Моята шайба бе de110.Единствено не съвпаднаха болтовете на планката която е захваната за главата и служи за задна опора на помпата.Наложи се лека заварка.В крайна сметка старите симптоми изчезнаха


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 441
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Преминаване към 11мм ГНП Пасат б5 АФН

Мнениеот bangobango » Сря 18 апр 2018 12:14


_SUN_ , да разбирам ли, че имаш ГНП за части? Трябват ми буксите на ГНП-то, за да си направя преходник от 10 пиновата букса на голямата помпа, към инсталацията на АФН.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта