Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
ifch0

Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Пон 24 юни 2013 20:23


Здравейте,

още миналата есен бях взел задни ел.моторчета + бутоните за електрифициране на задните стъкла, но чак сега ми остана време да се занимая...

Идеята беше проста - по две релета на мотор, да обрщат посоките, а бутоните само да дават команди. Да не са силови, както в доста "добавяни" решения.

Смятах да работя по тази схема:

Изображение

В нормално състояние, двата НЗ (87А) контакта на релетата "заземяват" двата полюса на мотора.
В слуай, че някой натисне бутона в някоя посока, задейства съответното реле и съответния полюс на мотора получава (+) и имаме отваряне или затваряне...

Задните бутони (чиято схема е точно като бутончето на горната схема) щяха да дублират предните.
Детската защита щеше да се реши, като с ключето просто им "спирах" входящия плюс.

Да, ама не.

Бутонът е добре познатият на всички:
Изображение

А схемата му е такава:
Изображение

Да разгледаме схемата:
Осветлението е от три диода - излизат на пинове 1 и 2. Тук чудно няма.
Детската защита - най-обикновен ключ, с пинове 3 и 5. Също нищо странно.
Вижте сега, двата бутона за стъклата - имаме два "входа" - 4 и 6. Но само два изхода - 7 и 8.
Т.е. на който и от двата бутона да натиснем "нагоре" или "надолу", винаги "излиза" сигнал на краче 7 или 8.

Грозна картинка.

Явно комфорт модулът "усеща", през кой "вход" е подаден сигналът и така си избира ляв или десен прозорец.

Падна едно мислене, малко мента, малко джин, водка и уиски. Май и бира имаше.
В крайна сметка, с малко помощ от приятел се стигна до тази схема:

Изображение

Изглежда страшно, но не е така.

Идеята е следната:

Имаме две релета, които управляват посоките на мотора. Точно както на първата схема от поста ми. И двата мотора, обаче, са вързани към тези две релета.
Условно съм ги кръстил "Direction Relay UP" (DRU) и "Direction Relay Down" (DRD).

Какво става? Който и от бутоните на централната конзола натиснем - вдига или сваля и двете стъкла.

Това, обаче, не ни харесва.

В този миг се сещаме, че според схемата (картинка 3 от поста), двата бутона имат два отделни входа - 4 и 6 пин.

Какво ни помага това? Преди да дойде "ток" до въпросните 4 и 6 пин, минава през намотките на още две релета - "Power Relay Left" (PRL) и "Power Relay Right" (PRR).

Така, сега, в случай, че натисна бутона за левия прозорец, освен съответното реле за посока, имаме и задействането на реле, което ми индикира, кой прозорец искам да движа - PRL.

Забележете, че на схемата, на релетата PRL и PRR се ползва краче 87. Т.е. в "нормално" състояние, единият полюс на двата мотора е прекъснат.

И какво става, в нашия случай, че сме натиснали бутонът за лявото стъкло? Освен, че задействаме съответното реле за посока, PRL също задейства и левият мотор получава плюс и минус и имаме движение.

Аналогична е ситуацията и с десния.

Сега към детската защита.
Ясно е, че задните бутони ще дублират предните. Да вземем левия - Door Switch Rear Left (DSwRL). "Входът" му е краче 3. Крачета 2 и 5 са "изходите за посоките.
Краче 3 се свързва на едно място с краче 6 от бутона на централната конзола (Central Console Switch - CCS). Крачета 2 и 5 са при 8 и 7 съответно.

До тук - добре.

Ако преди краче 3 вържем детската защита, с включването ѝ ще го прекъснем и отзад няма да може да се пипа.
Да, обаче ако вържа и краче 3 от десния бутон, ще окъся и обезмисля релетата PRL и PRR и няма да мога да избирам кой прозорец искам да движа.

Оказа се, че имам DPDT реле от старата автоматична антена. DPDT релето е почти като обикновените релета с 5 крачета, но е "двойно". Т.е. с една намотка, управляваме два независими ключа. Оникновено се ползват точно за обръщане на поляритета на мотори.

И така - с ключето за детската защита просто управлявам намотката на това реле и то сътответно прекъсва "входящите" кабели на бутоните на задните врати.

Забележете, че са свързани Нормално Затворените (НЗ) контакти на релето.
Вярно е, че може да се ползват и другите, но това ще рече, че в масовия случай, когато не сте заключили задните прозорци, релето ще стои под напрежение. Моето е грозно китайско - не искам да го рискувам. :)

Реших, че искам инсталацията да е малко по-културна и вместо купища изолирбанд, тиксо, тел и лепило, да ползвам кабелни обувки, спойки и термосвиваем шлаух.

Минах през цялата схема и си направих списък на всички свръзки и конекторчета, които ще ползвам.

Получи се това:

Изображение

Всеки кабелен комплект номерирах - A1, B1L, B2R, B3L и т.н.
Написах кое с кое свързва.
Имах свободно време, свалих картинки от нета и направих и картинки на всеки кабелен комплект.

Крайният резулат е този:

Изображение

С мултицет успях да премеря "на сухо" повечето връзки и нещата на практика изглеждат като при теорията - уж трябва да работи.

През седмицата ме съмнява, че ще се хвана да пускам кабеляци по врати и прагове, но се надявам да стане този уикенд.

Ако някой хвърли едно око и посочи грешки - ще се радвам да каже.
Ако всичко проработи - ще се почерпя за здраве! :)




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот Bai Sando » Пон 24 юни 2013 20:39


Евала за професионално направената инсталация и схема :beer
Дано всичко да работи безотказно (за това харесвам релетата,или/или) :smile


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот _SUN_ » Пон 24 юни 2013 23:17


Разгледай бутона за задни ел.стъкла от Б4, този на снимката мисля е от Б3/тоест подава команди на общ комфорт модул/.Б4 ковия управлява два отделни комфорт модула ляв и десен и мисля че с него по-лесно ще осъществиш първоначалната си идея.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот PASSAT » Вто 25 юни 2013 19:54


Няма да стане с бутон от Б4 - еднаква схема имат двата, но на Б4 и Б3 са разменени изводите. Сигурен съм т.к. на предния пасат (Б3) слагах табло от Б4 и сложих бутона за задните стъкла като той стана но се пренареждат пиновете на буксата.


ifch0

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Вто 25 юни 2013 21:04


Взел съм кабеляците и бутоните от B3 G60. То така или иначе инсталацията е моя, така че ми е все тая кое-къде е.
Почти навсякъде ползвам кабелни обувки. Т.е. връзката не е перманента и ако се окаже, че ляво/дясно и/или нагоре/надолу съм ги объркал - просто превключвам два куплунга.
Живот и здраве (и сухо време) и уикенда ще стане ясно, дали успявам да докарам практиката от теорията... :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот dandan » Сря 26 юни 2013 22:11


Схемата на пръв поглед ще работи така както си го обяснил, само дето релетата ще работят с половин напрежение и то ако са еднакви. Не знам дали си забелязал че се свързват последователно!
Ако се задействат на 6В не трябва да има проблем.


ifch0

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Чет 27 юни 2013 12:14


Благодаря за забележката!

Че са последователно вързани - да, така ги сложих, но въобще не се бях замислил, че може да има проблем...

Явно ще трябва да направя "сух" тест преди монтажа за вс. случай...


Потребителски аватар
elmagnifico91
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 12:25
Автомобил: Golf III
Двигател: 2E - 1994
Местоположение: Плевен

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот elmagnifico91 » Сря 07 авг 2013 23:21


Здравейте,
може ли да те попитам подкара ли схемата, защото на мен не иска да ми отваря релетата. И дори да тръгне не знам дали ще я подкарам с копчета на МК3. Става въпрос за предни стъкла, махнал съм от схемата защитата и ляво копче ,като централната конзола при мен играе роля на ляво.


ifch0

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Пон 19 авг 2013 11:39


Здрасти!
Още не съм. Бях малко отпуск, а от тази сутрин съм и без шофьорско стъкло и аудио... Та, това май ще остане за малко по-натам. :(

Последна промяна от ifch0 на Пет 27 дек 2013 12:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот znainainai » Вто 20 авг 2013 17:53


Няма да стане. Пробвал съм за да го подкараш трябва тунинг на бутона не ти стигат изводи. Трябват ти поне 5
1 общ
2 за двете посоки на едното стъкло
2 за двете посоки на другото стъкло

По оригинална схема е със 4 извода за двете стъкла
1 извод нагоре
1 извод надолу
1 ляво стъкло
1 дясно стъкло

Посоките нагоре и надолу са общи за двете стъкла. В зависимост дали идва + или - по изводите за стъклата комфорта вдига или сваля стъклото.

На 1Z на пасата го правихме със тунинг на бутона и така го продаде без да е имал грижи със стъклата.


ifch0

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Сря 21 авг 2013 15:56


Аз затова сложих по едно реле пред и по едно след бутона.

Така по входящия сигнал ще знае на лява или дясна врата да даде втория полюс на мотора (първият е свързан).
А след бутона имаме две релета за посоките.


Потребителски аватар
elmagnifico91
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 12:25
Автомобил: Golf III
Двигател: 2E - 1994
Местоположение: Плевен

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот elmagnifico91 » Пон 23 дек 2013 18:17


Извинявам се ,че не писах! Но реших проблема си на не работещ комфорт по първата схема от темата с малко тунинг по копчетата. Сега нямам удобството да управлявам от мястото на шофьора вс. стъкла ,но поне работи с оригиналните копчета.


profirov6116
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 10 фев 2016 19:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот profirov6116 » Сря 17 фев 2016 16:01


Колеги здравейте искам да попитам каде се намира комфорд модула на пасат б3 благодаря предварително.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот i.e.i » Сря 17 фев 2016 17:04


Погледна ли под задната седалка?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 18 фев 2016 0:34


Ако е оригинална инсталацията обикновено е под задната седалка, но ако е добавяна с оригинални компоненти, зависи от майстора. Аз моя комфорт модул го заврях зад барчето за да не тегля цялата инсталация до под задната седалка



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта