Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот cloud » Нед 31 яну 2016 17:08


Здравейте, колеги! Попаднах на интересно видео за ремонт на механизъм за свободен ход на алтернатор. Не изглежда сложно изпълнението, сменя се еднопосочния иглен лагер. Необходим е специален ключ за сваляне на самата ролка от алтернатора и преса за смяна на лагера. Издирих номера на лагера, братята китайци го произвеждат в изобилие. Навит съм да опитам да направя един такъв ремонт, трябват ми само 1-2 развалени ролки, защото моето динамо е с обикновена ролка. Има ли смисъл да се захващам с начинанието според вас? Ето го въпросното видео:





Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот Водния дух1 » Нед 31 яну 2016 18:58


Я си свиркай с обикн.ролка


Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот cloud » Нед 31 яну 2016 19:10


Въпроса не е в това дали с обикновена или с фрайлауф. Просто никъде не съм чувал някой да ремонтира такава ролка, всички сменят с нови, а цените ги знаем... :c020


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот Водния дух1 » Нед 31 яну 2016 20:35


Аз като четох,четох за тия ролки се бях навил да си взема-намерих я за 90лв.Викам си да намаля вибрациите.И знаеш ли кво направих-махнах ремъка и запалих-тоест без динамо и водна помпа-ей тъй само за проба.И да ти кажа не се учудих много -вибрациите си бяха АБСОЛЮТНО същите.След това отидох и си купих обикн.ролка за 20лв щото така или иначе трябваше да купувам( старата си беше обикновена) и сега си джъткам така без притеснения,че ще блокира или ще се разпадне.Или искаш да искараш някой лев-ако е така-дерзай :th_up


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот nebeto » Нед 11 дек 2022 2:39


Привет. Свален алтернатор от 1Z 1.9TDI 90ph като се монтира на AFN 110ph пистовия ремак подскача като бълха. Нека някой да обясни защо се получава така.Двата мотора са много блиски като технология.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 12 дек 2022 7:56


Единият вариант е да не е идеално подравнено и ремъка върви малко настрани милиметър или два са достатъчни. Не ги знам с шайба със свободен ход ли са и двата алтернатора, но ако единият е, а другият е с твърда шайба, монтирай му такава със свободен ход която да отговаря по височина на старата за да не се криви ремъка


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 207
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот NikMar55 » Пон 12 дек 2022 13:02


Аз си реших проблема в сервиза, платих си и знам че е направено както трябва с гаранция. Смениха ми ролката с нова. С пълна профилактика на генератора ми коства 120 лв.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот samo_pechka » Пон 12 дек 2022 14:36


Еми то има два или три вида шайби на КВ . Оттам зависи и кои ролки са подходящи за алтернатора.
С прости думи казано , ако на кол.вал е двукомпонетна ( по средната шайбата е срязане и има гума ) , 50/50 ролката на динамото е или плътна, или фрайлауфна.
Ако обаче шайбата на КВ е моноблок с баланс тежест отвътре, трябва е 100% с фрайлауф на алтернатора. .


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Ремонт на фрайлауфна ролка на алтернатор

Мнениеот 110afn » Пон 12 дек 2022 23:47


Водния дух1 написа:Аз като четох,четох за тия ролки се бях навил да си взема-намерих я за 90лв.Викам си да намаля вибрациите.И знаеш ли кво направих-махнах ремъка и запалих-тоест без динамо и водна помпа-ей тъй само за проба.И да ти кажа не се учудих много -вибрациите си бяха АБСОЛЮТНО същите.След това отидох и си купих обикн.ролка за 20лв щото така или иначе трябваше да купувам( старата си беше обикновена) и сега си джъткам така без притеснения,че ще блокира или ще се разпадне.Или искаш да искараш някой лев-ако е така-дерзай :th_up

Ако говориш за напречен мотор , там вибрациите не са винаги само от фрайлауфа.
Много си е хубава екстра това. Ако се кара с постоянно изправна ролка, алтернатора спокойно ще надживее колата.
Тя е консуматив дори и да е работеща. Износват се каналите понякога. Също така е важно за вибрациите какъв е ремъка. Гейтс например е с гладък гръб, докато Контитек е грапав и това спомага за опъване и против свирене



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 233 госта