Търсих тема относно как да монтираме неон в купето и под колата но открих само запитвания в различни теми относно дали е разрешено от закона,дали може да се сложи само в определена част на колата и определен цвят,как свети и дали въобще има смисъл от такава "цигания"-за някой...и красота за други.
За това реших да напиша в една тема как се монтира вътре и отвън,към кое е удачно да го свържем,колко ток изразходва,дали след това има "проблеми" с закона (защото съм се сблъсквал с такъв проблем),как свети в определените цветове (в моя случай "говорим" за безброй цветове които можеш да смениш само от едно дистанционно и за вътрешният неон и за външният) и дали излиза евтино.
И така да започнем първо със цената и от къде да закупим.
Комплектът който аз взех бе (ще кача снимки да ги видите преди монтаж):
1. Четири броя лед ленти водоустойчиви (къси) за вътрешният интериор с контролер и захранване (кабел) - 24лв.
2. Четири броя лед ленти водоустойчиви (2бр. къси 2бр. дълги) за под купето с контролер, дистанционно и захранване към запалката - 50лв.
3. Няколко бири...

4. Закупуването им бе от интернет директно внос от Белгия (защото в България ще излезе двойно) да чака се малко за доставка (2-3 седмици)но това е единствения недостатък.
Да пристъпим към монтажа.
На първо място ви трябва гараж с канал...платформа...само канал...място удобно за работа под колата...в моя случай бе в гараж с канал.
След като сте готови е важно да разположите от долу предна къса и задна къса лед лента на място което не е най ниската точка на колата отпред и отзад (в моя случай бе така:предна бе монтирана на пластмаса която излизаше и бе продължение от бронята и бе в по висока точка а задната я монтирах на задния мост).За страничните по дълги лед ленти се възползвах от мястото за крик (нещо като мустак-обшивка през цялата страница на колата както от едната така и от другата страна) и много важен фактор с който трябва да се съобразите

Така да пристъпим към монтажа.

Както написах по горе лентата за предната част която бях определил я монтирах така:
Със малка бургия ф6 правите по две двойки дупки така- първите две пробивате една срещу друга успоредно на колата на разстояние 4/5см една от друга...след това за вторите две по същия начин и двете двойки дупки трябва да са на разстояние едни от други по малко от дължината на лентата! -С няколко думи...бележите къде ще е лентата правите дупки (може и повече от мен посочените) от двете страни на белязаното място така че после да може да прокарате неръждаема тел или свински опашки

След като сте готови отлепяте двойнозалепващата лепенка на лед лентата и я залепвате на предвиденото от вас място след което прокарвате свинските опашки или телта (зависи кой как желае и кой какво има в вкъщи под ръка) през дупките и през лентата така че тя да бъде закрепена и вързана от тях!
За задната лента...местоположението което използвах бе задният мост.Там бе по лесно защото използвах диаметъра на моста и със по дълги свински опашки или тел просто омотах около окръжността на моста и затегнах на 2/3 места вече залепената към него лента в средата.
Така пристъпваме към двете странични.
За целта както споменах по горе използвах улея на "мустака-обшивката" на купето за поставянето на крик но точно в средата на страниците....за това място отново с бургия разпробих страниците на тези "мустаци" и отново използвах свински опашки за връзването им докато бяха залепени с двойнозалепващата им лепенка.
До тук добре.

Сега от тези четири лед ленти излиза по един кабел който се обединява в средата на определено разстояние една от друга и от там тръгва само един по дълъг кабел който вие от ваша страна трябва да го прокарате както е отдолу в някой отвор към купето. В моя случай бе така:
От средата на колата го прокарах посока предната броня,после нагоре посока към средата на двете чистачки и от там имах отвор към купето и кабелите на вентилацията и сидито за което се радвам че я имаше тази дупка за да мога да вкарам кабела в купето.

След като го прокарах в купето го издърпах на удобно за мен място (в случая от към шофьорското място до пепелника вдясно от краката ми)към което го свързах към контролера на лед светлините който предварително бях закрепил с две винтчета.
За момент оставяме свързването на външният неон и започваме с вътрешният.
За вътрешният е по кратко,по бързо и лесно за монтиране.
Как става:
Първо започваме с контролера.Избирате си място за неговото монтиране (при мен реших да го сложа под жабката защото ако са едно до друго и когато задам команда от дистанционното и двата неона и вътрешният и външният ще работят заедно а когато са отдалечени можете да зададете на единият да свети един цвят на другият друг цвят...дали да светят с ефект или въобще да не светят) след като сте решили къде да е разделете четирите ленти за предни и задни те се различават по дължината на кабела.Едните с по дългият кабел са задните неони а другите с по късият кабел и близко до контролера са предните.
Пуснете кабелите и ги скрийте на удобно за вас място в моя случай бе от контролера под пепелника след това покрай пластмасата на ръчната и вече под седалките а за предните просто единният неон от към шофьора го прокарах отзад вентилацията (понеже позволяваше и имаше отвор).
След като сте готови с прокарването за тях не е нужно разпробиване и връзване с опашки и др. просто е необходимо да прецените къде с точност да ги сложите и да ги залепите след това (при мен бяха така:единият бе на пластмасата под волана,другият бе под жабката а другите два бяха залепени предните седалки с лек наклон назад).
Така до тук добре но сега следва свързването!

Понеже едните неони пристигнаха със захранване което се пуска към запалката реших да срежа този кабел и със кабела от другите неони да ги направя на снадка как става:режете,след което имате по два кабела от всяко неонче червен и черен...след което ги оголвате и връзвате по цветове...черен с черен и червен с червен и накрая омотвате с изолираща лепенка-изолирбанд и сте готови с свързването към захранването им!

За тези които нямат захранване...не се притеснявайте съвсем спокойно можете да вържете захранващият кабел към акумулатора...няма да светят постоянно защото ще ги включвате и изключвате от дистанционното а и самите те не изразходват много енергия...е сега ако го оставите за 24ч. не знам какво ще стане с акумулатора.
Относно полицаите...спирали са ме доста пъти но да ме питат:колко коня е колата...как съм го направил и т.н. но имаше и случай в който ме бяха предупредили да не карам с включени неони.
Да ви кажа за мен неоните ми допадат и не само на мен...когато карам по улиците привечер на доста хора им харесва и искат да се снимат с колата,не заглеждат бмто до мен което 10/15 години по ново а гледат към мен дори и този от бмто хах..дори има случаи в които искат да натиснат клаксона (това се отнася за малките деца) в тези случаи си казвам...егати това е поло не е кой знае какво...но пък после ми става едно приятно и хубаво.
Колеги това е като цяло,надявам се да съм бил полезен с поясненията ми дори някои от тях да са некоректно написани ако в нещо съм сгрешил ще се радвам да ме поправите Благодаря.
Моля нашите уважавани администратори да ме извинят ако съм допуснал грешка в раздел или тема.
Ако има запитвания пишете...ще се радвам да помогна а знам че има и доста умни хора в този форум които също могат да изкажат мнение за което ще се радвам.
А сега ще кача снимки относно монтажа и снимка с крайният ефект.
Благодаря ви.