И така, преди да започнем, няколко забележки:
1. Става дума само за АБС модули на АТЕ. При тези на Бош ремонтът е друг.
2. Преди да отваряте ABS модула се убедете, че именно той е проблемът. С други думи, проверете всички предпазители, кабели, букси и т.н. преди да сложите диагнозата "умрял модул".
Започваме. Дефектът се крие в контролера, който се сваля от модула като се развият четирите болта. За да ги развиете ви трябва вложка Е5:

Ако нямате, става и с обикновен ключ номер 4, но има риск да се смаже главата на болта.
В крайна сметка това ни е изходното положение:

От другата страна изглежда така:

1. Облепваме модула внимателно с хартия, за да не влизат боклуци, които в последствие да ни създават проблеми:

2. С помощта на тънка отвертка махаме четирите метални скоби на капака (аз използвах макетно ножче за да ги "подхвана" и после ги отпорих с фазомер):

3. Сега идва забавната част. Идеята на модула никога не е била да се отваря. Така че двете половини на контролера са залепени със силикон, като изглеждат приблизително така:

Взимаме една отвертка и почваме внимателно да чупим единия ръб на долната част:

След като го изпочупим остава това:

Сега остава да отлепим самия капак. С много старание може и да стане без да се счупи и неговият ръб, но аз от едната страна го строших и него:

Накрая изглеждаше така:

4. Махаме капака (или това, което е останало от него


Проблемните места са в 90% от случаите там, където буксата на помпата е запоена за платката. При мен също беше така. Опитах се да снимам какво се вижда през лупата. Качеството не е страхотно, но пукнатината се разпознава:

Под ултравиолетова светлина се вижда още по-добре (поне на живо, иначе снимката стана много зле заради слабата светлина):

Това, което аз направих, беше просто да надраскам с макетно ножче плочката около спойката и да запоя буксата отново. Спойките ми станаха адски грозни, ама нищо.. само да работят..

5. Това беше. Огледайте и останалите спойки, много често проблеми има и на други места. Колегите от един volvo-форум са показали тези места като проблемни:

6. След това слагате капака отново и го залепвате със силикон. Моят още не е залепен, така че нямам снимки. Нямам и намерение да го залепвам скоро, защото към момента си имам друг (засега работещ) модул. Но бих ви посъветвал да го тествате преди да го залепите окончателно.
Надявам се това четиво да се окаже полезно за тези, на които не им се дават 100-400 лева за нов ABS модул, на които им е интересно да се занимават или които не могат да си намерят подходящ модул по моргите (моят например се оказа много рядко срещан - МК20 с ASR).
Успех на всички
