
Взех си половин ден отпуск да оправя проблема, въпреки че никога до сега не съм ремонтирал стартер и като цяло все хода на сервизи, ако нещо по сериозно се повреди, но ми се видя не толкова трудно в - YouTube Речено сторено.
Дръпнаха ме сутринта да запаля и да закарам колата на един канал. Свалих следобят старера, разглобих го и почнах да разглеждам. Зъбното колело на бендикса изглеждаше добре, отворих задното капаче и разглобих ротора от статора. Забелязах че четките също са добре, но там където е била металната пластина, която излиза през гумичката и отива към кабела и шалтера така изглежда все едно е заварявана с електрожен, явно е била спукана нещо и е нагоряло и за това се е откъснало и чрез моето разместване се е откъснала окончателно. Съмнения имах и за шалтера, че нещо не е в час и за това си взех от магазина за авточасти /за стартер Bosch 0-001-125-007/ нов Шалтер Bosch - 52лв. и четкодържача пак Bosch 23лв., втулки от предната и задната страна на оста на ротора - 2лв. двете. Проблеми срещнах при развиването на стария шалтер, който е хванат с три болта за кръстата отверка. Единя успях да го развия, за другия ми помогнаха, а третия му се заглади главата и го разпробих с дрелката - 5мм бургия /свредло/. Взех си 3-ри нови болта от магазин за крепежни елементи, като бяха с около 3мм по къси, но реших, че не проблем това.
Върнах се при колата и почнах да почиствам статора /беше доста замърсен/ - забелязах, че едно от магнитчетата има пукнатина и липсва едно малко повърхностно парче. Не съм сигурен дали това е проблем, а и не знам дали се продават такива магнити?!?! Смених шалтера с новия, гресирах хубаво редуктора и малките зъбни колела и иглените им лагери, като сепараторите на лагерчетата ги оставих да гледат към ротора. Не обърнах внимание как бяха, защото като отделях ротора от статора и те се разпиляха. Смених втулката на плочката от задната страна на стартера, където са четките. Лесно се изби сарата вкулка и набих новата. Другата втулка "по малката" от предната страна на ротора при редуктора, обаче нещо ми се видя твърде сложно да се махне и смени, а и не изглеждаше да е износена. Сглобих ротора и статора, сложих четкодържача, монтирах задната плочка. С двата дълги болта съединих електромотора към корпуса и свързах кабела от четките към шалтера. Реших, че е време за пробен тест.
С кабелите за подаване на ток от акумулатора, свързах минуса към корпуса на стартера, а плюса го допрях към долната шпилка на стартера /кабелчето което е към четките/ - електромотора завъртя, след това свързах плюса към горната шпилка на стартера, друго кабелче от плюса подадох ток към клемата, към която се свързва буксата от контактния ключ. Бендикса изхвърли и стартера завъртя. Пробвах го няколко пъти - всичко изглеждаше наред. Реших, че е време за монтаж.
Сложих стартера на мястото му, и почнах да завивам горната шпилка, която при мен беше за камък 16. Стегна се както трябва. Отивам под колата и почвам да завивам долната шпилка и тук почнаха ядовете.


Имам няколко въпроса:
1. Проблем ли е пукнатото магнитче на статора и от какъв зор се е пукнало /пукантината е напречно от едната страна, като липсва съвсем малко повърхностно парче -1мм Х 3мм/?
2. Как мога да тествам стария шалтер дали работи, без наличието на стартер?
Благодаря предварително за отговорите колеги.

П.С. - Хубаво е човек да си направи някой и друг ремонт сам. Аз съм много доволен от свършената работа днес.
